رَهی نو

فاصله مشهد تا کرمان

تعداد بازدید: ۴۱۲۶۸ ۱ آبان ۱۴۰۱

کرمان یکی از زیبا‌ترین شهر‌ها‌یی است که در جنوب شرق کشور قرار گرفته است. تاریخ غنی و مکان‌ها‌ی باستانی کرمان، آن را جزو یکی از پنج شهر تاریخی ایران کرده است. پیشینه‌ی تاریخی تنها نقطه‌ی قوت این شهر نیست. کرمان از لحاظ اقتصاد‌ی و گردشگر‌ی هم زمینه‌ی بسیار قدرتمند‌ی دارد.‌

اگر هم‌اکنون در مشهد هستید و یا اینکه قصد دارید از طریق آن به شهر با‌صفا‌ی کرمان سفر کنید، همچنان این مطلب را از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو دنبال کنید. در ادامه در رابطه با فاصله مشهد تا کرمان، روش‌ها‌ی سفر بین این دو شهر و همچنین جاذبه‌ها‌ی دیدنی کرمان اطلاعات مفید‌ی را در اختیار شما می‌گذاریم.

فاصله مشهد تا کرمان

تعیین مسافت همیشه قبل از آغاز سفر می‌تواند کمک بزرگی باشد؛ چرا‌که در برنامه‌ریزی بهتر برای مسافرت موثر است. فاصله مشهد تا کرمان تبعا باتوجه‌به مسیر انتخابی و همچنین وسیله‌ی نقلیه متفاوت خواهد بود. در ادامه به فاصله مشهد تا کرمان به طور دقیق‌تر می‌پردازیم.

 

فاصله مشهد تا کرمان

 

بهترین مسیر مشهد تا کرمان 

در حقیقت ۲ مسیر برای طی فاصله مشهد تا کرمان وجود دارد. مطابق با نزدیک‌ترین راه ممکن در این فاصله می‌توان گفت که کرمان تقریبا در ۹۰۰ کیلو‌متر‌ی مشهد واقع شده است. شما می‌توانید این مسیر را حدودا در مدت ۱۱ ساعت طی کنید.

فاصله مشهد تا کرمان چند کیلو‌متر است؟

یکی از دو مسیر گفته‌شده در بخش قبل، مسافتی به‌اندازه ۹۰۸ کیلو‌متر دارد و مدت زمان سفر از طریق آن نیز ۱۱ ساعت است. در حال حاضر این نزدیک‌ترین مسیر ممکن به شمار می‌رود. مسیر دوم برای طی فاصله مشهد تا کرمان تقریبا ۱۰۰ کیلو‌متر بیش‌تر از مسیر اول است. مسافت آن، ۱۰۶۸ کیلو‌متر تخمین زده شده است که می‌توان با صرف حدودا ۱۲ ساعت و نیم آن را طی کرد. هر دو مسیر از آزاد‌راه شهید شوشتر‌ی آغاز می‌شوند و سپس در بزرگراه مشهد-تربت حیدریه ادامه می‌یابند. پس از عبور از تربت حیدریه، مسیر در بزرگراه تربت حیدریه-گناباد تا مشاهده‌ی تابلو‌ی فیض‌آباد ادامه می‌یابد. در این نقطه دو راه پیش‌رو است:

مسیر طولانی:

در این مرحله می‌توانید همچنان از طریق بزرگراه تربت حیدریه-گناباد حرکت کنید و پس از عبور از شهر‌ها‌یی مثل گناباد، قائن، آرین‌شهر، بیرجند و شهداد به کرمان برسید.

مسیر کوتاه:

با دیدن تابلو‌ی فیض‌آباد به سمت آن حرکت کنید. فاصله مشهد تا کرمان از طریق این مسیر از شهر‌ها‌یی مثل بجستان، فردوس، دیهوک و راور عبور می‌کند و در نهایت به کرمان ختم می‌شود.

روش‌ها‌ی سفر از مشهد تا کرمان

فاصله مشهد تا کرمان باتوجه‌به امکانات ایجاد‌شده از هر ۴ طریق، یعنی با اتوبوس، خودرو‌ی شخصی، قطار و هواپیما ممکن است. پس اختیار کاملی در رابطه با انتخاب روش سفر خود دارید.

مسافت مشهد تا کرمان با اتوبوس

طی فاصله مشهد تا کرمان با اتوبوس حدودا ۹۱۴ کیلو‌متر تخمین زده می‌شود که می‌توان آن را در مدت ۱۱ ساعت و ۴۰ دقیقه طی نمود. اگر شما عزیزان قصد دارید که از طریق اتوبوس این مسافت را طی کنید، لازم است پس از رزرو بلیط به مقصد کرمان، سفر خود را از پایانه مشهد آغاز نمایید. این ترمینال در بزرگراه شهید کلانتری، میدان انقلاب اسلامی واقع شده است. سفر شما با اتوبوس در نهایت در پایانه بزرگ آدینه کریمان واقع در بزرگراه امام خمینی در کرمان به پایان می‌رسد.

مسافت مشهد تا کرمان با خودرو‌ی شخصی

سفر با خودرو‌ی شخصی یکی از بهترین انواع روش‌ها‌ی مسافرتی شناخته می‌شود؛ چرا‌که می‌توانید ضمن مشاهده‌ی زیبا‌یی‌ها‌ی مسیر در فاصله مشهد تا کرمان، در هر مکانی که بخواهید، خودرو‌ی خود را متوقف کنید. به این ترتیب از جاذبه‌ها‌ی مسیر هم بیش‌تر لذت خواهید برد و مطابق میل خود سفر می‌کنید. همان‌طور که پیش‌تر هم ذکر شد، ۲ مسیر برای طی مسافت وجود دارد. شما می‌توانید ضمن در نظر‌گیری مسافت آن‌‌ها، باتوجه‌به دیدنی‌ها‌ی هر مسیر از هر کدام که می‌خواهید حرکت کنید.

مسافت مشهد تا کرمان با قطار

مسافرت با قطار نیز یکی دیگر از روش‌ها‌ی محبوب مسافرتی است که سفر با آن راحتی بیش‌تر‌ی برای مسافران خود به ارمغان می‌آورد. پس اگر دوست دارید که با آسایش بیش‌تر‌ی فاصله مشهد تا کرمان را طی کنید، پیشنهاد می‌کنیم که از قطار مشهد به کرمان استفاده کنید. طی این مسیر با قطار، ۱۶ ساعت به طول می‌انجامد. قطار‌ها‌ی موجود برای سفر از نوع ۴ ستاره غزال با واگن‌ها‌ی کوپه‌ای ۴ نفره و همچنین ۳ ستاره جوپار با واگن‌ها‌ی کوپه‌ای ۶ نفره است. برای تجربه‌ این سفر می‌توانید پس از رزرو بلیط قطار به ایستگاه راه‌آهن مشهد در بلوار شهید کشور‌ی، میدان راه‌آهن بروید.

مسافت مشهد تا کرمان با هوا‌پیما

اگر دوست دارید که طول سفر خود را کاهش دهید و هر چه سریع‌تر به کرمان برسید، کافی است از هواپیما استفاده کنید. خوشبختانه با وجود فرودگاه‌ها‌ی مشهد و کرمان، امکان طی مسیر بین این دو شهر به طور مستقیم با هواپیما وجود دارد. فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد در بلوار فرودگاه پس از بلوار جمهوری این شهر بنا شده است و می‌توانید با دسترسی آسان به آن، سفر خود را به‌صورت هوا‌یی آغاز کنید.

 

مسافت مشهد تا کرمان

 

شهر ها و جاذبه‌ها‌ی مسیر مشهد تا کرمان

همان‌طور که متوجه شدید طی فاصله مشهد تا کرمان با خودرو‌ی شخصی از طریق ۲ مسیر صورت می‌گیرد. هرکدام از این مسیر‌ها علاوه بر جاهای دیدنی کرمان که خود هنگام رسیدن به مقصد می توانید ببینید، جاذبه‌ها‌ی دیدنی و منحصربه‌فردی دارند که می‌توانید با توجه از آن‌ها لذت ببرید. در ادامه به معرفی چند جاذبه‌ی معروف مسیر مشهد تا کرمان می‌پردازیم.

روستا‌ی اصفهک

این روستا‌ی زیبا در شهرستان دیهوک از توابع طبس واقع شده است و در ۳۸ کیلو‌متر‌ی شرق طبس قرار دارد. اصفهک یکی از دیدنی‌ترین روستا‌ها‌ی استان خراسان جنوبی است که در فاصله مشهد تا اصفهان قرار دارد و هرساله از گردشگران بسیار‌ی میزبانی می‌کند. ازآنجاکه با کوهستان همجوار است، آب‌و‌هوا‌ی خنک و متعادلی دارد و شما می‌توانید همراه با آب‌و‌هوا‌ی دل‌نشین این اقلیم از طبیعت زیبا‌ی اصفهک هم لذت ببرید. جالب است بدانید که در این روستا یک رصد‌خانه‌ی کویر‌ی وجود دارد که می‌توانید از طریق آن شب‌ها‌ی زیبا و پر‌ستاره‌ اصفهک را رصد کنید. از بنا‌ها‌ی تاریخی اصفهک می‌توان به همین رصد‌خانه، حمام قدیمی و مسجد جامع اشاره کرد.

قنات قصبه

در مسیر عبور خود از گناباد می‌توانید به قنات قصبه نیز سر بزنید. این قنات، هفت کانال متصل به هم دارد که گفته می‌شود ساخت اولین رشته از این کانال‌ها به دوران هخامنشیان مرتبط می‌شود. با این اوصاف قنات قصبه پیشینه‌ی بسیار‌ی دارد. قنات قصبه در فاصله ۲۷۰ کیلو‌متر‌ی مشهد واقع شده است و جزو آثار ثبت‌شده در یونسکو است. یک جا‌ی بسیار دیدنی و جذاب که می‌توانید مطابق با سفر خود در فاصله مشهد تا کرمان، از آن بازدید کنید.

باغ شاهزاده ماهان

این باغ بزرگ، زیبا و مجلل به نوه‌ی دختر‌ی ناصر‌الدین شاه، یعنی ماهان تعلق دارد‌. عمارت با‌شکوهی در داخل آن قرار گرفته است که همراه با محوطه‌ی جذاب خود می‌تواند هرکسی را به بازدید از آن و گرفتن عکس ترغیب کند. این باغ زیبا در ۳۵ کیلو‌متر‌ی کرمان و ۶ کیلو‌متر‌ی ماهان واقع شده است.

 

سخن پایانی

کرمان یکی از دیدنی‌ترین شهر‌ها‌ی ایران است که سفر به آن، قطعا خاطرات خوشی را برای شما و عزیزانتان رقم می‌زند. در این مطلب تلاش کردیم تا روش‌ها‌ی طی فاصله مشهد تا کرمان، مسافت و همچنین چند مکان دیدنی از جاذبه‌ها‌ی بسیار این مسیر را به شما معرفی کنیم. امیدواریم که این اطلاعات در سفر شما از مشهد به کرمان مفید واقع شود. اگر قصد سفر و اقامت در کرمان را دارید می توانید هتل های کرمان را مانند هتل پارس کرمان و هتل جهانگردی کرمان شعبه 1 را از رهی نو با بیشترین تخفیف رزرو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سمانه ۱۴۰۲/۷/۲۶

داستان باغ شاهزاده ماهان چقدر جالب بود مقاله خوبی نوشتید مختصر و مفید همه مطالب گنجانده شده درش

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۲۹

سمانه جان ممنون از اینکه وقت گذاشتید و مقاله رو مطالعه نمودید و خوشحالیم که براتون جالب بود شاد و سلامت باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...