رَهی نو

فاصله تهران تا نیشابور

تعداد بازدید: ۱۲۱۲۴ ۲۳ مهر ۱۴۰۱

شهر نیشابور از توابع استان خراسان رضوی است که در دامنه‌ی رشته‌کوه‌ها‌ی بینالود قرار دارد. بعد از مشهد، دومین شهر بزرگ خراسان است و در زمان‌ها‌ی گذشته آن را نیوشاهپوهر می‌نامیدند. اقلیم و آب‌و‌هوا‌ی آن منجر شده است که ساکنین آن با تابستان‌ها‌ی خشک و گرم و زمستان‌ها‌ی سرد و کوتاه مواجه شوند. مردم این شهر زیبا و تاریخی سال‌ها است که میزبان گردشگرانی از نقطه‌به‌نقطه کشور و حتی دنیا هستند. اگر شما نیز قصد دارید به نیشابور سفر کنید، این مطلب را که پیرامون فاصله تهران تا نیشابور، روش‌ها‌ی سفر و جاذبه‌ها‌ی این مسیر است را از دست ندهید.

 

فاصله تهران تا نیشابور از نظر مسافت و زمان

فاصله‌ی تهران تا نیشابور حدودا ۷۶۰ کیلو‌متر است که اگر وسیله‌ی نقلیه با سرعت ۱۰۰ کیلو‌متر بر ساعت حرکت کند، می‌تواند طی ۸ ساعت و ۴۰ دقیقه به نیشابور برسد.

 

فاصله تهران تا نیشابور چند کیلو‌متر است؟

برای آغاز سفر خود از تهران به نیشابور، باید وارد بزرگراه امام رضا شوید و از شهر‌ها‌ی سرخه، سمنان، دامغان و شاهرود عبور کنید. بعد از عبور از شهر میامی، مسیر خود را از طریق جاده‌ها‌ی میامی - سبزوار و سپس سبزوار - نیشابور طی کنید تا سرانجام به نیشابور برسید. طول این مسیر ۷۶۸ کیلو‌متر است و تنها مسیر ممکن و آسان از تهران تا نیشابور است.

 

فاصله تهران تا نیشابور

 

روش‌ها‌ی سفر از تهران تا نیشابور

فاصله تهران تا نیشابور را می‌توان با استفاده از خودرو‌ی شخصی، اتوبوس و یا قطار پیمود. در ادامه توضیحاتی در رابطه با سفر با هر یک از این وسیله‌ها داده می‌شود که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید. فرودگاه و خطوط هوایی در حال حاضر در نیشابور راه‌اندازی نشده است. بااین‌حال برای سفر هوا‌یی راه دیگر‌ی نیز وجود دارد؛ کافی است بلیط هواپیما را به مقصد مشهد تهیه نمایید و پس از رسیدن به مشهد، با استفاده از سایر وسیله‌ها‌ی نقلیه، تقریبا بعد از ۱ ساعت و نیم، خود را به نیشابور برسانید.

 

مسافت تهران تا نیشابور با اتوبوس

اتوبوس تهران به مقصد نیشابور از ترمینال جنوبی تهران واقع در بزرگراه بعثت در جنوب تهران، به راه می‌افتد. اگر قصد دارید که از این طریق، فاصله تهران تا نیشابور را بپیمایید، حتما به پایانه‌ی اتوبوس دقت کنید. اتوبوس مطابق مسیر‌ی که پیش‌تر ذکر شد به نیشابور می‌رود.

 

مسافت تهران تا نیشابور با خودرو‌ی شخصی

اگر دوست دارید که از طول مسیر نیز لذت کافی را ببرید، این نوع مسافرت، بهترین روشی است که می‌توان بکار گرفت. به یاد داشته باشید که لوازم لازم برای سفر با ماشین را به همراه خود داشته باشید و بعلاوه قبل از آغاز مسافرت، سلامت و ایمنی خودرو را به کمک افراد حرفه‌ای و متخصص در این حوزه چک کنید تا سفر‌ی ایمن و بدون اضطراب را تجربه نمایید.

 

مسافت تهران تا نیشابور با قطار

اگر می‌خواهید هنگام پیمودن فاصله تهران تا نیشابور از یک سفر ایمن و آسوده برخوردار شوید، بهترین روش، مسافرت با قطار است. ایستگاه و خطوط راه‌آهن در نیشابور راه‌اندازی شده‌اند؛ کافی است برای بهره‌مندی از آن، پس از تهیه‌ی بلیط به ایستگاه راه‌آهن تهران، واقع در خیابان ولیعصر، ضلع جنوبی میدان راه‌آهن مراجعه نمایید و سفر خود را آغاز کنید. جهت رفتن به ایستگاه راه‌آهن تهران، می‌توانید از تاکسی، مترو و یا BRT کمک بگیرید.

 

جاذبه‌ها‌ی مسیر تهران نیشابور

علاوه بر جاذبه‌ها‌ی شهر زیبا‌ی نیشابور، در فاصله تهران تا نیشابور نیز انواع مکان‌ها‌ی بکر و دیدنی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها هم بازدید کنید. در ادامه برای آشنا‌یی شما با این جاذبه‌ها، تعداد‌ی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم؛ پس همچنان همراه ما باشید.

 

تپه‌ی مریخی گرمسار

استان سمنان، ۴ کیلو‌متر‌ی شرق شهرستان آرادان، بین گرمسار و ایوانکی، روستا‌ی پاده، جا‌یی است که تپه‌ها‌ی زیبا و باور‌نکردنی مریخی واقع شده‌اند. تپه‌ها و کوه‌ها‌ی این ناحیه به رنگ‌ها‌ی مختلف و زیبا‌یی دیده می‌شوند. با دیدن این تپه‌ها بدون شک جذب آن‌ها خواهید شد؛ چرا‌که به‌احتمال زیاد تابه‌حال جا‌یی مشابه آن را ندیده‌اید.

 

مسافت تهران تا نیشابور

 

وجود رنگ‌ها‌ی زرد، قرمز، نارنجی و قهوه‌ای به همراه پستی و بلند‌ی‌ها زیبا‌یی این ناحیه را دوچندان کرده‌اند. با بازدید از این تپه، شما فرصت این را دارید که از روستا‌ی پاده و معماری جالب‌توجه آن، تونل نمکی و قلعه پاده نیز دیدن کنید. پس هنگام پیمودن فاصله تهران تا نیشابور، از این فرصت ارزشمند، نهایت استفاده را ببرید. در ضمن بهترین زمان برای بازدید از این تپه‌ها، پاییز، زمستان و نیمه‌ی اول بهار است.

 

مقبره پیر علمدار

مقبره پیر علمدار در شهرستان دامغان، ضلع شرقی محله خوریا، جنب مسجد جامع قرار گرفته است. سن این مقبره به بیش از ۱۰ قرن می‌رسد؛ از همین جهت جزو اولین مقبره‌ها و دومین برج ساخته‌شده در ایران است. این مقبره به دستور ابو حرب بختیار، یکی از فرمانروایان آل زیار، جهت بزرگداشت پدرش، ابوجعفر محمد ابن ابراهیم، توسط فرد‌ی به اسم حاجی حسین ساخته شد. از جمله نکات جالب این بنا‌ی تاریخی و زیبا، قرار‌گیری آجر‌ها روی‌هم بدون بند‌کشی است.

 

آرامگاه خیام

از جمله مکان‌ها‌ی معروفی که مسافران نیشابور از آن دیدن می‌کنند، آرامگاه محبوب خیام است که در میدان فضل، بلوار شهدا، باغ خیام قرار دارد. شکل ظاهر‌ی این آرامگاه قدیمی، به طور کل به‌صورت سکو‌یی چهار‌گوش و ساختمان سنگی روباز است.

 

در کنار آرامگاه، ۷ خیمه‌ی سنگی هم وجود دارند که در زیر هرکدام از آن‌ها، یک حوض آبی با کاشی‌ها‌ی خوش‌رنگ فیروزه‌ای قرار گرفته است. نکته‌ی جالب‌توجه دیگر، طراحی این بنا با اصول ریاضی خود خیام است که همین مورد ارزش آن را بیش‌تر می‌کند. آرامگاه خیام، مجموعه‌ای با‌شکوه از باغ، کتابخانه، موزه و مهمانخانه است که می‌توانید با حضور در نیشابور از آن بازدید کنید.

 

سخن آخر

برای آغاز هر سفر‌ی، لازم است که مقدمه و اطلاعاتی در رابطه با مقصد و همچنین مسیر بدانید تا حین سفر تا حد ممکن با مشکلی مواجه نشوید. بنابراین اگر قصد سفر به نیشابور را دارید، از اطلاعاتی که طی این مطلب ذکر شد، از جمله فاصله تهران تا نیشابور، روش‌ها‌ی مسافرتی و جاهای دیدنی دیدنی نیشابور استفاده کنید تا با آگاهی کامل یک سفر دل‌چسب و به‌یاد‌ماندنی را تجربه نمایید. همچنین هتل های نیشابور را می توانید از رهی نو با تخفیف ویژه به صورت آنلاین رزرو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
آرزو ۱۴۰۲/۸/۳

تپه مریخی گرمسار از دیدنیهای این مسیر جذاب هست مثل تابلوی نقاشیه. شکر این همه زیبایی

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۷

آرزوجان ممنون از شما و ابراز احساس زیباتون امیدواریم که همیشه فرصت سفرهای جذاب و دیدنی را داشته باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...