رَهی نو

فاصله اصفهان تا نائین

تعداد بازدید: ۱۴۳۹۹ ۲۰ مهر ۱۴۰۱

شهر نائین جاهای تاریخی و دیدنی زیادی دارد که از تماشای آن‌ها پشیمان نخواهید شد. نارین قلعه، خانه تاریخی پیرنیا، آب انبار معصوم خانی، مسجد جامع بافران، آب انبار دوقلوی محمدیه، آب انبار فیض، غار اژدها، بازار تاریخی نائین، کوه بنوید، کاروانسرای نیستانک، قلعه محمدیه، آتشکده سپرو نائین، مسجد جامع، خانه فاطمی‌ها، باغ مصلی، حمام قدیمی کلوان، آسیاب آبی ریگاره، کاروانسرای بلاباد، پناهگاه حیات وحش عباس آباد و کارگاه عبابافی نایین، از مکان‌های تاریخی و زیبا شهرستان نائین به‌حساب می‌آیند. در این مطلب شما را با مسیرهای رسیدن به این شهر زیبا آشنا می‌کنیم.

 

فاصله اصفهان تا نائین از نظر مسافت و زمان

اگر قصد دارید فاصله اصفهان تا نائین را طی کنید، باید به میدان احمدآباد و خیابان جی بروید. سپس از جی شرقی به سمت آزادراه امام رضا حرکت کنید. سپس به جاده اصفهان نائین خواهید رسید. در این مسیر باید از شهرهای گورت، سجزی، کوهپایه و تودشک عبور کنید تا به شهر نائین برسید. این مسیر حدود 2 ساعت زمان نیاز دارد.

 

فاصله اصفهان تا نائین چند کیلومتر است

برای پیمودن فاصله اصفهان تا نائین، یک مسیر 144 کیلومتری در انتظار شماست. شما زمان کوتاهی در راه خواهید بود و برای گردشگری یک روزه عالی است.

 

فاصله اصفهان تا نائین

 

روش‌های سفر از اصفهان تا نائین

برای اینکه فاصله اصفهان تا نائین را طی کنید، می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید که در این قسمت آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

 

مسافت اصفهان تا نائین با اتوبوس

درصورتی‌که قصد دارید فاصله اصفهان تا نائین را با اتوبوس بپیمایید، باید به ترمینال جی واقع در خیابان همدانیان بروید. اتوبوس، مسیر اصفهان نایین را حدود 154 کیلومتر و در زمان حدود 2 ساعت طی می‌کند.

 

مسافت اصفهان تا نائین با خودروی شخصی

برای اینکه با ماشین شخصی خود از اصفهان به نائین بروید، یک مسیر 144 کیلومتری در انتظار شماست. اگر این مسیر را با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت رانندگی کنید، 1 ساعت و 48 دقیقه در راه هستید.

 

جاذبه‌های مسیر اصفهان نائین

یکی از جاهای دیدنی نائین که در فاصله ی بین اصفهان تا نائین قرار دارد، برج کبوتر گورت است که یکی از بزرگ‌ترین برج‌های کبوتر ایران به‌حساب می‌آید. این برج دارای دو استوانه داخلی و خارجی است که استوانه خارجی به سمت داخلی متمایل است تا مقاومت برج را افزایش دهد.

 

کوهپایه یکی از شهرهای قدیمی و پهناور اصفهان است که تقریبا در میانه فاصله اصفهان تا نائین قرار گرفته است. یکی از جاذبه‌های این شهر، دهکده توریستی سنتی ماهان است که در نزدیک روستای زفره قرار دارد و یک منطقه کوهستانی است که در دل کوه‌های کرکس جا خوش کرده است. طبیعت این مکان بسیار منحصربه‌فرد است و در هیچ جای ایران، مشابه آن وجود ندارد. امکانات این منطقه شامل سوئیت‌های سنتی، الاغ سواری، اسب‌سواری، شترسواری، آفرود سواری، وعده‌های غذایی صبحانه، ناهار و شام، کافی‌شاپ و شربت خانه، رستوران سنتی و وسایل بازی برای کودکان است.

 

روستای علون آباد یکی از روستاهایی است که در گذشته به‌عنوان ییلاقی برای خان‌های آن زمان ساخته شد. ارتفاع این روستا نسبت به کوهپایه بیشتر است و به همین دلیل آب‌وهوای بهتری دارد. خانه‌های تاریخی با معماری جالبی در این روستا به چشم می‌خورند که در گذشته متعلق به بزرگان بوده‌اند.

 

روستای تینجان کوهپایه یکی از روستاهای قرار گرفته در دهستان جبل است که مرقد امامزاده شاه ناصر هم در این روستا قرار دارد. می‌توانید برای دیدن این روستای بکر و زیبا، از تینجان دیدن کنید. روستای امامزاده قاسم نیز علاوه بر داشتن امامزاده، دیدنی‌هایی همچون آب انبار باستانی، برج‌های نگهبانی، مسجد جامع، قنات، بنای یخچال، آسیاب قدیمی، باغ‌های زیبا و مراتع سرسبز را نیز دارد.

 

مسافت اصفهان تا نائین

 

روستای فشارک کوهپایه، حدود 100 نفر جمعیت دارد و امامزاده احمد که از نوادگان امام موسی‌بن‌جعفر بوده است، در این روستا وجود دارد. این روستا دارای آب‌وهوای معتدل و کوهستانی و خاک حاصلخیز است و می‌توانید برای آشنایی با فرهنگ مردم این روستا از آن دیدن کنید.

 

یکی از قدیمی‌ترین روستاها در این قسمت، روستای کردآباد است که در زمان مهاجرت اقوام کرد ساخته شده است. چاه‌ها و قنات‌های این روستا به زمان اشکانیان بازمی‌گردد. روستای جزه نیز از دوران زرتشتیان قبل از اسلام باقی‌مانده است و آب‌وهوایی خشک دارد. مسجد جامع جذب یکی از مکان‌های دیدنی این روستاست که در دوران صفویه احداث شده است. اماکن دیدنی دیگر این روستا شامل امامزاده سلطان سید محمود، آب انبار امامزاده، آب انبار سلطان محمود، آب انبار کالعباس و آب انبار خوید هستند که اگر طرفدار فرهنگ بومی هستید، دیدن این مکان‌ها برایتان بسیار جالب و خاطره‌انگیز خواهد بود.

 

روستای تودشک که مرکزی‌ترین نقطه کشور به‌حساب می‌آید، از بهم پیوستن چندین روستا به وجود آمد و به همین دلیل آداب‌ورسوم و فرهنگ‌های مختلفی در این روستا به چشم می‌خورد. باتوجه‌به بررسی‌های انجام شده از سبک گویش و زندگی مردم و معماری منطقه، این مکان از دوران قبل از میلاد به‌جامانده است. گفته می‌شود پدر خواجه حافظ شیرازی، شاعر معروف ایرانی، اهل این روستا بوده است اما به دلیل اینکه تاجر بود به شیراز که شهر بزرگ‌تری است مهاجرت کرد.

 

شما از کدام‌‌یک جاذبه‌های گردشگری مسیر اصفهان نائین دیدن کردید؟ چه جاذبه‌هایی را نام نبردیم که پیشنهاد می‌کنید افراد هنگام سفرشان امتحان کنند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
شهرام ۱۴۰۲/۸/۳

اصفهان از شهرهای بسیار دوست داشتنی با لهجه شیرین اصفهانی است که چندسال یکبار دوست دارم برم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۷

شهرام عزیز بسیار هم عالی خدمات رهی نو برای سفرهاتون در خدمت شماست

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...