رَهی نو

پارک جنگلی لویزان تهران؛ جاذبه‌ها، تصاویر و آدرس

تعداد بازدید: ۲۵۰۹ ۱۴ شهریور ۱۴۰۱

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولین در شهرهای پر جمعیت و بزرگ، لزوم ایجاد تفرجگاه‌ها و پارک‌هایی برای استفاده عموم مردم است. در شهری مانند تهران نیز این امر مهم آنجایی اهمیت پیدا می‌کند که مردم در قشرهای مختلف و در سنین متفاوت درگیر زندگی روزمره هستند و باید برای کسب روزی و درآمد مدام در تکاپو باشند، بنابراین نیاز دارند تا در آخر هفته یا روزهای تعطیل به گشت و گذار بپردازند تا خستگی یک هفته کاری را از تن جدا کنند. نتیجه آنکه با انرژی بیشتر هفته پیش رو را شروع کنند.

 

یکی از مراکز تفریحی و از جاهای دیدنی تهران، پارک جنگلی لویزان است. در ادامه این مطلب به معرفی این پارک خواهیم پرداخت. همراه ما باشید تا درباره این پارک بیشتر بدانید و یک روز تعطیل را در کنار عزیزانتان با ثبت لحظاتی خوش در این پارک بگذرانید.

 

معرفی پارک جنگلی لویزان

 

 


زیباترین جاذبه های گردشگری ایران کدامند؟ برای اطلاع از جاهای دیدنی ایران این مطلب را بخوانید. 


معرفی پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان که یکی از دیدنی ترین پارک های تهران است. این پارک در 1100 هکتار و در یکی از مناطق خوش آب و هوای تهران قرار دارد. این پارک در دوران پهلوی ایجاد شد تا از گسترش بافت شهری جلوگیری شود و مکانی برای تفریح مردم باشد. پارک جنگلی لویزان در سال 42 به بهره‌برداری رسید امروزه و سهم بسزایی در کاهش آلودگی هوای منطقه دارد.

 

خوب است بدانید در بخش شرقی پارک، باغ پرندگان وجود دارد که می‌توانید از 55 گونه پرنده مختلف دیدن کنید. در این محوطه که 33 هکتار است بیش از 6500 پرنده نگهداری می‌شود. باغ پرندگان لویزان شامل دو بخش است. بخش اول مختص پرندگانی است که توانایی پرواز ندارند و یا برای نگهداری از آنها به قفس نیاز است. این بخش به نام دشتچر شناخته می‌شود. بخش دوم شامل پرندگانی است که توانایی پرواز دارند و در منطقه آبچز نگهداری می‌شوند. البته این منطقه توسط یک تور بزرگ محاصره شده است تا از خروج پرندگان جلوگیری شود.

 

ممکن است این سوال برایتان پیش آید که به دلیل بزرگی فضای سبز آیا امنیتی برای حضور خانواده‌ها در پارک وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت با وجودی که پارک بسیار بزرگ است اما به دلیل وجود پلیس و ایستگاه پلیس، امنیت پارک جهت رفاه حال خانواده‌ها و افرادی که به پارک می‌آیند تأمین است.

 

پارک لویزان برای افراد با گروه‌های مختلف بسیار سرگرم کننده است، اگر جزو افرادی هستید که به طبیعت علاقه دارید می‌توانید به سراغ جنگل رفته و در میان طبیعت زیبای پارک ساعاتی را بگذرانید، اگر به تفریحات هیجان انگیز علاقه دارید می‌توانید از مسیرهای دوچرخه سواری و زمین بازی و در نهایت خدمات تفریحی پارک لذت ببرید. در نهایت برای خانواده‌ها به دلیل وجود 6 محوطه بازی برای کودکان، مکان تفریح بسیار خوبی است.

 

پارک جنگلی لویزان کجاست؟

پارک جنگلی لویزان در شمیرانات، در شمال شرقی تهران واقع شده است. به دلیل وسعت این پارک، از شمال به اتوبان شهید بابائی، از جنوب به شمس آباد، از غرب به ده لویزان و از شرق به بزرگراه شهید باقری محدود شده است. این پارک یکی از پارک‌های معروف و بزرگ تهران است.

 

امکانات پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان پوشیده از درختان سر به فلک کشیده و درهم تنیده شده‌ای است که سبب شده تا محیطی فرح بخش و دنج برای گذراندن یک روز تعطیل باشد. پوشش گیاهی درختان پارک از انواع سرو، چنار، اقاقیا، کاج، زبان گنجشک، توت و مو است. یکی از تفریحات مردم پایتخت نشین رفتن به این پارک و تماشای پایتخت از میان این درختان در ارتفاعات است که چشم‌انداز بسیار زیبایی دارد.

 

 امکانات پارک جنگلی لویزان

 

خوب است بدانید در پارک امکاناتی نظیر سفره‌خانه، هتل، رستوران، سفره‌خانه سنتی، کافی‌شاپ، بوفه، کباب‌پز، آلاچیق، سرویس بهداشتی، مسجد، پایگاه پلیس، سطل زباله، مجموعه ورزشی همراه با دستگاه‌های بدنسازی، مسیر دوچرخه سواری، میز پینگ پونگ، محوطه بازی برای کودکان و چندین چشمه آب وجود دارد.

 

بولینگ شیان در پارک لویزان از جمله امکانات تفریحی دیگر پارک است که در ۵ بخش شامل بیلیارد، اسنوکر، دارت، فوتبال دستی، ایرهاکی در زمینی به مساحت 1000 مترمربع در دسترس عموم است.

 

رستوران و کافی شاپ لویزان دارای غذاهای بسیار خوش طعمی است و اگر می‌خواهید خاطره‌ای دل‌انگیز از یک روز تعطیل برای خود و خانواده‌تان بسازید پیشنهاد می‌کنیم حتما از رستوران‌های موجود در پارک غذا بگیرید. منوی متنوع رستوران برای هر گروه با هر سلیقه‌ای غذا دارد. ویژگی دیگر رستوران‌های موجود در این منطقه، اجازه برگزاری انواع مراسم و جشن‌ها است که با ظرفیت 1500 نفر می‌توانید رزرو کنید.  از آنجایی که هوای پارک بسیار دلپذیر است بخشی از رستوران در فضای باز تعبیه شده است. همین امر سبب شده تا رستوران‌های پارک لویزان طرفداران بسیاری داشته باشند.

 

اگر تصمیم دارید شب را در این پارک زیبا بگذرانید و تهران را از بالا ببینید، هتل شیان انتخاب مناسبی است. هتل پارک لویزان در سال 75 با تعداد 34 سوئیت به بهره‌برداری رسید که یکی دیگر از امکانات رفاهی پارک است. سوئیت‌ها در درجات مختلف از درجه یک و دو تا VIP در دسترس است. از آنجایی که این هتل تنها هتل موجود در پارک است مدیریت هتل تمامی تلاش خود را کرده تا امکانات به طور کامل در اتاق‌ها موجود باشد. امکاناتی نظیر یخچال، تلویزیون، اینترنت رایگان، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، رستوران، کافی شاپ، استخر، پارکینگ، تالار همایش و ... تنها بخشی از امکانات هتل هستند.

 

آدرس پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان در شمال شرق تهران، اتوبان هنگام، بعد از چهارراه استقلال واقع شده است. این پارک دارای چندین ورودی است و در حال حاضر تنها از دو ورودی امکان دسترسی به پارک وجود دارد. ورودی اول پارک، از بزرگراه هنگام که در ابتدای بزرگراه شهید همت و قسمت جنوبی اتوبان شهید بابائی است، قرار گرفته و یک مسیر دیگر برای ورود به پارک از سمت اتوبان هنگام وجود دارد آن هم جاده کندرو به سمت شهرک امید، خیابان کوهستان است.
ورودی دوم از ده لویزان است. اگر از بزرگراه هنگام بخواهید وارد پارک شوید از مسیر پر پیچ و خمی باید بگذرید تا به درب اصلی پارک برسید. این مسیر پر پیچ و خم نیز بسیار تماشایی است.

 

مسیرهای دسترسی به پارک جنگلی لویزان

در ادامه مسیرها و دسترسی‌های پارک لویزان را بررسی می‌کنیم:

دسترسی به پارک لویزان با خودرو شخصی

برای رسیدن به پارک لویزان، هر کجای تهران که هستید خود را به میدان انقلاب برسانید و در مسیر پل کاج راهتان را ادامه دهید تا به میدان فردوسی برسید. پس از عبور از شریعتی و خواجه نصیرالدین طوسی، وارد میدان سپاه شده و به سمت بزرگراه شهید صیاد شیرازی برانید. سپس در بزرگراه شهید بابائی از خروجی مشخص شده وارد نوبهار جنوبی شده و به سمت خیابان شعبانلو بروید.

 

پارک جنگلی لویزان

 

اگر سمت بزرگراه امام علی هستید نیز در خروجی بزرگراه شهید زین‌الدین تابلوی شیان پیش روی شما قرار گرفته است. پس از آن، تابلوهای راهنما بسیار واضح هستند و به راحتی می‌توانید خود را به پارک برسانید.

 

دسترسی به پارک لویزان با مترو

برای آنکه بتوانید به غیر از خودروی شخصی با وسیله نقلیه دیگری خود را به پارک برسانید می‌توانید از مترو استفاده کنید. به این منظور ایستگاه‌های نوبنیاد و حسین آباد در خط سه مترو تهران شما را به پارک لویزان خواهند رساند. سپس در پایانه تاکسی می‌توانید از تاکسی‌های خط استفاده کنید تا در ادامه مسیر به پارک برسید. برای دیدن نقشه مترو تهران کلیک کنید.

 

دسترسی به پارک لویزان با اتوبوس

راه دیگر رسیدن به پارک لویزان استفاده از اتوبوس است. این وسیله نقلیه که از نظر هزینه بسیار به صرفه است شما را دیرتر به مقصد خواهد رساند. اگر در مورد هزینه‌ها کمی محتاط هستید این وسیله می‌توانید مناسب شما باشد. بدین منظور از خط 301 پایانه مترو شهید حقانی - بلوار ارتش می‌توانید استفاده کنید.

 

نکته آخر اینکه اگر به پارک جنگلی لویزان رفتید حتما سری هم به کاخ نیاوران بزنید، کاخ نیاوران در نزدیکی پارک لویزان در فاصله 10 کیلومتری پارک قرار دارد که در کمتر از بیست دقیقه می‌توانید خود را به کاخ برسانید و از آن دیدن کنید.

 

جمع بندی

یکی از این مراکز تفریحی که به دلیل دارا بودن هوای تازه و سرسبزی در طبیعت می‌تواند سبب آرامش ذهن شود و تا حد زیادی از فشاری که در طی زندگی و مخصوصا محیط کار وارد می‌شود بکاهد، پارک جنگلی لویزان است که در این مطلب به طور کامل به معرفی آن پرداختیم. از آنجایی که این پارک دارای طبیعت بسیار زیبایی است می‌توانید عکس‌های بسیار زیبایی در این محیط بگیرید. بسیاری از دانشجویان عکاسی برای گرفتن عکس‌های بی نهایت زیباییشان حتما سری به این پارک می‌زنند.

ویژگی های خاص تهران و تمرکز اکثر مراکز اداری، سیاسی، درمانی و تفریحی در آن، موجب شده است در طی سال مسافران زیادی به دلایل مختلف از تهران بازدید کنند و یا ناچار به اقامت در هتل های تهران باشند. به فراخور نیازهای مختلف، طیف گسترده ای از اقامتگاه های گوناگون از انتخاب هتل های 5 ستاره تهران تا ارزان ترین هتل ها در دسترس است. هنگام انتخاب مکانی مناسب برای اقامت در تهران درنظر داشته باشید که ترافیک در اکثر نقاط شهر سنگین است . سعی کنید مکانی را انتخاب کنید که به مراکز اصلی شهر و جاهای دیدنی تهران، نزدیک باشد یا دسترسی مناسبی به خطوط حمل و نقل عمومی داشته باشد. محدوده طرح ترافیک نیز می تواند گردش های شهری را با مشکل مواجه کند.
همچنین اگر قصد اقامت در تهران را دارید می توانید هتل های 5 ستاره و هتل های 4 ستاره تهران مانند: هتل اسپیناس پالاس تهران، هتل اسپیناس بلوار تهران و هتل پارسیان آزادی تهران را با بهترین تخفیف از سایت رهی نو رزرو کنید.

سایت رهی نو با ارائه بهترین تخفیفات ویژه رزرو آنلاین هتل‌ها، این امکان را فراهم آورده تا شما بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید و با خیالی آسوده به تفریح بروید و نگران محل اسکان خود نباشید. همین حالا جهت رزرو آنلاین اقدام کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
کامران تنهایی ۱۴۰۲/۸/۷

زمین بازی شیان و بچه های شرق تهران حتما رفتن پارک جنگلی لویزان یه زمانی واقعا جنگل بود ولی حالا تبدیل به پارک شده

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۸

کامران عزیز ممنون از ثبت نظرتون در سایت رهی نو بله همینطور هست شاد و موفق باشید

نازنین ۱۴۰۲/۲/۱۶

در سال 42 احداث شده برای هوای تهران پس الان چی باید ساخته شه برای هوای تهران 😆

  مدیر سایت۱۴۰۲/۲/۱۶

در همین پارک‌ها می‌توانید نفسی تازه کنید به دور از هوای آلوده تهران

نیوشا ۱۴۰۲/۲/۱۶

پارک جنگلی لویزان + هتل شیان ترکیب بسیار هیجان انگیزی است🤩

  مدیر سایت۱۴۰۲/۲/۱۶

بله در تهران هم میشه هیجان داشت ممنون از ابراز احساستون🥰

نوشین ۱۴۰۲/۲/۱۶

غروب اونجا بودم پارک لویزان در زمان طلوع و غروب خورشید بسیار زیبا و جذاب است مرسی از یادآوریتون خداروشکر تهران هست و میتونم بازهم برم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۲/۱۶

بسیار ممنون از اظهار نظر زیباتون و خوشحالیم که طبیعت دوستانی چون شما نوشین عزیز در سایت ما نظر میدهید پیروز باشید

mrrci ۱۴۰۲/۲/۱۶

وووواااااااااااااااااونووووووووووووو این پل چوبی خیلی هیجان انگیز و دوست داشتنی است🤩

  مدیر سایت۱۴۰۲/۲/۱۶

ما هم خوشحالیم که دوستداران هیجان در سایت رهی نو نظرشون رو اعلام میکنند و ابراز احساستون رو تحسین میکنیم

hllia ۱۴۰۲/۲/۱۶

پارک لویزان دارای اب و هوای بسیار خوبی نسبت به موقعیت جغرافیایی خود در ایران دادر و چون نزدیک است تابستان که هوا گرم میشه بهترین زمان است فقط کمی پول باید خرج کند وگرنه خیلی خوش میگذره

  مدیر سایت۱۴۰۲/۲/۱۶

هلیای عزیز امیدواریم همیشه بهتون خوش بگذره و شاد و سلامت باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...