رَهی نو

شب گردی در تهران؛ در شبگردی تهران کجا بریم؟

تعداد بازدید: ۳۳۲۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱

مردم ایران از دیرباز به گردش و تفریح علاقه‌مند بوده‌اند و در هر نقطه‌ای از کشور این عادت دیرینه را می‌توان به‌وضوح مشاهده کرد. تهران است و شبگردی‌هایش! احتمالاً شما نیز این جمله را بارها شنیده‌اید.  شب گردی در تهران و شهرهای دیگر ایران از این دست، تفریحات است که بین بسیاری از افراد رواج دارد. به‌طوری‌که برخی از افراد شب‌ها تا دیروقت در بیرون از خانه به دیدن اماکن دیدنی، رستوران‌ها و کافه‌ها می‌روند و اوقات خوشی را با خانواده و دوستان خود سپری می‌کنند.


بیش‌تر مردم تهران یا افرادی که به تهران سفر می‌کنند، دوست دارند جاهای دیدنی تهران در شب را بشناسند تا برای شبگردی و گشت‌وگذار شبانه به آنجا بروند. ما در این مقاله مکان‌های مناسب برای شب گردی در تهران را معرفی کرده‌ایم. اگر شما هم دوستدار شبگردی در پایتخت هستید همراه سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو باشید و ادامه مطلب را مطالعه کنید.


معرفی جاهای دیدنی تهران در شب

جاهای دیدنی تهران کم نیست و جاهای مختلفی برای شب گردی در تهران وجود دارد که شما بنابر علاقه و موقعیت خود می‌توانید به آنجا بروید. برای مثال، زمانی که هوا گرم است یا دوست دارید به طبیعت بروید و در فضای باز باشید، می‌توانید به پارک یا خیابان‌های مناسب پیاده‌روی شبانه بروید. اگر هوا سرد بود یا دوست داشتید یک نوشیدنی و غذا میل کنید می‌توانید به پاساژگردی و رستوران‌هایی که تا دیروقت خدمات می‌دهند، بروید. برای انتخاب بهتر با گزینه‌های خوب برای شبگردی، در ادامه آنها را معرفی کرده‌ایم.

 

مراکز خرید تهران

با گردش در مراکز خرید یک تیر و چند نشان زده‌اید. هم می‌توانید خریدهای خود را انجام دهید و هم می‌توانید به رستوران و کافه‌های مراکز خرید بروید. معروف‌ترین مراکز خرید در تهران عبارتند از:

ایران مال

ایران مال جزو یکی از بزرگ‌ترین مراکز تجاری ایران و خاورمیانه است. این مرکز تجاری شامل فروشگاه‌های لوازم‌خانگی، دکوراسیون، لباس، ساعت، لوازم آرایشی و بهداشتی، جواهرات،  اکسسوری و غیره است. مرکز خرید ایران مال از بخش‌های مختلف با طراحی خاصی ساخته شده که مشاهده هرکدام از آن‌ها می‌تواند بسیار جذاب باشد.

در این مرکز علاوه‌بر فروشگاه‌هایی برای خرید، مراکز تفریحی مانند: شهربازی، سینما، کافه، رستوران، باغ ایرانی، باغ کتابخانه، شربت خانه و مجموعه ورزشی  وجود دارد که می‌توانید از آنها دیدن کنید و برای ساعات طولانی سرگرم شوید.

این مرکز در منطقه 22 تهران، انتهای بزرگراه شهید همت غرب، بزرگ‌راه شهید خرازی واقع شده است.

 

ایران مال

مگامال

مگامال یکی دیگر از مراکز خرید بزرگ است که داشتن سه طبقه پارکینگ اختصاصی، دسترسی راحت آن و امکانات رفاهی بالا، مزیتی برای جذب بیشتر مردم محسوب می‌شود. در این مرکز می‌توانید از فروشگاه‌های مختلف با برند مطرح جهانی، خریدی مطمئن داشته باشید. همچنین در کنار خرید در مرکز خرید مگامال، از قسمت‌های تفریحی مثل: شهربازی، فضای سبز، سینما، وای‌فای، کافه و فودکورت لذت ببرید و خاطرات خوبی را برای خود رقم بزنید.

آدرس این مجموعه در بزرگراه شهید ستاری، شهرک اکباتان، فاز دو، میدان شهید صارمی واقع شده است.

 

مرکز خرید دنیای نور

یکی دیگر از مرکز خریدهای پرطرفدار تهران، دنیای نور است. این مرکز علاوه بر تنوع کالا و فروشگاه‌ها، امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی مانند کافه رستوران، سالن بازی کودکان، اتاق مادر و نوزاد و تاکسی سرویس را شامل می‌شود و از مزایای این مرکز به حساب می‌آید.

 

آدرس مرکز خرید دنیای نور در بزرگراه رسالت، بین بزرگ‌راه امام علی و شهید صیاد شیرازی قرار دارد.

 

مرکز خرید تیراژه

این مرکز خرید دو شعبه یک و دو دارد. در ابتدا که شعبه یک در غرب تهران افتتاح شد، علاوه‌بر اینکه یک مرکز خرید مدرن با فروشگاه‌های متنوع بود، مانند مراکز گفته شده در بالا امکانات رفاهی و تفریحی هم برای بازدیدکنندگان تدارک دیده شده بود. این موارد موجب شد که تبدیل به یک مرکز تجاری محبوب شود. اما برای افرادی که ساکن شرق بودند، رفت‌وآمد به این مرکز کار دشواری بود؛ بنابراین شعبه دو آن را در شرق افتتاح کردند و کار برای ساکنین شرق راحت‌تر شد.

مرکز خرید تیراژه یک در غرب تهران (پونک) و مرکز خرید تیراژه دو، در محدوده نظام‌آباد (شهید مدنی) واقع شده است.

مرکز خرید تیراژه

مرکز خرید پالادیوم

پالادیوم یک مرکز تجاری مدرن و پرطرفدار در تهران است. انواع فروشگاه‌های مختلف پوشاک با برندهای معروف، لوازم گران‌قیمت و لوکس و خیلی از فروشگاه‌های دیگر با بیش از 160 واحد مختلف را در این مرکز می‌توان مشاهده کرد. علاوه‌بر اینها، مرکز خرید پالادیوم بخش‌هایی مانند سالن ورزشی، خانه کودک و کافی‌شاپ را در خود جای داده است.

آدرس این مرکز تجاری،  تهران، خیابان مقدس اردبیلی، نرسیده به میدان الف است که با تاکسی، مترو و وسیله شخصی می‌توانید به این مرکز رفته و دیدن کنید.

پارک‌های تهران

یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران در شب پارک‌های تهران است. اگر جزو افراد طبیعت ‌دوست هستید، پارک گزینه خوبی است. پارک‌های معروف تهران از جمله: آب‌وآتش، ملت، قیطریه، نیاوران، جمشیدیه، طالقانی، نوروز و شطرنج در تمام نقاط پایتخت ساخته شده‌اند. می‌توانید به پارک نزدیک محل سکونت رفته و از مناظر و هوای تمیز لذت ببرید. اگر هم مشکلی با مسیر و ترافیک نداشتید، می‌توانید از پارک‌های دیگر هم دیدن کنید.

 

شهربازی‌های تهران

اگر اهل هیجان هستید، شهربازی‌های تهران انتظار شما را می‌کشند. تعداد این شهربازی‌ها کم نیستند، به‌طوری‌که دست شما در انتخاب آنها باز است. این شهربازی‌ها عبارتند از:

 

شهربازی ارم

این شهربازی، بزرگ‌ترین مرکز تفریحی در ایران و شامل وسایل بازی برای بزرگسالان و کودکان است. شهربازی ارم شامل سه شهربازی با شماره‌گذاری ارم 1، 2 و3 است که هرکدام وسایل بازی خاص خود را دارد. علاوه‌بر وسایل بازی مهیج و سرگرم‌کننده، استخر روباز بانوان، باغ‌وحش، قایقرانی و ماهیگیری هم دارد. با پیک‌نیک زدن در پارک این شهربازی، می‌توانید از گردش خود لذت ببرید.
 

شهربازی ارم

 

شهربازی ژوپیتر

شهربازی ژوپیتر یکی از شهربازی‌های موجود در پایتخت است که می‌توانید به هنگام برنامه‌ریزی برای شب‌گردی تهران، در لیست برنامه‌های خود قرار دهید. بازی‌های مختلفی مانند: چرخ‌وفلک، مینی بولینگ، ویدئو گیم، سفینه فضایی، سوپربایک، اسنوبرد، سیمولاتور رالی، آیس‌بال، فایربال در این شهربازی وجود دارند که بسیار جذاب و سرگرم‌کننده هستند.

 

سرزمین عجایب مجتمع تجاری تیراژه یک

از سرگرمی‌های موجود در تیراژه یک، سرزمین عجایب آن است. این شهربازی به یکی از شهربازی‌های معروف در تهران تبدیل شده که می‌توانید در آنجا ساعات طولانی سرگرم شوید. چرخ‌وفلک، ماشین کوبنده، سفینه گردان، قطار کودک، ماشین فرفره وغیره از گزینه‌های محبوب برای بازی در این مکان هستند.

 

شهربازی چمران

شهربازی چمران یکی از مراکز تفریحی قدیمی در تهران است. انواع بازی‌های فیریزبی، ترن هوایی، مجیک شوتر، سینما 7 بعدی وغیره در این شهربازی وجود دارد که می‌توانند لحظه‌های مهیجی را برای شما رقم بزنند.

 

خیابان سی تیر

اگر به‌دنبال جاهای دیدنی تهران در شب هستید، اصلاً این خیابان را از دست ندهید. این خیابان سنگ‌فرش شده، از معروف‌ترین خیابان‌ها برای غذا یا به اصطلاح استریت فود (street food) است. علاوه‌براین‌که می‌توانید انواع غذا و نوشیدنی در کافه و یا صندلی‌های واقع در سنگ‌فرش میل کنید، از بناهای تاریخی و مذهبی این خیابان غافل نشوید. 
 

خیابان سی تیر

 

بام لند

بام لند یک مجموعه محبوب در نزدیکی دریاچه چیتگر است. معماری زیبای آن از بادگیرهای یزد و ستون‌های تخت‌جمشید نشئت‌گرفته است. در این مجموعه فروشگاه‌های مختلف پوشاک،  لوازم‌خانگی و حتی موتورسیکلت از برندهای روز دنیا قرار دارند. قایق‌سواری، ماهیگیری، شهر بادی، وی آر لند، فوتبال‌دستی و بازی‌ها و سرگرمی‌های دیگر از جاذبه‌های بام لند شمرده می‌شود.

 

دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر یا همان دریاچه شهدای خلیج‌فارس، یک دریاچه مصنوعی معروف در تهران است. در هر فصلی از سال می‌توانید در اطراف این دریاچه به پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و گردش بپردازید و حتی در آب‌وهوای مناسب آن پیک‌نیک کنید.

 

پل طبیعت

پل دوطبقه طبیعت، یکی از جاذبه‌های معروف تهران است که همه‌روزه افراد زیادی برای دیدن پل به این مکان می‌روند. تماشای آن و پیاده‌روی در شب یک گزینه خوب برای شب گردی در تهران است. در روی پل طبیعت تهران اماکن تفریحی و فرهنگی مانند کافه و رستوران برای استراحت و تفریح گردشگران تدارک دیده شده است.

 

درکه

درکه از محلات ییلاق شمیرانات است که در امتداد رودخانه درکه قرار دارد. درکه از شمال به رشته‌کوه‌های توچال، از جنوب به محله اوین، از شرق به اراضی دانشگاه شهید بهشتی و اوین و از غرب به بازارهای کوه توچال و سعادت‌آباد متصل شده است. اگر اهل پیاده‌روی و کوهنوردی هستید، با به‌همراه‌داشتن لوازم برای گردش و پیک‌نیک از این محل دیدن کنید.

 

دربند

دربند یک دهکده از مناطق قدیمی تهران است. پیاده‌روی در نزدیکی تهران با آب‌وهوای خوب از ویژگی‌های بارز این محل است. شب‌گردی در دربند و خوردن غذاهای خوشمزه در رستوران‌های واقع شده در دربند، خاطرات خوبی را برای شما به‌جا می‌گذارد. علاوه‌بر این‌ها می‌توانید از تله‌سیژ دربند هم استفاده کنید. ناگفته نماند که دربند، جزو  محبوب‌ترین محل‌های تفریح مردم در تهران است.

 

باغ فردوس

باغ فردوس هم از جاهای دیدنی تهران در شب است که نباید آن را از دست بدهید. در هر فصلی از سال می‌توانید به محوطه این باغ بروید و از کافه و سینما و گالری‌های موجود در آنجا بازدید کنید.
 

باغ فردوس

 

میدان پالیزی

سال‌های زیادی است که مردم در تهران این محل را پاتوقی برای گذراندن اوقات فراغت خود انتخاب می‌کنند. آب‌میوه پالیزی معروف با انواع آبمیوه‌ها و معجون‌های معروف خود در این میدان، محبوب خیلی از افراد است. از این میدان تا سهروردی، کافه و رستوران‌های مشهور شهر مانند رضا لقمه قرار دارند. برای پیاده‌روی و گردش هم می‌توانید به پاساژهای نزدیک همان حوالی مانند پاساژ اندیشه بروید و یا از فضای قشنگ پارک اندیشه و بساط دست‌فروشان لذت ببرید.

 

جمع‌بندی

 برای شب‌گردی تهران مکان‌های مختلفی وجود دارد. هرکس می‌تواند بر اساس سلیقه شخصی و برنامه‌ریزی که دارد به یکی از این محل‌های گفته شده رفته و به تفریح و گردش بپردازد. مثلاً اگر دوستدار طبیعت و هوای خوب هستید به پارک، دربند، درکه بروید. اگر برای خرید می‌روید مراکز تجاری گزینه خوبی است و برای خوردنی و نوشیدنی‌های خوشمزه، کافه و رستوران و خیابان سی تیر گزینه مناسبی است.

 

زمانی‌که میخواهید برای اقامت چند روزه به تهران سفر کنید و از بین هتل های تهران یکی را انتخاب کنید. بهتر است قبل از سفر به رزو هتل اقدام کنید. رهی نو سایتی است که امکانات هتل های چهار ستاره تهران و هتل های پنج ستاره تهران را مانند هتل هویزه تهران  را در اختیار شما قرار داده است تا با کمک آن بتوانید هتل مناسب خود را آنلاین رزرو کنید. شما در رهی نو می توانید بهترین هتل های تهران را با بیشترین تخفیف رزرو کنید.

سوالات متداول در مورد شب گردی در تهران

کدام جاذبه‌ها برای شب‌گردی تهران وجود دارد؟

بام لند، دربند، دربند باغ فردوس، دریاچه چیتگر،  پل طبیعت

مراکز خرید در تهران کدامند؟

ایران مال، مگامال، مرکز خرید پالادیوم، مرکز خرید تیراژه، مرکز خرید دنیای نور

مکان‌های تفریحی تهران شامل کدام مکان‌ها می‌شود؟

شهربازی ارم، شهربازی ژوپیتر، شهربازی چمران

پاتوقی که بیشتر مردم تهران آنجا را برای شب‌گردی انتخاب می‌کنند، کجاست؟

میدان پالیزی که به آبمیوه‌ها و معجون‌هایش معروف است.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سارا ۱۴۰۲/۸/۱۶

تهران پایتخت و شهری که تا اخر شب همیشه شلوغ بود ولی از زمان کرونا که خاموشی زدن خیابونا همه تاریک شده و دیگه نمیشه گشت و گذار کرد

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۱۷

سارای عزیز بله همینطوره که میگی و نسبت به قبل تغییراتی انجام شده است

پرستو ۱۴۰۲/۲/۲۰

شبگردی الان دیگه فقط میشه تو پاساژها انجام داد قبل از اینکه به بهانه کرونا چراغهای خیابونها خاموش بشه همه جا باز بود و خیلی زیاد مردم به شهر میرفتند ولی بعد از خاموشی خیابانها دیگه نمیشه از شبهای تهران استفاده کرد

  مدیر سایت۱۴۰۲/۲/۲۰

همره عزیز رهی نو متاسفانه اتفاقاتی که در کل دنیا از بیماری کرونا تأثیر گرفته اتفاقات خوبی نبوده و امیدوراریم که در آینده نزدیک به اتفاقات خوب تبدیل شده و به زیبایی برگردد به دوران بهبودی و سلامتی برای همه انسان ها

نریمان ۱۴۰۲/۲/۲۰

خیابان سی تیر قبلا خیلی خوب بود اوایل که افتتاح شد تمیز و مرتب و کیفیت غذاها بالاها متاسفانه تو ایرا بعد از مدتی که سود اقتصادی میبرن دیگه اهمیتی نمیدن و کیفیت میاد پایین

  مدیر سایت۱۴۰۲/۲/۲۰

همره عزیز رهی نو خب بله متاسفانه برخی در حفظ اعتبار و کیفیت خود کوشش نمیکنند و موقعیت های بهتر رو از دست میدن

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...