رَهی نو

بهترین روستاهای اطراف تهران برای سفر یه روزه

تعداد بازدید: ۸۷۸۶ ۳ آذر ۱۴۰۰

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید در اطراف تهران، روستاهای بکر و زیبایی وجود دارد که می‌تواند میزبان چند روزه شما در تعطیلات باشد. در این مطلب با رهی نو همراه باشید تا بهترین روستاهای اطراف تهران را با هم بررسی کنیم. 

خسته از هیاهوی شهر و کار و زندگی روزمره، در شرایطی که حتی تعطیلات رفتن‌تان نیز تکراری شده است، مقصد نهایی را می‌توانید جاهای دیدنی اطراف تهران را انتخاب کنید. روستاهایی که کمتر اسمی از آن برده شده اما طبیعت بی‌اندازه و حس خوبی که به شما می‌بخشد می‌تواند روح‌تان را صفا دهد. با ما در رهی نو همراه باشید.

برای مشاهده لیست جاهای دیدنی تهران کلیک کنید.

معرفی روستاهای توریستی زیبای اطراف تهران

تا اسم روستا می‌آید، صدای گله و دام‌های اهالی روستا، در کنار عطر نان محلی و سرشیر تازه، با چشم‌اندازی سرسبز و خالی از ماشین می‌تواند یک لذت بی‌اندازه از روستاگردی را به خاطرتان بیاورد. صفای زیستن در کنار مردم روستایی، با عطر غذاهای محلی و خوراکی‌های تازه، جور دیگری از زندگی را به شما هدیه می‌کند که حتماً باید تجربه کنید. بساط سفرتان را جمع‌وجور کنید و خودتان را برای یک سفر جذاب آماده کنید. نه بنا نیست در فاصله دوری از تهران برویم و در ترافیک جاده و مسیر طولانی خودمان را خسته کنیم؛ مقصد ما یکی از روستاهای باصفای حوالی تهران است. این شما و این روستاهای توریستی اطراف تهران که حتماً باید از آن بازدید کنید. 

 

روستای افجه

طبیعت و جذابیت‌های روستای افجه را به ‌خاطر بسپارید. جایی با آبشارهای طبیعی همچون آبشارهای پسچوریک، آبشار موآب از شما استقبال می‌کند. جاهای دیدنی همچون دشت زیبای هویج، قصر ناصرالدین‌شاه که روزگاری در اینجا به سر می‌برد، حمام قاجار و دشت لار از دیدنی‌های این روستا محسوب می‌شود.

 

روستاهای اطراف تهران


بهترین جاذبه های گردشگری ایران کدام است؟ برای اطلاع از جاهای دیدنی ایران این مقاله را از دست ندهید.


برای رفتن به روستا، تماشای آن را در بهار و تابستان از دست ندهید. زیباترین طبیعتی را به چشمان‌تان هدیه می‌دهد که می‌توانید ببینید. این روستا در فاصله 5 کیلومتری لواسان است و در 30 کیلومتری شمال شرق تهران قرار دارد. در نظر داشته باشید اگر قصد ماندن در افجه را دارید، حتماً تجهیزات کمپینگ همراه داشته باشید، چون هنوز اقامتگاه گردشگری در اینجا ساخته نشده است.

 

روستای چناقچی علیا

مسیر را به سمت جاده ساوه کج می‌کنیم و به دهستان دوزج حوالی شهرستان زرندیه در استان مرکزی می‌رویم. این روستا در نزدیکی ساوه قرار دارد و قدمت آن به دوران صفویه برمی‌گردد. در مسیر جاده بوئین‌زهرا و ساوه که حرکت کنید، این روستا را خواهید دید. جالب است بدانید که این روستا، میزبان چندین مذهب است که به عنوان نماد همبستگی دینی، ویژگی شگفت‌انگیز این روستا محسوب می‌شود.  

 

روستای چناقچی علیا از روستاهای اطراف تهران

 

روستای ارنگه

مسیر دوست‌داشتنی و پرخاطره چالوس را طی می‌کنیم. برای تهرانی‌هایی که عاشق رفتن به جاده پیچ در پیچ چالوس هستند، این روستا از مسیر چالوس می‌گذرد و بعد از 2 کیلومتر فاصله از جاده چالوس، در 18 کیلومتری کرج قرار دارد. این روستای سرسبز از شما با انواع باغ میوه‌هایی همچون توت، گیلاس، سیب و گلابی پذیرایی می‌کند.

 

روستای ارنگه از بهترین روستاهای اطراف تهران


در مسیرتان به این روستا خیال‌تان راحت باشد که خبری از مسیرهای خاکی و خراب نیست. جاده آسفالته‌ای شما را به ویلاهای روستای ارنگه می‌رساند. در اینجا می‌توانید در یکی از همین خانه‌های ویلایی اقامت داشته باشید. اگر اهل اسکی هستید می‌توانید در زمستان از ارتفاعات کوه‌های ارنگه استفاده کرده و اسکی کنید. آبشار خور و دره هفت چشمه‌گی نیز در این روستا قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به جاده چالوس


روستای آهار

این روستا یکی از قدیمی‌ترین مناطق رودبار و شمیرانات است. در واقع یکی از بزرگ‌ترین مناطق تهران که با آب و هوای تازه و طبیعتی سرسبز، شما را از هر آن چیزی که زندگی شهری برجای گذاشته، دور می‌کند. در دو طرف روستا تا چشم کار می‌کند رودخانه می‌بینید؛ به همین دلیل انواع موجودات در اینجا زندگی می‌کنند. احتمالاً نام رودخانه معروف شکراب را شنیده باشید؛ این رودخانه به همراه رودخانه پیش کنک، برای کمپ کردن بهترین انتخاب است. دسترسی به روستای آهار از سمت بزرگراه شهید بابایی است که تا جاده لواسان ادامه دارد. سپس در انتهای این جاده به سمت اوشان پیچیده و با کمی رانندگی روستای آهار را در مقابل خود می‌بینید.

 

روستای آهار از بهترین روستاهای اطراف تهران

 

روستای برغان

روستای برغان، در استان البرز و شهرستان ساوجبلاغ قرار دارد. این رودخانه بستر آب رودهای سنج و شاهرود نیز هست. چشمان‌تان را ببندید و به یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین روستاهای اطراف تهران وارد شوید. اینجا در فصل بهار میزبان گردشگران زیادی است که با امکانات تفریحی و رفاهی که فراهم کرده است، معمولاً با استقبال زیادی روبرو است. چه‌بسا می‌توانید در آب رودخانه روستا نیز آب‌تنی کنید و خاطره‌ای زیبا بسازید. در روستای برغان، سری به آتشگاه کرج، حسینه و مسجد، قلعه ایلخانی و … بزنید و با میوه‌های فصلی تازه، کام‌تان را شیرین کنید. اگر اهل اسب‌سواری هم باشید، خاطره‌تان از بازدید از این روستا و باشگاه اسب‌سواری تکمیل می‌شود.

 

روستای برغان از روستاهای اطراف تهران

 

روستای کردان

این روستا یکی از نام آشناترین روستاهای حوالی تهران برای ساکنان پایتخت است. منظره‌ای سرسبز و دلنشین، اینجا را تبدیل به یکی از محبوب‌ترین روستاها برای سفرهای یکی دو روزه کرده است. برای اقامت در کردان می‌توانید ویلاهای این روستا را اجاره کنید و لذت ببرید. جالب است بدانید این روستای سرسبز پر از ویلاهای لاکچری، روزگاری پناهگاه افراد در زمان جنگ تحمیلی بوده است. برای رفتن به کردان بایستی در 20 کیلومتری آزاد راه قزوین کرج، مسیر تابلوهای کردان را پیش گرفته و وارد روستا شوید.

 

روستای کردان

 

روستاهای وردیج و واریش

برای بازدید آدمیان سنگی و جاذبه بکر و دیدنی دو روستای وردیج و واریش، به سمت منطقه کن، دهستان سولقان می‌رویم. اینجا در غربی‌ترین نقطه تهران حوالی منطقه وردآورد قرار دارد. از اینجا یک جاده آسفالته را تا رسیدن به امتداد یک رودخانه دیدنی در دل دره تنگ و باریک طی کنید تا به روستای وردیج و سپس واریش برسید. اگر به دنبال هوای تازه و زندگی‌بخش هستید، اینجا تا راه دارد می‌توانید نفسی عمیق بکشید و لذت ببرید. از همان بدو ورودتان، تابلویی را در ابتدای روستا می‌بینید که ورود افراد متفرقه و غیر از ساکنین را به روستا ممنوع کرده است. نگران نباشید، جاذبه‌های دیدنی این روستا، از خانه‌های نقلی با سقف‌های رنگی شیروانی منطقه مسکونی‌اش فاصله دارد.

 

روستاهای وردیج و واریش از روستاهای اطراف تهران

 

دامنه ارواح سنگی، آبشار لت مال، چشمه واریش، ارتفاعات پهنه حصار از جذابیت‌های این روستا است. هر فصلی که برای سفر به این روستا انتخاب کنید، زیبایی‌های شگفت‌انگیزی دارد که معجزه فصل‌ها را نشان می‌دهد. چه در دل بهار و شکوفه‌های بهاری و چه در وسط پاییز و میان رنگ‌آمیزی برگ‌های پاییزی اینجا صفایی دارد که حتماً باید از آن بازدید کنید.

 

روستای فیلبند

روستایی که می‌خواهیم زیباترین و بکرترین صحنه‌های طبیعت را به خودمان هدیه کنیم، منطقه ییلاقی است که در استان مازندران قرار دارد. روستای فیلبند زمستان‌های پر برفی دارد که معمولاً خالی از سکنه است؛ بهار و تابستان معمولاً بهترین فصل برای سفر به این منطقه است. فیلبند را با نام بام شرقی مازندران می‌شناسند؛ ارتفاع 2300 متری که از سطح دریا دارد، دسترسی به آن را سخت کرده است. در اینجا می‌توانید در هتل‌ها و اقامتگاه‌های ساکن شوید که لذت تماشا از فراز ابرها را به شما می‌دهد. در بهار و تابستان، فیلبند تقریباً شلوغ است و جزو مناطق بکری بوده که گردشگران زیادی را به سمت خود کشانده است. 

 

روستای فیلبند

 

روستای طالقان

طالقان از روستاهای استان البرز و در منطقه‌ای خوش آب و هوا است که لذت هوای تازه و دلنشین را به ساکنانش هدیه کرده است. اهالی خونگرم این روستا به زبان مازندرانی و تاتی صحبت می‌کنند. این روستا چندین مکان دیدنی از جمله آبشار و غار دارد که می‌تواند منطقه‌ای ایده‌آل برای گردشگری‌های آخر هفته و تعطیلات باشد. برای رسیدن به روستای طالقان بایستی به 120 کیلومتری شمال غرب تهران بروید.

 

روستای طالقان

 

روستای زرین دشت

به سمت فیروزکوه مسیر را طی کنید و از آب و هوا و منظره زیبای این جاده لذت ببرید و به 40 متری فیروزکوه که رسیدید، روستای زرین‌دشت برایتان دست تکان می‌دهد. به‌خصوص اگر در فصل بهار و تابستان به اینجا بیایید، با زیبایی‌های طلایی و شکوفه‌های بهاری‌اش از شما استقبال می‌کند. رودخانه حبله رود نیز در این روستا قرار دارد که می‌توانید کنار آن بساط پیک نیک‌تان را راه بیندازید. چشمه‌های آب‌معدنی خمده و دریابک نیز با خواص درمانی فراوانی که دارد، صفای دیگری را برایتان رقم می‌زند. این جا با میوه‌هایی نوبرانه همچون آلبالو و گیلاس و توت از شما پذیرایی می‌کنند.

 

روستای شهرستانک

این روستا، یکی از ییلاق‌های خوش آب و هوایی است که از قدیم پاتوق شاهان بوده، به همین دلیل شاهد کاخ شاهی در کنار رودخانه شهرستانک هستید؛ چرا که روزگاری یکی از کاخ‌های ناصرالدین‌شاه نیز در این منطقه قرار داشت. از مسیر جاده چالوس بگذرید، از آسارا و ماهان و درده بگذرید، به یک دوراهی می‌رسید که تابلوی روستای شهرستانک آنجا نصب شده است.

 

روستای شهرستانک از روستاهای اطراف تهران

 

روستای کن و سولقان (کن سولوقون)

کن و سولقان که با نام کن سولوقون معروف است، دو روستا حوالی شمال غرب تهران است که از کن شروع شده و تا سولقان ادامه دارد؛ تا امامزاده داوود شاهد این دو روستا هستید. زمانی که از کن به سمت سولقان حرکت می‌کنید، مسیرتان با روستاهای خوش آب و هوایی تزئین شده که می‌توانید در هرکدام از آن‌ها که می‌خواهید دمی توقف داشته باشید. روستاهای سنگان، وردیج و واریش، و تالون (طالون) روستاهایی هستند که در مسیرتان قرار دارد. از آن جایی که این جا آب و هوایی کوهستانی دارد، بهترین زمان برای بازدید بهار و تابستان است. البته در مسیر رسیدن به این روستا، یک راه پیچ‌درپیچ هیجان‌انگیزی در انتظارتان است که از دره وسک، کوه باغ میر و کوه دره مالا و دره‌های دیگر می‌گذرد. حالا تصور کنید که بخواهید این مسیر را در زمستان طی کنید!

 

روستای رینه

اگر هوس یک آب گرم حسابی کردید که تمام درد عضلانی و مفاصل‌تان را به آب‌های گرم آن بسپارید، به روستای رینه بروید. رینه در 90 کیلومتری آمل قرار دارد. از آن جایی که فاصله کمی با لاریجان دارد، به رینه لاریجان معروف است. این روستا دارای منطقه‌ای کوهستانی است که بهتر است بهار و تابستان را برای بازدید از آن انتخاب کنید. این روستا را با آب گرم آن می‌شناسند. می‌توانید از مسیر جاده هراز بعد از گذر از امامزاده هاشم، روستای پلور و آب اسک را رد کرده و بعد از طی 10 کیلومتر، به رینه برسید. این مسیر کوهستانی با وجودی که جذابیت فراوانی در فصل‌های پاییز و زمستان دارد، اما به‌ خاطر آب و هوای کوهستانی، پیشنهاد می‌کنیم بهار یا تابستان را برای بازدید از آن انتخاب کنید.

 

روستای رینه

 

روستای دیزین

روستای معروف دیزین را نیز احتمالاً بشناسید. اینجا به خصوص برای اسکی‌سواران ورزشکار، یکی از نام آشناترین و محبوب‌ترین روستاهای تهران است. سه تله‌کابین و دو تله سیژ و هفت تله اسکی، شرایط را برای لذت بردن از تفریحات زمستانی در این روستا فراهم کرده است. در مدت اقامتتان در دیزین می‌توانید در اقامتگاه‌ها یا کلبه‌های چوبی این منطقه سکونت داشته باشید. این منطقه دارای آب و هوای کوهستانی است که با وجود روزهای آفتابی و آب و هوای جذابی که دارد، معمولاً زمستان‌های سردی را نیز به دنبال دارد.


بیشتر بخوانید: پیست اسکی دیزین


روستای شمشک

این روستا نیز در نزدیکی دیزین قرار گرفته است؛ جایی که تا نامش را می‌شنویم هوس برف‌بازی و اسکی و تله‌کابین سواری می‌کنیم. این منطقه نیز در رودبار قصران و در شمیرانات قرار گرفته است. قله سرکچال نیز در این منطقه قرار دارد.


بیشتر بخوانید: پیست اسکی شمشک تهران؛ آدرس و اطلاعات


از اینکه تا انتها همراه رهی نو بودید، از شما ممنونیم. با هم سری به دیدنی‌ترین روستاهای اطراف تهران زدیم، نان محلی و سرشیر تازه خوردیم و با دیوارهای کاهگلی و خانه‌های روستایی عکس یادگاری انداختیم. در نهایت به پیست اسکی رفتیم و هیجان تفریحات برفی را نیز به خودمان هدیه کردیم. شما تجربه سفر به کدام یک از این روستاها را دارید؟ دلتان می‌خواهد به کدام یک از این روستاها سری بزنید و هوایی تازه کنید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سینا ۱۴۰۲/۸/۱۸

روستای ارنگه روستای زیبایی است که عموی من یک دوستی داره برای اون روستاست بخاطر همین اونجا رفتم و میشناسم خیلی جالب بود مردمش هم همینطور

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲۰

سینای عزیز از توجه تون ممنونیم و اینکه تجربه تون رو در سایت رهی نو ثبت نمودید خوشحالیم موفق و پیروز باشید

مهربانو ۱۴۰۲/۴/۲۷

قدیما برای گردش میرفتیم روستای کن ولی الان فکر کنم خیلی شلوغ شده

  مدیر سایت۱۴۰۲/۵/۱۴

مهربانوی عزیز بله خب طبق روندی که کلان شهرها دارن قسمت های کناری شهر رو به رشد جمعیت و شلوغی هستند

مهری ۱۴۰۲/۲/۲۷

روستای بسیار زیبایی است و لواسان قبلا خیلی خلوت بود متاسفانه مثل خیلی جاهای دیگه بیش از حد شلوغ داره میشه و ترافیک شدید در تعطیلات بخصوص مانع از رفت وامد میشه

  مدیر سایت۱۴۰۲/۲/۲۷

مهری عزیز به هر حال در تمام دنیا به دلیل افزایش جمعیت در کلان شهرها این مشکلات وجود دارد امیدواریم لحظات خوب را برای خود بسازید پیروز باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...