رَهی نو

پیست اسکی شمشک

تعداد بازدید: ۱۶۰۴۱ ۱۱ آبان ۱۳۹۶

همه افراد دوست دارند در تعطیلات و روزهای تعطیل از هیایوی زندگی شهری فرار کنند و راهی مناطق تقریحی و گردشی شوند تا آنها را ساعتی به دور از دغدغه و استرس نگه دارد. پیست اسکی شمشک یکی از تفریحات تهران است که برای گریز از گرمای شهر و زندگی شهری می‌توان به آن پناه برد. برف، سرما، تفریح و گردش لذتی بیادماندنی برای همه افراد مخصوصا ورزش دوستان به ارمغان می‌آورد.

 

پیست اسکی شمشک در سال ۱۳۳۷ ساخته و بهره‌برداری شد، اما در سال ۱۳۷۵ بود که به عنوان پیست بین‌المللی شناخته شد. این پیست بعد از پیست اسکی دیزین در شهریور ۱۳۷۵ با تغییرات در شیب، مسیر پیست آن از سوی فدارسیون جهانی عنوان بین‌المللی به خود گرفت. پیست شمشک از مسیرهای لشکرک - فشم و کرج - گچسر (فقط در فصل تابستان) قابل دسترسی است. ارتفاع بالاترین نقطه این پیست از سطح دریا ۳۰۵۰ متر و پایین‌ترین نقطه این پیست از سطح دریا ۲۵۵۰ است. ابتدا مهندسین آلمانی معدن، پایه‌گذار اسکی در شمشک بودند. فعالیت اسکی در شمشک از سال ۱۳۲۷ شروع شد و در سال ۱۳۳۷ با نصب تله اسکی به طول ۲۵۰ متر که به‌ صورت ۳پایه‌ای بود، پیست به‌ صورت حرفه‌ای‌تر به کار خود ادامه داد و در نهایت در سال ۱۳۷۵ بین‌المللی شد.
 

پیست اسکی شمشک


بهترین جاذبه های گردشگری ایران کدام است؟ برای اطلاع از جاهای دیدنی ایران این مقاله را از دست ندهید.


پیست اسکی شمشک کجاست؟

پیست بین المللی شمشک در 57 کیلومتری شمال شرق تهران قرار دارد. این پیست در شهر شمشک دربندسر در رودبار قصران واقع شده است. رودبار قصران از شهرستان‌های شمیرانات استان تهران است و یکی از جاهای دیدنی تهران برای ورزش دوستان به شمار می‌آید. در ابتدا مردم در تابستان‌ها برای فرار از گرمای شهر تهران به مناطق کوهستانی و رودبار قصران می‌رفتند تا در یک محیط سرد و خنک تفریح کنند. شمشک از جمله مناطق زیبای رودبار است که برای تفریحات تابستانی استفاده می‌‌شد. بعد از گذشت سال‌‌ها شمشک تبدیل به یک پیست اسکی شد و مقصد اصلی همه گردشگران و ورزشکاران به شمار رفت. پیست شمشک مکان مطلوبی برای اسکی و تفریحات زمستانی است.
 

تله سیژ پیست اسکی شمشک

برای رسیدن به پیشت اسکی شمشک نباید فکر کنید که یک مسیر آسفالت و جاده‌ای در انتظار شما است و بهتر است بدانید این جاده کمی صعب العبور بوده و فراز و نشیب‌هایی دارد. از طریق جاده لشکرک یا تلو می‌توانید به سمت پیست اسکی بروید و خود را در مسیر شمشک قرار دهید. تقریبا 60 کیلومتر از اتوبان بابایی تا پیست اسکی شمشک مسافت است که تقریبا یک ساعت طول می‌کشد. با رسیدن به رودبار قصران تقریبا به پیست رسیده‌اید و چیزی تا مقصد شما نمانده است. یخچال‌های طبیعی شمشک بهترین فرصت برای ورزش اسکی را برای شما ایجاد می‌کنند. در زمان سفر به پیست اسکی سعی کنید از تمامی مناظر طبیعی لذت ببرید و از چشم اندازها و هنر زیبای طبیعت دیدن کنید. این زیبایی‌ها بسیار منحصربفرد هستند و در هیچ جا نمی‌توان نظیر آنها را یافت.

 

ساعت کار پیست اسکی شمشک

پیست اسکی شمشک یکی از قدیمی‌ترین پیست‌های اسکی کشور بوده که مدت‌های زیادی است مردم از آن برای تفریح و اسکی استفاده می‌کنند. ساعت کاری پیست اسکی شمشک از 8 صبح تا 15:30 بعدظهر است. علاقمندان در این ساعات می‌توانند برای تفریح در این مکان حضور پیدا کنند. این پیست لقب پیست اسکی بین المللی را نیز دارد و از آن برای برگزاری مسابقات جهانی استفاده می‌شود.

 

قیمت بلیط پیست اسکی شمشک

قیمت بلیط روزانه پیست اسکی شمشک 85 هزار تومان برای هر نفر است. البته این قیمت متغیر بوده و در زمان‌های مختلف تغییر می‌کند.

 

بهترین زمان رفتن به پیست اسکی شمشک

یکی از نکات جالب توجه این است که زمان دقیقی برای بازگشایی پیست اسکی وجود ندارد. این زمان دقیقا به بارش برف بستگی دارد. در صورتی که میزان بارش برف مناسب باشد، این پیست کار خود را از اواخر پاییز آغاز می‌کند و تا پایان فصل زمستان و اوایل بهار ادامه می‌دهد. شاید فکر کنید که بهترین زمان برای حضور در این مکان زمستان بوده که تمامی دامنه زمستانی این منطقه مملو از برف و زیبایی است. اما در فصل تابستان نیز می‌توان به شمشک رفت و یک پیک‌نیک خانوادگی در محیط خنک و جذاب این منطقه داشت. این منطقه دارای مناظر طبیعی بسیار زیبایی است که در هر فصلی از سال می‌توان در آن منطقه حضور داشت و به بازدید مناظر زیبا پرداخت.

 

امکانات ورزشی پیست اسکی شمشک

در طی سال‌های فعالیت و کار این پیست سعی بر این داشته تا بهترین امکانات ورزشی را در اختیار علاقمندان به ورزش و تفریح قرار دهد تا در یک مجموعه طبیعی زیبا از زمان حضور خود در این مکان لذت ببرند. در این مکان دو دستگاه تله‌سیژ، دو دستگاه تله اسکی بشقابی و دو دستگاه تله اسکی چکشی وجود دارد که امکان تفریح و ورزش در این مکان را چند برابر می‌کنند. از این دستگاه‌ها برای حمل ورزش دوستان به نقاط بالاتر استفاده می‌شود. البته در این پیست نورافکن‌های زرد زیادی وجود دارد. با این نور افکن‌ها می‌توانید تا پاسی از شب در این پیست حضور داشته باشید و بر روی برف سر بخورید و از هوای سرد برفی لذت ببرید.

 

امکانات رفاهی و تفریحی پیست اسکی شمشک

این پیست یکی از پیست‌های بین المللی است و سالانه افراد زیادی از ایران و سرتاسر دنیا برای بازدید و تفریح در این منطقه به آن مراجعه می‌کنند. امکانات رفاهی و تفریحی زیادی در این منطقه ساخته شده که 4 رستوران مجهز از بهترین آنها است. این رستوران‌ها در زمان بازگشایی پیست اسکی در اواسط پاییز کار خود را آغاز می‌کنند و خدمات زیادی را به مردم ارائه می‌دهند. بهترین غذاهای سرد و گرم را می‌توانید در این رستوران‌ها نوش جان کنید. مطمئن باشید از طعم غذاهای این رستوران‌ها در یک محیط جذاب و دوست داشتنی لذت خواهید برد. یکی از این رستوران‌ها بر فراز قله قرار دارد که در ارتفاع می‌توان غذا نوش جان کرد.

 

نه تنها رستوران‌ها، بلکه بوفه‌ها نیز در پیست حضور دارند و تنقلات زیادی را به مردم می‌فروشند. نوشیدن یک فنجان چای و یا قهوه گرم در کافه رستوران شمشک در هوای سرد زمستانی لذت خاصی دارد. نشستن بر روی صندلی‌های رو به پیست کافه در حالی که از صحنه‌های فوق العاده زیبای رو به روی خود لذت می‌برید فراموش نشدنی خواهد شد.

 

هتل‌های شمشک

شمشک در فاصله بسیار کمی از تهران قرار دارد و هر فرد بعد از حضور در این منطقه می‌تواند به تهران باز گردد. اما ورزشکاران دوست دارند شب را در این منطقه زمستانی بگذرانند و در هتل‌های منطقه اقامت داشته باشند. چندین هتل در این منطقه ساخته شده است و خدمات زیادی را به مردم ارائه می‌دهند. توریست‌های خارجی زیادی هر ساله از این پیست بازدید می‌کند که بیشتر آنها در هتل‌های شمشک اقامت دارند.

 

یکی از این اقامتگاه‌ها، هتل جهانگردی شمشک است که ساختمانی قدیمی دارد. ساختمان این هتل متعلق به دوران پیش از انقلاب بوده و با 17 اتاق پذیرای مهمانان و گردشگران زمستانی پیست است. این هتل از تمامی امکانات روز برخوردار شده و بهترین خدمات را ارائه می‌دهد. با اقامت در این مکان می‌توان به تله کابین و تله اسکی نیز دسترسی داشت.

 

هتل لوکس و منحصر به فرد گل یخ مسافرین را شیفته خود می‌کند و با خانه‌های اسکیمویی از مهمانان پذیرایی می‌کند. مهمانان در این هتل یک شب بیادماندنی را تجربه می‌کنند و از اقامت خود در اینجا لذت می‌برند. در پیست شمشک امکانات تفریحی و اقامتی زیادی برای حضور ورزش دوستان فراهم شده تا از تمامی لحظات حضور خود در این منطقه لذت ببرند.
 

نمای بیرونی هتل گل یخ شمشک

 

زمانی که می خواهید برای اقامت چند روزه به تهران سفر کنید و از بین هتل های تهران یکی را انتخاب کنید. بهتر است قبل از سفر به رزرو هتل اقدام کنید. رهی نو سایتی است که امکانات هتل های چهار ستاره تهران و هتل های پنج ستاره تهران را مانند هتل پارسیان آزادی تهران، هتل اسپیناس پالاس تهران و هتل پارسیان استقلال را در اختیار شما قرار داده است تا با کمک آن بتوانید هتل مناسب خود را آنلاین رزرو کنید. شما در رهی نو می توانید بهترین هتل های تهران را با بیشترین تخفیف رزرو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نرگس ۱۴۰۲/۲/۲۱

چه جالب رستورانها در فصل بهار و تابستان کار نمیکنند یعنی ؟

  مدیر سایت۱۴۰۲/۲/۲۱

نرگس عزیز بهتر است قبل از رفتن به آنجا با تماس تلفنی خیال خود را راحت کنید با توجه به اطلاعات ما هتل گردشگری شمشک در تمام فصول باز هست و جایگاه بسیار خوبی هم در دل طبیعت دارد که از مناظر زیبا و دل انگیزی در فصول بهار و پاییز در هتل میتوانید لذت ببرید اما رستوران ها یا کافه های بیرون از هتل بله تعطیل هستند

فرزاد ۱۴۰۲/۲/۱۹

برای اولین بار اینجا اسکی کردم یک مربی گرفتم فامیلیش همون شمشکی بود اهل اونجا اسمش هم یادم نیست ولی تو تلویزیون چند روز بعد دیدم تو یک مسابقه ای برنده شده بود همون روز اول هم تا قله شمشک رفتم گفت تو اولین شاگردی بودی که روز اول تا بالا اومدی بهم پیشنهاد داد برم تو تیم اسکی هی روزگار...

  مدیر سایت۱۴۰۲/۲/۱۹

فرزاد جان چه خوب که تجربه و خاطره خود را با ما در میان گذاشتید امیدواریم در تمام مراحل زندگی موفق بوده و همواره لحظات زندگی را با قدرت و روحیه ای شاد سپری کنید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...