رَهی نو

تفریحات رایگان کیش

تعداد بازدید: ۲۳۵۳ ۳ آبان ۱۴۰۰


اگر بار و بندیل سفر را جمع کردید و قصد دارید سری به نگین جزایر خلیج فارس بزنید، پس بگذارید همین ابتدا نوید این را بدهیم که تفریحات هیجان‌انگیزی را پیش رویتان دارید. با یک جیب پرپول و دلی خوش، راهی یکی از لاکچری‌‌ترین جزایر جنوبی ایران شوید و خودتان را برای لذت بی‌حد و اندازه تفریحات کیش آماده کنید. به خصوص اگر برای بار اول‌تان است، خاطره ماندگاری از تفریحات آبی و دیدنی‌های کیش انتظارتان را می‌کشد. همراه رهی نو در این سفر هیجان‌انگیز باشید. 

اگرچه از همان بدو ورودتان به کیش، شاهد خودروهای خارجی و خانه و هتل‌های لاکچری هستید، اما در کنار تمام تفریحاتی که نیاز به جیب پرپول دارد، می‌خواهیم چند مورد از تفریحات رایگان این جزیره را برایتان بگوییم. 

 

معرفی بهترین تفریحات رایگان در کیش 

از همان آغاز، می‌توان گفت با تماشای خاک مرجانی کیش، شما می‌توانید حتی کف دریا را نیز مشاهده کنید. این قضیه به‌ خاطر وجود ساحل مرجانی کیش است که به طور طبیعی و به گفته متخصصان محیط‌ زیست، مرجان‌ها آب را تصفیه و پاک می‌کنند. اینجا جزو کم‌خطرترین سواحل دنیا است که در آب‌های آن خبری از کوسه و جانوران درنده و خطرناک نیست. بنابراین هر زمان که بخواهید می‌توانید آب‌تنی یا غواصی کنید که البته به تجهیزات نیاز دارید.
اگر مشتاق شدید بدانید چه جذابیت‌های دیگری را به صورت رایگان می‌توانید ببینید و خاطره‌ای خوش از سفرتان بسازید در ادامه تمامی آن‌ها را بیان خواهیم کرد. جذابیت‌های کیش آنقدر زیاد است که برای چندمین بار نیز شما را نمک‌گیر کند و دلتان بخواهد خیلی زود دوباره به این جزیره دیدنی سفر کنید. به خصوص اگر یک جیب پرپول، یک دل خوش و یک اکیپ اهل دل همراه‌ داشته باشید. 

 

باغ راه ایرانی، کلکسیون جاذبه‌های معروف ایران 

در صورتی که می‌خواهید المان‌هایی از مکان‌های دیدنی ایران همچون عالی‌قاپو، دروازه قرآن شیراز، پل دختر لرستان و ... را در یک جا ببینید، باغ راه ایرانی کیش، یکی از دیدنی‌ترین مکان‌ها است. از آنجایی که این مکان بالاتر از سطح دریا است، بهتر است به هنگام غروب و حوالی شب به اینجا بروید تا از رقص و نورپردازی‌های این مکان نیز لذت ببرید.

 

تفریحات رایگان کیش

 

ساحل سیمرغ، مجموعه‌‌ای از تندیس‌های دیدنی

سوار یکی از ماشین‌های جذاب کیش شده و به ضلع شرقی جزیره بروید. ساحل سیمرغ در اینجا طلوع و غروب خورشید را با زیبایی وصف‌ناپذیری به تصویر کشیده است. اینجا نیز مانند ساحل‌های دیگری که در کیش قرار دارد، مکان مناسبی برای عکاسی هنری و به یادماندنی است. می‌توانید در کنار آبشارهای مصنوعی یا مجسمه‌های هنرمندانه‌ای که در نقاط مختلف در کنار دریا طراحی شده است، عکس‌های به یادماندنی بیندازید و از خروش دریا لذت ببرید. مسیر پیاده‌روی شنی که در پارک ساحلی می‌بینید در کنار گیاهانی همچون بنجامین، نخل و کاکتوس شما را مجاب می‌کند که صبح علی‌الطلوع خودتان را برای پیاده‌روی به این نقطه برسانید و از خلوتی منطقه در کنار فضای دلنشینی که دارد لذت ببرید. در اطراف پارک امکاناتی همچون زمین پینگ‌پنگ، بدمینتون و ... نیز قرار دارد که اگر وسیله داشته باشید، استفاده از آن‌ها رایگان است. پارک دلفین و باغ پرندگان کیش نیز در نزدیکی همین پارک قرار دارد. 

 

ساحل سیمرغ کیش

 

پارک مرجان، مرجان‌های باقی مانده از دل دریا

البته رفتن به مکان‌هایی که رایگان است، چندان برایتان ارزان نمی‌افتد؛ اما پارک مرجان ارزشش را دارد. ساحلی که با یک پیاده راه طولانی شما را به میان دریای خلیج‌فارس می‌آورد تا از آرامش و عظمت دریا، جان‌تان آرام شود. این ساحل نیز به گونه‌ای طراحی شده که اگر عزیز ناتوان یا سالخورده همراه‌تان باشد، می‌توانید او را با ویلچر تا انتهای پیاده راهی که به میان دریا منتهی می‌شود، ببرید. دور تا دورتان با آب‌های خلیج‌فارس احاطه شده و سمت دیگر، با بلواری که با چترهای رنگی تزئین شده، چنان دلبری می‌کند که حیف است بی‌خیال عکس گرفتن با سقف رنگی آنجا شوید. در صورت تمایل می‌توانید از مجموعه تفریحی که در ضلع جنوبی ساحل قرار گرفته استفاده کرده و تفریحات هیجان‌انگیز آبی را در کیش تجربه کنید.

 

پارک مرجان کیش

 

اسکله میرمهنا، با صدای موسیقی زنده

برای گشت و گذار در اسکله میرمهنا می‌توانید بساط پیک‌نیک هم همراه خود بردارید و خاطره به یادماندنی برای خود خلق کنید. در این اسکله اگر شانس با شما یار باشد همراه با گروه‌های نوازندگی و موسیقی می‌توانید به تماشای نورپردازی‌های زیبایی بنشینید که لحظات خاص و فراموش‌نشدنی را خلق می‌کنند. در اطراف اسکله، آلاچیق‌های مجهز به باربیکیو و فضای سبز برای راه انداختن یک پیک‌نیک حسابی آماده شده است. در سفرتان به کیش، لذت این تفریح رایگان را از دست ندهید. 

 

اسکله میرمهنا

 

اسکله میرمهنا در ضلع شمال غربی جزیره قرار دارد. به محض ورودتان به کیش از سمت فرودگاه، کافیست از بزرگراه خلیج‌فارس به سمت خیابان غروب کیش بیایید. در اینجا می‌توانید کشتی یونانی را نیز مشاهده کنید. به میدان سعدی به سمت بلوار لارک که رسیدید، تابلوهای خیابان شما را به سمت پارک تفریحی میرمهنا هدایت خواهد کرد. اینجا بزرگ‌ترین پارک ساحلی کیش است و از آنجایی که در مجاورت هتل‌ها و رستوران‌های کیش بوده، همیشه شلوغ است. جالب است بدانید اگر به جز فصل تخم‌ریزی ماهی‌ها از این پارک ساحلی دیدن کنید، می‌توانید یک ماهیگیری چند ساعته هم در میان آب‌ها داشته باشید.

 

پارک شهر کیش، پارکی دور از دریا

جالب است بدانید علاوه بر تهران، کیش نیز یک پارک معروف به پارک شهر دارد که به صورت رایگان می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای در آن ساعاتی به یادماندنی خلق کنید و لذت ببرید. این پارک دور از دریا است و رطوبت در این نقطه کمتر بوده و هوا گرم‌تر است. بهترین زمان بازدید از این پارک، حوالی غروب است که هوا خنک‌تر شده و گشت و گذار در پارک دلنشین‌تر شده است. اینجا یکی از بهترین مکان‌ها برای پر کردن اوقات فراغت آن هم به صورت رایگان است. فضای پارک با دریاچه مصنوعی که دارد تزئین شده و گردشگران زیادی را به سمت خود کشانده است. تفریحات غیر رایگان نیز همچون پیست دوچرخه‌سواری، اسکیت و ... نیز در پارک قرار دارد که می‌توانید لذت پارک‌گردی‌تان را با آن‌ها تکمیل کنید. 

 

پارک شهر کیش

 

کشتی یونانی، تصویری آشنا از غروب‌های کیش 

احتمالاً بارها تصویر معروف کشتی یونانی را در غروب کیش در تلویزیون مشاهده کرده باشید. بهترین زمان بازدید از این جاذبه، زمانی است که خورشید در حال غروب است. به جز این زمان، شاهد یک کشتی قدیمی به گل نشسته هستید که همچنان در حال تخریب است. البته حکایت و داستان کشتی یونانی شنیدن دارد که می‌توانید همزمان که مشغول تماشای غروب خورشید در مجاورت همین صحنه دلنشین هستید، به حکایتی که از زبان محلی‌های کیش، از این کشتی به زبان می‌آید، گوش فرا دهید. در ساحل نیز مجموعه‌ای از تفریحات غیررایگان برایتان تدارک دیدند که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. البته شترسواری رایگان نیست ولی حتماً در ساحل کشتی یونانی آن را امتحان کنید. 

خالی از لطف نیست اگر بدانید ماجرای این کشتی به سال 1345 بازمی‌گردد. برخی حکایات می‌گویند که این کشتی حامل ذخایر ارزشمند نفتی بوده که به علت مه‌گرفتگی به گل می‌نشیند و به هیچ طریقی نتوانستند این کشتی را نجات دهند. سرانجام خدمه کشتی مجبور به ترک آن شدند. بومیان معتقدند که یونانی‌ها بعد از تخلیه کشتی آن را آتش زدند. هرچند که امروز هیچ ماده غیر فولادی در بدنه و عرشه کشتی نمی‌بینید اما در کنار روایات متعددی که برای کشتی ساختند، همچنان شاهد ابهت این سوژه دیدنی به خصوص در غروب‌های کیش هستید.

 

کشتی یونانی

 

برای رسیدن به کشتی یونانی، بایستی سوار تاکسی شده یا ماشین‌های جذاب کیش را کرایه کنید و در بزرگراه خلیج‌فارس به سمت خیابان غروب کیش حرکت کنید. سپس تا انتها خیابان را طی کرده و در میدان، مستقیم مسیرتان را ادامه دهید تا به میدان بعدی برسید. سپس به سمت راست خود بپیچید و پارکینگ مجموعه را مشاهده کنید.

 

نخلستان باغ بهشت، نخل‌هایی که به آسمان رسیدند

کافیست یک موسیقی بندری شروع به نواختن کند تا در کنار تصویری از درخت‌های نخل، حال و هوای جنوب و بندر و جزایر جنوب ایران را برایتان زنده کند. صفای بازدید از نخلستان باغ بهشت به ‌خاطر نخل‌های سر به فلک کشیده آن است که در طلوع و غروب خورشید، زیبایی دلنشینی را به ارمغان می‌آورد. علاوه بر گیاه نخل، گیاهانی همچون اکالیپتوس و تمبر هندی نیز در اینجا به چشم می‌خورد که در کنار افراد بومی و لهجه‌های محلی و پوشش جنوبی آن‌ها صفای بیشتری دارد. 

 

نخلستان باغ بهشت

 

نخلستان در غرب محله سفین قرار دارد. برای رسیدن به باغ بهشت، بایستی از مسیر بزرگراه خلیج‌فارس به سمت بلوار جاسک رفته و به سه راهی که رسیدید، سمت راست بپیچید. سپس دور برگردان را دور بزنید و وارد خیابان فرهنگ شوید. پس از خیابان فرهنگ، خیابان معلم است که تا انتها آن را طی کنید. به خیابان ناخدا که برسید، نخلستان باغ بهشت را در مجاور خود خواهید دید. 

 

انجیر معابد، حکایتی از توسل مردم بومی 

سراغ یکی دیگر از چشم‌نوازترین طبیعت‌ها و تفریحات رایگان کیش می‌رویم. درخت سبز یا انجیر معابد یکی از مکان‌هایی است که گرم و سرد روزگار 500 ساله‌ای را به خود دیده است. این درخت در زمان تیموریان و ایلخانان کاشته شده و حالا در اطراف آن آلاچیق‌ها و فضای سبز زیبایی برای لذت بردن از آن تعبیه شده است. نزدیک درخت که می‌رویم، فانوس‌ها و پارچه‌های رنگی به درخت می‌بینید که آن را شبیه به درخت قصه‌ها کرده است. 

 

انجیر معابد

 

تنه پیچ در پیچ درخت، به خاطر شاخه‌هایی است که طی سال‌ها از زمین رشد کرده و به سمت تنه برگشته است. همین شکل عجیب درخت باعث شده تا مردم برای تماشای آن از جاهای مختلف به کیش بیایند و عکس‌های یادگاری با درخت پرابهت بیندازند. بومی‌ها معتقدند که این درخت می‌تواند حاجات و آرزوها را برآورده کند. به همین دلیل پارچه‌های سبز و رنگی از آن آویزان شده است. برای رسیدن به درخت انجیر معابد، باید در خیابان میرمهنا به سمت بلوار المپیک بپیچید و سپس مسیر را ادامه دهید تا به میدان حریره برسید. با ادامه مسیر به خیابانی با سنگفرش‌های سنگی می‌رسید که در یک سمت شما را به درخت سبز و در سمت دیگر به شهر باستانی حریره هدایت می‌کند. 

 

شهر باستانی حریره، قدمتی خاموش

وقتی به دیدن درخت سبز می‌روید، در سمتی دیگر، شهر باستانی حریره توجه‌تان را جلب می‌کند. این شهر با قدمتی که متعلق به قرن 5 است، با نمایی سنگی هنوز از شکوه معماری حکایت دارد که به صورت تکنولوژی و امکانات عجیب و تماشایی امروز به چشم می‌خورد. در بازدیدتان از این شهر، بعد از اینکه از یک مسیر خاکی می‌گذرید، به ویرانه‌هایی می‌رسید که هنوز از دل آن می‌توان نگین‌هایی همچون کاشی‌های دیدنی پیدا کرد. معماری پیچیده این شهر از چاه‌های متعدد و کانال‌های زیرزمینی، حکایت از ارتباط ساکنان این شهر با دریا برای صید ماهی و مرجان دارد.

 

شهر باستانی حریره

 

پارک ساحلی مرد ماهیگیر

یک پارک ساحلی دیگری به وسعت حدود 4 هزار مترمربع پیش رویتان قرار دارد که در ضلع شرقی پارک قرار گرفته است. در این ساحل شاهد یک مجسمه 12 متری از یک مرد ماهیگیر هستید که گویا یکی از بزرگترین مجسمه‌های کشور است. تماشای طلوع و غروب جزیره نیز در این پارک ساحلی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. گونه‌های گیاهی مختلفی که در پارک وجود دارد در کنار دو آب‌نمایی که در دو سمت پارک قرار گرفته، به جذابیت آن اضافه کرده است. دوربین عکاسی را فراموش نکنید. 

 

پارک ساحلی مرد ماهیگیر

 

بوستان آهوان، تماشای چشمانی زیبا

در این منطقه می‌خواهیم به دیدن چشمان آهویی برویم که در اینجا زندگی می‌کنند. بوستان آهوها با مساحت 2 هکتاری که دارد زیستگاه آهوها و حیوانات دیگری همچون میمون، گوزن، شغال، روباه و ... است. اینجا که یکی از زیباترین مناطق گردشگری در کیش است، به صورت رایگان در دسترس گردشگران و مسافران کیش قرار گرفته است. برای بازدید از بوستان زیبا و دیدنی آهو بایستی خودتان را به انتهای خیابان فردوسی برسانید.

 

بوستان آهوان

 

روستای باغو، جاذبه بومی تاریخی 

در نزدیکی کشتی یونانی یکی از مکان‌های بومی و دیدنی به نام روستای باغو قرار گرفته است که تجربه لذت بازدید از آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. باغو از نام پیرزنی گرفته شده که روزگاری در این منطقه زندگی می‌کرد. خانه‌های سنتی و بافت قدیمی و روستایی این منطقه به همراه مسجد قدیمی و دیدنی که دارد، شما را مجاب می‌کند تا لحظه‌ای دوربین از دست‌تان نیفتد. برای بازدید از روستا هیچ هزینه‌ای نیاز نیست بپردازید اما در صورتی که قصد خرید از مغازه‌های سنتی آن را دارید، دیگر رایگان نخواهد بود.

 

روستای باغو

 

با هم سری به جاذبه‌های دیدنی کیش زدیم و از تماشای رقص نور در ساحل میرمهنا کیش، به هنگام شب لذت بردیم. غروب آفتاب را به طرز متفاوتی در کشتی یونانی دیدیم و برای خوردن خوراکی‌های محلی به روستای باغو رفتیم. در کنار درخت سبز عکس یادگاری انداختیم و از عجایب شهر ثروتمند و باستانی حریره دیدن کردیم. حالا شما برایمان بگویید. در سفرتان به کیش چه تفریحات رایگان دیگری را می‌شناسید که می‌تواند لذت سفر را بیشتر کند؟ آیا تا به حال تجربه سفر به کیش را داشتید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
mirrrtaher ۱۴۰۲/۸/۲۲

بوستان آهوان کیش برای تماشای چشمان زیبای آهوان بسیار جذاب هست منکه لذت بردم و اینکه رایگان هم هست خیلی خوبه

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲۳

میرطاهر عزیز خیلی خوشحالیم از ثبت نظرتون در سایت رهی نو امیدواریم که همواره تجربیات خوشایند در پیش داشته باشید ممنون از شما

میترا ۱۴۰۲/۴/۲۶

پارک ساحلی مرد ماهیگیر چقدر جای قشنگی برای عکاسی عکسی به یادماندنی کلا تفریحات رایگان کیش هم خیلی زیاده

  مدیر سایت۱۴۰۲/۴/۲۷

میترای عزیز بسیار خوشحالیم از خاطره خوشی که براتون ساخته شده اگر امکان ثبت عکس در سایت داشتیم خوشحال میشدیم عکستون رو با ما به اشتراک بگذارید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...