رَهی نو

فاصله شیراز تا مشهد

تعداد بازدید: ۱۲۲۰۱۴ ۳۰ شهریور ۱۴۰۰

زمانی که صحبت از شیراز و وصف بی‌مثالش می‌شود، ناخودآگاه عطر بهارنارنج‌ها میان کوچه باغ‌های قدیمی این شهر، با طعم فالوده‌های خوشمزه شیرازی، در کنار بازدید از حافظیه و طبیعت دلنشین و ادبی سعدیه، به خاطرمان می‌آید. تصاویری که دل کندن از این شهر را دشوار می‌کند. امروز شیراز مبدأ ما است. قصد داریم از این شهر خوش نقش و نگار ادبی و عاشقانه، به سمت مشهد حرکت کنیم. با سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو همراه باشید. راه درازی در این مسیر پیش رویمان است که با تماشای جاذبه‌های مسیر، خاطره‌انگیزترین سفرمان خواهد شد. 

بهترین مسیر شیراز تا مشهد

برای مسیری که پیش رو دارید می‌توانید سه راه را انتخاب کنید. مسیر اول از بزرگراه مشهد نیشابور و سپس بزرگراه ابرکوه-سورمق گذشته که بعد از گذر از بزرگراه آباده صفاشهر به شیراز خواهید رسید. این مسافت 1343 کیلومتر است که حدود 17 ساعت میزبان شما در جاده خواهد بود.

 

بهترین مسیر شیراز تا مشهد

 

مسیر دومی که در پیش دارید، 1468 کیلومتر است که بعد از گذشت 18 ساعت و نیم شما را به مشهد خواهد رساند. این مسیر طولانی از شیراز، آباده، بزرگراه ابرکوه و سورمق، بزرگراه تربت حیدریه و در نهایت آزادراه مشهد باغچه می‌گذرد.

مسیر سومی که می‌توانید انتخاب کنید، حدود 1416 کیلومتر بوده که از مسیر سبزوار و نیشابور می‌گذرد. در این مسیر بعد از شیراز راهی یزد خواهید شد و در نهایت بعد از گذر از سبزوار و نیشابور به مشهد می‌رسید. در صورتی که قصد دارید این مسیر 17 ساعته را طی کنید، می‌توانید از شهرهای زیبای نیشابور، سبزوار و یزد هم در مسیر دیدن کنید. 

فاصله شیراز تا مشهد چند کیلومتر است؟

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم برای طی کردن فاصله شیراز تا مشهد، سه مسیر پیش رویتان است. مسیر اول با مسافت 1343 کیلومتر از شهرهای ملک آباد، رباط سنگ، تربت حیدریه، شادمهر، فیض آباد، یونسی، بجستان، فردوس، دیهوک، رباط پشت بادام، ساقند، خرانق، تفت، اسلامیه، فیض آباد، هاشم آباد، بشه، دهشیر، ابرکوه، رحیم آباد، صفا شهر، سعادت شهر، اکبر آباد، عماد آباد، زرقان و باجگاه می‌گذرد و شما را به مشهد می‌رساند.

مسیر دوم با مسافت 1468 کیلومتر شما را از دریاچه مهارلو، سروستان، رونیز، نیریز، قطرویه، سیرجان، بردسیر، بیدوییه، مجدک گذرانده و بعد از گذر از کرمان به دیهوک می‌آورد و ادامه مسیر اول را طی می‌کنید تا به مشهد برسید. مسیر 1416 کیلومتری هم تا طبس مانند مسیر اول طی می‌شود و در نهایت بعد از طبس، با گذر از عشق آباد، سبزوار و نیشابور به مشهد می‌رسد. 

روش‌های سفر از شیراز تا مشهد 

برای سفر از شیراز به مشهد روش‌های مختلفی را می‌توانید انتخاب کنید. در صورتی که می‌توانید بیش از 16 ساعت رانندگی را در جاده شیراز تا مشهد را به جان بخرید، می‌توانید با خودروی شخصی راهی مسیر شوید. البته در طول مسیر هر زمان که بخواهید می‌توانید توقف کرده و سر راه در شهرها و روستاهای دیدنی این شهر، نفسی تازه کنید. اگر می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن و در راحت‌ترین حالت ممکن به مقصد برسید، می‌توانید هواپیما را انتخاب کنید. با وجودی که روشی گران محسوب می‌شود، اما در انرژی و زمان‌تان صرفه‌جویی می‌شود.

مسافت شیراز تا مشهد با اتوبوس 

با 1300 تا 1500 کیلومتری که در مسیر شیراز تا مشهد پیش رو دارید، در صورتی که این روش را انتخاب کنید، خودتان را برای حداقل 15-16 ساعت راه آماده کنید. البته با یک برنامه‌ریزی درست می‌توانید هم از مسیر لذت برده و هم استراحت کافی داشته باشید. با این وجود، سفر با اتوبوس هم سختی‌های خودش را دارد. 

مسافت شیراز تا مشهد با خودروی شخصی 

اگر می‌خواهید در طول مسیر هر زمان که می‌خواهید توقف کرده و از هر جایی که به نظرتان دیدنی است، بازدید کنید، مسافت طولانی که پیش رو دارید، می‌تواند برایتان لذت‌بخش شود. در طول مسیر از شهرهای مختلف بازدید کرده و اگر فرصت دارید، یک روزی را در این شهر و روستاهای میان راه استراحت کنید و لذت ببرید. 

مسافت شیراز تا مشهد با خودروی شخصی

مسافت شیراز تا مشهد با قطار 

اگر قطار را انتخاب می‌کنید، می‌توانید در طول مسیر علاوه بر لذت بردن از مسیر، با همسفران خود گپ و گفت داشته باشید و هر زمان خسته شدید، در کوپه خود استراحت کنید. این روش زمینی، بعد از گذر از مرودشت، اقلید، سیوند، آباده، ایزد خواست، شهرضا، مهیار، سید آباد، بجستان، عباس آباد و تربت حیدریه طی حدود 25 ساعته شما را به مشهد می‌رساند. 

شهرها و جاذبه‌های مسیر شیراز مشهد 

فاصله شیراز تا مشهد جزو دیدنی‌ترین مسیرها است؛ زیرا با جاذبه‌های گردشگری که دارد، مسیر را برایتان شیرین خواهد کرد. بعد از وداع با شاهچراغ شیراز، مسیر را تا رسیدن به تخت جمشید ادامه دهید؛ یک ساعتی را در اینجا می‌توانید سپری کرده و از تاریخ بی‌نظیر هخامنشی لذت ببرید.

سعادت شهر نیز به‌ عنوان یک اقامتگاه بومگردی می‌تواند خستگی مسیر را از تن‌تان بگیرد. به پاسارگاد که رسیدید با تجدید عهدی با کوروش کبیر، از اینجا وداع کرده و دل به ادامه راه بسپارید. به ابرکوه که رسیدید بازدید از یخچال خشتی و سرو 400 ساله ابرکوه را از دست ندهید.

مسیر را تا رسیدن به تفت ادامه دهید. در اینجا باغ زیبا و دیدنی صدری پیش رویتان است. اگر مسیری را که از یزد می‌گذرد، انتخاب کرده باشید می‌توانید با رسیدن به شهر زیبای یزد، دو سه روزی را به گشت‌وگذار در میان مردم خونگرم یزدی بگذرانید. نرسیده به مشهد، در نزدیکی شهر نیشابور، روستای بوژان قرار دارد.

اگر به طبیعت ماسوله علاقه دارید، بازدید از این روستا برایتان بی‌نهایت جذاب خواهد بود. بعد از گذر از شهر سرسبز سبزوار، به نیشابور می‌رسید. چند ساعتی را در این شهر به گشت و گذار بگذرانید. به عطار نیشابوری سلامی کرده و ادامه مسیر را تا رسیدن به مشهد، طی کنید. در صورتی که مسیری که از کرمان می‌گذرد را انتخاب کرده باشید، می‌توانید چند روزی را در این شهر به تماشای بناهای تاریخی و باغ‌های دیدنی کرمان سر کنید. 

 

شهرها و جاذبه_های مسیر شیراز مشهد

 

در مسیر طولانی که از آن گذشتیم، از روستاها و شهرهای دیدنی عبور کردیم که بی‌شک جاذبه‌ای دیدنی از ایران زیبا به شمار می‌رود. با تماشای این جاذبه‌ها و استراحت در اقامتگاه‌های بومی روستاهای اطراف، سفرتان خاطره‌انگیزتر خواهد شد و مقصد 16 ساعته طولانی از شیراز تا مشهد، برایتان شیرین‌تر سپری می‌شود. همچنین شما می‌توانید برای اقامت در بهترین هتل های مشهد مانند هتل ارم مشهد به سایت رهی نو مراجعه کنید و آن  و رزرو کنید و از اقامت خود در مشهد و این هتل بی2نقص لذت ببرید.  شما در سفرتان، از چه مسیری عبور کردید؟ به تماشای کدام جاذبه دیدنی رفتید و از کدام روش برای رسیدن به مشهد استفاده کردید؟ برایمان از تجربه سفرتان بنویسید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
ترلان ۱۴۰۲/۸/۲۴

شیراز بسیار زیبا و دوست داشتنی کدوم شهر بهتر از شیراز حتی برای زندگی کردن دوسش دارم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲۷

ترلان عزیز از شما برای بیان احساستون در سایت رهی نو ممنون هستیم خوشحال میشیم از خدمات رهی نو بهره ببرید

hossein music ۱۴۰۲/۱/۷

با خودروی شخصی 20کیلومتر ولی با اتوبوس دقیقا 24 ساعت میشه (اگه از شیراز حرکت کنه)

  مدیر سایت۱۴۰۲/۲/۲۴

حسین عزیز باتوجه به مسافت حدود 1400 کیلومتر بستگی داره با چه سرعت و چه وسیله ای سفر کنید

کمیل ۱۴۰۱/۲/۴

من رفتم این مسیر رو مشهد شیراز با قطار ۲۴ ساعت و ۱۵ دقیقه طول میکشد

  مدیر سایت۱۴۰۲/۲/۲۵

کمیل عزیز بله درست میگید اشتباه تایپی بود و ویرایش شد

مریم ۱۴۰۰/۱۲/۱۴

با قطار ۲۵ ساعت راه هست 🤕

  مدیر سایت۱۴۰۲/۲/۲۵

مریم جان بله از نکته سنجی تون سپاسگزاریم اصلاح شد حدود 25 ساعت حدود 15 ساعت نوشته شده بود

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...