رَهی نو

فاصله کرمان تا شیراز

تعداد بازدید: ۷۵۳۷۱ ۲۳ شهریور ۱۴۰۰

مقصد امروز ما شهر شاعران و ادیبان فارسی است. می‌خواهیم از شهر تاریخی کرمان گذری کنیم و در کنار سعدیه، چند غزل بخوانیم. در کنار حافظیه بنشینیم و با تفألی به حافظ، فال زندگی‌مان را بگیریم. پسته‌های کرمان را توشه راه‌تان کنید، چمدان را ببندید و در این مسافت پر پیچ‌وخم همراه رهی نو باشید. می‌خواهیم از شهر گرم و کویری کرمان، به دیار گلستانی شیراز برویم و کاممان را با فالوده‌های خوشمزه‌اش شیرین کنیم.


بیشتر بخوانید: لیست جاذبه های گردشگری و تفریحی شیراز


بهترین مسیر کرمان تا شیراز از نظر مسافت و زمان 

بسته به اینکه دل به کام جاده خواهید سپرد، مقصدی که انتخاب می‌کنید، مسافتی متفاوت دارد. برای سفر از کرمان به شیراز به طور کلی سه مسیر پیش رو دارید. مسیر اول 566 کیلومتر است که از شهرهای بردسیر و سیرجان می‌گذرد و در نهایت به شیراز می‌رسد. این مسیر حدود 7 ساعت و 20 دقیقه میزبان شما در جاده‌های کرمان تا شیراز است.

مسیر بعدی از سمت هرات و مرودشت می‌گذرد. این مسیر 595 کیلومتر بوده و 8 ساعت و نیم شما را در جاده نگه می‌دارد. مسیر سومی که در پیش دارید، بعد از گذشتن از هرات به آباده طشک و ارسنجان می‌رسد و سپس ادامه مسیر بالایی است. این مسیر 597 کیلومتر بوده و نزدیک 8 ساعت راه تا شیراز دارد.

 

فاصله کرمان تا شیراز

فاصله کرمان تا شیراز چند کیلومتر است؟

اگر می‌خواهید در مسیرتان از کرمان تا شیراز، به سیرجان بروید یا از دل جنگل‌های فسا بگذرید، مسیر اول و سرراست را انتخاب کنید. این مسیر بافاصله 566 کیلومتری، نزدیک‌ترین مسیری است که برای سفر از کرمان به شیراز می‌توانید در پیش بگیرید. در این مسیر از شهرهای باغین، بردسیر، سیرجان، قطرویه، نی ریز، حسن‌آباد سورمق، حاجی‌آباد، عباس‌آباد می‌گذرد و در نهایت به بزرگراه شیراز فصا بندرعباس می‌رسد. این جاده را تا انتها ادامه دهید و از شهرهای مهارلو و برمشور بگذرید و به شیراز برسید. 

مسیر دوم مسافتی 600 کیلومتری دارد و از شهرهای قاسم‌آباد، حاجی‌آباد، کبوترخان، ناصریه، مس سرچشمه، شهربابک، رباط، منزل‌آباد، قادرآباد، سعادت شهر، مرودشت، زرقان می‌گذرد و به شیراز می‌رسد. مسیر سوم نیز با مسافت 597 کیلومتر است که از شهرهای رفسنجان، شهربابک، آباده طشک، ارسنجان و مرودشت می‌گذرد. 

روش‌های سفر از کرمان تا شیراز 

برای سفر به کرمان می‌توانید روش‌های مختلفی را پیش بگیرید. اگر قصد دارید در سریع‌ترین و راحت‌ترین شکل ممکن به مقصد برسید، می‌توانید از هواپیما استفاده کنید. اگر می‌خواهید خودتان دل به جاده بزنید و با ماشین شخصی این مسافت را طی کنید، باید برای 7 الی 8 ساعت رانندگی خودتان را آماده کنید. در ادامه روش‌های سفر از کرمان به شیراز را برایتان خواهیم گفت.

مسافت کرمان تا شیراز با اتوبوس 

اگر می‌خواهید در طول مسیر، رانندگی را به راننده بسپارید و خودتان استراحت کنید، می‌توانید با اتوبوس سفر کنید. البته این روش ممکن است شما را خسته کند؛ چرا که دیگر امکان این را ندارید که هر جا خسته شدید، توقف کنید. برای سفر از کرمان به شیراز کافیست به ترمینال کرمان رفته و به مقصد شیراز بلیط تهیه کنید. یکی از پر رفت و آمدترین ساعت‌های سفر با اتوبوس، ساعات 6 بعدازظهر و 11 شب است. 

مسافت کرمان تا شیراز با خودروی شخصی 

با خودروی شخصی می‌توانید از گوشه و کنار شهر و روستاهای مسیر بازدید کرده و هرکجا خسته شدید، توقف کرده، چای یا آبی بنوشید و خستگی‌تان را برطرف کنید و دوباره ادامه دهید. همچنین می‌توانید از مسیرهایی که در بالا گفتیم، هر مسیری که دلخواه‌تان هست انتخاب کنید. اما معمول‌ترین مسیری که برای سفر از کرمان به شیراز استفاده می‌شود، مسیر اول است که از سیرجان می‌گذرد. 

مسافت کرمان تا شیراز با قطار 

برای سفر به شیراز از کرمان می‌توانید به راه‌آهن کرمان رفته و به مقصد شیراز بلیط تهیه کنید. به این ترتیب، در جاده همچنان که به مسیر ادامه می‌دهید، می‌توانید هر زمان بخواهید در کوپه‌ها استراحت کنید. 

مسافت کرمان تا شیراز با هواپیما

برای سفر از کرمان به شیراز، در صورتی که به دنبال سریع‌ترین و راحت‌ترین روش سفر هستید، هواپیما را انتخاب کنید. سفر از کرمان به شیراز تنها یک ساعت و پنج دقیقه زمان می‌برد و فاصله هوایی تا شیراز 432 کیلومتر است. با وجودی که این روش گران‌تر از سایر روش‌ها است اما به زمان و انرژی که برایتان ذخیره می‌کند، می‌ارزد. 

مسافت کرمان تا شیراز با هواپیما

شهر ها و  جاذبه‌های مسیر کرمان شیراز 

بهترین زمان سفر به شیراز، روزهای اردیبهشت است. همچنان که دل به جاده سپردید و به مقصد شیراز حرکت می‌کنید، خودتان را برای عطر بهارنارنج و شکوفه‌های بهاری شیراز آماده کنید. شهر سیرجان با بادگیرهای چپقی و یخدان‌های دوقلو نیز در انتظار شما است. 

در حوالی شهر نی‌ریز سری به روستای حاجی‌آباد بزنید و به دریاچه بختگان بروید. اگر بخت با شما یار باشد، در فصل بهار می‌توانید از زیبایی این دریاچه لذت ببرید. در شهر نی‌ریز نیز قلعه اس پی آر در انتظارتان است. اگر اهل کوهنوردی هستید، می‌توانید یک روز را در این جا بگذرانید تا صبح روز بعد به سمت آبشار تارم در دره پلنگان حرکت کنید.

 

جاذبه‌های مسیر کرمان شیراز

 

همچنان که مسیر را ادامه می‌دهید، به شهر استهبان می‌رسید که در ضلع سمت راست بلوار اصلی شهر، آبشار پلکانی توجه‌تان را جلب می‌کند. در این شهر می‌توانید از چشمه و باغ‌های زیبایی دیدن کنید که روحتان را تازه می‌کند. همچنین در مسیرتان، می‌توانید به شهرستان سروستان رفته و از کاخ ساسانی دیدن کنید. قدمت این کاخ به زمان بهرام گور برمی‌گردند. سه راهی پل فسا نیز شما را به سمت دریاچه زیبای مهارلو می‌کشاند که می‌توانید در ساحلش لحظات خاطره‌انگیزی برای خود بسازید.

آبشار تارم از جاذبه‌های مسیر کرمان شیراز

 

با هم از شهر کویری کرمان گذشتیم و به شهر بوستان و گلستان وارد شدیم. از دیار خانه‌های قدیمی و بادگیرهای چپقی به باغ و بوستان‌های مملو از عطر بهارنارنج وارد شدیم. در این مسیر از جاده‌های خشک و بیابانی به دریاچه مهارلو رسیدیم که نوید دیار سعدی را می‌داد. همچنین برای اقامت در این شهر می‌توانید از سایت رهی نو بهترین هتل‌های شیراز مانند هتل بزرگ شیراز را رزرو کنید. شما در سفرتان به شیراز، کدام مسیر را انتخاب می‌کنید؟ جاهای دیدنی بکری که در این مسیر می‌شناسید برای جاده دوستان و گردشگران‌مان بنویسید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
jahan ۱۴۰۲/۸/۲۷

اگر با ماشین شخصی میرید به دریاچه بختگان بروید که همونجور که گفتید در فصل بهار بسیار زیباست

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲۹

جهان عزیز خیلی ممنون از بیان نظرتون در سایت رهی نو قطعا نظرات و کامنتهای شماعزیزان مورد استفاده دیگران قرار میگیرد

محمد ۱۴۰۱/۳/۱۹

جالبه که نویسنده متن هیچ اطلاعاتی در باره این دو شهر نداشته و نمی‌دونم این اطلاعات غلط رو از کجا آورده! ۱.آب و هوای کرمان بواسطه داشتن ارتفاع ۲۵۰ متری بیشتر از سطح دریا نسبت به شیراز، از شیراز خنک تره، اینو بواسطه چندین سال تجربه زندگی در هر دو شهر عرض میکنم. ۲. کرمان شهر بادگیر های چپقی نیست، اون یزد هست که شهر بادگیر هاست. ۳. تا این لحظه خط آهنی بین شیراز و کرمان وجود ندارد و شما نمیتوانید با قطار بین این دو شهر سفر کنید.

  مدیر سایت۱۴۰۱/۸/۱

محمد عزیز بسیار ممنونیم که اطلاعات و تجربیات خود را با ما به اشتراک گذاشتید.

آذر ۱۴۰۱/۳/۱۱

سلام ببخشید ها ولی کرمان هم همچین خشک وکویری نیست بسیارجاهای دیدنی وزیبا دارد وخودکرمان اب وهوای خنک ترازشیرازدارد.

  مدیر سایت۱۴۰۱/۳/۱۶

دوست عزیز رهی نو، ممنون که همراه ما بودید و نظرتون را با ما به اشتراک گذاشتین.

علیرضا ۱۴۰۰/۷/۳۰

۵ خیلی عالی

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...