رَهی نو

فاصله اراک تا شیراز

تعداد بازدید: ۳۲۵۸۹ ۹ شهریور ۱۴۰۰

«خوشا شیراز و وصف بی‌مثالش.» این بیت معروف حافظ به گوش همه‌ی ما خورده است و از همان ابتدای دوران مدرسه، در مورد زیبایی و جاذبه این شهر بسیار شنیده‌ایم. در اوایل بهار و در حوالی پاییز که هوای شهر شیراز خنک است، بسیاری طالب سفر به این دیار هستند. چه چیزی بهتر از بهره ‌بردن از باغ‌ها و بوستان‌ها، زیارت مزار شاعران بزرگ و مفاخر فرهنگ، بازدید از جاذبه‌های تاریخی و اگر اهلش باشید زیارت شاه‌چراغ و در نهایت زیستن کنار مردمانی مهمان‌نواز و دوست‌داشتنی؟ اگرچه فاصله اراک تا شیراز قدری طولانی است، اما مقصد این مسیر و وجود همراهان خوب می‌تواند این دغدغه شما را رفع کند. در ادامه به معرفی مسیر اراک تا شیراز، روش‌های طی ‌کردن آن و جاذبه‌های موجود در این راه پرداخته‌ایم تا سفری پربارتر داشته باشید.


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی شیراز | جاذبه ها و تفریحات شیراز با عکس و آدرس


فاصله اراک تا شیراز از نظر مسافت و زمان

کوله‌بار سفر بسته‌اید و بی‌صبرانه منتظرید تا به مقصد برسید؟ اما این سؤال در ذهن بسیاری پیش خواهد آمد «که چه میزان باید منتظر بمانم؟» طبیعی است که همه دوست داشته باشند هر چه زودتر به مقصد برسند، اما آگاهی از مسیری که در پیش داریم می‌تواند به طی ‌کردن راحت‌ترِ این مدتِ انتظار کمک کند. برای طی ‌کردن فاصله اراک تا شیراز شما از سه استان مرکزی، اصفهان و فارس خواهید گذشت که در نتیجه، ۷۵۶ کیلومتر باید رانندگی کنید و ۹ ساعت و ۲۰ دقیقه در انتظار بمانید.

 

تخت جمشید شیراز

 

فاصله اراک تا شیراز چند کیلومتر است؟

در فاصله اراک تا شیراز شهرهایی چون خمین، گلپایگان، خوانسار، عسگران، مبارکه، صفاشهر و روستاها و شهرهای دیگر وجود دارد که از آن‌ها خواهید گذشت. به همین دلیل است که طول مسیر سفر شما افزایش خواهد یافت و مسافتی ۷۵۶ کیلومتری خواهید پیمود. اما باید گفت که در کنار هم بودن، صمیمیت و جاذبه‌های فراوانِ مسیر باعث می‌شوند که خاطره‌ای خوش در ذهن شما نقش ببندد و هنگام رسیدن به مقصد، متوجه نشوید که راه چگونه به پایان رسید. تنها از با هم بودن و سفر لذت ببرید و به نکات ایمنی توجه داشته باشید.

 

آرامگاه حافظ

 

روش‌های سفر از اراک تا شیراز

هرروزه فرایندهایی که زمانی سخت و زمان‌بر بودند، ساده‌تر و ساده‌تر می‌شوند که نتیجه آن، آسایش بیشتر انسان است. حمل‌ونقل نیز شامل این موضوع می‌شود و این صنعت، هر روز در حال پیشرفت است. هر چه که وسایل بیشتری اختراع می‌شوند، انتخاب‌های ما نیز برای رسیدن به مقصد افزایش می‌یابد و از طرف دیگر، ارتقاء تجهیزات فعلیِ سفر باعث راحت‌تر شدن رفت‌وآمد می‌شود. برای طی ‌کردن فاصله اراک تا شیراز نیز می‌توانید از بین چند گزینه‌ای که در ادامه معرفی می‌شود، انتخاب کنید.

 

مسافت اراک تا شیراز با اتوبوس

قصد دارید تنها سفر کنید، دنبال این هستید که بدون دغدغه تنها به مسیر خیره شوید، دنبال سفری ارزان هستید یا ... در همه این موارد به شما استفاده از اتوبوس پیشنهاد می‌شود. این وسیله نقلیه که پای ثابت تمام مسیرهای برون شهری است، با خیال راحت و با امنیت بالا شما را به شیراز خواهد رساند. تنها کافی است به ترمینال مرکزی اراک مراجعه کنید و بعد از تهیه بلیت، سوار اتوبوس شوید. البته توجه کنید که رانندگان موظف به حفظ جان مسافران هستند و به همین دلیل، محدودیت سرعت دارند. علاوه بر این در دفاتر پلیس راه و همچنین برخی توقفگاه‌های بیرون از شهر، اتوبوس شما خواهد ایستاد. در نتیجه قدری زمان سفر شما افزایش می‌یابد.

 

آرامگاه سعدی

 

مسافت اراک تا شیراز با خودروی شخصی

هیچ‌چیز بهتر از سوار شدن در ماشین خودتان و انتخاب مسیر بر اساس حال و هوایتان نیست. مسیری را که دوست دارید انتخاب می‌کنید، موزیکی را که دوست دارید پخش می‌نمایید و کنار خانواده یا دوستان، حالی خوش را تجربه می‌کنید. ممکن است در بین راه چیزی چشم شما را بگیرد و قصد کنید سمت آن بروید. این خودرو شما است و اختیار همه چیز در دستانتان؛ چیزی که در سایر شیوه‌های مسافرت ممکن نیست. حتی می‌توانید مسیرتان را دورتر کرده و قبل از رسیدن به شیراز، به شهرهایی دیگر نیز سری بزنید.

 

حمام چهار فصل اراک

 

مسافت اراک تا شیراز با قطار

تاریخ تأسیس ایستگاه راه‌آهن اراک به سال ۱۳۱۷ برمی‌گردد و این خط ریلی، همواره نقشی مهم در ترابری کشور داشته است. از طرفی عده زیادی سفر با قطار را به دلیل راحتی و دل‌انگیز بودن ترجیح می‌دهند. اما باید اظهار تأسف کرد که اکنون هیچ بلیتی برای مسافرت ریلی از اراک به شیراز ارائه نمی‌شود.

 

جاذبه‌های مسیر اراک شیراز

برای رسیدن به شیراز، باید ابتدا جاده اراک - خمین را در پیش بگیرید که در این مسیر به گیلی می‌رسید. همچنین این روستا یکی از قطب‌های گردشگری استان مرکزی است و در آن، سنگ نگاره‌های دیرینه‌ای پیدا می‌شود؛ نقش‌هایی از بز کوهی، شکار، دامداری و... . در ادامه مسیر، همین که از شهر خمین ۳۰ کیلومتر عبور کنید و نزدیک گلپایگان شوید، به روستای رباط سرخ خواهید رسید. این روستا که نام دیگر آن فشارود است، دارای کبوترخانه، پل فشا رود و حمامی تاریخی است و بازدید از آن برای علاقه‌مندان به بناهای باستانی بسیار توصیه می‌شود.

یکی دیگر از توابع گلپایگان، روستای وانشان است که با توجه به کتیبه موجود در امامزاده روستا، قدمت آن حداقل به قرن دهم شمسی می‌رسد. همچنین در کنار این امامزاده، درختی تنومند و قدیمی وجود دارد که بازدید از آن خالی از لطف نیست. در فاصله ۱۵ کیلومتری خوانسار نیز، گلستان کوه قرار دارد و در این منطقه حفاظت شده لاله واژگون می‌روید که همین امر سبب شده گلستان کوه به مقصد طبیعت‌گردان تبدیل شود. اگر که در فصل بهار قصد سفر از اراک به شیراز را دارید، حتماً به اینجا سر بزنید.

 

فاصله اراک تا شیراز

 

در فاصله ۱۷۵ کیلومتری شمال شهر شیراز، به صفاشهر می‌رسید که در اطراف آن آثاری تاریخی از جمله چهارطاق ساسانی و کاروانسرای قاجار وجود دارد. همچنین اگر در فصل تابستان از این نقطه عبور می‌کنید، می‌توانید در جشنواره سنتی اومس نیز شرکت کنید.

در ادامه مسیرِ شما جاده شیراز اصفهان قرار دارد و با ادامه آن، به مقصدتان خواهید رسید. البته آن چه که در این بخش گفته شد، تنها چندی از جاذبه‌های مسیر بود و شما می‌توانید با قدری جستجو به جاذبه‌های بیشتری دست پیدا کنید. با آرزوی سفری خوش برای شما.


رزرو هتل های شیراز با تخفیف ویژه 


 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سمیرا ۱۴۰۲/۸/۲۹

خوشا شیراز وصف بی مثالش واقعا چه شهری زیباتر از شیراز در ایران ؟

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۳۰

سمیرای عزیز ممنون از ثبت نظر و بیان شعر زیباتون

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...