رَهی نو

فاصله زنجان تا تبریز

تعداد بازدید: ۳۵۴۰۳ ۹ شهریور ۱۴۰۰

اهمیت شهر تبریز در تاریخ معاصر ایران بر هیچ‌کس پوشیده نیست و نام این شهر، مانند ستاره‌ای همواره در تاریخ این مرز و بوم می‌درخشیده است. نه فقط در زمینه‌های اداری، بلکه از نظر صنعتی، تجاری، فرهنگی و حتی نظامی هم تبریز قطب مهمی بوده است. سفر به این شهر فرصت دیدار از جاذبه‌هایی چون بازار تبریز (بزرگترین بازار سرپوشیده جهان)، ایل گلی و بناهای دیگری را برای شما فراهم می‌کند. همچنین تبریز شهر خوراکی‌هاست و انواع غذا و شیرینی بسیار لذیذ، در این شهر منتظر شما هستند. زنجان نیز استانی ترک زبان است و برای مردم این شهر، چه چیز بهتر از سفر به دیار هم‌زبانان. در این مقاله به توضیح فاصله زنجان تا تبریز و مسیری که برای رسیدن به آنجا طی خواهد شد، می‌پردازیم و جاذبه‌های درون آن را بیان می‌کنیم.

برای اقامت در تبریز : هتل لاله پارک تبریز

بهترین مسیر های  زنجان تا تبریز از نظر مسافت و زمان

برای طی ‌کردن فاصله زنجان تا تبریز در هر صورت باید از آزادراه زنجان - تبریز گذر کنید، اما می‌توان در انتهای راه و برای قدم گذاشتن به مقصد از دو روش استفاده کرد. عموماً مردم زنجان برای رسیدن به شهر تبریز، وارد آزادراه زنجان - تبریز می‌شوند و این مسیر را تا بزرگراه شهید کسایی آن شهر ادامه می‌دهند و از طریق بزرگراه پاسداران وارد محدوده شهری می‌شوند.

اما راه دیگری نیز برای این کار وجود دارد و می‌توان پس از رسیدن به بستان‌آباد به‌جای ادامه آزادراه، از طریق جاده بستان‌آباد - تبریز وارد مقصد شد. مسیر اول ۳۰۷ کیلومتر طول دارد و طی‌کردن آن ۳ ساعت و ۲۱ دقیقه زمان می‌برد. مسیر دوم نیز مسافتی ۲۹۸ کیلومتری را در مقابل شما می‌گذارد و در این صورت، ۳ ساعت و ۲۱ دقیقه زمان صرف طی ‌کردن آن خواهید کرد.

بهترین مسیر های  زنجان تا تبریز از نظر مسافت و زمان

فاصله زنجان تا تبریز چند کیلومتر است؟

این‌که چه میزان مسافتی برای رسیدن به مقصد باید صرف کنید، وابسته به عوامل مختلفی است؛ از نوع وسیله نقلیه گرفته تا مسیری که در پیش می‌گیرید. اگر تا آخر مسیر در آزادراه زنجان - تبریز باقی بمانید، مسیری راحت را در پیش دارید و بعد از گذر مناطق مختلف وارد تبریز خواهید شد. این مسیر پُرپیچ‌ و خم ۳۰۷ کیلومتر طول دارد و به دلیل این‌که تمام آن آزادراه است، می‌توانید با دغدغه کم‌تری راه را بپیمایید. می‌توان در مسیر بالا قدری تغییر ایجاد کرد و در هنگام رسیدن به دوراهی جاده بستان‌آباد و آزادراه زنجان - تبریز به سمت قزلجه میدان رانندگی کرد و از طریق بزرگراه بسیج وارد شهر شوید. در صورت انتخاب این مسیر از نقاطی چون کندرود و قزلجه‌میدان نیز عبور می‌کند و طول راه شما ۲۹۸ کیلومتر خواهد بود.

فاصله زنجان تا تبریز چند کیلومتر است؟

روش‌های سفر از زنجان تا تبریز

انتخاب‌های ما باعث می‌شوند که تجربه‌های مختلفی را از سر بگذرانیم و در طول سفر که این تجارب اهمیت بیشتری دارند، باید به دقتی مضاعف دست به انتخاب زد؛ چرا که در سفر به دنبال تجربه و حال خوب می‌گردیم و هر چه که بتواند این امر را افزایش دهد، باید غنیمت شمرد. یکی از مهم‌ترین چیزهایی که در خاطره ما از سفرمان نقش مهمی دارد، جاده و مسیر است و به همین دلیل، در ادامه به بررسی راه‌های مختلف طی فاصله زنجان تا تبریز پرداخته‌ایم.

روش‌های سفر از زنجان تا تبریز

مسافت زنجان تا تبریز با اتوبوس

محال است کسی پیدا شود که یک‌بار تجربه سفر با اتوبوس را نداشته و طعم سفر با این وسیله نقلیه را نچشیده باشد. نشستن در اتوبوس و خیره شدن به پیچ‌ها، دشت، مزارع، شهرها و… لذتی توصیف نشدنی بوده و برای انسان‌های درون‌گرا گزینه بسیار مناسبی است. از طرف دیگر ممکن است که با جاده مقابلتان آشنایی نداشته باشید و امنیت مسیر، برای شما دغدغه مهمی باشد. در این صورت نیز سپردن رانندگی در مسیر به رانندگان متبحر، باعث آرامش خاطرتان خواهد شد. خوشبختانه در این مسیر، هرروزه اتوبوس‌های مختلفی رفت‌وآمد می‌کنند و از این بابت خیالتان راحت باشد.

مسافت زنجان تا تبریز با خودروی شخصی

از مزیت داشتن وسیله‌ی نقلیه شخصی هر چه سخن بگوییم، گزافه خواهد بود. هیچ‌کس نمی‌تواند منکر آن شود که سفر با عزیزانی همدل، بهترین نوع سفر است و تک‌تک لحظاتش به‌ یاد ماندنی می‌شود. یکی از خوبی‌های سفر با خودروی شخصی، امکان ایستادن در کنار مسیر، بازدید از دیدنی‌ها و افزایش لذت این خاطره است. پس وسایلتان را جمع کنید، ماشین‌تان را آماده زدن به جاده کنید و در کنار هم لذت ببرید.

مسافت زنجان تا تبریز با هواپیما

شاید دوست داشته باشید که به‌ سرعت به مقصدتان برسید و انتظار برای شما سخت است. اما توجه کنید که بین این دو شهر خط هوایی وجود ندارد و تنها از طریق زمینی می‌توان از زنجان به تبریز رسید.

مسافت زنجان تا تبریز با قطار

شنیدن صدای سوت قطار، تکان‌های واگن‌ها، نشستن در مقابل یکدیگر و داشتن صحبتی گرم حس بسیار خوشایندی است که در مسافرت با قطار برای همه ما ساخته خواهد شد. خوشبختانه بین دو شهر زنجان و تبریز قطار نیز عبور می‌کند و می‌توانید همین حالا بلیت‌تان را تهیه کنید.

جاذبه‌های مسیر زنجان تبریز

در مسیر بزرگراه زنجان - تبریز، روستای قولی قصه قرار دارد که هم‌اکنون به سلطان‌آباد معروف است. در این روستا ساخسی تپه زنجان واقع شده است که قدمت آن به قرن ششم هجری برمی‌گردد و در تاریخ ۱۷ آذرماه ۱۳۵۴ به ثبت فهرست آثار ملی ایران رسیده است.

پس از آنکه از دهستان زنجانرود پایین اندکی گذر کنید، در تقاطع با جاده، منطقه حفاظت شده چاراویماق قرار دارد که در آنجا گونه‌هایی همچون قوچ، کفتار، گراز، روباه، گرگ، خرگوش، سنجاب و... وجود دارد. همچنین پوشش گاهی چاراویماق یکی از غنی‌ترین پوشش‌های گیاهی موجود در ایران است و بازدید از آن برای علاقه‌مندان به طبیعت بسیار جذاب خواهد بود.


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی تبریز | جاذبه ها و تفریحات تبریز با عکس و آدرس

 

در میان مسیر شما به تبریز، روستای عزیزکندی قرار دارد که در آنجا مقبره بایزید بسطامی (عارف معروف قرن سوم هجری) واقع شده است. می‌توانید اندکی در این روستا توقف کرده و به بازدید از این بنای هشت ضلعی بپردازید و نفسی تازه کنید. نمای بیرونی این مقبره از آجر است که متأسفانه به دلیل عدم اتصال آجرها به بنای اصلی، بخشی از آن فرو ریخته است.

کلام پایانی

این‌ها بخشی از جاذبه‌های مسیر بود و شما می‌توانید با قدری صرف وقت یا کنجکاوی در مسیر، به نقاط دیگری نیز برسید و البته خوشحال می‌شویم یافته‌هایتان را با ما نیز در میان بگذارید. به این شهر که رسیدید، انتخاب یک اقامتگاه مناسب می‌تواند لذت سفرتان را تکمیل کند. برای این کار می‌توانید از طریق سامانه رزرواسیون آنلاین رهی نو نسبت به رزرو هتل در تبریز اقدام کنید. همچنین می توانید از ارزان ترین هتل ها تا هتل های 4 ستاره تبریز و هتل های 5 ستاره تبریز در سامانه رزرواسیون آنلاین رهی نو مشاهده کنید و با بیشترین تخفیف نسبت به رزرو آن اقدام کنید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نامدار ۱۴۰۲/۸/۲۹

زنجان و تبریز هر دو شهری با قدمت تاریخ و فرهنگ ایرانی هست و باارزش و دیدنی

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۳۰

نامدار عزیز دقیقا همینطور هست با نظرتون موافق هستیم ممنون از توجه و حسن نظرتون

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...