رَهی نو

فاصله شیراز تا بندرعباس

تعداد بازدید: ۱۸۹۵۶۰ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰

می‌خواهیم از شهر شعرا، حافظ و سعدی شیرازی، با عطر بهارنارنج و فالوده شیرین، مقصد جنوب کشور را پیش بگیریم و در کنار مردم با صفا و خونگرم جنوبی، صفایی تازه کنیم. پس بساط سفر را آماده کنید؛ می‌خواهیم به یکی از جذاب‌ترین نقاط ایران یعنی بندرعباس سفر کنیم، با سایت رزرو آنلاین هتل  رهی نو همراه باشید.

فاصله شیراز تا بندرعباس از نظر مسافت و زمان

برای سفر به بندرعباس از مبدأ شیراز، دو راه عمومی در پیش دارید. مسیر اول از شهر داراب می‌گذرد و این مسیر 577 کیلومتر است. به این ترتیب، حدود 7 ساعت و 49 دقیقه جاده میزبان شما خواهد بود. مسیر دومی که می‌توانید انتخاب کنید از شهر جهرم می‌گذرد و 578 کیلومتر راه است؛ در این صورت 7 ساعت و 53 دقیقه در جاده سپری خواهید کرد.

فاصله شیراز تا بندرعباس

بهترین مسیر شیراز تا بندرعباس 

بسته به اینکه کدام مسیر را انتخاب کنید، زمانی که در راه خواهید بود متفاوت است؛ به‌ طور متوسط می‌توان گفت خودتان را برای مسافتی حدود 8 ساعته آماده کنید. مسیر اول که از داراب می‌گذرد از شهرهای سروستان، فسا، نوبندگان، داراب، جنت شهر، رستاق و در نهایت بندرعباس می‌گذرد. مسیر دوم از شهرهای اکبرآباد، باب انار، یوسف‌آباد، خفر، جهرم، بیدکوه، دهکویه و کورده گذشته و شما را به بندرعباس می‌رساند.

روش‌های سفر از شیراز تا بندرعباس

برای سفر به بندرعباس می‌توانید راه‌های مختلفی را انتخاب کنید. در صورتی که بخواهید تا مقصد، خوش خوشان حرکت کرده و هر کجا که بخواهید توقف کنید، از جاذبه‌های مسیر لذت ببرید و ادامه راه را طی کنید، سفر با خودروی شخصی گزینه مناسبی است. اتوبوس معمولاً مسیر داراب را انتخاب کرده و با طی مسافت 577 کیلومتری شما را به مقصد می‌رساند؛ البته در راه توقف دارد. در صورتی که می‌خواهید در سریع‌ترین زمان و راحت‌ترین شکل ممکن به بندرعباس برسید، می‌توانید روش سفر با هواپیما را انتخاب کنید.

مسافت شیراز تا بندرعباس با اتوبوس

اتوبوس‌های شیراز از مسیر داراب گذشته و معمولاً در بازه 9 ساعته از شیراز به بندرعباس می‌رسند. پایانه مسافربری کار اندیش و پایانه مسافربری خلیج‌فارس، دو پایانه اتوبوس‌رانی در شیراز هستند که شما را به بندرعباس خواهد رساند.

مسافت شیراز تا بندرعباس با خودروی شخصی

با خودروی شخصی می‌توانید از هر یک از دو مسیری که به بندرعباس می‌رسد، حرکت کنید؛ هر کجا که دلتان خواست توقف کرده و از جاذبه‌های مسیر لذت ببرید. با وجودی که بایستی به طور متوسط حدود 7 الی 8 ساعت رانندگی کنید، اما با استراحت‌های کوتاه در جاذبه‌های دیدنی مسیری که در پیش دارید، خستگی سفر به تنتان نخواهد ماند.

مسافت شیراز تا بندرعباس با هواپیما

اگر می‌خواهید در سریع‌ترین زمان و راحت‌ترین شکل ممکن از شیراز به بندرعباس بروید، هواپیما را انتخاب کنید. اگرچه روش ارزان قیمتی نیست اما شما را خیلی زود و راحت به مقصد می‌رساند. به این ترتیب از فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز حرکت کرده و بعد از 56 دقیقه به فرودگاه بین‌المللی بندرعباس می‌رسید.

مسافت شیراز تا بندرعباس با قطار

در حال حاضر امکان سفر از شیراز به بندر عباس با قطار وجود ندارد؛ در عوض روش‌های بالا را می‌توانید برای رسیدن به بندرعباس انتخاب کنید.

شهرها و جاذبه‌های مسیر شیراز بندرعباس

اما سراغ جذاب‌ترین بخش ماجرا یعنی جاذبه‌های مسیر شیراز و بندرعباس برویم. در صورتی که مسیر اول یعنی داراب را انتخاب کنید، بعد از خروج از شیراز و طی حدود 30 کیلومتر، به دریاچه قرمز رنگ مهارلو خواهید رسید. این دریاچه یکی از قشنگ‌ترین دریاچه‌های رینگی در ایران است. رنگ بی‌نظیر و دیدنی آن به‌خاطر تبخیر آب دریاچه و آبزیانی است که در آب‌های شور زندگی می‌کنند.

دریاچه مهارلو در کنار جاده داراب بعد از روستای درمشور علیا و سفلا است. سروستان را که رد کنید، چشمتان به کاخ ساسانی می‌افتد که در زمان بهرام ساخته شده بود. بعد از عبور از شهر داراب، در یک کیلومتری این شهر، نقش و نگاری از دوره ساسانیان را می‌بینید که روایت‌گر پیروزی شاپور یکم بر امپراطوری روم است. قابل ذکر است، شهر داراب یکی از شهرهای دیدنی و مهمی است که در مسیر اول در پیش دارید.

این شهر نیز همانند شهر فسا، قدمتی تاریخی دارد و گرما و سرمای زیادی را به خود دیده است. تنگه رغز در داراب، آن را تبدیل به یک شهر دیدنی کرده است. مجموعه‌ای کوهستانی پر از چشمه و آبشار که در پشت سر هم قرار گرفته است، گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. البته در صورتی که بخواهید به این مجموعه کوهستانی برسید، بایستی تجهیزات کوهنوردی‌تان نیز همراهتان باشد. 

همچنین مسیر داراب، شرایط رفاهی بهتری برای رسیدن به بندرعباس دارد؛ به همین دلیل است که اتوبوس‌ها هم این مسیر را انتخاب می‌کنند. امکاناتی همچون تعمیرگاه، درمانگاه، جایگاه سوخت، استراحتگاه‌های فراوان همگی محبوبیت این مسیر را بیشتر کرده است. تقریباً فاصله زمانی که از مسیر جهرم تا بندرعباس دارید، با فاصله‌ای که از داراب تا بندرعباس طی می‌کنید، یکسان است.

 

جاذبه‌های مسیر شیراز بندرعباس

 

در صورتی که مسیر دوم، یعنی مسیری که از جهرم می‌گذرد را انتخاب کنید، می‌توانید سری به بازار دیدنی جهرم بزنید. بازاری دیدنی که تداعی بازار وکیل در شیراز است. جهرم با مرکبات و خرماهایش معروف شده است؛ به همین دلیل آن را به بزرگترین باغ شهر ایران نسبت دادند. این شهر، میزبان مکان‌های تاریخی و تفریحی زیادی است که می‌تواند حداقل یک الی دو ساعت از مسیرتان را به خودش اختصاص دهد.

به شهر لار که رسیدید، می‌توانید از قطعه اژدها پیکر که باقیمانده از دوران ساسانیان است، بازدید کنید. اگر دقت کرده باشید مسیر شیراز تا بندرعباس، پر از جاذبه‌های تاریخی از زمان ساسانیان است. در صورتی که به تاریخ علاقه‌مند باشید، جذابیت این مسیر دیدنی برایتان بیشتر خواهد شد.

شما چه مسیری را برای طی کردن فاصله شیراز تا بندرعباس انتخاب می‌کنید؟ از چه جاذبه دیدنی بازدید می‌کنید که ما آن را در این مطلب نیاوردیم؟ برایمان بنویسید که مسیر و دیدنی‌های جذابی که از شیراز تا بندر عباس تجربه کردید، چه بوده است.


هتل در بندر عباس | رزرو بهترین تا ارزان ترین هتل های بندر عباس


 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
فرهنگی ۱۴۰۲/۱۱/۳

بندرعباس ازدومین وبزرگترین شهرتاریخی وفرهنگی فارس یعنی فسا میگذرد بعد‌به داراب میرود. پس یکی ازمهمترین مسیرها به بندرعباس فسا هست

  مدیر سایت۱۴۰۲/۱۱/۳

فرهنگی عزیز ممنون از راهنمایی و اطلاع رسانیتون قطعا نظرات و کامنتهای شما عزیزان به دیگران جهت انتخاب و تصمیم گیری کمک میکند

محمد حیدری ۱۴۰۲/۵/۱۵

4,ممنون از راهنمایی تون

  مدیر سایت۱۴۰۲/۵/۱۹

محمدعزیز موفق باشید

حسین ۱۴۰۱/۱۰/۶

مسیر داراب

  مدیر سایت۱۴۰۱/۱۰/۲۱

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...