رَهی نو

فاصله تهران تا چابهار

تعداد بازدید: ۴۵۳۸۰ ۵ تیر ۱۴۰۰

یکی از جذاب‌ترین و خاطره‌انگیزترین مقصدی که می‌توانید برای سفرتان انتخاب کنید، چابهار است. بیخود نیست که آن را عروس خلیج‌فارس می‌نامند. جایی که با طبیعت گرم و جذابی که دارد، با یک موسیقی خلیجی روی صخره‌های پرابهت دریای بی‌نظیر مقابلتان، این قابلیت را دارد که شما را مدتی از زمان و مکان جدا کرده و خیالتان را با ساحل زیبای چابهار پیوند بزند.

فاصله تهران تا چابهار

چابهار تنها یک بندر ساده نیست؛ چشم‌انداز و طبیعتی که در چابهار تجربه می‌کنید در هیچ بندر یا جزیره دیگری از جنوب ایران نخواهید دید. پس حالا که بار و بندیل سفر را بسته و به دنبال بهترین مسیر برای سفر به این شهر هستید، با سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو همراه باشید. مسافتی حدود ۱۹ ساعت در پیش دارید.

فاصله تهران تا چابهار

بهترین مسیر از  تهران تا چابهار 

اگر مسیر زمینی را در پیش گرفتید، بهتر است خودتان را برای یک مسیر طولانی‌مدت آماده کنید. بیابان و شنزارها، شهرهای مختلف، روستاهای سرسبز و مردمی خونگرم در مسیرتان است که مسیر را برایتان لذت‌بخش می‌کند. به‌خصوص اگر جزو آن گردشگران خوش ذوقی باشید که فارغ از مقصد از مسیر لذت می‌برند، شیرینی این سفر همیشه به یادتان خواهد ماند.

فاصله تهران تا این ساحل زیبا و دلنشین حدود ۱۸۱۳ کیلومتر است که از شهرهای مختلفی مانند اصفهان و کرمان می‌گذرید. بنابراین اگر مسیر زمینی را انتخاب کردید، حتماً از وضعیت شهرها مطلع شوید. گاهی مسیر بیابانی و کویر است و گاهی از طبیعت سرسبز گذر خواهید کرد. بنابراین حتماً در میانه این مسیر ۱۹ ساعته طولانی که در پیش دارید، در شهرهای زیبا و باصفای ایران در مسیرتان توقف کرده و جانی تازه بگیرید.

روش‌های سفر از تهران تا چابهار

نگران نباشید؛ بنا نیست تنها با مسیر زمینی، خودتان را به چابهار برسانید. می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن، سخت‌ترین روش رسیدن و یا راحت‌ترین وسیله نقلیه عمومی این مسیر را طی کنید. شما برای رسیدن به چابهار راه‌های زیادی دارید که در ادامه آن‌ها را برایتان خواهیم گفت.

روش‌های سفر از تهران تا چابهار

مسافت تهران تا چابهار با اتوبوس

در نظر داشته باشید که سفر با اتوبوس به چابهار اگر با گروه‌های گردشگری و تور باشد، برایتان جذاب‌تر خواهد بود. به‌خصوص که دیگر بنا نیست خودتان رانندگی کنید. اما مسلماً نمی‌توانید در هر کجا که خواستید توقف کرده و چایی بنوشید. این نوع سفر، به صرفه و ارزان است اما به مراتب زمان در راه ماندنتان نیز بیشتر می‌شود. برای سفر به چابهار بایستی به ترمینال جنوب تهران بروید.

مسافت تهران تا چابهار با خودروی شخصی

در صورتی که عزمتان را جزم کردید که سفر به چابهار را با ماشین خودتان پیش بگیرید، این نکته را در نظر داشته باشید که در مسیر، در شهرهای مختلف استراحتی کنید و دوباره ادامه دهید. اینطوری هم انرژی‌تان از بین نمی‌رود و هم وقتتان تلف نخواهد شد.

با ماشین شخصی می‌توانید از شهرهای قم، کاشان، ابوزید، نایین، یزد، رفسنجان، کرمان، سیستان و بلوچستان عبور کرده و در نهایت به چابهار برسید. مسلماً مسیری که در پیش دارید، گرما و سختی‌های خودش را دارد. به‌خصوص اگر فردی همراهتان است که سن بالایی دارد، برای آسایش او پیشنهاد می‌کنیم فکر سفر با ماشین را از سرتان بیرون کنید.

مسافت تهران تا چابهار با هواپیما

یکی از راحت‌ترین روش‌های سفر به چابهار، سفر با هواپیما است؛ شما با هواپیما در عرض یک ساعت و نیم از تهران به چابهار می‌رسید. هواپیما در فرودگاه کنارک چابهار فرود می‌آید و شما از آنجا می‌توانید با تاکسی خودتان را به شهر برسانید. بلیط سفر تهران به چابهار در بازه‌های مختلفی از سال، با قیمت‌های متفاوتی به فروش می‌رسد. اگر شانس با شما یار باشد می‌توانید با بلیط‌های لحظه آخر با ارزان‌ترین قیمت، بلیط هواپیما به چابهار را تهیه کنید.

مسافت تهران تا چابهار با قطار

از تهران که بخواهید به سمت بندر زیبای چابهار بروید، قطار مستقیمی وجود ندارد. بنابراین باید از تهران به سمت بندرعباس با قطار سفر کرده و از آن جا با اتوبوس، ادامه مسیر را طی کنید. در نتیجه اگر هوس سفر با قطار کردید، باید به مقصد بندرعباس بلیط تهیه کنید.

شهرهای مسیر تهران تا چابهار

پس از عبور از شهر تهران، اولین شهری که پیش رویتان قرار دارد، شهر زیارتی قم است که می‌توانید زیارتی هم در آن جا داشته باشید. در ادامه به کاشان می‌رسید که می‌توانید از دیدنی‌های کاشان و ابیانه لذت ببرید، به‌خصوص اگر فصل گلاب‌گیری باشد.

کویر ابوزید را از دست ندهید؛ اینجا می‌توانید شب را در یکی از هتل‌ها یا اقامتگاه‌های محلی استراحت کنید. یک گز خوشمزه و پولکی تازه به همراه چند عکس یادگاری از آسمان شب، شب‌نشینی کنار آتش و تماشای آسمان پرستاره می‌تواند مسیرتان را فوق‌العاده جذاب کند.

جاذبه‌های مسیر تهران چابهار

در ادامه راه به یزد می‌رسید؛ یزد کویری با مردم خونگرمی که دارد که با انواع بناهای تاریخی و قدیمی، آماده پذیرایی گرم از شما است. سوغاتی‌های محلی و خوراکی‌های یزدی را خریداری کنید و با یک ساک پر از محصولات جذاب، راهتان را به سمت چابهار ادامه دهید. به کرمان و سپس رفسنجان که رسیدید، آذوقه ادامه راه را با پسته‌های رفسنجان و خرمای بم، جمع کنید.

در نهایت به سیستان و بلوچستان می‌رسید که در ادامه و بعد از گذر از این شهر زیبا، به شهر زیبای چابهار می‌رسید؛ جایی که شما را با طبیعتش مبهوت می‌کند. برای همیشه بخشی از وجودتان را به امانت در این شهر جا خواهد گذاشت. مسیر طولانی‌ای که از تهران تا چابهار طی کردید، ارزش تماشای این جلوه‌های باصفا را دارد.

در نهایت زمانی که به شهر زیبای چابهار رسیدید، می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی چابهار دل سیری از عزا درآورید. برای اقامت در چابهار هم می‌توانید از طریق سامانه رزرواسیون آنلاین رهی نو، بهترین و مناسب‌ترین هتل‌ها مانند هتل لیپار چابهار را رزرو کنید.

شما کدام یک از روش‌های سفر به چابهار را تجربه کردید؟ تجربه شما از سفر به چابهار چگونه بود؟ آیا تا به حال به عروس خلیج‌فارس سری زدید؟ برایمان از تجربه‌تان بنویسید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
ترانه ۱۴۰۲/۹/۴

چابهار بسیار زیباست و به درستی نام عروس خلیج فارس رو روش گذاشتن

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۵

ترانه عزیز بسیار عالی که مقاله رو مطالعه نمودید ممنون از شما

ساحل ۱۴۰۲/۱/۶

عاااااالی بود توضیحاتتون کلی استفاده کردم ممنونم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۱/۳۰

ساحل عزیز بسیار خرسندیم که این مطلب مورد استفاده شما قرار گرفته است.

سپیده ۱۴۰۰/۱۲/۱۵

عالی بود توضیحات

  مدیر سایت۱۴۰۰/۱۲/۱۵

دوست عزیز رهی نو، ممنون که همراه ما بودید و نظرتون را با ما به اشتراک گذاشتین.

بهرام ۱۴۰۰/۷/۲۹

سلام. مطلب خیلی خوبی بود. فقط از جاذبه های گردشگری چابهار هم در ادامه اضافه کرده بودید خیلی بهتر می شد . سپاس

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...