رَهی نو

فاصله تهران تا محمودآباد

تعداد بازدید: ۱۰۷۰۳۵ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰

یکی از شهرستان‌های زیبا و باصفای استان مازندران، شهرستان محمودآباد است. از اینجا می‌توانید از سمت شمال به دریای مازندران و از سمت شرق به بابلسر، از سمت غرب به نور و از ضلع جنوبی شهر به شهرستان آمل برسید. این منطقه زیبا، در قدیم یکی از بنادر مهم کشور بوده که با گذشت زمان و رونق گرفتن بنادر انزلی و نوشهر، اکثر کالاهای صادراتی و وارداتی به این بندرها منتقل شدند.

فاصله تهران تا محمودآباد از نظر مسافت و زمان

فاصله شهر باصفای محمودآباد تا تهران 209 کیلومتر است. بنابراین کوله بار سفرتان به محمودآباد را بسته و خودتان را برای یک مسافت حدود 3 ساعت و نیم آماده کنید.

فاصله تهران تا محمودآباد چند کیلومتر است؟

از دو مسیر می‌توانید از شهر تهران خودتان را به محمودآباد برسانید. مسیر اولی که در پیش دارید، از جاده چالوس می‌گذرد و 235 کیلومتر تا محمودآباد راه است که معادل 4 ساعت و 30 دقیقه می‌شود. مسیر دوم از دماوند و جاده هراز می‌گذرد که 209 کیلومتر راه در پیش دارید. در عوض در فاصله زمانی کوتاه‌تری یعنی سه ساعت و نیم به مقصد می‌رسید. از مسیر جاده دماوند، از مناطقی چون رودهن، سادات محله، آبعلی، امامزاده هاشم، قلعه دختر، جاده هراز، آمل و در نهایت محمودآباد گذر خواهید کرد.

فاصله تهران تا محمودآباد

روش‌های سفر از تهران تا محمودآباد

اگر عزم سفر به محمودآباد را دارید، مرسوم‌ترین روش، سفر با خودروی شخصی یا اتوبوس است. در ادامه روش‌هایی که با آن می‌توانید به شهر سرسبز محمودآباد برسید را برایتان شرح دادیم:

مسافت تهران تا محمودآباد با اتوبوس

مسیری که اتوبوس برای رسیدن به محمودآباد طی می‌کند، از جاده هراز می‌گذرد. اگر این روش حمل‌ونقل را انتخاب می‌کنید، بهترین راه این است که خودتان را به ترمینال شرق تهرانپارس برسانید و از آن جا سوار اتوبوس شوید. مسافت 209 کیلومتری که از مسیر تهران تا محمودآباد راه وجود دارد، با اتوبوس ممکن است تا 5 ساعت هم، زمان ببرد. ضمن اینکه دیگر نمی‌توانید هر جا که دلتان خواست در مسیر توقف کرده و از زیبایی‌های آن لذت ببرید.

مسافت تهران تا محمودآباد با خودروی شخصی

با خودروی شخصی می‌توانید حدود سه ساعت به محمودآباد برسید. ضمن اینکه در مسیر می‌توانید از زیبایی‌های بیشتری لذت ببرید. جاده هراز با آن همه زیبایی از ابتدا تا انتها، می‌تواند روحتان را زنده کند. جاده هراز حد فاصل دو شهر بومهن و رودهن است که از جاده دماوند و فیروزکوه، امتداد پیدا کرده است. شما بعد از عبور از شمال شهر دماوند، دره مشاء، آبعلی، گردنه امامزاده هاشم، پلور، آب اسک، رینه، لاریجان در نهایت به آمل می‌رسید بعد از آن با طی مسافتی حدود 10 کیلومتر به محمودآباد خواهید رسید.

مسافت تهران تا محمودآباد با هواپیما

خود محمودآباد فرودگاه ندارد، اما در حال حاضر در شهر آمل، دو فرودگاه نظامی و امدادی تأسیس شده است. یک فرودگاه مسافربری نیز در حال راه‌اندازی است که شما می‌توانید از فرودگاه مهرآباد به سمت یکی از فرودگاه‌های مسیر محمودآباد، مثلاً نوشهر بلیط تهیه کنید، سپس مسافت باقی‌مانده از آنجا تا محمودآباد را با اتوبوس یا ماشین، طی کنید.

مسافت تهران تا محمودآباد با قطار

برای سفر با قطار نیز می‌توانید از ایستگاه‌های راه آهن شهرهای مجاور استفاده کرده و سپس با یک کورس ماشین یا اتوبوس خود را به محمودآباد برسانید. محمودآباد خود به ایستگاه راه آهن مجهز نیست. بنابراین، شاید بهترین روش رفتن به محمودآباد، راه زمینی و استفاده از ماشین شخصی یا اتوبوس باشد.

جاذبه‌های مسیر تهران محمودآباد

دل به مسیر که بسپارید به یکی از بهترین جاده‌هایی خواهید رسید که بعد از جاده چالوس، یکی از محبوب‌ترین و بهترین جاده‌های مسیر شمال است. مسیری که در پیش دارید از جاجرود، رودهن، آبعلی، امامزاده هاشم، پلور، گزنک و آمل می‌گذرد. در مسیرتان روستاها، آبشارها، تالاب‌ها، جنگل‌ها و آبگرم‌های فراوانی است که می‌تواند مسیر رسیدن به محمودآباد را برایتان جذاب‌تر و خاطره‌انگیزتر کند. بنابراین، اگر بناست در بهترین ماه‌های سال یعنی روزهای خوش آب‌وهوای بهار، از جاده هراز بگذرید، سری به تک‌تک دیدنی‌هایی که در مسیرتان وجود دارد بزنید. بخشی از زیبایی سفرتان، از همین مسیری بوده که حیف است که برای به سرعت رسیدن به مقصد، از آن سرسری بگذرید. معروف‌ترین و دلچسب‌ترین جاذبه‌ای که پیش رو دارید، جنگل‌های خوش آب و هوای آمل است که می‌توانید کلی عکس و فیلم بگیرید و حسابی لذت ببرید.

از سمت تهران که مسیر جاده هراز را پیش بگیرید، نخستین جاذبه‌ای که می‌تواند توجه‌تان را جلب کند، دریاچه‌های دیدنی هویر و تار است. وسعت این دریاچه‌ها هر سال مردم زیادی را برای بازدید، ماهیگیری یا کمپ به این جا می‌کشاند. این دریاچه‌ها بعد از گذر از مسیر آبعلی و میل کردن دوغ خوشمزه آبعلی نمایان خواهند شد. بعد از آبعلی، مسیر سمت راستی را که به دماوند می‌رود، ادامه دهید تا در نهایت از طریق تابلوها به دریاچه‌ها برسید.

جاذبه های مسیر تهران محمودآباد

یکی دیگر از جاذبه‌هایی که حیف است در مسیرتان به محمودآباد، بازدید از آن را نادیده بگیرید، دشت زیبای لار است. این دشت یکی از معروف‌ترین و زیباترین جاذبه‌های جاده هراز است. وسعت 20 هکتاری دشت لار با چشم‌اندازی که از قله دماوند پیش رویتان قرار می‌دهد، تنها یک دوربین و یک موسیقی سنتی کم دارد تا دلتان را برای همیشه در این دشت پهناور جا بگذارید. برای رسیدن به دشت، از روستای پلور گذشته و بعد از تابلویی که شما را به سمت تأسیسات سد لار هدایت می‌کند، در سمت چپ این زیبایی را خواهید دید. در نظر داشته باشید، بهترین زمان بازدید از این دشت بهشتی، اوایل خرداد است.

آیا شما تا به حال تجربه سفر به محمودآباد را داشته‌اید؟ با چه روشی خودتان را به این شهر دیدنی رسانده‌اید؟ برایمان از تجربه‌تان در سفر به محمودآباد بنویسید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
وحید ۱۴۰۲/۹/۴

محمودآباد خیلی از تهران یک زمانی رفتن اونجا ویلا گرفتن ولی دیگه انقدر شمال شلوغ شده که تعطیلات نمیشه رفت از ویلا استفاده کرد

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۵

وحید عزیز درست اشاره کردید ای کاش راه حلی برای این مانع بزرگ رفت و آمد پیدا شود

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...