رَهی نو

فاصله تهران تا قشم

تعداد بازدید: ۹۴۰۸۴ ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

فاصله تهران تا قشم از نظر مسافت و زمان

یکی از بهترین و جذاب‌ترین مقاصد گردشگری ایران جزیره قشم واقع در جنوب کشور است که در تنگه هرمز قرار دارد. در طی سال‌های اخیر این جزیره مقصدی برای توریستان داخلی و خارجی شده است و همه مسافرین را مجذوب خود کرده است. تعداد زیادی از مسافران هم با تورهای گردشگری فاصله تهران تا قشم را طی می کنند.

جزیره قشم طبیعتی بکر و جذاب را به تصویر می‌کشد. جنگل‌ حرا، غارهای خربس، دلفین‌های آبی منطقه، دره ستارگان مشهور، جزایر ناز و سیمین، تنگه چاهکوه و غار نمکدان از جمله‌ دیدنی‌ها و چشم‌ اندازهای زیبای این جزیره هستند. جزیره قشم آب و هوایی گرم و مرطوب دارد و در تابستان شاهد روزهای بسیار گرمی در این جزیره هستیم. این جزیره زیبا در هر فصلی از سال جذابیت‌های خاص خود را دارد.

همانطور که می‌دانید سفر کردن انسان را صبور می‌کند و تمام شگفتی‌های آفرینش را به انسان نشان می‌دهد. شما نیز اگر قصد سفر به این جزیره را دارید با ما از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو همراه شوید تا درباره مسیر سفر و فاصله تهران تا قشم بیشتر بدانید. همچنین برای اقامت در قشم می‌توانید از سایت رهی نو بهترین هتل‌های قشم مانند هتل آراکتا قشم  را رزرو کنید.

قشم روی نقشه

فاصله زمانی و مسافت تهران تا قشم با خودروی شخصی

اگر می‌خواهید با خودروی شخصی خود به جاده بزنید و جزیره قشم را از نزدیک ببینید، سه مسیر در پیش روی شما قرار دارد. بهتر است بدانید که مسیر شماره یک 1388 کیلومتر است و با انتخاب این مسیر می‌توانید در مدت زمان 17 ساعت و 35 دقیقه به مقصد خود برسید. این مسیر کوتاه‌تراست و کمک می‌کند تا مدت زمان کمتری در مسیر باشید و لذت بیشتری از مقصد خود ببرید.

این مسیر کوتاه‌تر شما را به جاده تهران – ساوه می‌برد و در طی این مسیر می‌توانید از شهر اسلامشهر که کهن‌ترین گرمابه همگانی، آتشکده زرتشتیان و گردشگاه‌های ثروتمندان را دارد عبور کنید و وارد رباط کریم شوید. رباط کریم دارای دره‌های خشک و از جنس آتشفشانی است. طبیعت زیبای این منطقه در کنار باغ‌های مختلف، مزارع و البته رودخانه‌های پر آب چشم اندازهای زیبایی را ایجاد کرده‌اند. در این مسیر می‌توانید یک ناهار و حتی یک وعده عصرانه را در کنار این آب‌های شفاف نوش جان کنید.

در ادامه مسیر به پرندک می‌رسید. این شهر زادگاه فیلسوف ابوعلی مسکویه است و رودخانه شور که از استان زنجان نشات می‌گیرد وارد آن می‌شود. سپس به روستای هریسان خواهید رسید که مطمئنا از طبیعت زیبای آن سیر نخواهید شد. گذرتان که به آوره رسید، کمی توقف کنید.

مردم آوه ترک زبان هستند و با خونگرمی از تمامی مهمانان پذیرایی می‌کنند. آوه را که پشت بگذراید به بزرگراه امام علی (ع) در قم خواهید رسید. فراموش نکنید که در این شهر به زیارت حرم حضرت معصومه (س) بروید و در بازارچه‌های این شهر گشتی بزنید. در این بازارچه‌ها انواعی از سوهان را مشاهده می‌کنید که شما را وسوسه می‌کند دست به جیبتان کنید و کمی بخرید.

 بعد از عبور جاده قم – کاشان به بزرگراه نایین – اردکان می‌رسید و در ادامه مسیر از شهر بابک خواهید گذشت. این شهر بزرگ‌ترین شهر استان کرمان است و شهرت زیادی بخاطر فیروزه و مس دارد. اگر وقت داشتید حتما غذای محلی این مکان به نام قاتق بئه را امتحان کنید تا با طعم واقعی غذا آشنا شوید. عمارت موسی خانی، روستای صخره‌ای میمند، آتشکده آذربغ، مسجد و حسینه شهر کهنه و پاقلعه از جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا هستند. پس از شهر بابک در ادامه مسیر می‌توانید در شهر سیرجان کمی استراحت کنید. سیرجان یکی از تولیدکنندگان اصلی پسته در کرمان است و آب و هوای این شهر در فصل بهار بسیار دل‌انگیز می‌شود.

زنان سیرجانی لباس محلی کرمانی می‌پوشند و بسیار خونگرم هستند. پس از عبور از سیرجان به بزرگراه یزد – مهریز می‌رسید و می‌توانید سری به یزد بزنید و در کوچه پس کوچه‌های تاریخی این شهر قدم بزنید. البته بهتر است به طبیعی‌ترین حاذبه این شهر یعنی غاز پشوم پزد بروید تا از حفره‌های بزرگ زیرزمینی و سنگ‌های گچی بازدید کنید. قطاب که سوغاتی اصلی این شهر است را بخرید و در مسیر خود به قشم از خوردن آن لذت ببرید.

مسیر بعدی بزرگراه مهریز – انار است. قدمت شهر انار به پیش از دوره اسلامی بازمی‌گردد و باغ‌های پسته این شهر هوش را از سر شما می‌برد. ارگ انار، یخدان و کاروانسرای شاه عباسی از مهم‌ترین دیدنی‌های این شهر هستند. مطمئنا لذت زیادی شهر انار خواهید برد و سرانجام بعد از عبور کردن از این مسیرها به به بزرگراه شیراز – بندرعباس می‌رسید. شهر شیراز مهد فرهنگ و زیبایی است.

در اینجا می‌توانید سری به حمام وکیل شیراز، سعدیه، حافظیه، دروازه قرآن و ارگ کریم خان بزنید و با تاریخ کهن این شهر آشنا شوید. تمامی این مسیرها زیبای‌های خاص خود را دارند و در طی فواصل می‌توانید از جاذبه‌های آنها بازدید کنید تا کمی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم آشنا شوید. آخرین مسیر شما استان هرمزگان خواهد بود تا با کمک لندی کرافت‌ها خود را به جزیره قشم برسانید.

فاصله تهران تا قشم با ماشین

مسیر شماره دو 1414 کیلومتر است و می‌توانید بعد از گذراندن 18 ساعت و 2 دقیقه به قشم برسید. در این مسیر ابتدا باید وارد جاده تهران – ساوه شوید. شهر ساوه شهرت زیادی بخاطر تاریخ پربار و همچنین صنعت و کشاورزی دارد. انار ساوه بسیار خوش طعم است و از آن برای درست کردن رب انار استفاده می‌شود.

در این شهر می‌توانید با خوردن کمپه پلو انرژی لازم برای ادامه مسیر را پیدا کنید و خستگی مسیر را فراموش کنید.  سپس از روستای زیبای هریسان یکی از توابع ساوه، سلفچگان قم، دلیجان، میمه گذر می‌کنید و به اصفهان خواهید رسید. همانطور که می‌دانید اصفهان به نصف جهان شهرت دارد. می‌توانید به بازارهای آن بروید و کمی گز بخرید. هنرهای زرکشی، زربافی، گلابتون دوزی، پولک دوزی و زنجیر بافی در این شهر رواج زیادی دارد. این شهر توریستی را می‌توانید با گشت و گذار در مساجد، کاروانسرها، محله‌ها و کاخ‌ها برای خود خاطره‌انگیز کنید. 

 پس از اصفهان شما شهرضا و آباده را مسیر مشاهده می‌کنید و بعد از چند ساعت ماشین‌سواری به شهر بابک و بزرگراه سیرجان – بابک می‌رسید. در ادامه گذرتان به بزرگراه سیرجان – بندرعباس، بزرگراه شهید رجایی و بلوار جمهوری اسلامی در استان هرمزگان می‌افتد و سرانجام می‌توانید سوار لندی کرافت‌ها شوید و به قشم بروید.

مسیر شماره سه 1490 کیلومتر است. این مسیر کمی طولانی‌تر از دو مسیر دیگر است و بعد از 18 ساعت و 36 دقیقه ماشین ‌سواری به جزیره قشم خواهید رسید. شهر سمنان اولین محل گذر شما خواهد بود. آب و هوای عالی این استان مسافرین را شیفته خود می‌کند تا ساعتی را در آن سپری کنند. رودخانه‌های زیادی در این استان وجود دارد که می‌توانید از طبیعت عالی آنها استفاده کنید. بعد از سمنان گذرتان به روستای چوپانان می‌افتد. از مناظر زیبا و جذاب این روستا دیدن کنید و خود را به اردکان یزد برسانید. قنات‌های زیادی در اردکان وجود دارد و از کویر سیاه کوه که شبیه نعل اسب است بازدید کنید.

کمی پسته اردکان بخرید و با حلوا ارده این شهر کام خود را شیرین کنید. بعد از اردکان به میبد می‌رسید. نارین قلعه، چاپارخانه عباسی، کبوتر خانه و یخچال خشتی میبد را ببینید و به رضوانشهر بروید. مسیرهای بعدی شهرهای زیدآباد، سیرجان و حاجی آباد هستند که در این مسیرها می‌توانید سرعت خود را بکاهید و از پشت پنجره خودروی خود زیبایی‌های مناظر آنها را مشاهده کنید. اگر می‌خواهید این مسیر طولانی را به خاطره‌ای فراموش نشدنی تبدیل کنید و خستگی راه را احساس نکنید، حتما در طول مسیر چندین بار ماشین خود را کنار بزنید و از خوراک و غذاهای سنتی شهرهای مختلف لذت ببرید.

تهران تا قشم با اتوبوس

اگر نمی‌خواهید مدت زمان زیادی را صرف رانندگی کنید و با خودروی شخصی خود بروید، می‌توانید از اتوبوس‌ها استفاده کنید. این مسیر کم هزینه‌تر است و هزینه‌های سفر شما را به میزان قابل توجهی می‌کاهد. اصلا نگران مسیر طولانی نباشید که این مسیر می‌تواند خاطرانی جذاب و البته شیرین را در ذهن شما ثبت کند. این اتوبوس‌ها شما را به بندر عباس می‌برند و خودتان با کرایه یک تاکسی می‌توانید به اسکله شهید حقانی برای رفتن به قشم بروید.

تهران تا قشم با هواپیما

شاید زمان برای شما اهمیت زیادی داشته باشد و بخواهید سفری راحت در کوتاه‌ترین زمان ممکن به قشم داشته باشید. در این زمان سفر با هواپیما بهترین گزینه است و زمان کمی را در برمی‌گیرد. فاصله هوایی تهران تا قشم 1072 کیلومتر است که یک ساعت و 50 دقیقه طول می‌کشد.

در صورتی که بلیط جزیره قشم را پیدا نکردید، می‌توانید به بندر عباس بروید و از آنجا با سوار شدن اتوبوس‌های دریایی راهی قشم شوید. بهتر است بدانید که ساعات کاری اتوبوس‌های دریایی مشخص و تعیین شده است. اما در صورتی که دریای طوفانی باشد، اتوبوس‌ها حرکت نمی‌کنند. پس برای اینکه معطل نشوید با اسکله شهید حقانی قبل از سفر خود تماس بگیرید تا از زمان حرکت آنها مطلع شوید.

فاصله تهران تا قشم هوایی

تهران تا قشم با قطار

همانطور که می‌دانید سفر با قطار، سفری امن و راحت را برای شما به ارمغان می‌آورد. تیک تاک ساعتی که در کوپه‌های قطار شنیده می‌شود، خبر از سفری لذت‌بخش می‌دهد که فقط در پشت پنجره‌های قطار به ارمغان می‌آید. با انتخاب قطار می‌توانید کمی هزینه‌های سفر خود را بکاهید و به تماشای طبیعت بکر و خیره کننده مسیر بپردازید. سفر شما از تهران به قشم با قطار تقریبا 19 ساعت طول می‌کشد.

لذت اصلی در زمان صرف خوراکی‌های متنوع در کوپه است که با فنجانی چای داغ لذت‌بخش‌تر خواهد شد. این قطار شما را به ایستگاه راه آهن بندرعباس می‌رساند تا به اسکله شهید حقانی بروید و با سوار شدن بر یکی از اتوبوس‌های دریایی خود را به قشم برسانید. پس برای سفری فراموش نشدنی از قبل بلیط خود را به صورت اینترنتی رزور کنید تا با خیال راحت راهی سفر شوید.

هزینه ورود خودرو به قشم

اگر در سفر خود به جزیره قشم مسیر زمینی را انتخاب می‌کنید، می‌توانید خودروی شخصی خود را از طریق لندینگ کرافت به جزیره قشم ببرید. این حمل و نقل خودرو برای شما هزینه‌ای در بر دارد که برابر با 75 هزار تومان است. شما می‌توانید خودروی خود را به بندر پل و اسکله ببرید و از طریق لندینگ کرافت آن را به قشم حمل کنید.

هزینه‌ای نیز برای خروج از قشم نیز باید پرداخت کنید که این هزینه برابر با نصف مبلغ ورودی به جزیره قشم است. تمامی این هزینه‌ها برای منطقه آزاد قشم، تعاونی دریایی فتح، دهیاری پهل، شرکت تعاونی گمرک ایران، بیمه و خدمات آن و شورای اسلامی شهرستان پرداخت می‌شود.

فاصله قشم تا درگهان

قشم یک جزیره طولانی است که مناطق سواحلی زیادی دارد. شهر درگهان در بیست کیلومتری قشم قرار دارد و در واقع در غرب آن واقع شده است. تقریبا با بیست دقیقه ماشین سواری می‌توانید به این شهر که شهرت زیادی بخاطر مراکز خرید و تفریگاه‌های خود دارد برسید.

فاصله قشم تا درگهان

مکان های دیدنی قشم 

قشم پر از مکان های دیدنی بسیار زیبا و جذاب است که در سفر خود حتما باید به آنها سر بزنید و از این همه شگفتی لذت ببرید. 

جزیره ناز 

جزیره ناز یا جزایر ناز از زیباترین مکان‌های دیدنی قشم است. این جزایر در واقع سه صخره‌اند که در میان دریا واقع شده‌اند. زمان‌هایی که آب دریا پایین می‌رود، مسیری از ساحل به این صخره‌ها باز می‌شود و شما می‌توانید با پای پیاده به این صخره‌ها بروید.  زمان‌هایی که آب دریا بالاست، مردم بومی در اطراف ساحل بساط به پا می‌کنند. فروش صنایع دستی، میوه‌های گرمسیری و طراحی حنا روی دست ازجمله فعالیت‌ها بومیان در ساحل جزیره ناز است.

جزیره ناز 

غار نمکدان قشم

یکی دیگر از مکان های دیدنی قشم غار نمکدان است. این غار بسیار جذاب و شگفت‌انگیز است. با ورود به غار با قندیل‌های زیبا و خارق‌العاده نمک به چشم میخورند. علاوه بر این لایه‌های روی هم نمک صحنه‌های چشم‌نوازی به وجود آورده است. لایه‌هایی که از قدمت بسیار طولانی این غار حکایت دارد. غار نمکدان از جمله دیدنی های قشم است که در جنوب غربی قشم و در فاصله ۹۰ کیلومتری از مرکز شهر واقع شده است.

غار نمکدان قشم

پارک زیتون از جاهای دیدنی قشم

پارک ساحلی زیتون یکی از بهترین گزینه‌ها برای گشت‌وگذار در ساحل و تفریحات آبی در قشم است. این پارک رنگارنگ با امکانات کامل، دقیقا در کنار ساحل قرار گرفته و دارای امکانات مختلفی مثل دوچرخه‌سواری، سینما چهاربعدی، زمین ورزشی و… است. علاوه‌براین، تفریحات آبی مثل غواصی، جت اسکی، شاتل، فلای برد و… هم در پارک زیتون وجود دارد. اگر دوست داشته باشید می‌توانید ساعت‌ها در پارک زیتون خوش بگذرانید و با قدم در ساحل، آرامش را در کنار هیجان تجربه کنید.

پارک زیتون از جاهای دیدنی قشم

سنگ مادر و دختر قشم

نزدیک به یکی از روستاهای جزیره هنگام، سنگ‌ها و صخره‌هایی وجود دارد که شبیه چهره انسان هستند و به سنگ مادر و دختر معروف‌اند. افسانه‌ها و داستان‌های زیادی پشت این تصویر مادر و دختر وجود دارد، برخی می‌گویند که در  گذشته، مادر و دختر از دست سربازهای خارجی فرار می‌کردند و در این حین به این صخره بزرگ رسیدند و در آن پنهان شده‌اند.  مردم محلی معتقدند افرادی که قلب پاکی دارند، موفق می‌شوند این تصویر را از بین صخره‌ها تشخیص بدهند.

سنگ مادر و دختر قشم

 

ساحل نقره‌ای هنگام  قشم

 پلانگتون‌های داخل دریا با موج به سمت دریا می‌رسند و همراه کانی‌های ساحل نور را با رنگ‌های سبز و آبی منعکس می‌کنند. صحنه‌ای بسیار زیبا که فقط در ساحل قشم قابل مشاهده است. بهترین زمان سفر به قشم برای تماشای  کاملترین انعکاس نور در این ساحل پاییز و بهار است. 

ساحل نقره_ای هنگام  قشم

کلام پایانی 

در این مقاله سعی کردیم شما را با مسیر و جاذبه‌های گردشگری بسیار زیبای قشم آشنا کنیم. حال اگر قصد اقامت در این جزیره را دارید می‌توانید با مراجعه به سایت رهی نو از لیست بهترین هتل‌های قشم هتلی مانند هتل آتامان قشم را رزرو کرده و اقامتی بی‌نقص در این هتل داشته باشید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
farnaz ۱۴۰۲/۹/۸

تهران تا قشم مسافت زیادی هست خب سخت با ماشین ولی اگه با یک ماشین خوب و همسفرای خوب باشی خب خوش میگذره

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۹

فرناز عزیز ممنون از بیان نظرتون در سایت رهی نو براتون سفرهای خوش دسته جمعی آرزومندم

فاطمه عارف ۱۴۰۱/۴/۵

عالی و‌ بی نظیر تشریح کردین واقعا ممنون

سارا ۱۴۰۱/۱/۱۱

واقعا عالی سفرنامه خودتونو توصیف کردی جوری که احساس کردم اونجا هستم من قشم چند بار رفتم با هواپیما ولی با ماشین فکر کنم یه خاطره به یاد موندنی باشه وخیلی از جاهایی رو که گفتی رو من نمیدونستم چند جا بیشتر نرفتم ولی حتما این لینک وسیو میکنم که برای سری بعدی قشم بیادم بمونه کجاها وچه زمانی برم ممنون از وقت وزحمتی که کشیدی که تق یبا یک ساعته اصلا نفهمیدم چجوری گذشت عالی بود زنده باشید وسلامت ولی کاش قیمتهاش همون قیمت ها باقی میموند😉😉

  مدیر سایت۱۴۰۱/۱/۱۴

دوست عزیز رهی نو، ممنون که همراه ما بودید و نظرتون را با ما به اشتراک گذاشتین.

علی ۱۴۰۰/۱۲/۱۴

ممنون بابت این معرفی جامع. قصد سفر قشم‌ با ماشین در نوروز ۱۴۰۱ داریم که این مقاله برای آشنایی اولیه عالی بود. متشکرم

  مدیر سایت۱۴۰۰/۱۲/۱۴

دوست عزیز رهی نو، ممنون که همراه ما بودید و نظرتون را با ما به اشتراک گذاشتین.

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...