رَهی نو

فاصله تهران تا اصفهان

تعداد بازدید: ۱۱۹۵۶۳ ۲۵ دی ۱۳۹۸

اصفهان یکی از شهرهای گردشگری و پرجاذبه است که از تمام شهرهای ایران و جهان گردشگر می‌پذیرد. مسیر تهران تا اصفهان بسیار مهم است، زیرا دسترسی به اکثر شهرهای جنوبی کشور از این طریق صورت می‌گیرد. جاذبه‌هایی مانند سی و سه پل، نقش جهان، پل خواجو و بسیاری موارد دیگر در این شهر قرار گرفته‌اند. به همین علت لقب نصف جهان را بر روی آن گذاشته‌اند. در این مفاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو اطلاعاتی در مورد فاصله تهران تا اصفهان و مسیری که یک مسافر برای رسیدن به اصفهان طی می‌کند داده می‌شود که برای بهبود سفر و برنامه‌ریزی آن کمک کننده است.

بهترین-قیمت-هتل های-تهران

بهترین مسیر رفت به اصفهان از تهران

برای سفر از تهران به اصفهان از سه مسیر متفاوت می‌توان عبور کرد. بسته به این که کدام شهر اصفهان مقصد شما باشد، می‌توانید یکی از این مسیرها را برگزینید. شهرهایی که بین مسیر تهران تا اصفهان قرار دارد، شامل کرج، دلیجان، قم، کاشان و ساوه هستند. البته هر کدام از آن‌ها در یکی از مسیرهای سه گانه تهران - اصفهان قرار دارند. مسیر تهران به اصفهان روی نقشه شامل سه مسیر مختلف است که فاصله زمانی و مسافتی آن‌ها نیز با هم فرق دارد:

  1. مسیر اول از شهرهای قم و کاشان عبور می‌کند و طول این مسیر 448 کیلومتر است. این مسیر 4 ساعت و 44 دقیقه زمان نیاز دارد.
  2. مسیر دوم از شهر قم، سلفچگان و دلیجان می‌گذرد و به استان اراک وارد می‌شود. فاصله تهران تا اصفهان از جاده دلیجان نیز 431 کیلومتر فاصله دارد و 4 ساعت و 56 دقیقه زمان می‌برد.
  3. مسیر سوم از اتوبان کرج شروع می‌شود و به سمت شهر ساوه حرکت می‌کند. در این مسیر از شهر ساوه عبور می‌کنید و از شهرها سلفچگان، میمه و ... عبور خواهید کرد. فاصله تهران تا اصفهان از ساوه 5 ساعت طول می‌کشد و مسافت آن 436 کیلومتر است. مسافت تهران تا اصفهان از اتوبان کرج چندان تفاوت زمانی با دیگر مسیرها ندارد و مسیر شهر کرج به اصفهان نیز محسوب می‌شود.

نزدیک ترین مسیر تهران به اصفهان

مسیری از شهر قم، سلفچگان و دلیجان می‌گذرد و به استان اراک وارد می‌شود. فاصله تهران تا اصفهان از جاده دلیجان نیز 431 کیلومتر فاصله دارد و 4 ساعت و 56 دقیقه زمان می‌بردو نزدیک‌ترین مسیر این سفر به شمار می‌رود.

فاصله تهران تا اصفهان روی نقشه

روش‌های سفر از تهران تا اصفهان

مسیرهایی که در بالا عنوان شد، با ماشین شخصی و اتوبوس قابل تردد هستند. تهران تا اصفهان با ماشین شخصی با سرعت استاندارد حدود 4.5 تا 5 ساعت طول می‌کشد. اگر تهران تا اصفهان با اتوبوس طی شود، ممکن است کمی دیرتر از ماشین شخصی برسید. اگر دوست دارید راحت‌تر سفر کنید، قطار و هواپیما نیز از گزینه‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. حالا که عازم سفر به نصف جهان هستید، بهتر است راه‌های رسیدن به مقصد را قبل از سفر بررسی کنید.

فاصله تهران تا اصفهان با خودروی شخصی

برای سفر با خودرو خودتان، سه مسیر زمینی را می‌توانید انتخاب کنید. مسیر اول شما از جاده تهران ساوه می‌گذرد. از بزرگراه سعیدی به سمت جاده ساوه روید. در این مسیر می‌توانید ساک سفرتان را از انار ساوه پر کنید و سپس در مسیر دلیجان، جوز قندی دلیجان را تهیه کنید که برای وعده استراحت‌تان در مسیر همراه با چایی میل کنید. راستی تا اینجا هستید، سری به غار نخجیر و خانه بوم گردی بزنید و سفرتان را به یادماندنی‌تر کنید.

بعد از آن با گذشتن از میمه و دیدن قنات مزدآباد از وزوان می‌گذرید. از ارگ خشتی و کاروانسرای عباسی در روستای مورچه خورت در نزدیکی شاهین شهر دیدن کنید تا در نهایت از گز، به اصفهان برسید. مسافتی که در این مسیر در پیش دارید، حدود 448 کیلومتر است که طی بازه 4 ساعت و 45 دقیقه می‌توانید به خیابان اصلی نصف جهان برسید. اگر می‌خواهید در راه سری به مراسم گلاب گیری زده و از روستای باصفا و سرسبز ابیانه کاشان دیدن کنید، می‌توانید از مسیر سر راست و مستقیم تهران، کاشان و نطنز به اصفهان برسید. با مسافت 431 کیلومتر، طی حدود 5 ساعت به این شهر می‌توانید نمای زیبای سی و سه پل را از نزدیک ببینید.

در سومین مسیر فاصله تهران تا اصفهان، به جای مسیر تهران ساوه، از جاده تهران، قم می‌گذرید و ادامه مسیر را همانند مسیر اول طی خواهید کرد. در این مسیر هم می‌توانید در مجتمع‌های رفاهی پذیرایی خوبی مثل مارال و مهتاب یک غذای خوشمزه میل کرده و در فروشگاه‌هایش چرخی بزنید و با نوشیدنی‌های سرد و گرم یا یک بستنی شکلاتی میوه‌ای ویژه خستگی را از تن‌تان بیرون کنید. مسافت آن 436 کیلومتر است و در بازه 5 ساعته شما را به شهر اصفهان می‌رساند.

مسافت تهران تا اصفهان با هواپیما

راحت‌ترین مسیری که برای سفر از تهران به اصفهان می‌توان انتخاب کرد، سفر با هواپیماست. البته قیمت بلیط از 280 هزار تومان تا 500 هزار تومان ادامه دارد اما در عوض طی 45 دقیقه به فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان می‌رسید. هواپیما مناسب‌ترین گزینه برای کسانی است که مدت زیادی نمی‌توانند در ماشین یا اتوبوس بنشینند و از طرفی تحمل زمان 9 ساعته با قطار را ندارند. سپس از فرودگاه می‌توانید با تاکسی‌های اطراف فرودگاه به سمت مقصدتان حرکت کنید و حدود بازه 35 دقیقه به مرکز شهر برسید.

اگر می‌خواهید برای تعطیلات عید با هواپیما به این شهر بروید، حتما تا هفته اول اسفند نسبت به رزرو بلیط هواپیما اقدام کنید چون در تعطیلات ممکن است قیمت بلیط به طور فضایی افزایش پیدا کند. روزهای وسط هفته یا غیر تعطیلات بهترین زمان برای خرید بلیط است. فاصله هوایی تهران تا اصفهان 338 کیلومتر است. نزدیک‌ترین هتل‌ها به فرودگاه اصفهان هتل طلوع خورشید، ابن سینا، ستاره، قصر، ماهان، صبا و عتیق است.

مسافت تهران تا اصفهان با هواپیما

فاصله تهران تا اصفهان با اتوبوس

اگر حال رانندگی ندارید یا به هر دلیل امکان سفر با خودروی شخصی ندارید، از طرفی هزینه قطار و هواپیما با بودجه‌تان نمی‌خورد، در مسافت تهران تا اصفهان سفر با اتوبوس، بهترین گزینه است. بلیط اتوبوس از حدود 30 هزار تومان برای اتوبوس‌های معمولی و حدود 40 تومان برای اتوبوس‌های vip برایتان آب می‌خورد که خود را باید برای 6 ساعت نشستن در اتوبوس از ترمینال بیهقی تهران تا اصفهان آماده کنید. ترمینال‌های معروف اصفهان یکی ترمینال صفه است که در ابتدای جاده اصفهان شیراز قرار گرفته و دیگری ترمینال کاوه که در خیابان کاوه اصفهان است. در مسیر هم یکی دو بار در استراحتگاه‌های بین شهری نگه می‌دارند.

فاصله تهران تا اصفهان با قطار

مسافت تهران تا اصفهان با قطار حدود 410 کیلومتر است و قطار از ایستگاه‌هایی چون جمکران و کاشان عبور می‌کند و بعد از گذشتن بادرود و سیستان به اصفهان می‌رسد. این مسیر را در زمان 7 تا 9 ساعته ممکن است طی کنید و به ایستگاه راه آهن اصفهان که در 5 کیلومتری جاده شیراز روبروی سپاهان شهر قرار گرفته است، وارد شوید. زمان سفر بستگی به قطاری که انتخاب می‌کنید دارد. خیالتان از بابت ماشین گرفتن بعد از رسیدن به راه آهن اصفهان راحت باشد. در نزدیکی ایستگاه راه آهن چندین تاکسی و اتوبوس وجود دارد که شما را به خیابان اصلی شهر یعنی خیابان چهارباغ اصفهان می‌رساند. در حال حاضر پروژه قطارهای سریع‌السیر در دست اقدام است که می‌تواند فاصله تهران تا اصفهانر را در زمان بسیار کمتری بپیماید اما سفر به اصفهان با قطار چندان سفر راحتی نیست. بلیط قطار تهران به اصفهان حدود 45 تا 50 هزار تومان است.

فاصله تهران تا شهرهای مهم اصفهان

برخی از شهرهای مهم در استان اصفهان به علت داشتن جاذبه‌های گردشگری طبیعی و باستانی و همین طور مراکز صنعتی مهم دارای اهمیت ویژه‌ای هستند که به بررسی فاصله آن‌ها از نظر زمانی و مکانی از تهران می‌پردازیم.

فاصله تهران تا خوانسار اصفهان

خوانسار را با باغی حصار شده در میان رشته کوه‌های زاگرس می‌شناسند. کوچه باغ‌های خوانسار به خصوص برای تهرانی‌هایی که از وسط دود و آلودگی به این شهر می‌روند، پر از زیبایی و زندگی است. وسط همین کوچه و باغ‌ها شاهد رود زلالی که جاری شده است، خواهید بود. دارای سه مسیر است که مسیر اول 371 کیلومتر است و حدود 4 ساعت و 25 دقیقه طول می‌کشد. مسیر دوم 390 کیلومتر است و فاصله زمانی 4 ساعت و 29 دقیقه با تهران دارد. مسیر سوم نیز 387 کیلومتر است و 4 ساعت و 32 دقیقه زمان می‌برد. مسیرهای 1، 2 و 3 خوانسار همان سه مسیر تهران به اصفهان هستند. این شهر در شمال غربی اصفهان واقع شده است. اگر در اردیبهشت یا فروردین با گذراندن فاصله تهران تا اصفهان به این شهر بهشتی سفر کردید، حتما به پارک سرچشمه خوانسار سر بزنید و در کنار آبشار زیبای آن عکس خاطره انگیزی بیندازید و آش لعابی و کشک لبو را حتما میل کنید.

مسافت تهران تا خوانسار اصفهان

فاصله تهران تا خور اصفهان

675 کیلومتر است و در زمانی حدود 7 ساعت و 15 دقیقه این مسیر طی می‌شود. خور در شمال شرقی استان اصفهان واقع شده است. برای رفتن به خور، از بزرگراه نواب جنوب، به سمت بزرگراه شهید چراغی حرکت کرده و سپس تا انتهای بزرگراه کاظمی جنوب برانید تا به آزاد راه خلیج فارس برسید. بعد از گذشتن از قم و کاشان، زواره و انارک را گذرانده تا به خور برسید. اگر اهل راه رفتن روی رمل‌های نرم و شنزار و آسمان شب کویر هستید، سفر به خور، خاطره کویر به یادماندنی برایتان به یادگار می‌گذارد. بافت شهر و بناهای تاریخی از قلعه‌های تاریخی تا مسجدهای گنبدی شکل از جنس خشت و گل، از دیدنی‌های این منطقه از اصفهان است که در مرکز شهر خور و بیابانک قرار گرفته است. اگر با دیدن نخلستان‌های خرما و آسمان صاف و چشمه میان این درختان نخل، لذت می‌برید، روستای گرمه را نیز در برنامه سفری‌تان قرار دهید.

مسافت تهران تا خور اصفهان

فاصله تهران تا خمینی شهر اصفهان

برای خوردن آش باقالی و کوفته طلا و نقره و خشخاشی معروف خمینی شهر، حدود 4 ساعت و نیم از تهران تا مقصد در راه هستید. سه روش برای رفتن از تهران به این شهر دارید. یا با ماشین شخصی خودتان رفته و یا با قطار و اتوبوس از فاصله تهران تا اصفهان حرکت کنید و از اصفهان با ماشین به خمینی شهر بروید. شهر در 430 کیلومتری تهران و در ضلع شرقی اصفهان قرار دارد. خمینی شهر به گیلاس و گلابی‌هایش معروف است. تا خمینی شهر هستید، حتما به عنوان تنقلات بین راهی، آن‌ها را میل کنید. مزه‌اش زیر دهان‌تان خواهد ماند. این شهر در 21 کیلومتری اصفهان است.

مسافت تهران تا خمینی شهر اصفهان

فاصله تهران تا زواره اصفهان

برای رفتن به شهر کهن زواره با بناهای گلی که معماری اصیل ایرانی در آن نقش بسته، 364 کیلومتر مسافت دارید و با ماشین حدود 3 ساعت و 51 دقیقه از تهران زمان می‌برد تا به کویر زواره برسید. این شهر در شمال شرق اصفهان قرار دارد. بعد از کاشان و گذشتن از نطنز، اردستان و مهاباد مسیر خود را به سمت زواره ادامه دهید. از جاده اردستان تا زواره حدود یک ساعت و نیم زمان می‌برد.

به اصفهان که رسیدید، طی حدود دو ساعت رانندگی به زواره می‌رسید. بافت زیبا و تاریخی شهر زواره شما را مجاب می‌کند برای یک روز هم که شده در سفرتان به اصفهان سری به این شهر تاریخی بزنید تا از مسجد چهار ایوانی متعلق به دوره سلجوقی و شترداری به روش سنتی دیدن کنید. راستی تا اینجا هستید، بازدید از  کاخ هشت بهشت را فراموش نکنید. خانه سنتی و باصفایی که نمونه‌های آن را فقط در عکس‌های کارت پستالی یا نقاشی‌ها می‌بینید.

مسافت تهران تا خمینی شهر اصفهان

فاصله تهران تا شهرضا اصفهان

از مسیرهای مختلف حدود 520 کیلومتر است. بعد از ورود به اصفهان به سمت ضلع شرقی اصفهان حدود 45 دقیقه باید رانندگی کنید تا به شهرضا برسید چون در فاصله 86 کیلومتری اصفهان قرار گرفته است. برای رفتن به یک منطقه خوش آب وهوای معتدل با باغ و تفرجگاه‌های سرسبز، شهرضا در در فاصله تهران تا اصفهان انتخاب مناسبی است بعد از تست کردن پلو شیره خوشمزه شهرضا، می‌توانید به اصفهان برگردید. از تهران تا شهرضا 5 ساعت و 45 دقیقه است که می‌توانید با خودروی شخصی یا اتوبوس مستقیم به این شهر برسید.

مسافت تهران تا شهرضا اصفهان

بهترین زمان سفر به شهرهای اصفهان

اصفهان از آن دسته شهرهایی است که زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم دارد. برای تهرانی‌ها که به آب و هوای تهران عادت دارند، بهترین زمان سفر به اصفهان فصل بهار و پاییز است. به علت جاذبه‌های گردشگری که اصفهان دارد، ممکن است در عید شلوغ باشد در نتیجه اگر قصد دارید در بهار سفر کنید، می‌توانید اردیبهشت و خرداد را انتخاب کنید چرا که اصفهان هم مانند شهرهای دیگر در این زمان در خوش آب و هواترین حالت خود قرار دارد. خلوت‌ترین و خنک‌ترین فصلی که می‌توانید برای سفر به این شهر انتخاب کنید، پاییز است. عکس‌های پاییزی زیبایی روی پل سی و سه پل ثبت خواهید کرد.


اقامت در هتل عباسی اصفهان، هتل آسمان اصفهان و هتل پارسیان کوثر اصفهان را از دست ندهید


 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
تارا ۱۴۰۲/۹/۸

غار نخجیر و خانه بومگردی در این مسیر جذاب و قشنگ هست

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۹

تارای عزیز ممنون از ثبت نظرتون در سایت رهی نو

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...