رَهی نو

فاصله تهران تا قم

تعداد بازدید: ۳۱۶۲۷۰ ۲۱ دی ۱۳۹۸

اغلب مسافران عراقی ایران برای زیارت به شهر قم و مشهد سفر می‌کنند. شهر قم، شهری زیبا و زیارتی با جاذبه‌های گردشگری فراوان می‌باشد. شهر قم قطب مذهبی ایران و یکی از شهرهای تاریخی کشور است. این شهر در کنار رودخانه قمرود قرار دارد و پارک ملی کویر نیز در محدوده این شهر واقع شده است. شهر قم به سبب داشتن جاذبه‌‌های گردشگری و مذهبی گوناگون از دیرباز یکی از شهر‌‌های مورد توجه گردشگران بوده است.

فاصله تهران تا قم

بهترین مسیر  تهران تا قم

فاصله تهران تا قم روی نقشه حدود 148 کیلومتر است. بنابراین مسافرت تهران تا قم نزدیک به 2 ساعت زمان خواهد برد. در مسیر تهران به قم می‌توان به ایستگاه‌های بین راه مراجعه و سوهان و گز اعلاء در این ایستگاه‌ها تهیه کرد. مسیر تهران قم مسیر مسافران بسیاری است و اغلب گردشگرانی که به سمت شهرهای جنوبی ایران سفر می‌کنند از این مسیر عبور می‌کنند.از جاذبه‌های مذهبی قم می‌توان به حرم حضرت معصومه  و مسجد جمکران اشاره کرد. اگر شما هم قصد دارید سری به این شهر مشهور و زیبا بزنید، در ادامه این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو  با ما همراه باشید تا شما را با راه‌‌های گوناگون سفر به شهر قم آشنا کنیم.

بهترین مسیر  تهران تا قم

روش های سفر از تهران تا قم

نخست لازم است بدانید که شهر قم در فاصله 143 کیلومتری جنوب شهر تهران واقع شده و دسترسی عموم به این شهر و  از سه طریق طی کردن فاصله تهران تا قم با ماشین شخصی، اتوبوس و قطار میسر است. 

فاصله تهران تا قم با ماشین شخصی

از آنجایی که شهر قم کریدور ارتباطی 17 استان کشور است، معمولا راه‌‌های ارتباطی زیادی با شهر‌‌های اطراف دارد. افرادی که قصد دارند با خودروی شخصی از تهران به قم سفر کنند، معمولا‌ می‌توانند از یک مسیر اصلی به این شهر برسند. برای سفر با خودروی شخصی از مبدا تهران، لازم است از طریق بزرگراه نواب و بزرگراه خلیج فارس، خود را به آزادراه تهران-قم برسانید.

عوارضی این آزادراه، در بزرگراه خلیج فارس واقع شده است. این مسیر، راه شریانی اصلی بین تهران و قم است و به طور معمول لازم است حدود 1 ساعت و 30 دقیقه در این مسیر رانندگی کنید. در کیلومتر 17 آزادراه فاصله تهران تا قم، مجتمع رفاهی خدماتی زیتون قرار گرفته است. در این مجتمع خدمات رفاهی، پمپ بنزین ساخته شده است تا در صورت نیاز، مسافران از خدمات آن استفاده کنند. در کیلومتر 30 آزادراه تهران قم، فرودگاه بین المللی امام خمینی واقع شده است. در فاصله دو کیلومتر بعد از فرودگاه امام خمینی، شهرک صنعتی شمس آباد قرار گرفته است.

سپس بخش وسیعی از مسیر را در نواحی بیابانی طی می‌کنید.بعد از حدود 6 کیلومتر به شهرک صنعتی شکوهیه می‌رسید. حدود 5 کیلومتر بعد، آرامستان بهشت معصومه واقع شده است. پس از عبور از این آرامستان، در فاصله 5 کیلومتر بعد ابتدا به عوارضی انتهای آزادراه تهران قم‌ می‌رسید. پس از عبور از عوارضی به اولین ورودی شهر قم یعنی میدان 72 تن‌ وارد می شوید و می‌توانید برای بازدید از مناطق مختلف شهر قم، از راه‌های ارتباطی اقدام کنید.

فاصله تهران تا قم با ماشین شخصی

مسافت تهران تا قم با قطار

یکی از راه‌‌های سریع و بی‌دردسر سفر به شهر زیبای قم، استفاده از سرویس حمل و نقل ریلی است. شما‌ می‌توانید با صرف هزینه اندک با قطار به این شهر سفر کنید. معمولا هزینه سفر به قم بر اساس نوع قطار انتخابی شما متغیر است. مثلا برای یک بلیط قطار با سرویس سالنی (4 نفره) هزینه ای در حدود 5 هزار تومان‌ می‌پردازید. در صورتی که این مقدار برای سرویس کوپه ای (4نفره) در حدود 40 هزار تومان است. مدت زمان سفر به شهر قم از تهران به وسیله قطار، بین 1 ساعت و 10 دقیقه تا 1 ساعت و 30 دقیقه متغیر است.

مسافت تهران تا قم با هواپیما

متاسفانه در حال حاضر امکان سفر هوایی به شهر قم وجود ندارد. اما یک فرودگاه بین المللی در این شهر در دست احداث است که به زودی مورد بهره برداری قرار‌ می‌گیرد.

فاصله تهران تا قم با اتوبوس

یکی دیگر از راه‌‌های کم هزینه و راحت سفر به قم، سفر با اتوبوس‌‌های مسیر تهران قم است. اصلی‌ترین راه برای سفر با اتوبوس از مبدا تهران به شهر قم، ترمینال تهران جنوب است. معمولا اتوبوس‌‌های این مسیر از همان مسیر ذکر شده (اتوبان تهران قم) برای رساندن مسافران استفاده‌ می‌کنند و زمان این سفر نیز تقریبا 1 ساعت و 30 دقیقه است. به طور کلی، هزینه سفر به قم با اتوبوس بسته به نوع سرویس متفاوت است اما این هزینه را‌ می‌توان بین 10 هزار تومان تا 15 هزار تومان تخمین زد.

برای کاهش هزینه های سفر خود می توانید پیش از آغاز سفر یکی از هتل های ارزان قم  را مانند هتل امامی قم  هم رزرو نمایید و هزینه‌ها را به حداقل برسانید. به دلیل پرتردد بودن این مسیر، سرویس‌‌های ترمینال تهران جنوب به سمت قم در ساعات مختلف شبانه روز (با فاصله زمانی کم) در دسترس هستند و شما‌ می‌توانید با صرف هزینه اندک، خود را در زمان دلخواه به این شهر برسانید. البته برای طی کردن فاصله تهران تا قم از ترمینال جنوب می‌توانید با تاکسی‌های خطی تهران قم نیز خودتان را به شهر کریمه اهل بیت (س) برسانید.

فاصله تهران تا شهرهای قم

اگر قصد سفر به شهرهای دیدنی دیگر استان قم را دارید؛ در ادامه مطلب اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار داده‌ایم.

فاصله تهران تا پردیسان قم

مسیر رفتن از تهران به پردیسان قم تفاوت زیادی با مسیر اصلی تهران به قم ندارد. زمانی که با گذشت ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه و طی کردن مسافت ۱۴۰ کیلومتری به پلیس‌راه تهران-قم می‌رسید. کمی جلوتر به سمت خروجی آزادراه بروید. در سمت چپ این مسیر مجتمع گردشگری فدک را می‌بینید. که باید به خروجی آن بروید و در ادامه با گذشتن از کارخانه و فروشگاه سوهان به بزرگراه امام علی (ع) رفته و از آن‌جا هم به بلوار دانش می‌رسید. در ادامه با گذشتن از پل انقلاب راهی بلوار غدیر شده و بعد از آن نیز از طریق دور برگردان به بلوار دانشگاه رفته و در نهایت به پردیسان می‌رسید. به این ترتیب مسیر شما به ۱۶۲ کیلومتر می‌رسد که به مدت زمان ۲ ساعت نیاز دارد.

نقشه فاصله تهران تا پردیسان قم

فاصله تهران تا جعفریه قم

برای رفتن به جعفریه از تهران می‌توانید با حرکت از بزرگراه نواب خود را به بزرگراه شهید چراغی برسانید. همچنین در ادامه راه با رفتن به بزرگراه آزادگان وارد مسیر آزادراه تهران به ساوه می‌شوید. در ادامه مسیر به آرامستان بهشت رضوان می‌رسید. که در آن‌جا تقاطعی وجود دارد و می‌توانید به آزادراه ساوه سلفچگان بروید. در ادامه مسیر ساوه به سلفچگان از طریق یک تقاطع که به سمت چپ می‌رود به جاده جعفریه می‌رسید و در نهایت با گذشت ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه و طی کردن مسافت ۱۶۵ کیلومتری به مقصد می‌رسید.

فاصله تهران تا جعفریه قم روی نقشه

فاصله تهران تا دریاچه نمک قم

در کیلومتر 80 آزادراه تهران قم، یعنی 50 کیلومتر بعد از فرودگاه امام خمینی با یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌‌های گردشگری کشور روبه‌رو‌ می‌شوید. دریاچه یا شوره‌زار حوض سلطان یکی از آینه‌‌های طبیعی بزرگ دنیاست که به سبب وجود نمک با غلظت بالا، به صورت یک آینه تصویر آسمان را منعکس‌ می‌کند. این جاذبه گردشگری، مسافت تهران تا قم را بسیار دیدنی تر کرده است. بعد از عبور از این دریاچه، در کیلومتر 100 آزادراه تهران قم، به مجتمع خدمات رفاهی مهتاب می‌رسید که می‌توانید از پمپ بنزین و مجموعه‌های رفاهی جهت رفع خستگی مسیر استفاده کنید.

 فاصله تهران تا دریاچه نمک روی نقشه

فاصله تهران تا کهک قم

برای رفتن به کهک عمده مسیر شما همان راه رسیدن تا قم است. که از طریق آزادراه خلیج‌فارس شکل می‌گیرد و با گذشتن از عوارضی و پلیس‌راه در نهایت به قم می‌رسد. با ورود به قم به میدان ۷۲ تن می‌رسید که باید وارد بزرگراه امام علی شوید و مسیر خود را تا رسیدن به میدان ولی‌عصر ادامه دهید. بعد از آن واد جاده قم کاشان می‌شوید. در ادامه راه به جاده کهک می‌رسید که در سمت راست شما قرار دارد. وارد این مسیر که شدید در نهایت به کهک می‌رسید. مسافت شما از تهران تا کهک ۱۸۰ کیلومتر است که ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارید تا به آن برسید

فاصله تهران تا کهک روی نقشه

بهترین فصل سفر به قم

به طور کلی، قم را‌ می‌توان مرز بین اقلیم‌‌های مختلف کشور به شمار آورد. شهر قم در دسته اقلیم‌‌های خشک و نیمه بیابانی طبقه بندی کرد، به همین سبب است که بهترین زمان سفر به این شهر را‌ می‌توان پاییز و زمستان برشمرد. اما همانطور که اشاره شد، در فاصله تهران تا قم می‌توانید میتوانید اقلیم‌‌های کوهستانی را در اطراف این شهر بیابید که آب و هوای خنک و معتدل آن را به محلی مناسب برای گذراندن فصل‌‌های گرم سال تبدیل‌ می‌کند.

بهترین فصل سفر به قم

 

کلام پایانی 

در این مقاله به مسیر تهران تا قوم پرداختیم؛ باید گفت که مسیر قم تا تهران هم از همان جاده است و دسترسی به قم از تهران بسیار راحت بوده پس خود را از رفتن به این شهر زیبا دریغ نکنید. قم بر علاوه اینکه شهری مذهبی است، جاذبه‌های دیدنی بسیاری  هم مانند کوه خضر نبی و   کویر غدیر اسب  دارد که هر کدام زیبایی‌های خاص خود را دارد.   شما هم از تجربه سفر خود به قم برای ما بنویسید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سوسن ۱۴۰۲/۹/۸

چه قدر خوب که روشهای سفر رو میگید و توضیحات خوب هم ارائه میدهید

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۹

سوسن عزیز ممنون از توجه تون و خوشحالیم که مقاله ها مورد استفاده تون قرار گرفته

کریمی ۱۴۰۱/۳/۱۳

😘😘😘😘😍

نقاشی ساختمان ۱۴۰۰/۷/۱۰

هیچ مسیری را درست انتخاب نکرد استفاده نکنید 1خیلی خیلی خیلی ضعیف

  مدیر سایت۱۴۰۱/۸/۱

نقاشی عزیز بسیار ممنونیم اگر با ذکر مسیرهای درست ما را در اصلاح این مطلب یاری بفرمایید.

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...