رَهی نو

بهترین شهرها برای سفر در اردیبهشت

تعداد بازدید: ۱۱۶۷۶ ۲۰ فروردین ۱۳۹۸

بهترین شهرهای ایران برای سفر در اردیبهشت

درست است که حوادث طبیعی اخیر مانند سیل حسابی کام مردم را تلخ کرده است اما به هر حال زندگی ادامه دارد و باید به بهترین شکل از آن لذت ببریم و تجربه‌های قشنگ داشته باشیم. سفر کردن در هر شرایطی از بهترین کارهای دنیاست که هم باعث تفریح و استراحت ذهنی شما می‌شود و هم با مکان‌ها و مردم جدید آشنایتان می‌کند و بر آگاهی‌هایتان می‌افزاید. با توجه به شرایط آب و هوایی فروردین امسال که به خیلی‌ها امکان مسافرت نداد خیلی خوب است که اردیبهشت را به سفر اختصاص بدهید. ماهی که در هر جای ایران زیبا که بروید زیباترین چشم‌اندازها را برایتان به نمایش می‌گذارد. عروس خوش رنگ و لعاب و جادویی اردیبهشت در هر جای کشور پهناور ایران برای سفر به نوع خاصی جلوه‌گری می‌کند تا شما را افسون کند. ما در اینجا 7 شهر از خوش آب و هواترین شهرهای ایران را که برای مسافرت اردیبهشتی عالی هستند معرفی می‌کنیم تا در تصیم‌گیری برای سفر کمکتان کنیم.

 

اردیبهشت بهترین زمان برای سفر به رشت

1. رشت در اردیبهشت ماه

رشت یکی از دیدنی‌ترین شهرهای شمالی کشور است، اما اغراق نیست اگر بگوییم زیبایی‌های رشت در اردیبهشت ماه دیوانه کننده است. آسمان آبی با تکه‌ ابرهای سفید و پنبه‌ای همیشه بالای سرتان است و حتی لحظه‌ای نگاه به این آسمان زیبا، می‌تواند شما را برای تمام روز پرانرژی نگه دارد. هوای رشت در فصل بهار نه سرد است نه گرم؛ بلکه هوا در مناسب‌ترین دمای ممکن است و شهر سرسبزتر و سرحال‌تر از هروقت دیگری است، طوری که حتی اگر توی شهر قدم بزنید هم حسابی لذت می‌برید چرا که فضای شهری رشت طوری‌ است که حتی خیابان‌هایش به خصوص در اردی‌بهشت، جزء مناطق دیدنی به حساب می‌آیند. هم‌چنین به دلیل آمادگی برای بارش باران و وجود رودخانه‌های داخل شهری، رشت جزء مناطقی است که کمترین خطر سیلاب را دارد و در ضمن تنوع دیدنی‌های شهری‌، سوغاتی‌ها، خوراکی‌ها و غذاهای متنوع باعث می‌شود که هیچ وقت از گردش در این شهر سیر نشوید.

در سفر به رشت بازدید از خانۀ میرزاکوچک‌خان جنگلی و رفتن بر سر مزار ایشان را فراموش نکنید. دیدار از پارک جنگلی سراوان و همین‌طور موزه میراث روستایی گیلان که آب و هوا و چشم انداز زیبایی دارد نیز بسیار لذت‌بخش است. البته اگر شما هم از آن دست آدم‌هایی هستید که از موزه‌ها فراری‌اند باید بگوییم که این موزه اصلا خسته‌کننده نیست و شما با ورود به این موزه حس و حال کسی را خواهید داشت که دارد از یک فضای سرسبز روستایی با کلی کلبه چوبی دیدن می‌کند و با فرهنگ و آداب و رسوم این دیار بیشتر آشنا می‌شود. علاوه بر این پیاده‌روی فرهنگی شهرداری، باغ محتشم و عمارت کلاه فرنگی، پارک ملت، خانه های قدیمی محلۀ ساغری سازان ، مسجد چهار برادران، پیرسرا و بازار ماهی فروش‌ها از مکان‌های معروف و خوش بازدید شهر رشت هستند که پیشنهاد می‌کنیم دیدنشان را در اردیبهشت ماه از دست ندهید.

 

2. اصفهان همیشه زیبا

یکی از دلایلی که اردی‌بهشت بهترین زمان برای اصفهان‌گردی است این است که از شلوغی‌های دوران تعطیلات و ایام نوروز خبری نیست و هوا هم دلچسب‌تر و معتدل‌تر از همیشه است و به شما این امکان را می‌دهد که از تمام دیدنی‌های طبیعی و تاریخی این شهر با دلِ سیر بازدید کنید. این شهر فرهنگی و هنری با مردمان فاضل، فرهیخته و هنرمندش، با آغوشی باز منتظر پذیرایی از شماست. گنبدهای فیروزه‌ای مساجد با کاشی‌کاری‌های بی‌نظیر، کاخ‌ها و مناره‌های شکوه‌مندی که از عصر صفویه و زندیه باقی مانده و نشان از ذوق و سلیقۀ بی‌همتای هنرمندان ایرانی دارد، نقش جهانش که در تمام دنیا علاقه‌مندان به هنر و فرهنگ را به سمت خود فرا می‌خواند، پل‌های معروفش مثل سی‌و سه پل و پل خواجو با زاینده رود خاطره‌انگیز و پر صفا که به ویژه در این فصل و در اردی‌بهشت ماه حال و هوای بی‌نظیری دارد و دیدنی‌تر از هر زمان دیگری‌ست و نباید از دست برود.
علاوه بر این موارد، طبیعت اصفهان به خصوص در فصل بهار یکی از خیال‌انگیزترین چشم‌اندازها را دارد، از جملۀ دیدنی‌های طبیعی اصفهان کویر مرنجاب با مناظر هیجان‌انگیزش، غار پریان و غار فریدون، آبشار طرزه، آبشار آب ملخ، تالاب معروف گاو خونی ومنطقه گردشگری نیاسر، گلستان‌کوه و... هستند که باید حتما در اولویت بالای لیست دیدنی‌ها قرار بگیرند. هزینه اقامت در هتل های اصفهان در اردیبهشت ماه را اینجا ببینید. 

3. خوانسار و لاله‌های واژگونش

شهرستان خوانسار در استان اصفهان شهری است که پیشنهاد می‌کنیم حتما در اردیبهشت‌ ماه امسال به دیدنش بروید. دامنه‌های گلستان کوه خوانسار به طور ویژه در این ماه چشم‌انداز بی‌نظیر و رویایی‌ای دارد که شاید هیچ‌زمان دیگری نتوانید شبیه به این تصویر را شکار کنید، چرا که گل‌های وحشی لاله از اوایل اردیبهشت در این دشت می‌رویند و تنها تا پایان ماه دوام می‌آورند.

4. شهرکرد و مناظر کمتر دیده شده‌اش

 شهرکرد مرکز استان چهار محال بختیاری از جاهایی است که در اطرافش طبیعت‌گاه دست نخورده و پر منظره‌ای دارد که به خصوص در ماه اردیبهشت هوش از سر می‌رباید. اگر می‌خواهید یک خاطرۀ بهاری ماندگار برای خودتان بسازید که قبلا نظیرش را در هیچ‌کجای دیگر تجربه نکرده‌اید به شهرکرد سفر کنید. تالاب‌های چغاخور و گندمان و کوه‌های برافراشتۀ همچون عروس کلار و چمن‌زارها و درختان سبزپوشش در بهار حسابی شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

این شهر به عنوان بلندترین مرکز استان، لقب بام ایران را گرفته است. ممکن است آب و هوای اردیبهشتی خنک رو به سردی را در این شهر تجربه کنید ولی اگر لباس گرم به همراه داشته باشید حسابی لذت خواهید برد. آبشار زرد لیمه، قلعۀ چلش در، موزۀ باستانی شهرکرد از جاهایی است که در سفر به شهرکرد و به خصوص در ماه اردیبهشت حتما باید ببینید.

خوانسار در اردیهشت ماه


بیشتر بخوانید: معرفی خوش آب‌وهواترین شهرهای ایران برای سفر


5. تبریز اصیل و زیبا

کلان شهر زیبای تبریز پایتخت استان آذربایجان شرقی یکی از شهرهای گردشگری مناسب برای سفر است. اردیبهشت‌ماهِ تبریز با وجود هوای خنکش با به همراه بردن لباس گرم و مناسب، بسیار دلچسب است. شهر تبریز از نظر معیارهای شهرسازی، شهری خوش‌ساخت و پاکیزه است و طبیعت مطلوب و سرزنده‌ای دارد. کوه‌های پکه‌چین و عون‌بین‌علی از سوی شمال و کوه‌های گوزنی و بابا باغی از شمال شرقی آن را احاطه ‌کرده‌اند. گردنه‌های پایان در شرق و دامنه‌های رشته‌کوه سهند هم در جنوب آن قرار گرفته‌اند. کوهستان‌ها و زمین‌های هموار و شوره‌زارهای تلخه‌رود مجموعۀ جذّابی از طبیعت تبریز را تشکیل داده اند. از مکان‌های دیدنی شهر تبریز کاخ و موزۀ شهرداری تبریز است. این موزه، یگانه موزۀ تاریخ شهرداری‌های ایران است و نمونۀ دیگری ندارد. همچنین جالب است بدانید که این موزه در نوع خودش پس از کشور چین از اولین‌های جهان است. بازار فرش تبریز با آن حال و هوای سنتی منحصربه‌فردش هم از دیگر مکان‌هایی است که نباید دیدنش را از دست بدهید. خانۀ مشروطه، شاه گلی ( از گردشگاه‌های جالب توجه)، جنگل ارسباران ، خانۀ علی مسیو، پارک ملی کنتال، همه و همه از دیدنی‌های مثال زدنی شهر تبریزاند که دیدنشان در اردی‌بهشت ماه لطفی دیگر دارد.

6. شیراز در اردیبهشت 

شیراز شهر شعر و ادب است و دیدن این شهر در اردی‌بهشت، لطف دیگری دارد بنابراین حتی اگر بتوانید تصاویر مکان‌های دیدنی شیراز را در اینترنت پیدا کنید و یک سفر مجازی به شیراز بهاری داشته باشید باز هم در اردیبهشت برای استشمام بوی بهارنارنج که در تمام شهر می‌پیچد، باید حتما حتما خودتان را به شیراز زیبا برسانید و این شهر اردیبهشتی را با تمام وجود نفس بکشید. دیدن حافظیه و سعدیه برای دلباختگان فرهنگ و ادب و بازدید از تخت جمشید، مقبرۀ کورش و نقش رستم و ... به راحتی قابل چشم‌پوشی نیست. بازار کریم‌خان زند و حمام وکیل، مسجدها و خانه‌های تاریخی و همۀ جاذبه‌های ریز و درشت این شهر را حتما باید ببینید. بخصوص که وضع بی مثال آن را در بهشتی‌ترین ماه سال، نباید نادیده گرفت.

7. محلات

‌محلات از شهرستان‌های خوش آب و هوای استان مرکزی است. در این شهر پرورش گل و گیاه‌های زینتی انجام می‌شود و از این نظر در کشور جایگاه اول را دارد. همچنین محلات از نظر تنوع تولید گل در کشور اول است. همین باعث می‌شود که در ماه اردیبهشت که ماه شکفتن گل‌ها و طراوت و زیبایی طبیعت است بسیار دیدنی باشد. این شهر بسیار خوش آب و هوا در جنوب غربی تهران و در استان مرکزی قرار گفته است و برای دوست‌داران طبیعت لازم است که از دیدار آن غافل نشوند. پارک زیبای سرچشمه در شمال شهر از زیباترین مکان‌هایی است که در شهر محلات می‌توانید ببینید. روستای آتشکوه و آتشکدۀ باستانی آن، معبد تاریخی خورهه که مربوط به دوران سلوکیان است و در شمال شرق محلات قرار دارد، مجتمع آب گرم محلات، یخچال تاریخی نیم‌ور و مقبره امام‌زاده یحیی ( ع ) از دیگر مکان‌های پر بازدید محلات‌اند.

کلام آخر:

آب و هوای ملایم و مهربان ماه اردیبهشت فرصت خوبی است تا برای سفر به جاهای دیدنی ایران برنامه‌ریزی کنید. با توجه به حوادث طبیعی اخیر مثل سیل، شاید هر شهری برای یک سفر راحت و بی دغدغه مناسب نباشد. اما ایران زیبا همیشه پر از دیدنی‌های طبیعی و تاریخی است که ارزش رفتن و دیدن دارد. در این مقاله 7 مورد از خوش آب و هواترین شهرهای ایران را که برای سفر در اردیبهشت ماه مناسب‌اند به شما معرفی کردیم. پیشنهاد می‌کنیم که با سفر به این شهرها و بهره بردن از زیبایی‌های طبیعت رویایی‌شان و دیدنی‌های متنوع فرهنگی و تاریخی، عروس اردیبهشت را با لذتی فراوان به آغوش بکشید.       
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
asamir ۱۴۰۲/۹/۱۱

بهترین شهرها در اردیبهشت چه جالب مقاله زیبایی بود

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۱۲

دوست عزیز ممنون از توجه تون و ثبت نظرتون

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...