رَهی نو

فاصله تهران تا استان های مختلف

تعداد بازدید: ۱۴۸۱۴ ۲ خرداد ۱۳۹۷

فاصله تهران تا شهرهای ایران

هر یک از شهرهای ایران زیبایی خاص خود را دارد و قطعاً گردشگران خارجی و داخلی مایلند که به اقصی نقاط ایران مسافرت کنند. در اینجا سعی شده تا با ارائه راهنمایی مختصری درباره فاصله استان‌های مختلف تا تهران انگیزه بیشتری برای مسافرت به مخاطبان بدهیم.

فاصله تهران تا کرج

فاصله از میدان آزادی تهران تا شهر کرج حدود 45 دقیقه تا یک ساعت و 54 کلیومتر است. قطعاً سفر از تهران به کرج برای شهروندان این دو شهر امری طبیعی و شاید روزمره باشد. اما مهمانان خارجی و یا مسافران شهرهای دیگر شاید با این مسیر آشنایی کافی را نداشته باشند. برای عزیمت از تهران به کرج می‌توان از خطوط تاکسیرانی در ایستگاه میدان آزادی و یا میدان انقلاب استفاده کرد. از میدان ونک هم برای کرج تاکسی در دسترس است. زمان 48 دقیقه برای عزیمت از میدان آزادی به مرکز شهر کرج یا همان میدان کرج می‌باشد. البته این زمان به میزان ترافیک اتوبان و وضع آب و هوا وابستگی کامل دارد.

فاصله تهران تا کرج

اگر به قصد گردشگری به شهر کرج می‌آیید، بازدید از کاروانسرای شاه عباسی، کاخ شمس، جاده چالوس، پارک چمران و روستای برغان را از دست ندهید. لیست سوغاتی‌های معروف شهرهای ایران را در لینک روبرو ببنید : سوغاتی های معروف شهرهای ایران

فاصله تهران تا سمنان

اگر قصد دارید با اتومبیل از تهران به سمنان سفر  کنید باید از اتوبان آزادگان به سمت جاده مشهد حرکت کنید. در مسیری حدوداً 5 ساعته شما باید مسافتی نزدیک به 349 کیلومتر را طی کنید. در این مسیر مامازند، گرمسار، لاسجرد، سرخه در میانه راه قرار دارند و اگر هدف شما گردشگری باشد، قطعاً می‌توانید زمانی را به گشت و گذار در این مناطق سپری کنید.

جاذبه‌های گردشگری سمنان عبارتند از: طبیعتی غیر قابل پیش‌بینی شامل بیابان‌های لم یزرع تا جنگل و چشمه آب گرم. شهر سمنان طبیعتی دارد که به جرأت می‌توان گفت در جای دیگری مشابه آن را نخواهید دید. جنگل ابر در استان سمنان قرار دارد و از جاذبه‌های گردشگری مشهور ایران می‌باشد.

فاصله تهران تا قزوین

حرکت از سمت تهران به قزوین از اتوبان تهران- کرج- قزوین انجام می‌پذیرد این مسیر 153 کیلومتری حدوداً در طی 2 ساعت طی می‌شود. مسیر تهران به قزوین یک اتوبان طولانی و نسبتاً خسته کننده است. فروشگاه‌های بین راهی هیچ انگیزه‌ای در مخاطب برای توقف در میسر ایجاد نمی‌کند.

جاذبه‌های گردشگری قزوین: کاخ چهل ستون، موزه قزوین، سرای سعد السلطنه، مسجد جامع قزوین.

فاصله قزوین تا تهران

 فاصله تهران تا اراک

اگر از اتوبان قم به سمت اراک حرکت کنید 278 کیلومتر راه در پیش رو خواهید داشت که طی کردن آن با ماشین حدوداً 3 ساعت زمان می‌برد. ماشین‌های خطی تهران به اراک اغلب در شهر قم برای استراحت توقف می‌کنند. مسیر اغلب بیابانی است. جاذبه‌های گردشگری اراک: تالاب میقان، روستای امیر کبیر، چشمه چپقلی و... می‌باشد. اگر قصد شما گردشگری  است در استان مرکزی شهری به نام محلات وجود دارد که در مسیر قم به خمین و بعد از شهر دلیجان قرار دارد. بازدید از این شهر را از دست ندهید. شهری کوچک و زنده، مردم تا نزدیک صبح در خیابان‌ها و فروشگاه‌ها دیده می‌شوند. آب و هوای آن بسیار دل‌انگیز است. هتل معروف این شهر هتل اقصی هتلی با معیارهای بین‌المللی است.

فاصله تهران تا تبریز

اغلب مسافران برای عزیمت از تهران به تبریز از اتوبان قزوین به سمت ابهر رفته و از آنجا در اتوبان قزوین-زنجان به سمت شهر تبریز حرکت می‌کنند. این مسیر 639 کیلومتر بوده و با ماشین حدود 7 ساعت زمان می‌برد که به شهر تبریز برسید. قطعاً این مسیر سریع‌ترین مسیر برای حرکت به سمت تبریز است. اما اگر هدف شما رسیدن نیست و می‌خواهید در مسیر نیز با مناظر زیبا روبرو شوید از قزوین به سمت رشت حرکت کنید. بعد از رسیدن به رشت از جاده ساحلی به سمت تالش و آستارا حرکت کنید. در این مسیر از بندر زیبای انزلی نیز عبور خواهید کرد. سپس مسیر را به سمت اردبیل و از اردبیل به سمت سرعین و سراب طی کنید و در نهایت به اتوبان تبریز وارد شوید. 

فاصله تبریز تا تهران

این مسیر بسیار طولانی است و برای پیمودن آن باید عاشق طبیعت سر سبز شمال و طبیعت سرد و سبز اردبیل باشید. برخی از گردشگران از اردبیل به سمت مشگین شهر و اهر حرکت کرده و از آنجا به تبریز می‌روند که میسر پر پیچ و خمی برای مسافران آن خواهد بود.

فاصله تهران تا اهواز

استان خوزستان شهرهای فراوانی دارد و شهر شوش آب و هوایی خنک و شهر دزفول و شوشتر آب و هوایی بسیار مطبوع به خصوص در زمستان دارند. شهر اهواز اما در مرکز استان واقع است و به دلیل فعالیت‌های صنعتی به شدت گرم است. در تابستان کولرهای گازی لزوم ادامه بقاء هستند ولی در زمستان اهواز هوایی بسیار خوش‌آیند دارد. برای مسافرت از تهران به اهواز باید از شهرهای قم، خرم آباد و دزفول عبور کنید. یکی از شهرهای این مسیر که اغلب گردشگران نادیده می‌گیرند شهر بروجرد است. شهر بروجرد مانند شهری است که از فضا به زمین آورده شده است. مردم آن با چنان خوشرویی از شما استقبال می‌کنند که انگار در این دنیا زندگی نکرده‌اند و طعم دشمنی و کینه را هرگز نچشیده‌اند. اگر با قصد گردشگری به سمت اهواز حرکت می‌کنید، حتماً زمانی را برای گشت و گذار در بروجرد و هم صحبتی با مردمان نازنین آن اختصاص دهید. میسر تهران به اهواز با ماشین و بدون استراحت 11 ساعت و با استراحت بین راه حدود 16 ساعت خواهد بود. هنگام حرکت از تهران به اهواز اتوبوس‌ها اغلب در اراک برای استراحت توقف می‌کنند. که به معنی کیفیت بالای سرویس دهی ایستگاه‌های بین شهری در اراک است. هنگام برگشتن از اهواز به تهران اغلب توقفی در قم نیز دارند. هنگام عزیمت برای گردشگری توقف‌های  خود را بیشتر کنید و در شهرهای میان راه نیز به گردش بپردازید. برای سفر از اهواز به تهران یا برعکس می توانید از هواپیما هم استفاده کنید. فرودگاه امام خدمات سی آی پی هم ارائه می دهد که برای سفرهای کاری چند ساعته و کمفرانس ها بسیار مناسب و ایده آل می باشد. شما می توانید در فرودگاه استراحت کوتاهی داشته باشید و سپس به ادامه سفر خود برسید. یا بین دو پرواز در سالن تشریفات فرودگاه امام پذیرایی کاملی از شما به عمل آید.

فاصله تهران تا مشهد

اگر از سمنان به سمت سبزوار و نیشابور و مشهد حرکت کنید جاده‌ای تخت و بیابانی در پیش‌رو خواهید داشت که حدود 10 ساعت بدون توقف باید در این جاده برانید تا به شهر مشهد برسید. اما اگر زمان و وقت کافی برای لذت بردن از مسیر دارید. از تهران به سمت جاده هراز رفته و به سمت آمل حرکت کنید از آمل می‌توانید به سمت محمود آباد- بابلسر- جویبار- ساری حرکت کنید. این مسیر طولانی 832 کیلومتر است ولی می‌توانید به شهرهای شمالی و دریا بروید تا مسیر زیبا و خستگی این مسیر طولانی را کمتر حس کنید.

فاصله تهران مشهد چند کیلومتر است

از ساری به سمت بهشهر و گرگان حرکت کنید. از گرگان می‌توانید به سمت آزادشهر و پارک جنگلی گلستان حرکت کنید و در نهایت به سمت مشهد بروید. این مسیر طولانی و بسیار سرسبز و خوش آب و هوا است. اگر این میسر را برای مسافرت انتخاب می‌کنید. مطمئن شوید که در شهرهای شمالی زمانی را برای تفریح و استراحت اختصاص می‌دهید.

فاصله تهران تا ایلام

مسافرت به عراق و زیارت حرمین باعث افزایش مسافران مسیر تهران به ایلام شده است. برای سفر از تهران به سمت ایلام می‌توانید از اتوبان تهران به ساوه و از ساوه به سمت همدان و از همدان به سمت کرمانشاه و از کرمانشاه به سمت ایلام حرکت کنید. این مسیر حدوداً 672 کیلومتر است که اگر بخواهید بدون استراحت با اتومبیل شخصی آن را به پیمایید حدود 8 ساعت در راه خواهید بود. اگر به شهر ایلام سفر می‌کنید قهوه خانه‌های آن را از دست ندهید. اگر در تهران در کافه‌های شیک کتاب و کتابخوان می‌بینید، در ایلام در قهوه خانه‌های معمولی مردمی با لباس ساده را خواهید دید که مشغول خواندن کتابی یا روزنامه‌ای هستند. سطح سواد و دانش مردم متحیر کننده است. اغلب مردم به راحتی به عربی صحبت می‌کنند و گویش محلی مردم بسیار شیرین است و ارزش‌های زبان فارسی را در یاد زنده می‌کند.

راهنما : اصفهان یکی از محبوبترین مقاصد گردشگری برای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است. پیشنهاد می کنیم مطلب فاصله تهران تا اصفهان را بخوانید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...