رَهی نو

گزارش پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی تهران

تعداد بازدید: ۹۹۵ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

 پنجمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی، صنایع ،تجهیزات و خدمات وابسته به عنوان دومین نمایشگاه بزرگ برگزار شده در زمینه‌ی حمل ونقل ریلی جهان، تا پایان روز بیست و هشت اردیبشهت ماه سال 96 در نمایشگاه بین‌المللی تهران فعال بود و با رکورد دویست شرکت داخلی و صد و پنجاه شرکت خارجی از شانزده کشور جهان در زمینه حمل و نقل ریلی موفق شد در این گردهمآیی به آخرین دستاوردهای در این زمینه دست یابد. در پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و صنایع ریلی کلیه‌ی شرکت‌های حمل و نقل ریلی خارجی از کشورهایی مانند لهستان، استرالیا، بلغارستان، اکراین، ترکیه، سوئیس، فرانسه، انگلستان، آلمان ایتالیا، چین، فلاند، بنگلادش، بلژیک، جمهوری چک، روسیه، سوئد و غیره حضور داشتند و به عرضه و معرفی محصولات و تکنولوژی‌های جدید خود در زمینه‌ی حمل و نقل ریلی و صنایع وابسته پرداختند.

 

 

گزارش پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی تهران


 
 محصولات ارائه شده در پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و صنایع ریلی تهران سال 96 شامل محصولات تولیدکنندگان انواع واگن‌ها، شرکت‌های ارائه کننده خدمات پشتیبانی، گارانتی و پس از فروش، فروشندگان و تامین کنندگان انواع لوکوموتیو برقی و دیزلی، تولید کنندگان واگن‌های نیرو محرکه، تامین کنندگان قطعات مصرفی واگنهای اتوبوسی، واگن مولد ، واگن مانوری، واگنهای باری، شرکتهای حمل و نقل ریلی، خدمات تعمیر ونگهداری، خدمات بیمه‌ای مرتبط با صنایع حمل و نقل ریلی می‌باشد.

همچنین در پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و صنایع ریلی تهران سال 96 کلیه تولید کنندگان، تامین کنندگان و خدمات مختلف ریلی در بخش‌های متنوع مسافری درون شهری، برون شهری و باری ارائه شده و در معرض دید عموم به ویژه متخصصان قرار گرفت.

 

نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی تهران


ششمین دوره نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و صنایع ریلی تهران سال 97،  در سی و دو هزار متر فضای سرپوشیده و نُه سالن برگزار میشود که این مساحت در مقایسه با سال گذشته که بیست و پنج هزار مترمربع بود افزایش بیست و چهار درصدی داشته و نشان دهنده‌ی مشارکت بیشتر شرکت‌های صنایع مرتبط با حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته می‌باشد.
در این نمایشگاه متراژ اختصاص داده شده به شرکت کنندگان داخلی شانزده هزار و دویست مترمربع بوده و نهصد مترمربع به شرکت‌ها و موسسات خارجی توسط امور نمایشگاهها اختصاص داده شده است.
نکته مهمی که در نمایشگاه امسال راجع به شکل‌گیری غرفه‌بندی طبقات شرکت کننده در این نمایشگاه ایجاد شده است این است که سالن ۳۸ به سالن شرکت کنندگان داخلی و تمامی صنایع وابسته به آن اختصاص یافته است. همچنین سالن ۳۸a ، سالن ۳۵ ، سالن ۴۰ و ۴۴b  ، سالن ۳۱a , ۳۱b به بخش بین‌الملل داده شده است و سالن b۴۴ و سالن ۴۱b به خدمات و تجهیزات تعلق گرفته است.
خوشبختانه در سال 96 شاهد رشد چشم‌گیر شرکت کنندگان نمایشگاه حمل و نقل و صنایع ریلی تهران بودیم که افزایش ۷۵ درصدی شرکت‌ها، تولیدکنندگان و خدمات وابسته را شامل شده است. 
 در ششمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و صنایع ریلی تهران شرکت‌هایی که تمایل به شرکت در نمایشگاه دارند و مجوز قانونی فعالیت نیز اخذ کرده اند در این نمایشگاه حاضر می‌شوند و برای پذیرش و حضور شرکت‌های وابسته و علاقه‌مند هیچ محدودیتی وجود ندارد .

 

خلاصه سخنرانی وزیر راه و شهرسازی، آقای آخوندی در افتتاحیه پنجمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی تهران

 

وزیر راه و شهرسازی هنگام افتتاح پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و صنایع ریلی تهران در اردیبهشت ماه سال 96 و تجهیزات وابسته به این صنعت اعلام نمود بیش از سیصد شرکت معتبر و تخصصی از شانزده کشور متفاوت از سراسر جهان در این نمایشگاه مشارکت و حضور به هم رسانده‌اند. بسیاری از این شرکت‌ها از پیشگامان صنعت حمل و نقل ریلی محسوب شده و محصولاتی با تکنولوژی های بسیار بالا ارائه می‌کردند.
 شرکت‌های عظیم داخلی و خارجی با اهداف مشخص و تصمیم برای اخذ سهم کافی از صنعت تجارت و کسب و کار وسیع حمل و نقل ریلی و راه آهن ایران در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و صنایع ریلی تهران توانسته است توجه کلیه‌ی فعالان را در این رشته به خود جلب کند.
 

 گستردگی مسائل فنی و تخصصی، ابزار آلات و قطعات و ظرفیت‌های تجاری و صنعتی در راه آهن و متروی ایران باعث شده است کشورهای زیادی مایل به همکاری در این زمینه با وزارت راه و شهرسازی باشند.آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی همچنین اعلام کرد: به منظور توسعه شبکه حمل و نقل ریلی در کشور عزیزمان ایران، در سال 96-95 مسافتی بیش از هشتصد کیلومتر به طول خطوط ریلی اضافه شده و نزدیک به هزار کیلومتر خط دوم راه آهن به بهره‌برداری خواهد رسید که این آمار بسیار درخشان و باعث افتخار می‌باشد. امید داریم در سال آینده رکورد خود را بشکنیم و تا هزار و پانصد کیلومتر اضافه کنیم.
آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی روز بیست و پنجم اردیبهشت ماه سال نود و شش در مراسم افتتاح پنجمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و صنایع ریلی تهران اعلام کرد که در سال‌های قبل به ازای هرسال تنها حدود سیصد کیلومتر خط آهن در کشور احداث می‌شد اما امروزه ظرفیت پیشرفت و توسعه‌ی شبکه‌ی ریلی و راه آهن کشور با استفاده از دانش متخصصان ایرانی و فرزندان غیور تحصیل‌کرده در ایران بسیار بهبود یافته است. به گونه‌ای که هم اکنون مشاوره‌ی امور فنی و تخصصی در این زمینه به کشورهای همجوار داده می شود.
 

وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح پنجمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و صنایع ریلی تهران سال 96  افزود به منظور بهبود هر چه بیشتر پیشرفت ناوگان ریلی کشور باید بیش از سی هزار واگن از نوع باری برای تامین نیازهای حمل بار در معادن کشور تامین گردد. وی ادامه داد که برای تامین این نیاز در حوزه‌ی حمل و نقل کشور به ویژه در حوزه ریلی و راه آهن، تامین نمودن بیش از سه هزار واگن از نوع مسافربری با کیفیت بالا و درجه یک در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است و این مقوله نیاز به برنامه ریزی کاملا دقیق و صحیح توسط متخصصان داخلی و نخبگان دارد.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد تا کنون بیش از صد و سی شرکت خارجی و صد و شصت شرکت داخلی در این نمایشگاه به صورت فعال و کار آمد حضور پیدا کرده اند و این مسئله نشان دهنده‌ی این است که پنجمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و صنایع ریلی تهران سال 96  می‌تواند محل مناسبی برای تبادل اطلاعات تخصصی و تجاری باشد. کلیه‌ی شرکت‌های داخلی و خارجی با اهداف بزرگی در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند و باید دستورالعمل‌های بزرگی در حیطه ریلی کشور به منظور رشد صنعت حمل و نقل ریلی صورت پذیرد.
 

شناخت بهتر رقبا در نمایشگاه

 

عباس آخوندی با بیان اینکه لازمه‌ی به وجود آمدن شهرهای سالم در کشور شهرهایی با خطوط ریلی و مترو و تراموا است، اشاره نمود که الزاماً همه‌ی شهروندان باید در کلان شهرها و حتی شهرهایی با وسعت و جمعیت متوسط به شبکه‌های ریلی دسترسی راحت، سریع و ایمن داشته باشند. همچنین وی گفت روزانه بیش از صدهزار خودرو در مسیر شلوغ تهران و کرج عبور می کنند که یک میلیون و پانصد هزار نفر را بین تهران و حومه‌ی آن همانند کرج و شهریار و هشتگرد و کردان و اندیشه و غیره به منظور کار و زندگی جا به جا می‌نمایند. لذا ضرورت دارد بسیاری از این سفرها به شبکه‌ی ریلی درون شهری همچون مترو منتقل گردد. شبکه‌ی ریلی می‌تواند از آلودگی محیط زیست و آلاینده‌ها کم کند.
 

وی اشاره نمود که اتصال شبکه حمل و نقل ریلی ایران به سایر کشورهای همسایه یکی از مهم‌ترین هدف‌های توسعه‌ی خطوط ریلی ایران است که در گذشته در حد لازم و کافی به آن توجه نشده است، لذا تلاش می‌کنیم تا با گشترش زیرساخت‌ها کلیه‌ی شبکه ریلی کشور را به سایر کشورهای همسایه متصل نماییم تا شاهد سفر روزانه‌ی مردم به وسیله‌ی قطار به این نوع کشورها در منطقه باشیم.
وزیر راه و شهرسازی اشاره نمود که حجم مسافر بین ایران و عراق بسیار قابل توجه می‌باشد، این در حالی است که سهم سفرهای ریلی در این نوع سفرها بسیار کم است و باید سعی کنیم حمل و نقل ریلی در این مسیر سهم بیشتری را دریافت کند و درآمدهای حاصل از این امر افزایش یابد.
وی با تاکید بر این موضوع که نباید به مشکلات و کاستی‌های قدیمی باز گردیم، اشاره نمود: اگر یک نگاه استراتژیک به سال‌های قبل داشته باشیم، باید در همه‌ی بخش‌های حمل و نقل کشور تغییرات اساسی ایجاد نماییم تا بتوانیم بهتر و کارآمدتر با نظام بین‌المللی حمل و نقل به خصوص حمل و نقل ریلی سایر ملت‌های منطقه ارتباط برقرار کنیم.

 


 

نام نمایشگاه (فارسی) پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع ،تجهیزات و خدمات وابسته
نام نمایشگاه (انگلیسی) The 5th INTERNATIONAL EXHIBITION OF RAIL, TRANSPORTATION & RELATED INDUSTRIES EQUIPMENT
زمان برگزاری 25 لغایت 28 اردیبهشت ماه 1396
محل برگزاری محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران
سالن های برگزاری 10 سالن (8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - سری  25)
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
رضوان ۱۴۰۲/۹/۱۳

نمایشگاه جالبی باید باشه اینبار میرم اگه بزارن

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۱۵

رضوان عزیز قاعدتا هر چند سال یکبار این نمایشگاه برگزار میشه خبرهای مربوطه رو دنبال کنید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...