رَهی نو

برگزاری بزرگترین اجلاس سال در هتل پارسیان آزادی

برگزاری بزرگترین اجلاس سال در هتل پارسیان آزادی

سی‌ویکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی به مدت سه روز با اقامت ۵۰۰ مهمان داخلی و خارجی در هتل پارسیان آزادی تهران همراه بود. 93 کشور میهمان این کنفرانس بودند که برخی از میهمانان روز دوشنبه یعنی یک روز قبل از افتتاحیه در هتل حاضر شده بودند. هرساله روز 15 ربیع‌الاول به عنوان جلسه افتتاحیه انتخاب می‌شود اما امسال به دلیل برنامه ویژه رییس جمهور در روز پانزدهم، این جلسه به 16 ربیع‌الاول منتقل شد. شعار سی‌و‌یکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی «وحدت و الزامات تمدن نوین اسلامی» است و میهمانان و شرکت کنندگان اجلاس پیرامون این موضوع به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

در جلسه افتتاحیه، رییس جمهور میهمان ویژه بود و در این مراسم سخنرانی کرد. حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه سی‌و‌یکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی گفت: بخش تلخ تحولات اخیر؛ بی‌پروایی برخی دولت‌های منطقه در همکاری با رژیم صهیونیستی است. دکتر روحانی در این کنفرانس که با شعار "وحدت و الزامات تمدن نوین انسانی" و با حضور شخصیت‌های برجسته و اندیشمندان و نخبگان و علمای جهان اسلام از دیگر کشورها در سالن اجلاس سران برگزار شد، ضمن تبریک میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت گفت: امسال کنفرانس وحدت اسلامی در شرایطی برگزار می‌شود که در جهان اسلام با دو حادثه شیرین و تلخ مواجه هستیم. رییس جمهور پیروزی‌های ارزشمند ملت‌ها و ارتش‌های منطقه بر تروریسم را از حوادث مغتنم و شیرین منطقه دانست و گفت: مردم و ارتش‌های عراق، سوریه و لبنان و همه آنهایی که در مسیر مبارزه با تروریسم از این کشورها حمایت کردند، امروز خوشحال و سرافرازند که پایه‌های اصلی تروریسم در منطقه فرو ریخته و بخش اعظم توطئه استکبار و صهیونیسم علیه ملت‌ها نقش بر آب شده است.

 

 در این کنفرانس ۶ کمیسیون تخصصی برگزار شد که تمامی این کمیسیون‌ها در سالن‌های مختلف هتل پارسیان آزادی برگزار گردید. این کمیسیون‌ها عبارت بودند از: «موقعیت کنونی جهان اسلام و راهکارهای فعال کردن مؤلفه‌های فرهنگ وتمدن‌ساز»، «ویژگی‌های تمدن نوین اسلامی و تمایز آن از غرب»، «طرح‌های احیاگران جهان اسلام جهت تمدن‌سازی نوین اسلامی»، «نقش خودباوری مسلمانان و اتحادیه‌های تقریب نهاد در تشکیل تمدن نوین اسلامی»، « مساعی حمیده» و «تمدن نوین اسلامی به مثابه راهبرد وحدت اسلامی» برگزار می‌شود، همچنین در حاشیه این کنفرانس، نشست «اتحادیه جهانی علمای مقاومت»، «اتحادیه جهانی سادات» و  «اتحادیه جهانی زنان مسلمان» که در نهایت نظم و همراه با پذیرایی در خور تحسین  در هتل برگزار شد. میهمانان این اجلاس با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز دیدار کردند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خجسته میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و حضرت امام جعفر صادق (علیه‌السلام) در دیدار سران سه قوه، جمعی از مسئولان نظام، سفیران کشورهای اسلامی و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی، پیروی از تعالیم حضرت ختمی مرتبت را شرط رهایی امت اسلامی از مشکلات داخلی، منطقه‌ای و جهانی خواندند و تأکید کردند: دنیای اسلام اگر عزت و قدرت می‌خواهد، وحدت و استقامت را سرلوحه‌ خود قرار دهد.

 

رهبر انقلاب اسلامی با تبریک این عید سعید به ملت ایران، امت اسلامی و همه‌ آزادگان جهان خاطر نشان کردند: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام، رحمت پروردگار برای همه‌ بشریت بود و پیروی از او ملت‌ها را از ظلم و استکبار قدرت‌ها، اختلافات طبقاتی، اشرافیت‌های ظالمانه و دیگر رنج‌ها و اسارت‌ها نجات می‌دهد. ایشان با اشاره به تأکیدات پروردگار به پیامبران الهی و پیروان آن‌ها درباره‌ استقامت و پایداری به‌ عنوان شرط پیروزی افزودند: امروز هم استقامت در راه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام می‌تواند توطئه‌های بزرگ زورگویان جهانی را ناکام بگذارد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «آمریکا، رژیم صهیونیستی، مرتجعین و وابستگان به قدرت‌ها» را، «فرعون‌های امروز جهان» خواندند و با اشاره به تلاش آن‌ها برای ایجاد اختلاف و جنگ در امت اسلامی گفتند: برخی سیاستمداران آمریکایی خواسته یا ناخواسته اذعان کرده‌اند که باید در منطقه‌ غرب آسیا جنگ و درگیری به‌وجود آید تا رژیم صهیونیستی در حاشیه‌ امن قرار گیرد و پیکر خونین دنیای اسلام، توان پیشرفت نداشته باشد.

 

رهبر انقلاب اسلامی «ایستادگی» را رمز پیروزی در مقابل تکفیری‌های وحشی دانستند و افزودند: مقابله‌ ما با آن‌ها، مقابله‌ با ظلم و تحریف اسلام بود و اکنون نیز دنباله‌های آن‌ها هر جا که باشند، عامل آمریکا و صهیونیسم هستند و ما در مقابل آن‌ها خواهیم ایستاد. ایشان وحدت امت اسلامی و ایستادگی در مقابل صهیونیسم و دیگر دشمنان اسلام را علاج دردهای دنیای اسلام و راه رسیدن به قدرت و عزت برشمردند و تأکید کردند: مسئله‌ فلسطین، امروز در رأس مسائل سیاسی امت اسلام است و همه موظفند برای آزادی و نجات ملت فلسطین تلاش و مجاهدت کنند. رهبر انقلاب، ادعای دشمنان اسلام درباره‌ اعلام قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را ناشی از ناتوانی و عجز آن‌ها دانستند و افزودند: دنیای اسلام بلاشک در مقابل این توطئه می‌ایستد و صهیونیست‌ها با این کار ضربه‌ بزرگ‌تری می‌خورند و فلسطین عزیز بدون تردید سرانجام آزاد خواهد شد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...