رَهی نو

هتل های کلاردشت

اطلاعات مفید برای اقامت در کلاردشت

شنیدن نام شمال، تصویر دریا را در ذهن تداعی می‌کند. ولی گاهی می‌توان از دریا و رطوبت ساحل کمی فاصله گرفت و در سفر به شمال، از مناطق کوهستانی و ییلاقی لذت برد. یکی از مناطقی که برای لذت بردن از صفای جنگل و کوهستان می‌توانید به آن فکر کنید، ناحیه کلاردشت است. کلاردشت، دشتی است بر فراز کوه‌ها که ییلاقات و آبادی‌های فراوانی را دربرگرفته است.

 

سفر و اقامت در کلاردشت


بیشتر بخوانید: فاصله تهران تا کلاردشت؛ مسافت تهران کلاردشت با اتوبوس، قطار و ماشین


سفر به این منطقه می‌تواند بسیار به‌یاد ماندنی باشد. در متن پیش‌رو نکاتی در مورد اقامت در کلاردشت بیان کرده‌ایم و هتل‌های کلاردشت را بر اساس درجه کیفیت و امکانات دسته بندی کرده‌ایم.

هتل و اقامتگاه لوکس در کلاردشت:

کلاردشت هتل پنج ستاره و لوکس ندارد. ولی ویلاهای مجهز و باامکانات کاملی دارد که می‌توانید از قبل رزرو کنید. ویلاهای سه خوابه همراه با استخر و جکوزی با معماری زیبا و مدرن. ویلاهای بزرگ با تزیینات چوبی در دل طبیعت. قیمت این ویلاها از شبی چهارصد هزار تومان شروع می‌شوند. بهترین هتل کلاردشت هتل های سه ستاره است که بسیار مرتب و با امکانات کامل استخر و خدمات هتل های 5 ستاره ارائه شده اند با قیمت حدود دویست تا دویست و پنجاه هزار تومان برای مسافران قابل رزرو هستند.  

 

هتل‌هایی با قیمت مناسب در کلاردشت:

هتل‌های سه‌ستاره کلاردشت همه جزء این دسته قرار می‌گیرند. بیشتر این هتل‌ها، مجموعه‌ای از ویلا و سوییت‌های تمیز و شیک با امکانات قابل قبول مثل رستوران و کافی شاپ‌های سرباز و سرپوشیده هستند. هتل باران سبز کلاردشت که تقریبا یک سر و گردن از بقیه بالاتر است، سوپرمارکت، زمین بازی مخصوص کودکان و رستوران‌های متنوع‌تری نسبت به هتل‌های دیگر دارد.

 

رزرو هتل در کلاردشت با قیمت

 

سایر هتل‌های این دسته عبارتند از هتل پارسیان کلاردشت، هتل توکل، هتل آپارتمان تخت‌جمشید، هتل مارال، مجموعه اقامتی مالیگا و هتل باغ‌چمن رودبارک. هم‌چنین هتل توکل و هتل تخت‌ جمشید کلاردشت، تالاری مخصوص جلسات ، کنفرانس‌ها‌ و جشن‌ها نیز دارند که با قیمت های بسیار مناسب قابل رزرو هستند.

 

هتل‌های ارزان‌قیمت کلاردشت:

هتل‌های ارزان قیمت به تمیزی و شیکی سایر هتل‌ها نیستند  اما برای کسانی که قصد سفرهای کم‌خرج با حداقل هزینه را دارند، گزینه‌های مناسبی هستند. می‌توان با صرف‌نظر کردن از برخی امکانات، یا همراه داشتن برخی لوازم مورد نیاز سفر، بدون هیچ مشکلی در این هتل‌ها اقامت کرد. متل پانیذ در کلاردشت جزء هتل ‌های ارزان قیمت به شمار می‌آید. سوییت‌های پنجاه متری یک و دو‌خوابه‌ دارد که شاید مدرن نباشند، ولی تمیز و دلچسب هستند. هرچند که این متل رستوران ندارد، اما کافی‌شاپ متل همیشه آماده ارائه خدمت به مسافران است. هم‌چنین در فاصله دو کیلومتری هتل رستورانی قرار گرفته است که مسافران می‌توانند از آن برای صرف غذا استفاده کنند.

 

نکاتی درباره سفر به کلاردشت

از دو راه می‌توانید به کلاردشت برسید. یکی از راه مرزن‌آباد چالوس و دیگری از جاده عباس‌آباد واقع در کناره دریای خزر که به غرب کلاردشت می‌رسد. کلاردشت به علت قرارگرفتن در ارتفاعات، هوای خنک و دلپذیری مخصوصا در فصل تابستان دارد. سفر به این منطقه در فصل بهار و تابستان دلچسب است ولی در فصل پاییز و زمستان به علت باریدن برف و باران و سرمای شدید، ممکن است دچار مشکل شوید. 
با اقامت در هتل‌های کلاردشت، از فضای زیبا و هوای دلپذیر لذت می‌برید و دور از هیاهو و شلوغی شهر، ساعاتی را با آسایش و فراغت می‌گذرانید. البته تا دسترسی به شهر و امکانات شهری هم فاصله چندانی ندارید.

 

دیدنی ها و تفریحات کلاردشت

در کلاردشت مناطق روستایی و دیدنی زیادی وجود دارد. از همان ابتدای حرکت، در مسیر عباس‌آباد به کلاردشت می‌توانید از طبیعت جنگلی اطراف جاده لذت ببرید و در خود منطقه هم از روستاهای اجابیت، مازیچال و... دیدن کنید. در ادامه برخی از دیدنی‌های معروف کلاردشت را معرفی می‌کنیم. معروف‌ترین جاذبه گردشگری کلاردشت، دریاچه آب شیرین ولشت است که هم برای شنا و هم قایق سواری مناسب است. کاخ سلطنتی رضا شاه، پی قلعه و شهرک گلدشت، جنگل مجل، مکا رود و رودخانه سردآبرود از دیگر مناطق دیدنی در این منطقه هستند. 

کلاردشت، چشمه‌های آبگرم و یخچال‌های طبیعی هم دارد که در صورت علاقه و تمایل می‌توانید آن‌ها را در لیست جاهای دیدنی قرار بدهید. همچنین کوه‌های زیادی نیز در این منطقه وجود دارند که برای طرفداران کوه‌پیمایی و صخره نوردی بسیار وسوسه انگیزند. معروف‌ترین آن‌ها علم‌کوه است که پس از دماوند بلندترین قله در کشور است. بنابراین اگر اهل کوهنوردی حرفه‌ای یا تفریحی هستید، وسایل لازم را در سفر به کلاردشت به همراه داشته باشید و از این مناطق کوهستانی و زیبا، نهایت استفاده را ببرید.
این سفر برای علاقمندان به غذاهای مختلف و یا خوراکی‌های ترش و شیرین نیز خالی از لطف نیست. انواع غذاهای محلی گیلان و مازندران در رستوران‌های این منطقه سرو می‌شود و ترشی‌جات و مرباهای مختلف به اضافه کلوچه‌ و کوکی‌های تازه و خوشمزه نیز برای خرید و سوغاتی بردن موجود هستند. 
 


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...