رَهی نو

معرفی مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری تنکابن

لیست دیدنی های تنکابن

می‌خواهیم کوله بار سفرمان را ببندیم و به یکی از خوش آب و هواترین مناطقی از ایران سفر کنیم که می‌تواند صفای تازه به روح و جسم‌تان بدهد و چشم‌تان را به طبیعت سبز و دلپذیر شمال ایران سبز کند. همراه رهی نو باشید تا با هم از لیست جاذبه‌های گردشگری تنکابن دیدن کنیم و از گردش در میان آن‌ها لذت ببریم.

 

لیست بهترین جاهای دیدنی تنکابن

تنکابن یکی از زیباترین و بهترین شهرهای مازندران با طبیعتی زیبا است. هر ساله گردشگران زیادی که مقصد شمال را پیش می‌گیرند در مسیر خود از این شهر خوش آب و هوا و سرسبز نیز می‌گذرند. ماجرای اسم این منطقه، حکایت زیادی دارد. برخی معتقدند که تنکابن نام محلی بوده که در ابتدا با نام تنک آب بن، شناخته شده و در جلگه ساحلی دریای کاسپین تنک قرار گرفته بود. کم‌کم این نام با نام معروف تنکابن سر زبان‌ها می‌افتد. 

برخی هم معتقدند که اینجا به خاطر داشتن تابستان‌های شرجی و زمستان‌های سرد، به تنکابن که کوتاه شده واژه تن کاه بن است، شناخته شده است. تن کاه بن به معنای کاهنده جسم و تن است. البته نام‌های دیگری همچون شهسوار، دیلم خاصه و فیض نیز هم نام‌های این منطقه از مازندران بوده که در نهایت با نام تنکابن سر زبان‌ها افتاده و شناخته شده است. از جمله مکان‌های دیدنی تنکابن می‌توان به مناطق زیر اشاره کرد:

 

آبگرم فلکده

یکی از جاهای دیدنی در شهرستان تنکابن، چشمه آبگرم فلکده است؛ جایی که می‌توانید دردهای مفصلی و گرفتگی‌های عضلانی را به آب گرم فلکده بسپارید. همان حوالی در نزدیکی آب گرم، در دل جنگل‌های دو هزار تنکابن، کلاهک صخره‌ای را می‌بینید که منشأ سرچشمه این آبگرم است. جالب است بدانید در این آبگرم هیچ اثری از گوگرد و ناخالصی نمی‌بینید و می‌توانید برای شرب نیز استفاده کنید. این آبگرم، یک چشمه معمولی نیست، بلکه منظره‌ای دیدنی است که مسیرش را از دل درختان باشکوه جنگل دوهزار راهش را باز کرده و موقعیتی مناسب برای لذت بردن گردشگران از خاصیت درمانی چشمه فراهم کرده است.

  • آدرس: شهرستان تنکابن، بخش خرم‌آباد، روستای فلکده

 

آبشار سنگ بن چشمه

در دل یک طبیعت به دنبال چه چیز به جز آرامش هستید؟ به خصوص اگر این طبیعت بی‌نظیر را جنگلی زیبا با درختان سبز توسکا در جنوب غربی تنکابن رقم زده باشد. آبشار سنگ بن چشمه نیز در مسیر رودخانه دو هزار، چشم‌اندازی زیبا پدید آورده است که هرچه قدر نگاه کنید از این زیبایی سیر نمی‌شوید. آبشاری فوق‌العاده که زیبایی مسحور برانگیزش را همچون گردی نقره‌ای در میان منطقه بکر و دست نخورده جنگل‌ سوته چال، پاشیده است. بازدید از این منطقه را حتماً در سری مکان‌های دیدنی تنکابن قرار دهید. اینجا برایتان تصویری خاطره‌ساز خلق خواهد کرد که ارزش چند بار رفتن را دارید.

  • آدرس: جنوب غرب تنکابن، جاده دوهزار، روستای عسل محله

 

منطقه خشکه داران

از مسیر تنکابن چالوس که حرکت می‌کنید در 30 کیلومتری این منطقه، جایی حفاظت شده و دیدنی وجود دارد که به منطقه خشکه داران معروف است. اینجا به عنوان تنها جنگل جلگه‌ای در شمال ایران، منطقه‌ای بکر و دیدنی است و محل زندگی بسیاری از جانوران و گیاهان است. در اینجا چشم‌تان به گیاهانی همچون توسکا، انار، ممرز، بلوط، ازگیل و … می‌خورد و با حیواناتی مانند شغال و گرگ و گربه وحشی و انواع پرندگان روبرو خواهید شد؛ البته جای نگرانی نیست کاملاً این منطقه حفاظت شده است. در بازدید از این منطقه در نظر داشته باشید که شما وارد زیستگاه این جاندار شدید، بنابراین مراقبت‌های لازم را به عمل آورید. در حاشیه این پارک دیدنی نیز می‌توانید با نمونه‌های مختلفی از تاکسیدرمی حیوانات وحشی روبرو شوید که می‌تواند سوژه عکاسی‌تان باشد.

  • آدرس: کیلومتر ۳۰ محور تنکابن به چالوس در حد فاصل نشتارود و شهرستان عباس آباد
رزرو آنلاین هتل چالدره تنکابن در سایت رزرواسیون هتل رهی نو

آبشار کوه سر

از سمت روستاهای جنگلی و زیبای سفیدآب به سمت کوهسر از توابع بخش نشتارود حرکت کنید تا چشم‌تان به آبشار فوق‌العاده زیبای کوه سر بخورد. برای رسیدن به این آبشار بایستی یک مسیری خاکی را طی کنید که البته چشم‌اندازهای دیدنی اطراف آن، شما را متوجه خاکی بودن مسیر نخواهد کرد. به خصوص اگر در فصل پرآبی به تنکابن بروید، شکوه تماشای این آبشار چندین برابر می‌شود.

  • آدرس: تنکابن، بخش نشتارود

 

جاهای دیدنی تنکابن

 

پل لپاسر

پل لپاسر جاذبه‌ای دیدنی در روستای لپاسر است. قدمت این پل نیز از سری پل‌هایی است که از دوره قاجاریان برجای باقی‌مانده است. به روستای لپاسر که بروید، از سوغاتی‌های محلی و خوشمزه‌اش بهره‌مند می‌شوید که این پل نیز در همین‌جا واقع شده است.

  • آدرس: تنکابن،روستای لپاسر

 

پل قلعه گردن

جاذبه دیگری در روستای قلعه گردن تنکابن قرار دارد که بهترین گزینه برای سفر به خصوص در بهار است. منطقه بکر، سرسبز و بی‌نظیری که با طبیعت و چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای که دارد، بخش زیادی از زیبایی شمال ایران را در خود جای داده است. در بازدید از این روستا، گویی چشم‌تان با آب و هوا و منظره‌ای همچون عکس‌های کارت پستال روبرو شده است. پل قلعه گردن نیز در این جاذبه طبیعی قرار گرفته است. 

  • آدرس: دهستان بلده، بخش خرم‌آباد شهرستان تنکابن

 

پل چشمه کیله

همین‌طور که در خیابان‌های باصفای تنکابن می‌چرخید و قدم می‌زنید، چشم‌تان به پلی قدیمی می‌خورد که سازه ماندگاری از مهندسان روسی و آلمانی است. این سازه قدیمی، عمری از زمان دوران پهلوی دارد. اینجا زیباترین پل‌های تاریخی در کشور است که به عنوان نماد تنکابن شناخته شده است. عرض 7 متری و ارتفاع پنج متری آن را تبدیل به یکی از دیدنی‌ترین و معروف‌ترین جاذبه‌های تنکابن کرده است.

  • آدرس: شهسوار، رودخانه چشمه کیله 

 

پل علی آباد پایین

سراغ یکی دیگر از جاهای دیدنی تنکابن می‌رویم، این اثر بازمانده از زمان قاجاریان است. در سفرتان به تنکابن به روستای علی آباد که بروید، این پل را می‌بینید که در بخش مرکزی شهر در دهستان گلیجان است. به دهستان گلیجان که برسید، به یک دو راهی می‌رسید که یکی به سمت علی آباد بالا و دیگری به سمت علی آباد پایین می‌رود. مسیر علی آباد پایین را که پیش بگیرید این پل را می‌بینید.

  • آدرس: تنکابن، دهستان گلیجان، علی آباد پایین

 

بازار ماهی تنکابن

یکی از جالب‌ترین مقاصدی که می‌توانید در تنکابن سوغاتی خوشمزه همراه خود بیاورید یا خودتان را به یک ماهی تازه دعوت کنید، بازدید از بازار ماهی‌ها است. اینجا انواع ماهی‌های تازه دریای خزر را می‌بینید که با شور و هیاهوی ماهی فروشان، انرژی جالبی به شما می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال خوردن ماهی‌های تازه هستید که خودتان کباب کرده و میل می‌کنید، سری به بازار ماهی فروشان تنکابن بزنید و بساط ماهی کبابی تازه را تهیه کرده و یک خاطره به یادماندنی برای خوردن ماهی‌ کبابی توسط خودتان درست شده، بسازید.

  • آدرس: تنکابن- پل جانباز

 

مرداب نشتارود

در میان یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های دیدنی تنکابن یعنی مرداب نشتارود هستیم. در فاصله 5 کیلومتری از تنکابن، مرداب را می‌بینید که البته نسبت به چند سال قبل مورد کم لطفی قرار گرفته است. اینجا مأمن ماهی‌های مختلفی همچون سفید، اردک ماهی، کپور و ... است. در برخی از قسمت‌های مرداب نیز می‌توانید قایق‌سواری یا ماهیگیری کنید و لذت گشت و گذار را برای خود چندین برابر کنید. در صورتی که قصد ماندگاری در این محل را داشته باشید می‌توانید در اقامتگاه‌ها و ویلاهای حوالی مرداب نیز اقامت به یادماندنی را تجربه کنید.

  • آدرس: 5 کیلومتری تنکابن

 

مکان های دیدنی تنکابن

 

دشت دریاسر

تصورتان از یک بهشت چیست؟ دشت دریاسر، می‌تواند تداعی بهشتی باشد که در میان یک منطقه خوش آب و هوا و دلنشین در دل یکی از سرسبزترین مناطق تنکابن یعنی جنگل دو هزار قرار گرفته است. خیلی از مردم اینجا را با نام بهشت اردیبهشت می‌شناسند. بنابراین بهترین زمان بازدید از این منطقه بهشتی در فصل اردیبهشت است. منظره‌ای جذاب و دیدنی پیش رویتان است که با ترکیب درختان و آبشارهایی که در مسیر وجود دارد، تبدیل به یکی از دیدنی‌ترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری دریاسر شده است. البته بهشتی دیگر در فصل پاییز نیز برایتان رقم خواهد زد که تماشای آن خالی از لطف نیست. بهشتی پاییزی که با برگ‌های پاییزی فرش شده است.

 

جنگل‌های دوهزار

اگر هوس گشت و گذار در جنگل‌های زیبای تنکابن را کردید، جنگل دوهزار در انتظار تماشای چشمان شما است. چشم‌انداز بی‌نظیری که این جنگل در مقابل‌تان قرار داده در دل منطقه‌ای کوهستانی و با جنگل‌های جلگه‌ای، اینجا را تبدیل به یکی از مقاصد دوست‌داشتنی و پرطرفدار برای گردشگران تبدیل کرده است. اینجا با داشتن آب و هوای مناسب و بی‌نظیر با مراتع سرسبز یکی از رؤیایی‌ترین طبیعت و چشم‌اندازی است که چشمان‌تان را نوازش می‌کند. در ارتفاعات این جنگل رودخانه خروشان دوهزار نیز با رقص زیبای خود مسیری دلنشین را برای این جنگل به وجود آورده است که برای عکاسی منظره‌ای بی‌نظیر دارد.

  • آدرس:  شهرستان تنکابن، بخش خرم آباد، منطقه دوهزار

 

جاذبه های گردشگری تنکابن

 

با هم به یکی از دیدنی‌ترین و جذاب‌ترین شهرهای ایران یعنی تنکابن رفتیم. در بازار ماهی‌فروشان چرخ زدیم، کنار آبشارهای زنده و پر جوش و خروشش نشستیم و از طبیعت بی‌نظیر جنگل لذت بردیم. آیا شما تا به حال به این شهر باصفا سفر کرده و در بهترین هتل‌های تنکابن اقامت کرده‌اید؟ تجربه‌تان را از سفر به تنکابن برایمان بنویسید.


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...