رَهی نو

جاذبه های گردشگری لنگرود

لیست دیدنی های لنگرود

گیلان دارای شهرهای سرسبز و دیدنی چون لنگرود است. این شهر زیبا و دیدنی، علاوه بر زیبایی و سرسبزی‌های طبیعی شاهد رخدادهای مهم تاریخی هم بوده است. جاذبه‌ های گردشگری لنگرود به زمان نادرشاه و عهد قاجار برمی‌گردد.

 

لنگرود برگرفته از دو کلمه «لنگر» و «رود»، به معنای سکون و آرامش است. در ادامه لنگر کشتی‌مان را می‌اندازیم و با آرامش از جاهای دیدنی لنگرود دیدن می‌کنیم.

 

در جوار رودسر و لاهیجان، بهشت گمشده‌ای به‌نام لنگرود قرار دارد. انحصار بین دریا و کوه طبیعت لذت‌بخش و آرامش‌بخشی را برای مسافران و گردشگران پدید آورده است. حال در سایت رهی‌نو همراه ما باشید تا به شهری که طبق گفته چارلز فرانسیس مکنزی به ونیز شباهت دارد، سفر کنیم.

 

معرفی مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری لنگرود

بازار لنگرود

از ۵۰۰ سال قبل، بازارهای محلی محصولات کشاورزی در گیلان برپا بوده ولی هم‌اکنون در روزهای جمعه و چهارشنبه این بازار در لنگرود توسط روستانشینان با محصولات و کالاهای متنوعی از جمله میوه، سبزی، ترشی، پنیر، حبوبات، سیر، ماهی شور و دودی عرضه می‌شود. به‌خاطر داشته باشید که بازار ماهی‌فروشان لنگرود در همه روزها برقرار است.

 

بازار لنگرود

 

آبشار ماهی مشو

آبشار ماهی مشو یکی از آبشارهای زیبایی است که در میان جنگل‌های سرسبز منطقه اطاقو لنگرود قرار دارد. حکایت رسیدن به این آبشار همان حکایت ضرب‌المثل «هر کس طاووس خواهد، جور هندوستان کشد.» است. به‌طوری که  برای رسیدن به این آبشار زیبا باید ۱۰ کیلومتر از شهرستان اطاقور و حدود ۱۳ کیلومتر از جنگل را با پای پیاده طی کنید.

 

آبشار ماهی مشو با عمق ۲ متر، سنگ‌های قرمز رنگی را در زیر خود جای داده تا به زیبایی و چشم‌نوازی خود بیافزاید. اگر در تابستان به این منطقه سفر کنید، حوضچه آبشار، انتخاب خوبی برای شنا است تا از آب خنک آن بهره‌مند شوید.

 

آدرس آبشار ماهی مشو: استان گیلان، لنگرود، منطقه اطاقور

 

پل خشتی لنگرود

«خشته پورد» نام محلی پل خشتی لنگرود است. قدمت این پل معروف که به دوره تیموری و ایلخانیان نسبت داده شده است، اما در کتاب دارالمرز ولایت، ردپای دوران صفویه در بین نوشته‌های رابینو دیده می‌شود. این بنای تاریخی در مرکز شهر و بر روی رودخانه سفیدرود از آجر و خشت ساخته شده است و یکی از نماهای تاریخی و معروف لنگرود است.

 

پل خشتی لنگرود

 

آدرس پل خشتی لنگرود: مرکز شهر لنگرود، جنب میدان انقلاب

 

مسجد آقا سید حسین

در شمال بازار لنگرود، مسجدی به یکی از حاکمان کیایی به‌نام آقا سید حسین متعلق قرار دارد. قدمت این بنا به دوره تیموریان، صفویه و قاجاریه باز می‌گردد. این مسجد از درب‌های کهن با کتیبه‌های از آیات قرآن مزین شده است و روی دیوارهای ایوان نیز تصاویر واقعه کربلا به تصور کشیده شده است. د حاشیه بالای دیوار نیز، اشعار از مرثیه محتشم کاشانی گچ‌بری شده‌اند.

 

آدرس مسجد آقا سید حسین: استان گیلان، کوی فشالی، خیابان شهید برکاتی حقیقت

 

ساحل چاف و چمخاله

روستای چمخاله، ساحلی را به تصور می‌کشد که از اتصال دو رودخانه و ریزش آن به آب‌های دریا زیبایی خاصی را پدید می‌آورد. همین زیبایی باعث شد تا صنعت گردشگری گیلان به این روستا وابسته باشد و رونق ببخشد. به‌طوری که ساحل چاف و چمخاله بعد از انزلی دومین قطب گردشگری و ساحل فعال در خطه گیلان به‌شمار می‌رود.

 

گردشگران و مسافران زیادی که در این روستا اقامت می‌کنند می‌توانند از تفریحاتی چون جت اسکی، ماهگیری، قایق سواری، والیبال و اسب سواری در ساحل استفاده کنند.

 

تالاب چاف

تالاب چاف به وسعت ۸۰۰ هکتار در ۱۳ کیلومتری شمال شرقی لنگرود قرار دارد. این منطقه با آب و هوای معتدل و مرطوبی که دارد، هر ساله میزبان گردشگران زیادی است تا با کمپ زدن در دل طبیعت، سفر لذت‌بخشی را  بدون شکار تجربه کنید.

 

تالاب چاف

 

آدرس تالاب چاف: استان گیلان، حاشیه شهرستان چاف، 13 کیلومتری از شمال شرقی لنگرود

 

عطا کوه

عاشقان کوهنوردی همواره برای صعود به یکی از مرتفع‌ترین قله‌ها به لنگرود سفر می‌کنند. عطا کوه، ۷۰۰ متر از سطح دریا، مشرف به لاهیجان قرار دارد. اهالی منطقه به دلیل وجود دکل‌های مخابراتی، رادیو و تلویزیونی که در بالای آن قرار دارد به آن  «دکل» می‌گویند. باغ‌ها و جنگل‌های چای و مرکبات بسیاری مسیر راه رسیدن به این قله را ترسیم کرده‌اند.

 

لیلا کوه

لیلاکوه یا به زبان محلی‌های آنجا، لیله کوه خوانده می‌شود و در جنوب غربی لنگرود که یکی از مناطق ییلاقی خطه زیبای شمال است به چشم می‌خورد. برای رسیدن به عطاکوه باید از در ارتفاعات مملو از جنگل‌های لیلاکوه گم شد و این چنین است که کوهنوردان و طبیعت دوستان بسیاری جذب این منطقه می‌شوند. همین‌طور این منطقه در گیلان به دلیل قلیان‌سراهای متعدد، به  قطب قلیان‌سرا شهرت دارد و قهوه‌خانه دیشلمه مشهورترین قهوخانه آنجاست.

 

تالاب کیاکلایه

امروزه محل زباله‌های شهری و بیمارستانی است، اما در گذشته‌ محل پرندگان مهاجر و یکی از غنی‌ترین تالاب‌های گیلان با تنوع گونه‌های حیاتی به شمار می‌رفت. متاسفانه به دلیل عدم توجه شهرداری، اقداماتی نظیر ساخت پیست موتورسواری و پروژه بوستان بازار لنگرود موجب تخریب این تالاب غنی شده است.

 

تالاب کیاکلایه

 

بهترین زمان سفر به لنگرود

لنگرود جزو شهرهای پربارش شمالی است که اکثر روزها از آب‌وهوایی معتدل و مرطوب برخوردارست. این بارش تقریباً در تمام فصول سال پایدار است، اما می‌توان گفت که در فصل بهار شاهد هوایی خنک و مرطوب و در تابستان هوایی گرم و شرجی حاکم می‌شود. در زمستان با پایین آمدن هوای چند درجه زیر صفر، شاهد باران، رطوبت و سرما هستیم. با این توضیحات بهتر است در فصول بهار و اواخر پاییز به لنگرود سفر کنید.

 

جمع‌بندی

لنگرود یکی از شهرهای استان زیبا و سرسبز گیلان است که آثار باستانی و تاریخی و جلوه‌های زیبای طبیعت همگی جزو لیستی از جاذبه‌ های گردشگری لنگرود به حساب می‌آیند. ما در این بلاگ پست از سایت رهی‌نو سعی کردیم تا شما را با برخی از جاذبه‌‌ها و جا‌های دیدنی لنگرود آشنا کنیم تا بدانید جاهای دیدنی لنگرود به طبیعت محدود نمی‌شود، بلکه از جاذبه‌های تاریخی و مذهبی بسیاری برخوردار است. حال در صورت آشنای آنها دیگر می‌توانید از این مکان‌ها دیدن کنید و خاطرات خوشی را رقم بزنید.


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...