رَهی نو

فاصله اصفهان تا لنگرود

تعداد بازدید: ۲۱۳۳ ۲۷ دی ۱۴۰۱

اگر شما هم به دنبال بهترین مسیر برای فاصله اصفهان تا لنگرود هستید؛ مقاله زیر را تا پایان بخوانید! از گذشته تاکنون سفر به شهرهای شمالی در میان ایرانیان، به خصوص اصفهانی‌ها مورد توجه است. بیشتر خانواده‌های ایرانی، دوست دارند برای این‌گونه سفرها، از ماشین شخصی خود استفاده کرده و از مناظر موجود در مسیر نیز لذت ببرند.

 

لنگرود، یکی از شهرهای شمالی خوش آب و هواست که از یک طرف به کوه‌های سرسبز لیلاکوه و از طرف دیگر به دریای خزر دسترسی دارد. این شهر زیبا، به شهر برنج، چای و ابریشم نیز معروف است و رودی بزرگ از مرکز این شهر عبور می‌کند.

 

مردم اصفهان در ایام تعطیلات به لنگرود و شهرهای اطرافش سفر می‌کنند. اما دغدغه این افراد انتخاب نزدیک‌ترین و زیباترین مسیر، برای گذراندن فاصله اصفهان تا لنگرود است. در این مطلب می‌خواهیم درباه فاصله اصفهان تا لنگرود از نظر مسافت، زمان، روش‌ها و جاذبه‌های سفر به این شهر برای شما توضیح دهیم.

 

فاصله اصفهان تا لنگرود از نظر مسافت و زمان

به طور کلی سه مسیر متنوع از اصفهان برای رسیدن به لنگرود وجود دارد که در زیر هرکدام از آن‌ها به شما معرفی می‌شوند.

 

فاصله اصفهان تا لنگرود

 

  • مسیر 1: در این مسیر شما باید از اصفهان به سمت آزادراه معلم حرکت کنید و سپس وارد جاده اصفهان میمه شوید. با نزدیک شدن به مورچه خورت به سمت میمه و استان مرکزی بروید. پس از ورود به این استان، باید به سمت دلیجان رفته و در جاده معروف سلفچگان به سمت ساوه حرکت کنید.

با رسیدن به شهر زیبای ساوه باید به سمت قزوین تغییر مسیر داده تا به شهرهای منجیل و رودبار برسید. از این‌جای کار به سمت رستم آباد و لاهیجان حرکت کنید و بعد از گذشتن از شهر زیبای لاهیجان، وارد شهر لنگرود شوید. شما در این مسیر باید 675 کیلومتر را بپیمایید و حدود 8 ساعت و 9 دقیقه در مسیر اصفهان تا لنگرود باشید.

  • مسیر 2: در مسیر دوم، باید در آزادراه معلم حرکت کرده و سپس از جاده میمه به سمت آزادراه امیرکبیر بروید. این آزادراه شما را به نطنز و کاشان نزدیک می‌کند. پس از گذشتن از این شهرها، باید به سمت استان قم بروید و از جاده کمربندی قم به سمت ساوه حرکت کنید.

با رسیدن به ساوه باید همانند مسیر اول به سمت قزوین بروید و با عبور از شهرهای منجیل، رودبار و لاهیجان، وارد شهر زیبای لنگرود بشوید. فاصله اصفهان تا لنگرود از این مسیر، 750 کیومتر است و باید حدود 8 ساعت و 48 دقیقه در راه باشید.

  • مسیر 3: مسیر سوم نسبت به مسیرهای دیگر طولانی‌تر است. شما در این مسیر باید از همان آزادراه معلم به سمت جاده میمه بروید. پس از آن با عبور از شهرهای کاشان و نطنز به شهر قم بروید. اما فراموش نکنید که فاصله اصفهان تا لنگرود در این مسیر از جاده کمربندی قم می‌گذرد و نباید به مرکز شهر بروید.

از این‌جا به بعد باید به سمت آزادراه خیلج فارس بروید و از شهر گرمدره عبور کنید. این آزادراه، شما را به شهر کرج می‌رساند. با رسیدن به کرج نیز باید به سمت آزادراه رشت قزوین بروید. در پایان نیز با عبور از شهرهای منجیل، رودبار و لاهیجان به سمت لنگرود حرکت کرده و به مقصد برسید. فاصله اصفهان تا لنگرود در این مسیر 802 کیلومتر است و باید حدود 9 ساعت در راه باشید.

 

فاصله اصفهان تا لنگرود چند کیلومتر است؟

همان‌طور که می‌دانید برای شروع هر سفر، باید درباره فاصله آن با شهر خود اطلاعاتی داشته باشید. بعد از آن نیز بهترین و نزدیک‌ترین مسیر را برای رسیدن  به مقصد خود انتخاب کنید. در قسمت قبلی درباره انواع مسیرهای اصفهان تا لنگرود توضیحاتی داده شد که در میان این سه مسیر، نزدیک‌ترین فاصله اصفهان تا لنگرود ،حدود 675 کیلومتر تخمین زده شد.  

 

روش‌های سفر از اصفهان تا لنگرود

سفر به شهرهای شمالی، اغلب با خودروی شخصی صورت می‌گیرد. به طور کلی برای مسیر اصفهان تا لنگرود سرویس اتوبوس و خطر ریلی و هوایی به طور مستقیم وجود ندارد. شما می‌توانید برای استفاده از خطوط ریلی، اتوبوسی و هوایی، به مرکز استان گیلان یعنی رشت رفته و سپس با سرویس‌های جاده‌ای شخصی و اتوبوس‌های بین شهری، به سمت لنگرود بروید.

 

مسافت اصفهان تا لنگرود با خودروی شخصی

شما می‌توانید برای گذراندن فاصله اصفهان تا لنگرود با خودوری شخصی خود در مجموع، بین 8 تا 9 ساعت از زمان خود را در مسیر لنگرود باشید.

 

اصفهان تا لنگرود

 

جاذبه های مسیر اصفهان تا لنگرود

شما برای رسیدن به لنگرود از اصفهان، باید از شهرهای زیادی عبور کنید. هر یک از این شهرها نیز جاذبه و زیبایی‌های خاص خود را دارند. شما در فاصله اصفهان تا لنگرود از شهرهای نطنز، کاشان، قم، کرج، قزوین، منجیل، رودبار و لاهیجان عبور می‌کنید. هر یک از این شهرها، جاذبه‌های متنوعی دارند که برخی از معروف‌ترین آن‌ها در زیر به شما معرفی می‌شوند:

برای مشاهده ی جاهای دیدنی رشت بر روی لینک کلیک کنید. 

  1. نطنز: مسجد جامع نطنز، امامزاده آقا علی عباس و سید محمد (ع)، غار پریان و روستای هنجن
  2. کاشان: تپه سیلک، خانه بروجردی‌ها، خانه عامری‌ها و بازار سنتی کاشان
  3. قم: بازار قدیمی قم، خانه ملاصدرا، خانه یزدان پناه، مسجد جامع قم، حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران
  4. قزوین: بازار قزوین، مسجد جامع قزوین، قلعه الموت و کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین
  5. منجیل: روستای هرزویل، غار چشمه باد، پارک ساحلی دریاچه منجیل و چشمه کلشتر
  6. رودبار: روستای استخرگاه، غار دربند رشی، ییلاق سی دشت، ییلاق سلانسر (بام رودبار) و قلعه درفک
  7. لاهیجان: شیطان‌کوه و آبشار آن، بام سبز لاهیجان، شیخانبر (میدان مشقی تاریخی) و پل خشتی لاهیجان
  8. لنگرود: پل خشتی لنگرود، خانه منجم باشی، آبشار ماهی مشو، پارک جنگلی خرما، تالاب چاف، بازار لنگرود، لیلاکوه، روستای بلوردکان و ساحل چاف

جمع‌بندی

سفر از اصفهان به لنگرود می‌تواند یکی از جذاب‌ترین مسافرت‌های شما باشد. در این مطلب فاصله اصفهان تا لنگرود را بررسی کردیم و به جاذبه‌های گردشگری مسیر پرداختیم.

زمانی که می خواهید برای اقامت چند روزه به لنگرود سفر کنید و از بین هتل های لنگردود یکی را انتخاب کنید. بهتر است قبل از سفر به رزو هتل اقدام کنید. رهی نو سایتی است که امکانات بهترین هتل های لنگرود را مانند هتل ستاره دریا چمخاله را در اختیار شما قرار داده است تا با کمک آن بتوانید هتل مناسب خود را آنلاین رزرو کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
محمد ۱۴۰۲/۷/۱۷

زمان سفر از اصفهان تا لنگرود با خودروی شخصی چند ساعت است

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۱۸

محمد عزیز بین 8 تا 9 ساعت طول میکشد

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...