رَهی نو

جاذبه‌ های گردشگری انزلی

لیست دیدنی های بندر انزلی

اطلاعات مفید برای سفر و گردشگری در انزلی

یکی از بنادر استان گیلان و دومین بندر دیدنی و زیبای ایران " بندر انزلی " است. اکثر مسافران این بندر از جاذبه های اینجا بی خبرند به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا در این مطلب به دیدنی های انزلی اشاره کنیم با رهی نو در جاذبه های گردشگری انزلی همراه باشید.

 

جاذبه های گردشگری و دیدنی انزلی

بندر انزلی کجاست ؟

می دانستید به بندر انزلی در قدیم "دروازه اروپا " می گفتند ؟؟؟
این بندر توریستی زیبا در استان گیلان است و در فاصله 40 کیلومتری از رشت و  کنار خشکبیجار و در قسمت غربی آن همسایه رضوانشهر است. این شهر تالاب جهانی انزلی را دارد که اگر تنها برای دیدن همین تالاب هم به انزلی سفر کنید ارزش دارد و در مورد این تالاب به بحث می نشینیم. انزلی از شهرهایی است که در ارتباطات تجاری  بین ایران و اروپا نقش مهمی داشته است و به همین دلیل به آن دروازه اروپا می گویند. الان هم بسیاری بندر انزلی را " اروپایی ترین شهر ایران " می دانند.


آب و هوا و بهترین زمان سفر به بندر انزلی

بندر انزلی از شهرهای شمالی ایران است و آب و هوای مرطوب و بارانی و معتدلی دارد.و در ماه های گرم سال آب و هوای شرجی دارد. گردشگران ایرانی و خارجی زیادی در هر فصلی به این شهر می آیند و از آب و هوای دلچسب و تالاب و دیدنی های این شهر بازدید می کنند. می توان گفت که بندر انزلی یکی از انتخاب های همیشگی افراد بخصوص تهرانی ها برای سفر و تازه کردن روحیه است. بندر انزلی در هر فصل و ماه و هفته میزبان مسافران زیادی است ولی خب هر شهری فصل سفر خاص خود را دارد
بهترین زمان هم برای مسافرت به بندر انزلی در همه ماه های ابتدایی سال و بهار است.بخصوص در اردیبهشت ماه. البته زمستان های آن ملایم و بیشترین بارندگی در ماههای شهریور و مهر است. این شهر در تمام فصول زیباست و هر فصلی در آن به یک رنگ است و هوای آن دلپذیر پیشنهاد می کنیم بندر انزلی را در هر فصل حداقل یکبار بیایید و ببینید.

 

اطلاعات مختصر در مورد برخی دیدنی های انزلی

انزلی پر از جاذبه های دیدنی و تفریحی است و انقدر تنوع دارد که هیچ مسافری از بودن در اینجا پشیمان و بیکار نمی شود. در بین شهرهای گیلان شاید به جرات گفت که بندر انزلی بهترین انتخاب است.

1. تالاب انزلی
2. بلوار ساحلی انزلی
3. کاخ موزه نظامی
4. حافظیه انزلی
5. برج ساعت (مناره انزلی )
6. آرامگاه آقا سید نجفی انزلی
7. دهکده ساحلی
8. پناهگاه حیات وحش سرخانکل
9. کاخ میان پشته
10.پل های انزلی
11.موج شکن
12.کشتی تفریحی میرزاکوچک خان
13.پل غازیان
14.پیست کارتینگ مهیج
15.کلیسای مریم مقدس


1. تالاب بین المللی انزلی

مهمترین جاذبه دیدنی انزلی همین تالاب است
بزرگترین و جالبترین تالاب ایران، تالابی با گونه های متعدد جانوری که محل طبیعی زندگی آنان است و در هر سال شاهد کوچ و ورود پرندگان مختلف به آن هستیم. این تالاب در جنوب انزلی قرار گرفته است. در زمستان ها شاهد پرنده های دریایی همچون قو سفید،اردک،چنگر، غاز و پرندگان مهاجر دیگر هستیم. لاله ها و نی ها و گل های زیبای روی مرداب نمای دیگری از آن ساخته و قایق سواری روی این تالاب فوق العاده را از دست ندهید. شما می توانید از طریق سایت رهی نو رزرو آنلاین هتل با تخفیف را انجام دهید و شب را در یکی از بهترین هتل های شهر سپری کنید. 

آدرس : جاده کنارگذر انزلی – تالاب انزلی

 

تالاب دیدنی بندر انزلی

 

2. دهکده ساحلی

یکی از مواردی که انزلی را شبیه شهرهای اروپایی کرده همین بلوار ساحلی است
در امتداد تالاب در وسعتی حدود 3500 متر این دهکده ساخته شد و در ابتدا و انتهای آن دو موج شکن قرار گرفته که این بلوار را به خوبی آراسته و زیبا کرده است
گشت و گذار در شب در این منطقه بسیار دیدنی است و غرفه های چای و قلیان هم وجود دارد.
پیشنهاد می کنیم برای یک بار هم شده به این نوار ساحلی بیایید و از تماشای مناظر به ویژه غروب خورشید لذت ببرید.

آدرس : غازیان

 

3. موزه نظامی

یکی از چشم نواز ترین جاذبه های گردشگری انزلی و در بدو ورود به آن اشیای گران قیمت و پر زرق و برق را می بینیم. این موزه از جذاب ترین دیدنی های انزلی است.

آدرس: خیابان تکاروان – موزه نظامی

 

موزه نظام انزلی


4. کشتی تفریحی میرزا کوچک خان

یکی از اصلی ترین تفریحات در انزلی همین کشتی است. کشتی میرزا کوچک خان در حد یک هتل 4 ستاره و ظرفیت 250 مسافر را در 5 طبقه دارد. اگر دنبال تجربه یک شب به یاد ماندنی روی آبهای خزر هستید اقامت در کشتی را از یاد نبرید.

برای مطالعه و آشنایی کامل با هر یک از این جاذبه ها روی تصویر هر یک از این جاذبه ها در ابتدای صفحه کلیک کنید.

 

5. موج شکن

برای جلوگیری از آسیب رساندن به قایق ها و کشتی ها ساخته شده و در سال 1293 ساخت موج شکن به اتمام رسید و همه مسافران به بازدید از موج شکن می آیند و عکس های یادگاری می گیرند.

آدرس: میدان بندر – اسکله و موج شکن غازیان

 

موج شکن انزلی

 

6. پل غازیان انزلی
در قدیم برای تردد بین غازیان و انزلی از قایق استفاده می کردند که در سال 1314 پل های انزلی ساخته شدند.

آدرس: خیابان تکاوران – پل غازیان

 

7. حافظیه انزلی

شاید برایتان جالب باشد که انزلی هم حافظ داشته؟ این بنا را آلمانی ها در سال 1311 به دستور شهرداری و در کنار ساختمان سفید رنگ شهرداری ساختند.  در قدیم محل برگزاری موسیقی های زنده و کنسرت و جشن بوده و الان محل برگزاری نمایشگاه های خیریه و صنایع دستی و نقاشی و .. است. این بنا به خاطر تشابه زیادش با حافظیه به این اسم خوانده می شود.
آدرس:  شمال بلوار انزلی – کنار شهرداری
 

8. برج ساعت

این برج به "مناره انزلی" هم معروف است. برج ساعت بعنوان نماد شهر انزلی معرفی میشود. در گذشته از این برج بعنوان راهنمای کشتی هایی که مقصد آنها بندر بوده استفاده می شده است و بعد از آن در هر 4 طرف ساعت قرار دادند و بعنوان برج ساعت از آن استفاده می کنند. برج ساعت را در زمان فتحعلی خان ساخته اند و در سال 1307 هم تعمیر شده است.

آدرس: بندر انزلی – خیابان مصطفی خمینی- برج ساعت

 

معروف ترین غذاهای سنتی انزلی

هیچ فردی نیست که غذاهای شمالی (مازندران و گیلان ) را دوست نداشته باشد . تنوع و گیاهخواری در این غذاها کاملا مشهود است. طعم عالی و دست پخت های خوشمزه شمالی ها قدرت تصمیم را از مسافران می گیرد و همیشه آنها را در رستورانهای سنتی شهر های شمال بخصوص انزلی می بینید.

 

لیست غذاهای شمالی انزلی

1. کال کباب
2. فسنجان انار
3. ترشه کباب
4. سیرقلیه
5. ترشه شامی
6. کباب های متنوع
7. باقالی قاتق

بندر انزلی یکی از مراکز اصلی صید ماهی در گیلان است و پس از خوردن غذاهای دریایی غافل نشوید بهترین ماهی ها در انزلی ماهی سفید و ازون برون و اردک ماهی است. حتما این ماهی را در رستوران های سنتی انزلی تست کنید و از آنها برای خانه هم خرید کنید ولی خوردن آنها به روش طبخ گیلانی های چیز دیگری است.


اقامتگاه و اسکان در بندر انزلی

شنیدن صدای امواج خروشان دریا در شبهای بندر و بیدار شدن با این صدای عالی و از آن گذشته دیدن دریا از سوئیت محل اقامتتان در هتل به هر شخص روحی تازه می بخشد. بهترین راه برای اسکان آسان در بندر انزلی که همیشه مسافر دارد رزرو اینترنتی هتل است و این مهم را سایت رهی نو در اختیار شما قرار داده است. به سادگی هر هتل با هر قیمتی که می خواهید انتخاب کنید و از تخفیف های ویژه سایت هم بهره مند شوید. هتلی ارزانتر ، اقامتی آسانتر با رزرو سوئیت در هتل های بندر انزلی با رهی نو

 

دو وسیله ضروری برای سفر به انزلی :

1. اگر جز در ماه های خرداد و تیرماه و مرداد می روید ترجیحا با خود چتر یا بارانی همراه داشته باشید تا باران غافلگیرتان نکند.
2. لوسیون های ضد گزش پشه و داروهایی برای نیش پشه همراه داشته باشید. 

گردش در جاذبه های دیدنی بندر انزلی مثل  تالاب، موزه نظامی ، حافظیه، برج ساعت، اقامت در کشتی تفریحی میرزا کوچک خان و .... خاطره هایی به یاد ماندنی و گردشی جذاب را برای شما به ارمغان خواهند داشت.

اقامت در بندر انزلی

هتل‌های بسیاری در بندر انزلی وجود دارند که می‌توانید برای اقامت در این بندر زیبا، بسته به هزینه‌ای که برای اقامت‌تان در نظر دارید، یکی از آن‌ها را رزرو کنید. از هتل های ارزان قیمت تا هتل‌های چهار ستاره بندر انزلی مانند هتل دنیز بندر انزلی، هتل سفیدکنار بندر انزلی، هتل بهشت تالاب بندر انزلی، هتل دلفین بندر انزلی و بسیاری دیگر از هتل‌ها را می‌توانید در رهی نو با راحت‌ترین و سریع‌ترین روش ممکن رزرو کنید.


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...