رَهی نو

باغ هنر شیراز

تعداد بازدید: ۱۹۰۳۹ ۴ آذر ۱۳۹۶

در بین جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر شیراز، باغ‌ها نیز جذابیت‌های خاص خود را دارند و می‌توان به یکی از بهترین‌های آنها یعنی باغ هنر شیراز اشاره کرد. این باغ یکی از معروفترین جاهای دیدنی شیراز  است که ترکیبی از هنر، فرهنگ، زندگی و... است که مانند نگینی در این شهر زیبا و دوست داشتنی می‌درخشد. پس تماشای آن را از دست ندهید.

باغ هنر شیراز

آشنایی با باغ هنر شیراز

در سال 1394 شهرداری شیراز اقدام به احداث باغی در مساحت 10 هزار متر مربع کرد که از طریق این باغ باشکوه و جذاب بتواند پلی ارتباطی بین مردم شهر و هنرمندان خوش‌ذوق و با مهارت باشد. هنرمندان در این باغ می‌توانند تمامی آثار خود را به نمایش بگذارند و هنر و استعداد خود را به همه مردم و حتی جهانیان نشان دهند. در ساخت این باغ شرکت نارنجستان هفت هنر شیراز مشارکت داشته است و معماری آن را مهدی پیروی انجام داده است. این بوستان عمومی اکنون یک کاربرد هنری دارد و بر ارزش‌های آن بیش از بیش افزوده شده است. فضای زیبای باغ با غرفه‌ها و آثار هنرمندان پر شده است و مسافرین و گردشگران می‌توانند نه تنها از این آثار بازدید کنند، بلکه کار هنرمندان را به عنوان سوغات بخرند و به همراه خود ببرند. این باغ فقط مخصوص گشت‌وگذار در میان آثار هنرمندان نیست، بلکه فضای زیبای خود پارک یک تفریح مفرح برای همه افراد مخصوصا نوجونان به شمار می‌آید. در این باغ درختان زیادی وجود دارد و فضای سرسبز آن مکانی عالی برای گذراندن یک روز بهاری یا تابستانی است. نوجوانان علاقه زیادی به این پارک نشان می‌دهند؛ چرا که هر گوشه‌ای از آن می‌تواند با روحیات یکی از آنها سازگار باشد.

باغ هنر شیراز همه روزه از ساعت 5 بعدظهر تا 10 شب میزبان تمامی افرادی است که علاقه به هنر داشته و یا اینکه خودشان در جامعه هنری نقشی دارند. اگر به فرهنگ و هنر علاقه‌مند هستید، حتما در طول سفرتان بازدید از موزه رادیوهای قدیمی شیراز را در برنامه گردشگری خود قرار دهید. بهتر است پیش از سفر خود بسته به بودجه ای که برای سفر خود مشخص کرده اید، یکی از هتل های شیراز را رزرو کنید. برای هر روزی که در این شهر هستید برنامه ریزی کنید و محل هتل را به نحوی انتخاب کنید که در نزدیکی مکان های دیدنی قرار داشته باشد تا بتوانید در سریع ترین زمان به بازدید از زیبایی های شیراز بروید. هتل الیزه شیراز یکی از بهترین گزینه ها برای اقامت شماست. این هتل در فاصله 10 کیلومتری و در بازه زمانی 13 دقیقه‌ای از  باغ هنر شیراز قرار دارد.

باغ هنر شیراز کجاست؟

آدرس این باغ هنر بسیار سر راست و مشخص است. در هر جای این شهر که باشید فقط کافی است از راننده بخواهید شما را به بلوار بعثت ببرد. در این بلوار پارکی را با نام بعثت مشاهده خواهید کرد و در کنار این بوستان این مجموعه باشکوه را مشاهده خواهید کرد که می‌توانید ساعتی در میان هنرمندان و آثار آنها وقت بگذرانید.

 

آدرس باغ هنر شیراز

 

المان های موجود در باغ هنر

از ابتدای ورود یک در چوبی قهوه‌ای رنگ چشم بیننده را به خود خیره می‌کند و این احساس را خواهد داشت که به دنیای دیگری قدم گذاشته‌ است. زمین این دنیای هنر و فرهنگ سنگ فرش شده است و قدم زدن بر روی آن لذت‌بخش و راحت خواهد بود. مجسمه‌های سنگی را در هر گوشه‌ای مشاهده می‌کنید که هر کدام از آنها مربوط به شخص هنرمندی است که در تاریخ نام و شهرت او باقی مانده است. این فقط به همین جا ختم نمی‌شود، بلکه بر نیمکت‌های آهنی که برای استراحت در طی مسیر غرفه‌ها قرار دارد نیز مجسمه‌های آهنی را خواهید دید. حیرت انگیز است! بعضی از آثار این باغ از جنس گچ، بعضی از جنس سنگ یا اینکه فلز و حتی از سیم در هم تنیده شده ساخته شده‌اند.

هنر و فرهنگ را در هر گوشه‌ی این باغ می‌توان مشاهده کرد. در کنار بیشتر آثار تابلوهایی وجود دارد که توضیحاتی درباره آن اثر می‌دهد. المان‌های گل و گلدان از همه جذاب‌تر هستند و بر زیبایی فضا افزوده‌اند. باید گفت که احداث این باغ زیبا و خیره کننده شروع خوبی برای این پایتخت فرهنگ و هنر است تا هنر این شهر را به همه نشان دهد.

 

نمای ورودی باغ هنر شیراز

 


اقامت در هتل زندیه شیراز، هتل بزرگ شیراز و هتل هما شیراز را از دست ندهید


 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...