رَهی نو

تله کابین رامسر ؛ منظره ای رویایی در میان آسمان

تعداد بازدید: ۲۶۰۴ ۲ آذر ۱۳۹۶

یکی از زیباترین جاذبه‌های شمال ایران که همه ساله گردشگران زیادی از سراسر جهان به آنجا می‌‌روند، تله کابین رامسر است. بودن در تله کابین رامسر بر فراز آسمان، چشم‌انداز بسیار زیبایی از جنگل‌ها و دریای خزر به چشمان شما هدیه می‌دهد و برای لحظاتی شما را از دغدغه‌های زندگی دور می‌کند. اگر به رامسر سفر می‌کنید، پیشنهادمان این است که حتما تله کابین رامسر را تجربه کنید. در این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو می‌خواهیم با سفر به عروس شهر ایران، شما را با این جاذبه دیدنی آشنا کنیم.

معرفی مجموعه تفریحی تله کابین رامسر

معرفی مجموعه تفریحی تله کابین رامسر

یکی از مجموعه‌های گردشگری شمال ایران تله کابین رامسر است که مراکز تفریحی، اقامتی و خرید در آن وجود دارد. ساخت این مجموعه در سال 1383 کلید خورد و درنهایت در سال 1387 به بهره‌برداری رسید که شامل سه قسمت بام، کوهپایه و ساحلی است. از بخش‌های مختلف آن می‌توان به تله کابین، شهربازی، کارتینگ، زیپ لاین، پینت بال و پل معلق اشاره کرد.
دیگر امکانات مجموعه تله کابین رامسر بازارچه ساحلی، بانک، مراکز خرید، پارکینگ، رستوران، کافی شاپ، فست فود، سالن برگزاری همایش و پلاژهای ساحلی هستند. همینطور مرکز عکس و گریم برای کودکان نیز وجود دارد. اگر اهل خرید سوغات و هدیه هستید، می‌توانید از فروشگاه‌های موجود در این مجموعه استفاده کنید.

مسیر دسترسی به تله کابین رامسر

مسیر دسترسی به تله کابین رامسر

بعد از ورود به استان مازندران، بعد از رسیدن به میدان رجایی شهر، به سمت غرب رفته که بعد از طی 5 کیلومتر به مجموعه تله کابین رامسر خواهید رسید. چنانچه نتوانستید این مجموعه را پیدا کنید، از برنامه‌های مسیریاب یا گوگل مپ استفاده کنید.

تله کابین رامسر

یکی از قابل توجه‌ترین بخش‌های این مجموعه تفریحی، تله کابین است که با قرار گرفتن بر فراز قله ایلیمی، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. با تله کابین رامسر، مسیری رویایی و ترکیبی از جنگل و ساحل دریای خزر را پیش رو خواهید داشت. زمانی‌که سوار بر تله کابین هستید، از هر چهار جهت به نقاط مختلف شهر رامسر، دریای خزر، جنگل‌های انبوه و شهر چابکسر اشراف خواهید داشت.

طول راه تله کابین رامسر 2 کیلومتر است که در ارتفاع 800 متری قرار گرفته و عبور از تمام مسیر 12 دقیقه طول می‌کشد. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که از بودن در ارتفاع لذت می‌برید، تله کابین مناسب شما است؛ زیرا در تمام مسیر، شاهد هیجان خاصی خواهید بود که وصف‌شدنی نیست. خط تله کابین رامسر دارای 16 دکل، چهار کیلومتر کابل فولادی و 54 کابین است که هرکدام از این کابین‌ها 4 نفر ظرفیت (جمعاً 320 کیلوگرم) دارد. اگر قصد رفتن به بالای این مجموعه تفریحی را دارید، فقط با تله کابین امکان‌پذیر است.
شروع حرکت تله کابین از ساختمان ساحلی این مجموعه است و در ادامه راه شاهد مراکز تفریحی آن مانند کارتینگ، جاده ساحلی، زمین‌های چای، باغ‌های میوه و شهربازی خواهید بود. درنهایت بر فراز آسمان، شهرهای چابکسر و رامسر را زیر پای خود می‌بینید.
اگر می‌خواهید تجربه بودن در میان ابرها را داشته باشید، تله کابین رامسر این آرزوی شما را محقق خواهد کرد. همچنین امکاناتی مانند رستوران، کافه، آلاچیق، سرویس بهداشتی و فروشگاه‌های صنایع دستی در بام تله کابین برای گردشگران وجود دارد. شاید تصور کنید که در طول مسیری که در تله کابین هستید، صرفاً شاهد مناظر جنگلی و ساحلی باشید. اما در این میان، جاذبه‌هایی مانند بقایای تاریخی نظامی، غارهای ایل میلی، پارک جنگلی هزارپله و بام رامسر را هم نظر شما را به خود جلب می‌کند.

تفریحات مجموعه تله کابین رامسر

درست است که تله کابین رامسر، جذابیت و زیبایی خاص خود را دارد، اما در کنار آن، تفریحات دیگری هم وجود دارد تا هر شخصی با هر سلیقه‌ای بتواند از بودن در این مجموعه لذت ببرد. 

کلوپ دریایی

اگر در مجموعه تله کابین رامسر، به‌دنبال یک تفریح منحصربفرد و جذاب هستید، حتما به کلوپ دریایی این مجموعه بروید. افرادی که به ورزش‌های دریایی در مناطق ساحلی علاقمندند، می‌توانند از کلوپ دریایی مجموعه تله کابین رامسر استفاده کنند. از این تفریحات می‌توان به پاراسیلینگ، قایق‌های تندرو، جت اسکی، شاتل دریایی و اسکی روی آب اشاره کرد.

اسکی روی آب

از دیگر تفریحات جذاب در کلوپ دریایی مجموعه تله کابین رامسر، اسکی روی آب است. برای انجام این ورزش، می‌بایست استقامت بدنی بالایی داشت تا بتوان بر روی آب اسکی کرد.

جت اسکی

جت اسکی

یکی از تفریحات مجموعه تله کابین رامسر، جت اسکی است که افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. اگر نحوه راندن جت اسکی را نمی‌دانید، در این مجموعه، بخشی به آموزش نحوه استفاده از جت اسکی اختصاص داده شده است. بنابراین از این نظر نگرانی به خود راه ندهید. بودن بر روی دریای پهناور دریای خزر، حس دل‌انگیزی را به شما می‌دهد.

کشتی مایا

کشتی مایا

کشتی مایا یکی از بهترین گزینه‌ها برای شروع سفرهای دریایی است. با سفارش نوشیدنی در کافی شاپ این کشتی می‌توانید تجربه‌ای لذت‌بخش از بودن روی دریا را داشته باشید. کشتی مایا با پذیرایی از مهمانان و نواختن موسیقی زنده، سفر را به کام شما شیرین و خاطره‌انگیز می‌کند. امکان دریاگردی با کشتی مایا برای مسافرین، همه روزه از ساعت 9 الی 21 وجود دارد.

پاراسیلینگ

پاراسیلینگ.

یکی از تفریحات هیجان‌انگیز بر فراز دریا، پاراسیلینگ است  که اوج هیجان را با آن تجربه خواهید کرد. پاراسیلینگ یکی از ورزش‌های آبی است که ترکیبی از دو ورزش دریایی و هوایی محسوب می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم در زمان سفرتان به رامسر، آن را تجربه کنید. 

کارتینگ

کارتینگ

اگر می‌خواهید تجربه نشستن پشت ماشین‌های مسابقه‌ای را داشته باشید، حتما به پیست کارتینگ رامسر بروید. پیست کارتینگ مجموعه تله کابین رامسر، با داشتن 600 متر طول و 8 متر عرض، یکی از بهترین پیست‌ها در ایران به‌شمار می‌رود. 

قیمت بلیط تله کابین رامسر

چنانچه می‌خواهید از تله کابین رامسر استفاده کنید، باید در زمان مشخص‌شده‌ای به این مجموعه بروید. پیشنهاد می‌کنیم اوایل صبح و قبل از شلوغی، برای سوار شدن تله کابین اقدام کنید. باتوجه به متغیر بودن قیمت بلیط، بهتر است که از گیشه بلیط‌فروشی این مجموعه سوال بپرسید. 

ساعات کاری تله کابین رامسر

زمان استفاده از تله کابین رامسر از ساعت 9 الی 24 است که البته ساعات کاری به زمان فصل بستگی دارد.

ساعات کاری تله کابین رامسر

سخن پایانی

اگر به استان مازندران سفر می‌کنید، قطعاً به‌دنبال جاذبه‌های گردشگری آن منطقه هستید. مجموعه تله کابین رامسر یکی از این مناطق تفریحی است که سالانه گردشگران زیادی از داخل و خارج ایران به آنجا می‌روند. اگر از شهرهای دور به این مجموعه گردشگری می‌روید، حتماً قبل از سفر هتل موردنظر خود مانند هتل بزرگ پارسیان رامسر را برای اقامت خود رزرو کنید.
 

سوالات متداول

تله کابین رامسر کجاست؟

بعد از ورود به استان مازندران، به سمت میدان رجایی شهر رفته که بعد از طی 5 کیلومتر به تله کابین رامسر می‌رسید.

ساعات کاری مجموعه تله کابین رامسر چگونه است؟

از ساعت 9 الی 24 که باتوجه به تغییرات فصلی، متغیر است.

تله کابین رامسر چه امکاناتی دارد؟

کلوپ دریایی، کشتی مایا، زیپ لاین، پارک جنگلی هزار پله و سرزمین رویاها.

تله کابین رامسر چند کیلومتر است؟

طول تله کابین رامسر 2 کیلومتر و مجموعاً دوازده دقیقه می‌رسد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...