رَهی نو

صفر تا صد سفر به کیش با ماشین شخصی + هزینه سفر

تعداد بازدید: ۱۸۴۳ ۷ خرداد ۱۴۰۲

سفر به کیش با ماشین شخصی می‌تواند یک تجربه هیجان‌انگیز و فوق‌العاده متفاوت برای شما باشد. سفر کردن به خودی خود لذت‌بخش است اما کم پیش می‌آید که یک مسافرت را بتوان به شیوه‌ای منحصربه‌فرد انجام داد. رسیدن به جزیره با استفاده از ماشین شخصی شاید کار عجیبی به نظر برسد اما مسافرتی است که حتما باید آن را حداقل یک بار در طول زندگی خود تجربه کنید. پس حتی اگر قبلا با هواپیما به جزیره رفته باشید، توصیه می‌شود سفر به کیش با ماشین شخصی را نیز در لیست برنامه‌های سفر خود قرار دهید.

در ادامه قوانین و مقررات ورود ماشین شخصی در سفر به کیش و مسیرهای مختلفی که می‌توانید از طریق آن‌ها به کیش برسید را بررسی می‌کنیم. در انتهای مقاله نیز دو مورد از بهترین هتل‌های کیش برای سفر با ماشین شخصی یعنی هتل ترنج و هتل بین المللی کیش را به شما معرفی خواهیم نمود. با سایت رزرواسیون آنلاین هتل رهی نو همراه باشید.



همه چیز درخصوص سفر به کیش با ماشین شخصی


چگونه با ماشین شخصی به کیش برویم؟


برای سفر به کیش با ماشین شخصی باید ابتدا به یکی از بنادر خاصی که لندینگ کرافت‌های مخصوص حمل خودرو دارند، بروید. شما در مسیر رسیدن به این بنادر خاص، از شهرهای مختلفی عبور می‌کنید. بنابراین با سفر به کیش با ماشین شخصی با یک تیر چند نشان می‌زنید و می‌توانید از جاذبه‌های بین مسیر هم لذت ببرید.
البته مسیرهای رسیدن به جزیره کیش با ماشین شخصی به قدری زیاد است که دست شما برای انتخاب باز بوده و می‌توانید براساس سلیقه خود و یا ویژگی‌های هر مسیر، یک مورد را انتخاب کنید. در ادامه، مسیرهای مختلفی که برای سفر به کیش با ماشین شخصی می‌توانید بپیمایید را بررسی می‌کنیم.


سفر به کیش با ماشین شخصی از بندر لنگه


برای سفر به کیش با ماشین شخصی از بندر لنگه در مقایسه با مسیرهای دیگر باید مسافت طولانی‌تری را بپیمایید تا به جزیره برسید. اما مزیت این مسیر، این است که مدت انتظار شما در بندر کوتاه‌تر خواهد بود؛ چرا که بندر لنگه عموما خلوت‌تر از سایر بنادر است.
بندر لنگه تا جزیره کیش تقریبا 93 کیلومتر فاصله دارد. این سفر با شناور مسافربری، 2.5 ساعت و با شناور مخصوص خودرو 4 ساعت طول می‌کشد. 


سفر به کیش با ماشین شخصی از بندر چارک


سفر به کیش با ماشین شخصی از بندر چارک بهترین مسیر ممکن است. بندر چارک فاصله کمتری نسبت به بندر لنگه تا جزیره کیش را دارد. فاصله جزیره کیش تا بندر چارک ۳۲ کیلومتر است و با لندینگ کرافت حدودا 2.5 ساعت طول می‌کشد. تعداد شناورهای موجود در بندر چارک بسیار بیشتر از بنادر دیگر بوده و معمولا سرعت بالاتری دارند. البته فراموش نکنید که بسیاری از افراد این مسیر را انتخاب کرده و به همین دلیل نیز، بندر چارک معمولا شلوغ است.


سفر به کیش با ماشین شخصی از بندر آفتاب


بندر آفتاب نزدیک‌ترین بندر به جزیره کیش است. این بندر 18 کیلومتر تا جزیره فاصله دارد و طی این مسافت با لندینگ کرافت، حدود یک ساعت طول می‌کشد. بندر آفتاب تا بندرعباس فاصله زیادی دارد. اگر قصد دارید از بندر آفتاب به جزیره بروید، بهتر است از سمت استان فارس به این بندر وارد شوید. این مسیر هم یک گزینه ایده‌آل برای افرادی است که با ماشین شخصی سفر می‌کنند.


مزایای سفر به کیش با ماشین شخصی 


مزایای سفر به کیش با خودروی شخصی عبارتند از:


راحتی
داشتن ماشین شخصی در سفر به جزیره، به شما این امکان را می‌دهد تا روی رفت و آمدها و برنامه‌ریزی سفر خود کنترل داشته باشید. شما می‌توانید تمامی وسایل مورد نیاز را در صندوق ماشینتان بگذارید و در جابه‌جایی وسایل خود راحت‌تر هستید. علاوه بر این، می‌توانید هر زمان که اراده کردید، توقف کنید و از جاذبه‌های دیدنی اطراف لذت ببرید.


صرفه‌جویی در هزینه
یکی از مهم‌ترین مزایای سفر به کیش با ماشین شخصی این است که دیگر نیازی به کرایه کردن خودرو و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مانند تاکسی ندارید. اگر به همراه خانواده یا دوستانتان سفر می‌کنید، رفت وآمد با ماشین شخصی می‌تواند گزینه مقرون به صرفه‌تری نسبت به اجاره خودرو یا پرداخت هزینه تاکسی سرویس باشد. 


انعطاف‌پذیری بیشتر
وقتی ماشین شخصی خودتان را به همراه داشته باشید، به راحتی می‌توانید در هر زمان به هر کجای جزیره که خواستید بروید. در صورتی که اگر بخواهید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید، ممکن است دسترسی به این مسیرها امکان‌پذیر نباشد. بنابراین بدون استرس و نگرانی می‌توانید در جزیره رفت و آمد کنید. این باعث می‌شود سفر شما لذت‌بخش‌تر و هیجان‌انگیزتر شود.


معایب سفر به کیش با ماشین شخصی


معایب سفر به کیش با خودروی شخصی عبارتند از:


هزینه‌های جانبی
با وجود اینکه داشتن ماشین شخصی در سفر به کیش می‌تواند مقرون به صرفه‌تر از اجاره خودرو یا استفاده از تاکسی سرویس و وسایل نقلیه عمومی باشد، باید هزینه‌های جانبی مرتبط با استفاده از وسیله نقلی شخصی خود را نیز در نظر بگیرید. این هزینه‌های جانبی شامل هزینه‌های بنزین، عوارض، لندینگ کرافت و پارکینگ می‌شود. 



مزایای سفر به کیش با ماشین شخصی


پارکینگ محدود
شما نمی‌توانید خودروی خود را در هر جایی که مایل هستید پارک کنید و در برخی مکان‌ها برای استفاده از پارکینگ باید هزینه پرداخت کنید. این ممکن است شما را مجبور کند ماشین خود را دورتر از مقصد پارک کنید یا برای استفاده از پارکینگ هزینه‌های زیادی را پرداخت کنید.


قوانین متنوع در رانندگی
توجه داشته باشید که حداکثر سرعت مجاز در جزیره، 60 کیلومتر بر ساعت است و فقط اجازه استفاده از نور چراغ پایین خود را دارید. بوق زدن و ریختن زباله به بیرون از ماشین ممنوع است و 100 متر قبل از تغییر لاین باید راهنما بزنید. علاوه بر این شما تنها اجازه تردد در مسیرهای آسفالت را دارید. دوربین‌های نظارت بر ترافیک در همه جای جزیره نصب هستند. در صورتی که از قوانین رانندگی سرپیچی کنید، هنگام خروج از جزیره باید ابتدا هزینه جریمه را پرداخت کنید تا مجوز خروج به شما داده شود.


تاخیر احتمالی
در برخی از فصل‌های سال مانند اواخر پاییز و فصل زمستان که دریا طوفانی است و جزیره باران‌های موسمی را تجربه می‌کند، امکان دارد در حرکت لندینگ کرافت تاخیر ایجاد شود و زمانی که شرایط مناسب شد، حرکت کند. حتی گاهی اوقات ممکن است ناچار باشید چند روز در شهر مبدا بمانید تا شرایط هوا مساعد شود. 


هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی


هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی در فصل‌های مختلف می‌تواند متفاوت و متغیر باشد. بنابراین نمی‌توان هزینه ثابتی برای آن در نظر گرفت. با این حال بهتر است لیستی از هزینه‌های احتمالی این سفر داشته باشید و پیش از شروع حرکت، از قیمت‌ها استعلام بگیرید. این لیست عبارت است از:
هزینه لندینگ کرافت: این هزینه در بنادر مختلف و با توجه به نوع کلاس شناور، متفاوت خواهد بود.  
هزینه اقامت بیشتر: از زمان ورود به جزیره کیش به مدت 5 روز می‌توانید در آن با خودروی خود تردد کنید. در صورتی که مدت اقامت شما بیشتر شود، باید به ازای هر روز اضافه، هزینه بپردازید.
هزینه اقامت در بندر مبدا (احتمالی): در صورتی که شناور در روزی که شما به بندر رسیدید، بنا به دلایل مختلف حرکت نکرد، باید در مبدا سوئیت اجاره کنید و تا زمان حرکت شناور منتظر بمانید.



هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی

 


برای سفر به کیش با ماشین شخصی چه مدارکی لازم است؟


پیش از سفر به کیش با خودروی شخصی اطمینان حاصل کنید که مدارک زیر را به همراه دارید.
-    مدارک هویتی 
-    مجوز ورود خودرو (در پایان سفر، این برگه به دفاتر گمرک مستقر در بنادر تحویل داده می‌شود)
-    بلیط لندینگ کرافت
-    برگه معاینه فنی
-    گواهینامه
-    اصل و کپی کارت خودرو


ورود چه ماشین‌هایی به کیش ممنوع است؟


براساس اخبار، گفته می‌شود که در ایام نوروز و به دلیل تعداد بالای مسافر، برخی از ماشین‌ها اجازه ورود به این شهر را ندارند اما لازم است بدانید که این خبرها بسیار متغیر و متفاوت است. لذا پیشنهاد می‌کنیم هر زمان که قصد سفر به کیش با ماشین شخصی خود را دارید، با سازمان‌های رسمی همچون پلیس راه و یا شهرداری کیش تماس گرفته و از قوانین دقیق و به روز ورود ماشین شخصی به این شهر مطمئن شوید.


بهترین هتل‌های کیش برای سفر با ماشین شخصی


هتل ترنج کیش و هتل بین المللی کیش از جمله بهترین هتل‌های مناسب برای اقامت افرادی هستند که با ماشین شخصی سفر می‌کنند. ویژگی‌هایی که این دو هتل را برای اقامت شما مناسب کرده است عبارتند از:

 

بهترین هتل‌های کیش برای افرادی که با ماشین شخصی سفر می‌کنند

 


موقعیت مکانی مناسب 
موقعیت مکانی این دو هتل به مهم‌ترین جاذبه‌های تفریحی و گردشگری کیش نزدیک است و با خودروی شخصی خود در زمان کوتاهی می‌توانید به این مکان‌ها دسترسی داشته باشید. 
پارکینگ
این هتل‌ها فضای کافی برای پارک کردن خودروی شخصی شما را دارند و نیازی نیست که از بابت جای پارک نگرانی داشته باشید.
ایمنی و امنیت
این هتل‌ها برای ایمنی و امنیت مهمانان، تدابیر ویژه‌ای دارند. پارکینگ این دو هتل دارای دوربین و نگهبان هستند و نیازی نیست از بابت امنیت نگرانی داشته باشید. 
امکانات رفاهی
هتل ترنج کیش و هتل بین المللی کیش تمامی امکانات رفاهی مورد نیاز شما را با بهترین کیفیت را ارائه می‌کنند تا شما اقامتی آرام و بدون دغدغه داشته باشید.
تجربه خوب مهمانان قبلی
نظرات مهمانان قبلی نشان می‌دهد که این دو هتل به تمیزی اتاق‌ها، راحتی مهمانان و ارائه بهترین خدمات اهمیت زیادی می‌دهند. 


کلام پایانی


ما در این مقاله هر آنچه که لازم است درباره سفر به کیش با ماشین شخصی بدانید را مورد بررسی قرار دادیم. بیشتر افراد برای سفر به کیش از مسیرهای هوایی استفاده می‌کنند اما سفر به این شهر با ماشین شخصی نیز می‌تواند تجربه خاطره‌انگیزی را برای شما رقم بزند. اگر شما هم تجربه سفر به جزیره کیش با ماشین شخصی را دارید، خوشحال می‌شویم نظر خود را درخصوص این سفر با ما و سایر خوانندگان این مقاله به اشتراک بگذارید.


سوالات متداول


وسایل حمل و نقل در کیش شامل چه مواردی است؟


وسایل حمل و نقل عمومی در کیش عبارتند از تاکسی اینترنتی و تاکسی خطی. شما همچنین می‌توانید خودروی مورد نظر خود (ایرانی یا خارجی) را اجاره کنید.


سفر تهران به کیش با ماشین شخصی چقدر طول می‌کشد؟


برای رسیدن از تهران به بندر چارک باید 18 ساعت رانندگی کنید. فاصله این بندر تا جزیره هم با لندینگ کرافت مخصوص 2.5 ساعت است.


آیا رزرو هتل پیش از سفر به کیش با ماشین شخصی امکان‌پذیر است؟


بله شما می‌توانید از طریق سایت رزرواسیون آنلاین هتل رهی‌نو و یا تماس با شماره‌های 72993000-021 و 74828-021، انواع هتل‌های این جزیره را رزرو نمایید. البته پیشنهاد ما به شما، انتخاب هتل‌هایی با پارکینگ اختصاصی است تا بدین ترتیب، خیال شما ازبابت جای پارک راحت باشد. 

    
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
حسین ۱۴۰۲/۶/۲۸

هزینه اجاره ماشین در کیش چقدره؟

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۴

دوست عزیز با توجه به تغییر قیمت ها بهترین راه این است که با شهرداری کیش تماس بگیرید

محمد ۱۴۰۲/۴/۲۵

البته اگه وقت داشته باشی خیلی اقتصادی تر هست با ماشین شخصی و اونجا هم ماشین داری هرجابخوای راحت میری برای بازنشسته ها عالیه

  مدیر سایت۱۴۰۲/۵/۱۴

محمدجان همینطوره از ثبت نظرت در سایت رهی نو سپاسگزاریم و امیدورایم از خدمات ما بتونید استفاده کنید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...