رَهی نو

بهترین فصل سفر به کیش + بهترین تفریحات در هر فصل

تعداد بازدید: ۴۲۱ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

بهترین فصل سفر به کیش برای هر کسی با توجه به سلیقه و اولویت‌های فردی او می‌تواند متفاوت باشد. با این حال هر زمانی که به کیش سفر کنید، این شهر چهره متفاوتی از زیبایی‌های خود، نشان می‌دهد و شما را غافلگیر می‌کند. کیش یک مقصد رویایی برای افرادی است که به دنبال مسافرتی خاص و منحصربه‌فرد هستند و جای تعجب نیست که در تمامی فصل‌های سال، مسافران زیادی خواهان سفر به این شهر هستند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا بهترین فصل سفر به کیش و تفریحات هیجان‌انگیزی که در هر فصل می‌توانید تجربه کنید را به شما معرفی می‌کنیم. با سایت رزرواسیون آنلاین هتل رهی نو همراه باشید.



سفر به کیش در بهترین فصل


بهترین فصل سفر به کیش از نظر آب و هوا


آشنایی با آب و هوای شهری که قصد سفر به آن را دارید، یک موضوع حیاتی و مهم است. وقتی که از قبل بدانید چه چیزی در انتظارتان است و در شهر مقصد با چه نوع آب و هوایی رو به رو می‌شوید، بهتر می‌توانید برای سفر برنامه‌ریزی کنید.
کیش یک جزیره خوش آب و هوای چهار فصل است که در هر فصلی زیبایی خاصی از خود به نمایش می‌گذارد. برخی تصور می‌کنند به دلیل اینکه کیش در جنوب کشور قرار دارد، فصل زمستان، بهترین فصل برای سفر به آن است؛ اما نمی‌دانند که گاهی اوقات هوای جزیره در فصل زمستان، بسیار سرد می‌شود. البته اگر لباس مناسب به همراه داشته باشید مشکلی پیش نمی‌آید و می‌توانید از سفرتان لذت ببرید.
با ما همراه باشید تا آب و هوای کیش در فصل‌های مختلف را بررسی کنیم.


سفر به کیش در فصل زمستان


شهر کیش در اکثر روزهای فصل زمستان، آسمانی بارانی دارد. در واقع کیش به بارش باران‌های تند موسمی در فصل زمستان، معروف است. در این نوع بارش، سرعت بارش باران بسیار بالاست و اگر چتر به همراه نداشته باشید، به سختی می‌توانید چشمانتان را باز نگه دارید. البته بارش‌های موسمی به یکباره شروع و تمام می‌شوند.



سفر به کیش در زمستان


بنابراین اگر قصد دارید در فصل زمستان به کیش سفر کنید، احتمالا نمی‌توانید روی شن‌های نرم ساحل استراحت کنید و آفتاب بگیرید. همچنین به دلیل طوفانی بودن دریا، در اکثر مواقع نمی‌توانید به تفریحات آبی بپردازید. با وجود تمامی این چالش‌ها، اگر از آن دسته افرادی هستید که هوای گرم را دوست ندارید و آب و هوای معتدل را ترجیح می‌دهید، بهتر است در فصل زمستان به کیش سفر کنید. دمای هوای جزیره در زمستان معمولا بین 9 تا 22 درجه سانتی‌گراد است؛ با این حال حتما لباس گرم به همراه خود داشته باشید چراکه هنگام شب دمای هوا کاهش می‌یابد.


سفر به کیش در فصل تابستان


اگر از آن دسته افرادی هستید که هوای گرم را به هوای سرد ترجیح می‌دهید و از گرمی هوا آزرده نمی‌شوید، فصل تابستان را برای سفر به کیش انتخاب کنید.
در این فصل، کارهای زیادی می‌توانید در کیش انجام دهید؛ از تفریحات آبی متنوع گرفته تا بازار گردی و لذت بردن از مناظر طبیعی ساحل. علاوه بر این، در فصل تابستان، کنسرت‌ها و جشنواره‌های ساحلی زیادی در جزیره برگزار می‌شود که برخی از آن‌ها رایگان و بعضی دیگر غیررایگان هستند.
جالب است بدانید دمای هوا در جزیره کیش گاهی اوقات تا 50 درجه افزایش پیدا می‌کند. در چنین هوایی برخی افراد به تفریحات آبی مانند شنا و غواصی می‌پردازند تا از این طریق بدنشان را خنک کنند. برخی دیگر نیز ترجیح می‌دهند شب‌ها که هوا خنک‌تر می‌شود به تفریح و بازدید از جزیره بپردازند.
در سفر به کیش در فصل تابستان، یکی از بهترین هتل‌هایی که برای اقامت خود می‌توانید انتخاب کنید، هتل ترنج کیش است. این هتل متفاوت دو فاز مختلف دارد. فاز اول با طرح بته جقه روی آب ساخته شده و فاز دیگر به صورت طبقاتی در ساحل بنا شده است. اگر اتاق‌هایی که روی آب ساخته شده‌اند را انتخاب کنید، اقامتی بسیار منحصربه‌فرد را تجربه خواهید کرد و می‌توانید عکس‌های فوق‌العاده زیبایی بگیرید. دیدن صحنه غروب و طلوع خورشید از بالکن اتاق‌های هتل ترنج بسیار لذت‌بخش و آرامش‌دهنده است. معماری این هتل در عین خاص و مدرن بودن، به گونه‌ای طراحی شده که سازگار با محیط زیست باشد. در کف این اتاق‌ها دریچه‌هایی شیشه‌ای وجود دارد و می‌توانید زیبایی‌های زیر آب را مشاهده کنید.



بهترین فصل سفر به کیش در هتل ترنج


سفر به کیش در فصل بهار


فصل بهار و عید نوروز فرصت مناسبی برای سفر به کیش است. در ایام عید، افرادی که در طول سال مشغله‌های زیادی دارند، فرصت پیدا می‌کنند تا به کیش سفر کنند. فصل بهار برای کارمندان و خانواده‌‌هایی که با فرزندان خود سفر می‌کنند، بهترین فصل سفر به کیش شناخته می‌شود. از آنجایی که فصل بهار بین دو فصل زمستان و تابستان است، دمای هوا نه به حدی گرم است که اذیت کننده باشد و نه رطوبت به حدی بالاست که تحمل کردنش سخت باشد.
در فصل بهار هم می‌توانید از تفریحات آبی لذت ببرید و هم هوای دلپذیر و مطبوع جزیره را تجربه کنید. از سوی دیگر، طبیعت در فصل بهار بار دیگر زنده می‌شود و می‌توانید باز شدن شکوفه درختان و جوانه زدن گیاهان را ببینید.
اگر بخواهید در اوایل فصل بهار به کیش سفر کنید، تجربه‌ای متفاوت از افرادی خواهید داشت که در اواخر فصل بهار به این جزیره سفر می‌کنند. در اوایل بهار به دلیل تعطیلات عید، افراد زیادی به جزیره سفر می‌کنند و مکان‌های تفریحی بسیار شلوغ هستند. اما در اواخر فصل بهار، مسافران کمتری در جزیره حضور دارند و هزینه‌های سفر شما در مقایسه با ایام عید کمتر خواهد بود.


سفر به کیش در فصل پاییز


در فصل پاییز، آب و هوای جزیره تا حد زیادی غیرقابل پیش‌بینی می‌شود. در بعضی روزهای پاییز دمای هوا به شدت افزایش یافته و گرم می‌شود؛ برخی مواقع هم آسمان به ناگهان ابری شده و باران‌های موسمی با سرعت زیاد شروع به باریدن می‌کنند.
با این حال، سفر به کیش در فصل پاییز، مزایای خاص خود را هم دارد. یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی که در فصل پاییز در کیش می‌توانید انجام دهید، پیاده‌روی و ورزش در ساحل است. در این فصل، نسیم دلچسبی از سمت دریا به ساحل می‌وزد که بسیار خوشایند است. علاوه بر این، هزینه‌های سفر در مقایسه با سه فصل دیگر سال بسیار پایین‌تر خواهد بود و می‌توانید از تخفیف‌های ویژه هتل‌ها و خرید بلیط بهره‌مند شوید.



بهترین فصل سفر به کیش در پاییز


اگر در اوایل فصل پاییز به کیش سفر کنید، آب و هوایی شبیه به فصل تابستان را تجربه می‌کنید؛ اما در صورتی که در اواخر پاییز و ماه آذر به این جزیره سفر کنید، تجربه‌ای متفاوت خواهید داشت. جالب است بدانید که ماه آذر پرباران‌ترین ماه سال در کیش است.


بهترین فصل سفر به کیش از نظر قیمت


اگر می‌خواهید در هزینه‌های سفرتان صرفه‌جو باشید تا بتوانید مسافرت‌های بیشتری انجام دهید، باید در فصل‌هایی که گردشگری رونق کمتری دارد، به کیش سفر کنید. هر چقدر تقاضا برای سفر بیشتر باشد، هزینه سفر هم بالاتر خواهد رفت. بنابراین طبیعی است که در فصل‌هایی که خانواده‌ها به سفر می‌روند و در ایام تعطیلات رسمی، هزینه‌های سفر به کیش بالاتر باشد.
اگر قصد دارید سفر ارزان به کیش داشته باشید، اواخر ماه فروردین می‌تواند زمان مناسبی باشد. در این موقع از سال، به دلیل اینکه اکثر افراد کارمند و خانواده‌ها به شهرهایشان باز می‌گردند، تقاضا برای سفر به کیش کاهش پیدا می‌کند. همچنین در ماه مرداد به دلیل اوج گرما، کمتر کسی به کیش سفر می‌کند. بنابراین می‌توانید سفر خود را در ماه مرداد با هزینه کمتری انجام دهید. در فصل پاییز نیز، به دلیل شروع کار مدارس، خانواده‌ها کمتر سفر می‌کنند. به همین دلیل در این فصل شاهد تخفیف‌های 50 درصدی هستیم.
به طور کلی، اگر می‌خواهید سفری ارزان به کیش داشته باشید، باید فصل اوج گرما یا اوج سرما یا مواقعی از سال را انتخاب کنید که تعطیلات رسمی وجود ندارد.



بهترین فصل سفر به کیش از نظر قیمت


بهترین فصل سفر به کیش برای خرید


ما ایرانی‌ها رسم داریم وقتی که به سفر می‌رویم، برای خود و دوستان و آشنایانمان سوغاتی تهیه کنیم. کیش بهشت عاشقان پاساژ‌گردی است و کالاهایی که در فروشگاه‌های این شهر به فروش می‌رسند، اکثرا اورجینال و باکیفیت هستند. جای تعجب نیست که اکثر افرادی که به کیش سفر می‌کنند، با چمدان‌هایی پر از سوغاتی به شهر خود بازمی‌گردند؛ چراکه کیفیت کالاهای کیش، هر کسی را به هوس خرید کردن می‌اندازد. حتی گاهی اوقات مسافران تمام کالاهای مورد استفاده سالانه خود را در سفر به کیش خریداری می‌کنند.
بنابراین اگر هدفتان از سفر به کیش، خرید کردن است، باید زمانی از سال را برای سفر خود انتخاب کنید که جشنواره‌های تخفیف برگزار می‌شوند. فروشگاه‌های کیش معمولا در پایان هر فصل، کالاها را با قیمت پایین‌تری به فروش می‌رسانند و می‌توانید تخفیف‌های خوبی از فروشندگان بگیرید. اگر هدفتان از سفر به کیش، خرید کردن است، سفر خود را در پایان فصل بهار، تابستان یا پاییز انجام دهید. در این فصل‌ها می‌توانید بهترین کالاها را با قیمتی مناسب از حراجی‌های کیش خریداری کنید.
هتل بین‌المللی کیش یکی از بهترین هتل‌های این شهر است که می‌توانید در مدت حضورتان در کیش، یکی از اتاق‌ها یا سوئیت‌های آن را رزرو کنید. این هتل به دو مرکز خرید مریم و ونوس و دو بازار زیتون و مروارید نزدیک است. از طرفی موقعیت مکانی این هتل به گونه‌ای است که می‌توانید دسترسی خوبی به اسکله تفریحی داشته باشید.



بهترین فصل سفر به کیش برای خرید


بهترین زمان کیش‌گردی برای تفریحات آبی


انجام دادن تفریحات آبی در گرمای کیش، بسیار خوشایند است. اگر به کیش سفر کردید، به هیچ عنوان تفریحات آبی آن را از دست ندهید چراکه این تفریحات را فقط در کیش می‌توانید انجام دهید. یکی از موارد مهم که تفریحات آبی کیش را تحت تاثیر قرار می‌دهد، شرایط جوی است. بنابراین حتما باید شرایط آب و هوایی دریا در نظر گرفته شود، تا بتوانید این تفریحات را بدون خطر انجام دهید و حداکثر لذت را ببرید.
یکی از بهترین فصل‌هایی که می‌توانید تفریحات آبی در کیش انجام دهید، فصل تابستان است. آب تنی در روزهای گرم تابستانی کیش، بسیار لذت‌بخش است. با این حال، برای انجام این تفریحات در فصل تابستان ممکن است مجبور باشید در صف بایستید چراکه تابستان فصل اوج گردشگری است و انجام تفریحات آبی در این فصل، خواهان زیادی دارد.
تفریحات آبی کیش معمولا در هنگام روز انجام می‌شوند و در زمانی که شرایط آب هوایی مناسب نباشد، برای اینکه امنیت مسافران به خطر نیفتد، این تفریحات متوقف می‌شوند. بنابراین در فصل زمستان و پاییز که روزها کوتاه هستند و در اکثر ایام این فصل‌ها، هوا طوفانی و بارانی است، فرصت کمتری برای انجام تفریحات آبی خواهید داشت.
اگر قصد دارید در ساحل مرجانی کیش تفریحات آبی انجام دهید، توصیه می‌شود فصل بهار و تابستان را برای سفر خود انتخاب کنید. با این حال، در زمان‌هایی که امکان استفاده از تفریحات آبی به دلیل شرایط آب و هوایی وجود ندارد، می‌توانید در استخرهای مدرن و سرپوشیده که نکات ایمنی در آن‌ها رعایت می‌شود، تفریحات آبی انجام دهید.



بهترین زمان کیش‌گردی برای تفریحات آبی


برای سفر به کیش چه وسایلی همراه داشته باشیم؟


مهم‌ترین لوازم ضروری که باید در سفر به کیش همراه خود داشته باشید عبارتند از:
مدارک هویتی و کپی آن‌ها (عکس آن‌ها را در موبایلتان هم داشته باشید)
پاسپورت (فقط برای اتباع و افرادی که ملیت ایرانی ندارند)
کرم یا اسپری ضد آفتاب و عینک آفتابی برای محافظت از پوست و چشمان شما در برابر تابش نور خورشید
لباس و کفش راحت و مناسب برای پیاده‌روی روزانه در سطح شهر و پاساژ‌ها
مایو، عینک شنا و لباس ساحلی
دمپایی و صندل
حصیر یا زیرانداز برای استراحت در ساحل
اسپری یا کرم مخصوص برای جلوگیری از گزش حشرات
نایلون برای اینکه لباس‌های ماسه‌ای و حوله خود را بعد از شنا و انجام تفریحات آبی در آن قرار دهید.
دوربین یا گوشی هوشمند برای ثبت خاطرات
شارژر و پاوربانک
ساعت هوشمند و هدفون
دفترچه بیمه
چتر و بادگیر
داروهای ضروری و مایع ضدعفونی کننده
نقشه کاغذی یا اپلیکیشن مسیریابی برای پیدا کردن مسیرها
میوه‌های آب‌دار و بطری آب برای هیدراته ماندن، به خصوص در فصل گرم سال که زمان زیادی را در محیط بیرون از هتل می‌گذرانید.
لوازم بهداشتی مانند مایع دستشویی، شامپو و دستمال کاغذی



وسایل ضرروی برای سفر به کیش


کلام پایانی


بهترین فصل سفر به کیش برای هر فردی می‌تواند متفاوت باشد. شاید بهتر باشد بگوییم در هر فصلی که به کیش سفر کنید، این جزیره تجلی و معجزه درونی خود را به نحوی متفاوت به شما نشان می‌دهد. اوایل فصل بهار بخاطر خنک بودن هوا و تعطیلی مدارس و کسب و کارها، افراد زیادی می‌توانند به کیش سفر کنند. فصل تابستان نیز یکی از محبوب‌ترین فصل‌های کیش در بین مسافران است چراکه در این فصل می‌توان تمامی تفریحات آبی را تجربه کرد. اوایل فصل پاییز نیز شباهت زیادی به تابستان دارد. با این تفاوت که خلوت‌تر از تابستان است. با این حال در اواخر این فصل، شرایط جوی ناپایدار می‌شود اما مزیت سفر به کیش در فصل پاییز این است که حتی می‌توانید برخی هتل‌ها را با 50 درصد تخفیف از سایت رهی نو رزرو کنید. فصل زمستان نیز جاذبه‌های خاص خودش را دارد. دمای هوا در این فصل تقریبا معتدل است و گهگاهی باران‌های موسمی به یکباره شروع و تمام می‌شوند. 


پرسش‌های متداول


چگونه با ماشین شخصی به کیش برویم؟


برای مسافرت به کیش با ماشین شخصی از سه مسیر مختلف بندر لنگه، آفتاب و چارک می‌توانید استفاده کنید. هر کدام از این مسیرها را که انتخاب کنید، باید از لندینگ کرافت برای انتقال ماشین خود به جزیره استفاده کنید. برای چنین سفری هزینه کاپوتاژ خودروی خود را نیز در نظر بگیرید. همچنین در نظر داشته باشید که ورود خودرو به کیش شامل قوانین خاصی است که عبارتند از:
خودروی شما نباید جزو خودروهایی باشد که ورودشان به کیش ممنوع شده است.
پیش از ورود خودرو به جزیره برگه ورودی موقت دریافت کنید. داشتن این برگه، امکان تردد 10 روزه در جزیره را برای شما فراهم می‌کند.
برگه کاپوتاژ را دریافت کرده و هزینه استفاده از لندینگ کرافت و مالیات شهرداری را پرداخت کنید.
باربند روی خودرو نصب نداشته باشید.
اگر خودروی شما از نوع داخلی است، سال تولید آن نباید قبل‌تر از 95 و اگر خودروی شما از نوع خارجی باشید، سال تولید آن نباید قبل‌تر از 2010 باشد (در برخی موارد استثناهایی اعمال می‌شود).


ارزانترین زمان برای سفر به کیش با تور کدام است؟


اگر به دنبال ارزان‌ترین زمان برای سفر به کیش هستید، باید در فصل‌ها و زمان‌هایی که رونق گردشگری کاهش پیدا می‌کند (مانند فصل پاییز، اواخر بهار و فصل زمستان)، سفر کنید. یکی از مهم‌ترین هزینه‌هایی که در سفر به کیش بر روی هزینه کلی سفر شما تاثیر زیادی می‌گذارد، هزینه‌های مربوط و به محل اقامت و هتل است. توصیه می‌شود پیش از برنامه‌ریزی سفر خود به سایت رزرواسیون آنلاین هتل رهی نو سری بزنید تا از تخفیف‌های شگفت‌انگیز هتل‌ها باخبر شوید. بسیاری از هتل‌ها فقط چند بار در سال، تخفیف‌های فوق‌العاده دارند و خیلی زود هم ظرفیت آن‌ها تکمیل می‌شود. اگر دوست دارید اولین فردی باشید که از این تخفیف‌ها باخبر می‌شوید، هر چند وقت یکبار سری به سایت رزرواسیون آنلاین هتل رهی نو بزنید و یا با شماره‌های 72993000-021 و 74828-021 تماس بگیرید.


برای سفر به کیش چقدر پول لازم است؟


پاسخ به این سوال بستگی به سبک زندگی شخصی شما دارد. به طور کلی مهم‌ترین هزینه‌هایی که باید در نظر بگیرید عبارتند از هزینه رفت و برگشت (کشتی، هواپیما یا خودروی شخصی)، هزینه‌های خورد و خوراک، هزینه تفریحات آبی و هزینه‌ خرید پوشاک و سوغاتی. این هزینه‌ها قطعا در فصل اوج گردشگری بیشتر از ایام معمولی سال خواهد بود. در صورتی که ماشین شخصی به همراه نداشته باشید باید هزینه رفت و آمد در شهر را نیز در نظر بگیرید. اگر ماشین‌باز و عاشق خودروهای لاکچری مانند لامبورگینی، پورشه، ماستانگ یا دوج چلنجر باشید و بخواهید برای رفت و آمد در جزیره این ماشین‌ها را اجاره کنید، باید هزینه اجاره و اسناد مورد نیاز برای ودیعه را نیز به همراه خود داشته باشید.


آیا در فصل زمستان می‌توان از تفریحات آبی کیش استفاده کرد؟


اگر تمایل زیادی به استفاده از تفریحات آبی جزیره دارید، بهتر است فصل تابستان را برای سفر خود انتخاب کنید. با این حال، در سایر فصل‌ها نیز در صورتی که میزان وزش باد و شرایط آب و هوایی منطقه مطلوب بوده و خطری وجود نداشته باشد، حتی در فصل زمستان هم می‌توانید از تفریحات آبی کیش استفاده کنید. اما اگر شرایط مناسب نباشد هم جای نگرانی نیست؛ چراکه می‌توانید روی تفریحات آبی استخرهای سرپوشیده هتل‌ها و مراکز تفریحی سرپوشیده حساب کنید.


بهترین زمان سفر به کیش چه زمانی است؟


بهترین زمان سفر به کیش به هدف و اولویت‌های شخصی شما بستگی دارد. برای مثال اگر مناسب بودن هزینه برایتان مهم است، بهتر است زمانی سفر کنید که هتل‌ها تخفیفات ویژه ارائه می‌کنند. در صورتی که گرما را دوست ندارید، در فصل بهار یا زمستان سفر کنید. اگر هم دلتان می‌خواهد روی شن‌های نرم ریلکس کنید، آفتاب بگیرید و از تفریحات آبی ساحلی استفاده کنید، بهتر است در فصل تابستان به کیش سفر کنید. بهترین فصل کیش‌گردی برای افرادی که قصد خرید دارند نیز فصل حراج (پایان هر فصل) است.


بهترین تفریحات آبی کیش چیست؟


رایج‌ترین و ارزان‌ترین تفریح آبی کیش، قایق سواری با قایق‌های پدالی، موتوری و بادبانی است. غواصی در زیر آب نیز محبوب‌ترین فعالیت تفریحی کیش به حساب می‌آید و افرادی که آن را تجربه کرده‌اند، از غواصی در زیر آب و معاشرت با موجودات دریایی به عنوان هیجان‌انگیزترین فعالیت زندگی خود یاد می‌کنند. پاراسل، فلای بورد، شاتل سواری و جت اسکی نیز تفریحات دریایی رایجی هستند که در ساحل‌های مخصوص ارائه می‌شوند.


برای سفر به کیش پاسپورت لازم است؟


اگر تابعیت و ملیت ایرانی داشته باشید، به راحتی می‌توانید با داشتن مدارک شناسایی هویتی به جزیره کیش رفت و آمد داشته باشید. سفر به کیش برای اتباع غیرایرانی نیازمند داشتن پاسپورت و کسب ویزا است. ویزای کیش به شما امکان می‌دهد به مدت 3 ماه در این جزیره اقامت داشته باشید.
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
میرزایی ۱۴۰۲/۶/۲۸

چه زمانی میشه ارزانترین سفر به کیش رو داشت؟

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۴

میرزایی گرامی معمولا فصل گرما و قبل از عید نوروز قیمت ها مناسب ترند

بهرام ۱۴۰۲/۴/۲۵

در زمستان بین 9 تا 22 درجه واقعا عالیه بهتر از این نمیشه

  مدیر سایت۱۴۰۲/۵/۱۴

بهرام جان بله برای سفر به کیش بهترین فصل زمستان است

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...