رَهی نو

فاصله رشت تا بندرعباس

تعداد بازدید: ۱۴۱۵۲ ۵ بهمن ۱۴۰۱

آیا تا به حال از شمالی‌ترین شهرهای ایران به جنوبی‌ترین نقطه سفر کرده‌اید؟ آنچه که شهرهای زیبای ایران را از یکدیگر متمایز می‌کند، تفاوت در تاریخ، آداب و رسوم و فرهنگ بین آن‌ها است و چه بسا با سفر بین دو خطه سرسبز شمال تا شهرهای جنوبی ایران، پنجره‌ای متفاوت و جدید از آیین‌ها و آداب و رسوم تاریخ کشور به روی شما باز خواهد شد. بندرعباس در مرکز استان هرمزگان واقع شده است و یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جنوبی ایران به شمار می‌آید.

شاید هیچ سفری به اندازه سفر به این دو خطه خاص و هیجان‌انگیز نباشد. چون بین راه با شهرها و فرهنگ‌ها و رسومات متفاوت و بیشتری برخورد می‌کنید که شاید اگر این سفر اتفاق نمی‌افتاد، هیچ وقت فرصت کافی برای بازدید از آن مناطق پیدا نمی‌کردید. اگر به تاریخ، جامعه شناسی، بناهای تاریخی، آداب و رسوم و فرهنگ مناطق مختلف علاقه داشته باشید قطعا این سفرجذابیت فوق العاده‌ای برای شما خواهد داشت. در مسیر رشت تا بندرعباس، همراه ما از طریق سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو  باشید.

بهترین مسیر  رشت تا بندرعباس 

فاصله رشت تا بندرعباس حدود 18 ساعت است که براساس سلیقه و زمان می‌توانید از روش‌های مختلفی برای سفر به بندرعباس استفاده کنید. . فاصله رشت تا بندرعباس شاید طولانی باشد اما دیدنی‌های مسیر، شما را جذب خواهد کرد. پیشنهاد می‌کنیم، بعد از عبور از خطه شمال به شهرهای کویری مثل کاشان، نایین و اردستان و یزد سری بزنید. از تپه سیلک، شهر زیرزمینی نوش آباد دیدن کنید و بسته به سلیقه در صورتی که به تاریخ علاقه دارید، می‌توانید از خانه‌های باستانی عباسیان، خانه طباطبایی‌ها بازدید کنید و در آنجا با تاریخچه ساخت، قدمت تاریخی این مکان‌های باستانی آشنا شوید.

 

بهترین مسیر  رشت تا بندرعباس

 

فاصله رشت تا بندرعباس چند کیلومتر است

فاصله رشت تا بندرعباس حدود 1566 کیلومتر است. شاید وقتی این کیلومتر را می‌بینید انرژی تان کم شود و به نظر طولانی و خسته‌کننده باشد؛ اما این تصور اشتباه است. چون می‌توانید از این سفر طولانی بیشترین لذت را ببرید به شرطی که اشتیاق دیدن از شهرهای جدید را داشته باشید. انتخاب همسفر پایه، حوصله و هیجان از جمله نکاتی است که سفر را به کام‌تان شیرین می‌کند تا جاییکه که 18 ساعت اصلا به چشم‌تان نیاید.

روش‌های سفر از رشت تا بندرعباس

برای سفر از رشت تا بندرعباس هرنوع وسیله‌ای در اختیارتان است؛ فقط کافیست انتخاب کنید که دوست دارید چگونه سفرتان را آغاز کنید. اگر دوست دارید از مسیر لذت ببرید و شور و شوق دیدن شهرهای مختلف بین راه را دارید، قطعا با خودروی شخصی بهتر به هدفتان می‌رسید چون وقت و زمان و انتخاب مکان در دست شماست. البته سفرهای زمینی با اتوبوس و قطار همراه با خانواده و دوستان هم بسیار لذت‌بخش است. هرچه اتوبوس و قطار راحت‌تر باشد؛ قطعا حس و حال خوبی را تجربه می‌کنید و البته می‌توانید قید سفر زمینی با اتوبوس و قطار را بزنید و سفر هوایی را انتخاب کنید.

مسافت رشت تا بندرعباس با اتوبوس 

یکی از روش‌های سفر از رشت تا بندرعباس مسیر زمینی با اتوبوس است. مسیر رشت تا بندرعباس با اتوبوس حدود 18 ساعت طول می‌کشد. برای خرید بلیط اتوبوس به وبسایت‌های آنلاین فروش بلیط اتوبوس مراجعه کنید و بعد از انتخاب مسیر مد نظر، نتایج جستجو را بررسی کنید تا بهترین گزینه با قیمت مناسب را خریداری کنید.

مسافت رشت تا بندرعباس با قطار

برای رفتن به بندرعباس می‌توانید با قطار سفر کنید البته باید از رشت به تهران بروید و پس از آن بلیط قطار تهران به بندرعباس را تهیه کنید. سفر کردن با قطار هم لذت متفاوتی دارد. می‌توانید از وب سایت‌های فروش آنلاین مانند رهی نو، بلیت قطار را تهیه کنید.

مسافت رشت تا بندرعباس با هواپیما

بندرعباس در جنوبی‌ترین نقطه ایران قرار گرفته است، بنابراین سریع‌ترین و راحت‌ترین روش رسیدن به بندرعباس، سفر هوایی است. هزینه سفر هوایی نسبت به روش‌های زمینی گران‌تر است؛ اما در صورتی که هزینه سفر در اولویت شما نیست، سفر هوایی بهترین گزینه است. مسیر هوایی رشت تا بندرعباس 2 ساعته است، بنابراین در یک چشم به‌هم زدنی به مقصد می‌رسید. برای خرید بلیط هواپیمایی بندرعباس خرید آنلاین سریع‌ترین روش است که بدون اتلاف وقت، می‌توانید بلیط را خریداری کنید.

مسافت رشت تا بندرعباس با خودروی شخصی

سفر از رشت به بندرعباس با خودروی شخصی بسیار هیجان‌انگیز است و تجربه متفاوتی را در زندگی‌تان می سازد. چون می‌توانید با انواع آداب و رسوم، فرهنگ‌ها، تاریخ هر شهر، بناهای تاریخی، گویش و زبان آن منطقه آشنا شوید. برای مسافرت از رشت به بندرعباس 3 راه وجود دارد.

 

رشت تا بندرعباس

 

مسیر اول از استان گیلان حرکت می‌کنید و از  اصفهان و یزد و سیرجان عبور کرده به بندرعباس می‌رسید. این مسیر1542 کیلومتر است که 16 ساعت و 53 دقیقه طول می‌کشد.

مسیر دوم بعد از گذر از جاده رشت قزوین به سمت جاده همدان قزوین بروید و از شهر قزوین عبور کنید تا به مقصد برسید. این مسیر2006 کیلومتر است که حدود 25 ساعت و 32 دقیقه در راه هستید.

در سومین مسیر هم باید از آزاد راه رشت قزوین رانندگی کنید و از رودبار و شهرهای شمالی رد شوید تا به شهر زیبای بندرعباس برسید. به طور کلی مسیر اول که 16 ساعته طول می‌کشد، کوتاه‌ترین مسیر مسافرت از رشت تا بندرعباس است.

برای اقامت در رشت : هتل کادوس رشت

شهر ها و جاذبه های مسیر رشت بندرعباس

مسیر رشت به سمت بندرعباس مجموعه‌ای از زیبایی است؛ از جنگل‌ها گرفته تا شالیزارهای برنج، آبشار و رودخانه‌های زیبا که در شمال از آن‌ها عبور می‌کنید؛ سپس به مناطق کویری کاشان، اصفهان و یزد می‌رسید و در آن جا می‌توانید از خانه‌های تاریخی، موزه‌ها،آتشکده‌ها و حمام‌های قدیمی دیدن کنید و با کوله‌باری از اطلاعات به مقصد برسید.

شهر ها و جاذبه های مسیر رشت بندرعباس

جمع‌بندی

در مسیر رشت تا بندرعباس، برایتان از روش‌های مسافرت گفتیم و جاذبه‌های بین راه را معرفی کردیم. اینکه در طول مسیر به شما خوش بگذرد یا نه، به خودتان بستگی دارد. با انتخاب بهترین روش سفر، می‌توانید سفری خاطره‌انگیز و شیرین را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
زمانی الهام ۱۴۰۲/۷/۱۶

رشت تا بندرعباس با ماشین شخصی چقدر طول میکشه؟

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۱۷

الهام عزیز مسیری که از استان گیلان، اصفهان، یزد و سیرجان عبور کند این مسیر1542 کیلومتر است که 16 ساعت و 53 دقیقه طول می‌کشد.

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...