رَهی نو

فاصله رشت تا آمل

تعداد بازدید: ۱۱۸۵۸ ۵ بهمن ۱۴۰۱

آمل از شهرهای توریستی در استان مازندران است که جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد و هرساله تعداد زیادی توریست به این شهر مسافرت می‌کنند. اگر دوست دارید سرتاسر خطه شمال از گیلان به مازندران را ببینید حتما به آمل سر بزنید. فاصله رشت تا آمل با ماشین زیاد است و باید مسافت طولانی طی کنید؛ ولی بین مسیر جاهای دیدنی زیادی وجود دارد که طولانی بودن راه اصلا شما را خسته نمی‌کند. می‌توانید کمی در جنگل‌های سرسبز لاهیجان یک چایی زغالی خوشمزه آماده کنید و با خانواده از آرامش مطلق جنگل، دور از دود و آلودگی کمی ریلکس کنید و به لنگرود که رسیدید به طبیعت زیبای لیلاکوه سری بزنید و از صدای آبشار و بوته چای چای لذت ببرید. در مسیر فاصله رشت تا آمل همراهمان باشید.

 

فاصله رشت تا آمل از نظر مسافت و زمان 

اگر مقصد نهایی، تنها هدف سفر نباشد؛ می‌توانید از مسیر لذت بیشتری ببرید. شاید این جمله را زیاد شنیده باشید؛ اما یک بار تجربه‌اش ضرر ندارد. به طور متوسط در صورتی که با خودروی شخصی سفر می‌کنید فاصله رشت تا آمل 5 ساعت و 8 دقیقه طول می‌کشد و مسافتی حدود 300 کیلومتر را باید طی کنید. در بین راه با شهرهای سرسبز و زیبای شمال مثل لاهیجان، رامسر، لنگرود، تنکابن، رودسر، چابکسر، رویان، سلمان شهر، کلارآباد، نمک آبرود، کلاردشت و چالوس، رویان، نور، محمود آباد گذر می‌کنید تا به آمل برسید.

 

فاصله رشت تا آمل

 

فاصله رشت تا آمل چند کیلومتر است 

فاصله رشت تا آمل با خودروی شخصی 295 کیلومتر است و چیزی حدود 5 ساعت در راه خواهید بود که البته اگر توقف در مسیر داشته باشید؛ این مقدار، افزایش پیدا می‌کند. در این مسیر باید از جاده رشت کوچ اصفهان حرکت کنید تا به میدان امام رضا برسید و از آن جا به بعد به بزرگراه رشت لاهیجان وارد می‌شوید؛ در این مسیر می‌توانید برای رفع خستگی، توقف کنید، چایی بنوشید تا با انرژی بیشتری به بقیه مسیر ادامه دهید. به طور کلی مسیر رشت تا آمل اصلا خسته‌کننده نیست و با بازدید از جاذبه‌های شهرهای مختلف می‌توانید یک سفر خاطره‌انگیز را رقم بزنید.

 

روش‌ های سفر از رشت تا آمل

روش‌های مختلفی برای سفر از رشت تا آمل وجود دارد و به دلخواه می‌توانید یکی از مسیرهای اتوبوس و خودروی شخصی و هوایی را انتخاب کنید. اما متاسفانه آمل راه‌آهن و فرودگاه مسافربری ندارد؛ ولی در صورتی که بخواهید از قطار یا هواپیما استفاده کنید، می‌توانید از رشت به نزدیک‌ترین شهر به آمل که دارای ایستگاه راه‌آهن و هواپیما ست استفاده کنید و سپس با خودرو خود را به آمل برسانید.

 

مسافت رشت تا آمل با اتوبوس

مسافرت با اتوبوس به خصوص دسته‌جمعی یک لذت متفاوتی دارد. مسافت رشت تا آمل با اتوبوس، کمی بیشتر از 5 ساعت است، البته باید از اتوبوس‌های عبوری استفاده کنید. هزینه سفر اتوبوسی به انتخاب نوع اتوبوس و امکانات آن بستگی دارد.

 

مسافت رشت تا آمل با خودروی شخصی

روش سفر با خودروی شخصی با وجود اینکه طولانی‌ترین و یا شاید سخت‌ترین روش مسافرتی محسوب شود؛ اما برای افرادی که به ماجراجویی و بازدید از نقاط جدید علاقه‌مند هستند، بهترین روش به شمار می‌آید. همانطور که اشاره کردیم مسافت رشت تا آمل با ماشین شخصی حدود 5 ساعت طول می‌کشد و برای لذت بردن از سفر و بازدید از شهرها و جاذبه‌های توریستی هر شهر می‌توانید برنامه‌ریزی داشته باشید تا هم از زمان‌تان بیشترین بهره را ببرید و هم اینکه در کنار عزیزان‌تان لحظات خوشی را تجربه کنید. یکی از زیباترین شهرهایی که می‌توانید بازدید کنید، شهر سرسبز رامسر است که به بهشت خطه شمال شهرت دارد به جنگل دالخانی در رامسر سری بزنید و از  رانندگی در میان انبوه درختان سرسبز لذت ببرید. همچنین بام سبز لاهیجان و شیطان کوه از جاذبه‌های شهر لاهیجان است که هر ساله تعداد زیادی از توریست به این مکان سفر می‌کنند.

 

رشت تا آمل

 

جاذبه های مسیر رشت آمل  

جاده رشت تا آمل پر از شهرهای سرسبز با جاذبه‌های توریستی زیبای خطه شمال است که حال و هوای‌تان را تغییر می‌دهد. بعد از اینکه یک دل سیر در جنگل‌های لاهیجان و طبیعت رامسر قدم زدید و با استشمام اکسیژن خالص، هوای تمیز را به ریه های‌تان هدایت کردید در نمک آبرود توقف کنید. اگر دل‌تان برای تفریح تنگ شده نمک آبرود پر از وسایل تفریحی و بازی است. از تله کابین گرفته تا سورتمه در بین انبوهی از درختان و فضای سرسبز جنگل‌های شمال، هیجان را در شما بیدار می‌کند.

 

تله‌کابین نمک آبرود از جاذبه‌های توریستی آن است که تمام شهر زیر پای تان مثل نگینی زیبا می‌درخشد و بعد از رسیدن به خط یک تله‌کابین از پارک جنگلی نمک آبرود دیدن کنید. گوشه پارک، رستوران و کافی شاپ وجود دارد که می توانید ناهار یا نوشیدنی میل کنید و بعد به سمت مقصد حرکت کنید. در بین راه به رویان می رسید، می‌توانید از خانه نیمایوشیج، دریاچه الیمات، کلیسای آنتوان مقدس دیدن کنید. به طور کلی این مسیر بسیار مهیج است و باعث می‌شود بیشتر شهرهای شمال را در مدت زمان کوتاهی ببینید.

 

جمع‌بندی

در مسیر رشت تا آمل، برایتان از روش‌های مسافرت گفتیم و جاذبه‌های بین راه را معرفی کردیم. اینکه در طول مسیر به شما خوش بگذرد یا نه، به خودتان بستگی دارد. با انتخاب بهترین روش سفر، می‌توانید سفری خاطره‌انگیز و شیرین را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
حسین ۱۴۰۲/۷/۱۶

آمل شهر توریستی ؟ نمیدونستم مسیر رشت تا آمل رو چه خوب بررسی کردید و توضیح دادید

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۱۷

حسین عزیز ممنون از توجه تون و اینکه وقت گذاشتید مقاله رو مطالعه نمودید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...