رَهی نو

فاصله رشت تا شیراز

تعداد بازدید: ۲۷۱۹۵ ۲۱ دی ۱۴۰۱

کسی مایل نیست سفرش خراب شود و بیشتر دلش می‌خواهد مسافرت بی‌عیب و نقصی داشته باشد که برای همیشه در ذهنش ماندگار شود. برای رسیدن به این خواسته، بیشتر ما به این فکر می‌کنیم که وقتی به مقصد رسیدیم، چه تجربیاتی را امتحان کنیم که تاثیرگذارتر باشند؛ اما همه ماجرا مقصد نیست و مسیر رسیدن به آن هم به اندازه مقصد مهم است و باید طوری باشد که حالمان را بهتر کند و مشکلی در مسیر کارمان ایجاد نکنند.

این مطلب از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو را به فاصله رشت تا شیراز اختصاص دادیم و برای داشتن یک تجربه خوب از این سفر، شما را راهنمایی می‌کنیم چطور بتوانید مسیرتان به مقصد را به‌درستی طی کنید. پس، تا انتها همراه ما باشید تا اطلاعات مفیدی درباره سفر از رشت تا شهر شیراز در اختیارتان قرار دهیم.

فاصله رشت تا شیراز از نظر مسافت و زمان

بین رشت تا شیراز حدود 1100 کلیومتر مسافت است و برای طی کردن فاصله رشت تا شیراز از چند استان مختلف می‌گذرید که فاصله هرکدام متفاوت است. 3 راه مختلف رفتن از رشت به شیراز وجود دارد:

  • مسیر شماره 1: گیلان، قزوین، مرکزی، اصفهان، یزد، شیراز
  • مسیر شماره 2: گیلان، قزوین، مرکزی، اصفهان، شیراز
  • مسیر شماره 3: گیلان، قزوین، همدان، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، شیراز

 

رشت تا شیراز

 

فاصله رشت تا شیراز چند کیلومتر است؟

در بالا 3 مسیر مختلف را معرفی کردیم که شما را از رشت به شیراز می‌رسانند. آن‌ها مسافت متفاوتی دارند. مسیر اول 1500 کیلومتر است که 17 ساعت طول می‌کشد که به شیراز برسید. مسیر دوم کوتاه‌تر و حدوداً 1200 کیلومتر است. شما این مسافت را در 12 ساعت طی می‌کنید. مسیر سوم هم مانند راه اول، حدوداً 1500 کیلومتر است؛ اما از استان‌ها و شهرهای مختلفی می‌گذرید که دیدنشان حتماً برایتان جذاب خواهد بود.

مسافت میان رشت و شیراز در حدود 1100 کیلومتر است که معمولاً 12 تا 13 ساعت طول می‌کشد که آن را طی کنید. البته وسیله‌نقلیه‌ای هم که با آن سفر می‌کنید و مسیری که انتخاب می‌کنید از طریق آن به شیراز برسید، روی زمان تاثیر می‌گذارند و باعث کمتر یا بیشتر شدن آن می‌شوند. 

روش های سفر از رشت تا شیراز

چندین راه و وسیله حمل و نقل وجود دارد که با کمک آن‌ها فاصله شیراز تا رشت را طی کنید. اگر برنامه سفرتان را چیده‌اید؛ اما نمی‌دانید که چطور به مقصدتان برسید، ادامه را حتماً بخوانید.

مسافت رشت تا شیراز با اتوبوس

یک وسیله حمل و نقل عمومی که همیشه در دسترس باشد، اتوبوس است. شما می‌توانید فاصله رشت تا شیراز را با اتوبوس‌های مختلف بروید. البته برای این‌که در این مسیر دچار مشکل نشوید و حتماً به‌موقع بتوانید به سفرتان برسید، از قبل رزرو کردن و تهیه بلیت بهتر است. همین‌طور، آشنا بودن با زمان حرکت این وسیله‌ها کمکتان می‌کند تا برنامه سفرتان را طوری بچینید که وقتتان تلف نشود. اتوبوس‌ها مدل‌های مختلفی دارند که هر کدام از آن‌ها را می‌توانید با توجه به شرایط خودتان انتخاب کنید.

مسافت رشت تا شیراز با قطار

اگر بودجه سفرتان محدود است؛ اما می‌خواهید تجربه خوبی از این سفر برایتان به یادگار بماند، با قطار از رشت به شیراز بروید. البته این روش زمان بیشتری طول می‌کشد تا به مقصد برسید؛ این روش مسافرت شما از رشت به شیراز به‌طور مستقیم نیست؛ در ایستگاه اول شما از رشت به تهران می‌روید؛ سپس از آن‌جا به بعد سوار قطار تهران-شیراز می‌شوید تا به شهر شاعران ایرانی یعنی حافظ و سعدی برسید.

مسافت رشت تا شیراز با هواپیما

سفر با هواپیما از رشت به شیراز یک راه کاملاً راحت است و بعد از سوار شدن، یک ساعت و چهل دقیقه دیگر در شیراز پا به زمین می‌گذارید. فاصله میان این دو شهر با هواپیما 898 کیلومتر است. حرکت از فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل شهر رشت شروع می‌شود و بعد از پرواز در آسمان شهرهای مختلف در فرودگاه بین‌المللی دستغیب شیراز به زمین می‌نشیند.

برای رزرو بلیت حتماً زودتر اقدام کنید؛ چون، پرواز بین این دو شهر در روزهای خاصی انجام می‌شود و اگر مایلید در تاریخ و ساعت مشخصی در مقصد باشید، ممکن است پروازهای نزدیک را از دست دهید.

مسافت رشت تا شیراز با خودروی شخصی

با ماشین خودتان که سفر کنید، اختیار همه چیز با شما است و دیگر نیازی ندارید تابع جمع باشید. هر جا که مایل باشید، می‌مانید و استراحت می‌کنید و هر زمان که دلتان خواست، حرکت می‌کنید. با این روش سفر می‌توانید از شهرهای مختلفی که در مسیر سفرتان است، دیدن کنید.

 

فاصله رشت تا شیراز

جاذبه‌ های مسیر رشت شیراز

گفتیم که 3 مسیر متفاوت فاصله رشت تا شیراز از استان‌ها و شهرهای مختلفی می‌گذرد. شما با حضور در هر کدام از آن‌ها، می‌توانید به دیدن جاذبه‌های آن شهرها بروید و لحظات خوشی را در آن‌جا برای خود به یادگار بگذارید. در مسیر اگر وارد قزوین شدید، حتما از جاذبه‌هایی مانند عمارت باغ سپهدار، خیابان سپه، کلیسای کانتور و کاخ چهلستون دیدن کنید.

در یزد هم فرصت را غنیمت شمرده و از میدان امیرچخماق، آب انبار رستم گیو، حمام خان، آب انبار شش بادگیر و... دیدن کنید. اگر در مسیری بودید که به اصفهان رسیدید تماشای نقش جهان، منارجنبان، عالی قاپو و... را فراموش نکنید. زمانی هم که به مقصد خود یعنی شهر شیراز رسیدید، جاذبه‌های دیدنی آن شهر شما را به سمت خود می‌کشاند و قسمت دوم سفرتان شروع می‌شود.

 

جمع‌بندی

اشاره کردیم که مسافت میان رشت تا شیراز چند کیلومتر است و معمولاً چقدر طول می‌کشد تا فاصله میان رشت و شیراز را با وسایل نقلیه مختلف طی کنید. همین‌طور، روش‌های رفتن از رشت به مرکز استان فارس مختلف است و به همه آن‌ها اشاره کردیم و توضیحاتی راجع‌به هرکدام دادیم. اگر فکر می‌کنید نکته‌ای از فاصله رشت تا شیراز جا مانده است، حتماً ما را در جریان بگذارید.

شما برای مقصد نیاز به اقامتگاهی دارید که روزهای سفرتان در آن، بمانید و استراحت کنید. رهی نو سامانه‌ای است که می‌توانید هتل‌ها و اقامتگاه‌های شهر شیراز مانند هتل زندیه شیراز را در آن پیدا و رزرو کنید. پس، به سایت رهی نو   سر بزنید و از میان گزینه‌هایی که برایتان نمایش داده می‌شود، گزینه مناسب خودتان را انتخاب کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سروری ۱۴۰۲/۷/۱۹

قزوین هم کاخ چهل ستون داره نمیدونستم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۲۰

سروری گرامی بله خوشحالیم که مورد استفاده تون قرارگرفت

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...