رَهی نو

فاصله اصفهان تا گرگان

تعداد بازدید: ۱۲۳۰۷ ۲۰ دی ۱۴۰۱

اگر در اصفهان هستید و دوست دارید به گرگان سفر کنید، باید بگوییم که تصمیم خوبی گرفته‌اید. فاصله اصفهان تا گرگان یکی از مسیرهای زیبا و دیدنی ایران است و تجربه آن یک خاطره به‌یادماندنی برای مسافران خواهد بود.

 

اما اینکه چگونه می‌توان این مسافت را طی کرد و با چه روش‌هایی می‌توان از اصفهان به گرگان رفت، یکی از سؤال‌های پرتکرار مسافران این مسیر است. برای پاسخ به این سؤالات و کمک به مسافران، تصمیم گرفتیم که مسیرهای متصل میان این دو شهر را بررسی کرده و روش‌های سفر از اصفهان به گرگان را برای شما در این مقاله بنویسیم. برای آشنایی با این مسیر و تصمیم‌گیری برای انتخاب مسیر، در ادامه مطالب همراه ما باشید.

 

فاصله اصفهان تا گرگان از نظر مسافت و زمان

در فاصله اصفهان تا گرگان مسیرهای مختلفی وجود دارد و مسافت و زمان رسیدن با هرکدام از این مسیرها نیز متفاوت است. مسافت  و زمان این مسیرها به شرح زیر است.

 

مسافت بین اصفهان تا گرگان

 

  • مسیر 1: 828 کیلومتر = 9 ساعت و 55 دقیقه
  • مسیر 2: 850 کیلومتر = 10 ساعت و 7 دقیقه
  • مسیر 3: 844 کیلومتر = 10 ساعت و 27 دقیقه

در نظر داشته باشید که هریک از این مسیرها باتوجه‌به مسیر مواصلاتی و سرعت مجازی که دارند ثبت شده و در سرعت‌های غیرمجاز و پایین‌تر متفاوت خواهد بود.

 

فاصله اصفهان تا گرگان چند کیلومتر است

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم بسته به مسیر انتخابی شما فاصله اصفهان تا گرگان می‌تواند متفاوت باشد. این فاصله به ترتیب ۸۲۸، ۸۵۰ و ۸۴۴ کیلومتر است.

 

روش های سفر از اصفهان تا گرگان

مسافت میان اصفهان و گرگان ثابت است و فقط مسیرهای مواصلاتی آن متغیر بوده و در زمان رسیدن شما به مقصد تأثیر می‌گذارد. از طرفی روش‌های مختلفی برای طی‌کردن این مسیر وجود دارد و هریک از این روش‌ها هم تأثیر به سزایی در زمان سفر از اصفهان به گرگان دارند.

 

با بررسی هریک از این روش‌ها می‌توانید طبق برنامه و شرایط خودتان برای سفر تصمیم‌گیری کنید و هرکدام را که دوست داشتید انتخاب کنید. هرچند که در صورت مهیا بودن شرایط هم اکثر افراد دوست دارند تا راحت‌ترین و سریع‌ترین مسیر را انتخاب کنند.

 

مسافت اصفهان تا گرگان با اتوبوس

پایانه مسافربری اصفهان یکی از پایانه‌های مجهز ایران است و تقریباً می‌توان گفت که به اکثر استان‌ها و حتی برخی شهرستان‌ها ایران اتوبوس دارد. گرگان هم جزو شهرهایی است که می‌توانید از ترمینال اصفهان سوار اتوبوس شده و به طور مستقیم به گرگان بروید. یعنی در طول مسیر نیازی به توقف و تغییر اتوبوس ندارید.

 

مدت‌زمان سفر با اتوبوس از اصفهان تا گرگان 10 ساعت و 27 دقیقه است و در این مدت، زمان مسافت 823 کیلومتر را طی خواهید کرد.

 

مسافت اصفهان تا گرگان با قطار

برعکس پایانه مسافربری اصفهان، قطار مستقیمی برای فاصله اصفهان تا گرگان وجود ندارد؛ بنابراین اگر تمایل به سفر با قطار را دارید، می‌توانید از دو قطار برای این سفر استفاده کنید.

 

بهترین حالت ممکن برای سفر با قطار از اصفهان به گرگان این است که با قطار از اصفهان به تهران بروید و از آنجا مجدد سوار قطار شده و به گرگان بروید. درست است که تغییر قطار کمی سخت است، ولی بعضی افراد سفر با قطار را بیش‌تر دوست دارند و احساس امنیت و آرامش بیش‌تری دارند.

 

مسافت اصفهان تا گرگان با اتوبوس

 

مسیر اصفهان به تهران با قطار را می‌توانید 7 الی 9 ساعته (بستگی به قطار دارد) طی کنید و از تهران به گرگان را که با قطار 410 کیلومتر بوده 10 ساعته سپری می‌کنید. پس بدون درنظرگرفتن زمان انتظار قطار دوم، 17 الی 19 ساعت زمان سفر از اصفهان تا گرگان با قطار است.

 

مسافت اصفهان تا گرگان با هواپیما

سفر با هواپیما یکی از روش‌های سریع برای رسیدن به مقصد است. مانند مسیر اصفهان به گرگان با قطار، هیچ هواپیمای مستقیمی میان این دو شهر وجود ندارد. اگر دوست دارید که فاصله میان اصفهان تا گرگان را با هواپیما طی کنید، باید با هواپیما به تهران بروید که مدت‌زمان پرواز آن 1 ساعت و 20 دقیقه است و سپس از آنجا به گرگان بروید که مدت‌زمان این پرواز هم 1 ساعت و 10 دقیقه است و در مجموع 2 ساعت و 30 دقیقه مسیر سفر شما طول می‌کشد. فراموش نکنید که ممکن است ساعاتی را میان این دو پرواز منتظر بمانید.

 

مسافت اصفهان تا گرگان با خودروی شخصی

بیش‌تر افرادی که زمان کافی برای سفر دارند، ترجیح می‌دهند مسیر اصفهان تا گرگان را با خودروی شخصی خود طی کنند. این مسیر از شهرهای مختلفی می‌گذرد و می‌توانید از آن‌ها نیز دیدن کنید. در تیترهای قبلی که درباره مسافت و زمان مسیرها سخن گفتیم، حال می‌خواهیم این مسیرها را به شما معرفی کنیم تا از جزئیات این مسیرها هم آشنا شوید.

  • مسیر 1: اصفهان، بزرگراه شهید اردستانی، بزرگراه شهرک صنعتی جی، جاده اصفهان نائین، انارک، سمنان، شاهرود، گرگان
  • مسیر 2: اصفهان، آزادراه معلم، آزادراه امیرکبیر، قم، تهران، جاده دماوند، جاده فیروزکوه، جاده سوادکوه، قائم‌شهر، ساری، بهشهر، گرگان
  • مسیر 3: اصفهان، شاهین‌شهر، میمه، دلیجان، سلفچگان، پرند، تهران، جاده دماوند، جاده فیروزکوه، جاده سوادکوه، قائم‌شهر، ساری، بهشهر، گرگان

 

جاذبه های مسیر اصفهان تا گرگان

اگر با وسیله نقلیه خودتان مسافت اصفهان تا گرگان را طی می‌کنید و زمان کافی برای سفر خود دارید، پیشنهاد می‌کنیم که از جاذبه‌های مختلفی که در هریک از مسیرهای این سفر وجود دارد دیدن کنید و از سفر خود بیش‌تر لذت ببرید. این جاذبه‌ها عبارت‌اند از:

 

منطقه فسیلی سپاهان و ارگ مورچه‌خورت در شاهین‌شهر، قنات وزوان و مزد آباد، کاروان‌سرای مادر شاه و مسجد جامع و موزه مردم‌شناسی در میمه، حرم مطهر حضرت معصومه در قم، نارین قلعه نائین، خانه تاریخی پیرنیا، آب‌انبار معصوم خانی و بازار تاریخی در نائین، کویر ریگ جن در انارک، چشمه‌های باداب‌سورت، دریاچه چورت، دریاچه الدان، آبشار بولا، بوستان نیلوفر آبی و بسیاری از جاذبه‌های دیگر در ساری. البته همه این جاذبه‌ها در تمامی مسیرها وجود ندارد و شما باید بر اساس مسیر سفر و شهرهایی که عبور می‌کنید، از این جاذبه‌ها دیدن کنید.

 

جمع‌بندی

گرگان یکی از شهرهای گردشگری ایران است و اگر شما تصمیم دارید از اصفهان به این شهر سفر کنید، بعد از خواندن این مطالب و آشنایی با مسیر و شیوه‌های سفر به گرگان، می‌توانید هرکدام از روش‌ها را که مناسب شما بود انتخاب کنید و از سفر خود به این شهر خاطرات خوبی را رقم بزنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...