رَهی نو

فاصله اصفهان تا کرمانشاه

تعداد بازدید: ۲۶۴۹۷ ۲۰ دی ۱۴۰۱

اگر در شهر اصفهان هستید و دوست دارید به دیدن شهر زیبا و تاریخی کرمانشاه رفته و از نزدیک با فرهنگ غنی این شهر آشنا شوید؛ از جاذبه‌های گردشگری آنجا دیدن کنید و زیبایی‌های این شهر را ببینید، کافی است برای طی کردن مسیر آن هم بدون سختی و دغدغه یافتن راه، ابتدا بدانید که چگونه از اصفهان به کرمانشاه بروید و راحت‌ترین راه کدام است؟ بهتر است بدانید که راه و روش‌های مختلفی برای سفر شما به این شهر وجود دارد که شما می‌توانید بنا بر سلیقه و شرایط شخصی خودتان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

در این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو ما روش‌های مختلف سفر از اصفهان به کرمانشاه و مسافت و زمان لازم را بررسی کرده‌ایم و از جاذبه‌های طول مسیر برایتان سخن گفته‌ایم تا اگر دوست داشتید، گشتی هم در این جاذبه‌ها بزنید و از سفر خودت بیش‌تر لذت ببرید؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

بهترین مسیر اصفهان تا کرمانشاه 

مسیرهای مختلفی میان اصفهان تا کرمانشاه وجود دارد و هرکدام از این مسیرها مسافت متفاوتی داشته که برای رسیدن به مقصد، مدت‌زمان متفاوتی هم نیاز دارند. 3 مسیر مناسب برای سفر از اصفهان به کرمانشاه وجود دارد که به ترتیب زیر هستند:

فاصله اصفهان تا کرمانشاه

 

  • مسیر 1: 568 کیلومتر    7 ساعت و 18 دقیقه 
  • مسیر 2: 573 کیلومتر    7 ساعت و 26 دقیقه 
  • مسیر 3: 627 کیلومتر    7 ساعت و 29 دقیقه  

البته ناگفته نماند که این زمان برای سفر با خودروی سواری و سرعت قانونی ثبت شده است و روش سفر شما در زمان سفر شما تأثیرگذار بوده و در زمان‌های مختلفی شما را به مقصد می‌رساند. برای مثال، به‌طورقطع می‌دانید که سفر با هواپیما شما را زودتر از اتوبوس یا قطار به مقصد می‌رساند.  اگر قصد دارید قبل از کرمانشاه سری هم به شهر زیبای همدان بزنید می توانید فاصله اصفهان تا همدان در این مقاله بخوانید. 

از طرفی ممکن است که شما با اتوبوس یا قطار زودتر از هواپیما به مقصد موردنظر برسید. زیرا در برخی مواقع، پرواز مستقیمی برای شهر موردنظر نیست و شما باید از مبدأ تا شهر دیگری با اتوبوس یا سواری بروید و بقیه مسیر را تا مقصد با پرواز ادامه دهید و حتی ساعتی را منتظر پرواز باشید که در نهایت چندین ساعت طول می‌کشد. پس بیایید در ادامه جداگانه همه این موارد را برای اصفهان تا کرمانشاه بررسی کنیم.

فاصله اصفهان تا کرمانشاه چند کیلومتر است

همانطور که در بخش قبل به آن اشاره شد، از اصفهان تا کرمانشاه حدودا بین 560 تا 630 کیلومتر فاصله است.

روش های صفر از اصفهان تا کرمانشاه

برای سپری‌کردن فاصله اصفهان تا کرمانشاه روش‌های مختلفی را می‌توانید انتخاب کنید و این بستگی به انتخاب و موقعیت خود شما دارد. همان‌طور که در بالا هم به آن اشاره کردیم، می‌توانید مسیر اصفهان تا کرمانشاه را با اتوبوس، خودروی شخصی و... طی کنید که سفر با هر یک از این روش‌ها به شرح زیر است.

فاصله اصفهان تا کرمانشاه با اتوبوس

اگر دوست دارید برای سفر از اصفهان تا کرمانشاه از اتوبوس استفاده کنید، می‌توانید به طور مستقیم از پایانه اصفهان سوار اتوبوس کرمانشاه شده و در پایانه مسافربری کرمانشاه پیاده شوید. در چند زمان مختلف، اتوبوس‌ها اصفهان را به مقصد کرمانشاه ترک می‌کنند و مدت‌زمان لازم برای این سفر حدود 8 ساعت است.

فاصله اصفهان تا کرمانشاه با قطار

اگر علاقه‌مند سفر با قطار هستید، باید بگوییم که متأسفانه هیچ قطار مستقیمی از اصفهان به کرمانشاه وجود ندارد. نزدیک‌ترین مسیر ریلی به اصفهان که شما را به کرمانشاه می‌رسند، راه‌آهن ملایر یا اراک است. می‌توانید با اتوبوس یا خودروی سواری به یکی از این شهرها رفته و بقیه مسیر تا کرمانشاه را با قطار ادامه دهید.

از اصفهان تا اراک 281 کیلومتر است و حدود 4 ساعت زمان نیاز دارد و از اراک تا کرمانشاه با قطار 5.30 الی 6.30 ساعت طول می‌کشد که اگر فاصله انتظار تا زمان حرکت قطار را نادیده بگیریم 10 الی 11 ساعت کل سفر طول می‌کشد.
از اصفهان تا ملایر 382 کیلومتر بوده و چیزی حدود 5 ساعت زمان می‌برد تا به مقصد برسید. از ملایر تا کرمانشاه هم با قطار حدود 4 ساعت طول می‌کشد که درمجموع و بدون درنظرگرفتن معطلی‌های دیگر، 9 ساعت زمان برای این سفر نیاز است.

مسافت اصفهان تا کرمانشاه

 

فاصله اصفهان تا کرمانشاه با هواپیما

اگر دوست دارید بدون تلف کردن وقت از اصفهان به کرمانشاه سفر کنید و شرایط شما برای پرداخت هزینه بیش‌تر مساعد است، می‌توانید به‌وسیله هواپیما این فاصله را طی کنید و در زمان خود صرفه‌جویی کنید؛ زیرا مدت‌زمان این سفر 40 دقیقه بوده و به‌سرعت شما را به مقصد می‌رساند.

فاصله اصفهان تا کرمانشاه با خودروی شخصی

بسیاری افراد دوست دارند که با خودروی شخصی سفر کنند و از زیبایی‌های مسیر لذت ببرند. برای سفر با وسیله نقلیه شخصی، باید یکی از 3 مسیر گفته شده در ابتدای مطلب را طی کنید. سفر با خودروی شخصی در مسیرهای زیر امکان‌پذیر است و می‌توانید هرکدام را که دوست داشتید انتخاب کنید.

  • مسیر اول: اصفهان، بزرگراه امام خمینی (ره)، کمربندی نورآباد، جاده دورود - ازنا، کرمانشاه 
  • مسیر دوم: اصفهان، بزرگراه امام خمینی (ره)، کمربندی صحنه، جاده دورود - ازنا، کرمانشاه 
  • مسیر سوم: اصفهان بزرگراه امام خمینی (ره)، کمربندی صحنه، جاده ملایر - نهاوند، کرمانشاه 

شهر ها و جاذبه های مسیر اصفهان کرمانشاه 

اگر مسافت اصفهان تا کرمانشاه را با خودروی شخص خودتان طی می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که اگر زمان کافی برای سفر دارید، از جاذبه‌های موجود در مسیر هم دیدن کنید. فرقی نمی‌کند که کدام مسیر را انتخاب کنید، زیرا در همه مسیرهای جاذبه گردشگری وجود دارد. این جاذبه‌ها عبارت‌اند از:

برای مشاهده جاهای دیدنی کرمانشاه بر روی لینک کلیک کنید. 

  • کاروان‌سرای مورچه‌خورت، کاروان‌سرای مادر شاه، منطقه فسیلی سپاهان و ارگ مورچه‌خورت در شاهین‌شهر.
  • حمام و غار و قنات وزوزان در میمه.
  • دشت لاله‌های واژگون و آبشار چکان در الیگودرز.
  • تپه باستانی بابا قاسم و معبد لائودیسه در نهاوند.
  • سنگ نبشته بیستون، تندیس هرکول، نقش‌برجسته بلاش، نقش‌برجسته پیروزی گودرز دوم، نیایشگاه مادی بیستون، کتیبه شیخ علی خان زنگنه، کاروان‌سرای شاه‌عباسی، غار مردودر، پل ساسانی خزر، گور دخمه برناج، پل و سراب بیستون که همگی در بیستون واقع شده‌اند.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم تمامی مسیرها و روش‌های منتهی از اصفهان به کرمانشاه و زمان لازم برای آن‌ها را بنویسیم. امیدواریم که مطالب برای شما مفید باشد و شما بتوانید طبق شرایط و سلیقه شخصی خودتان مسیر مناسب برای سفرتان را انتخاب کنید.

زمانی که می خواهید برای اقامت چند روزه به کرمانشاه سفر کنید و از بین هتل های کرمانشاه یکی را بعنوان محل اقامت خود انتخاب کنید. بهتر است قبل از سفر به رزرو هتل اقدام کنید. رهی نو سایتی است که امکانات بهترین هتل های این شهر را مانند  هتل لاله بیستون کرمانشاه را در اختیار شما قرار داده است تا با کمک آن بتوانید هتل مناسب خود را آنلاین رزرو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نرگس نوروزی ۱۴۰۲/۷/۱۹

هتل پارسیان یا هتل لاله کرمانشاه کدوم هتل رو پیشنهاد میدید؟

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۲۰

نرگس عزیز لطفا با شماره رهی نو 74828-021 تماس بگیرید و از مشورت کارشناسان ما اطلاعات لازم را کسب نمایید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...