رَهی نو

فاصله اصفهان تا گنبد کاووس

تعداد بازدید: ۲۹۶۰ ۱۹ دی ۱۴۰۱

دومین شهر پر‌جمعیت استان گلستان، گنبد کاووس است که بیش‌تر ترکمن‌ها‌ی عزیز در آنجا سکونت دارند. وجود رودخانه‌ی گرگان در کنار این شهر آب‌و‌هوا‌ی آن را به حد‌ی دل‌انگیز می‌کند که با ورود به آن، دوست دارید تا مدت‌ها در این شهر زندگی کنید. علاوه بر این، جاذبه‌ها‌ی تاریخی، طبیعی و تفریحی همراه با فرهنگ غنی می‌تواند سوغاتی از گنبدکاووس باشد که هرگز یاد آن از ذهن شما بیرون نخواهد رفت.

 

اگر قصد دارید که از این شهر باستانی و چشم‌نواز دیدن کنید، خواندن ادامه‌ مطلب فاصله اصفهان تا گنبد کاووس را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این مطلب بدون شک در سفر بعد‌ی شما راهنما‌ی خوبی خواهد بود. پس اگر دوست دارید که در رابطه با فاصله اصفهان تا گنبد کاووس، روش‌ها‌ی سفر و جاذبه‌ها‌ی دیدنی این مسیر بیش‌تر بدانید، این مطلب را از دست ندهید.

 

فاصله اصفهان تا گنبد کاووس از نظر مسافت و زمان

برای طی فاصله اصفهان تا گنبد کاووس 2 مسیر پیش رو‌ی شما وجود دارد؛ البته اگر قصد سفر با ماشین شخصی خود‌تان را داشته باشید.

 

فاصله اصفهان تا گنبدکاووس

 

مسیر اول 10 ساعت و 5 دقیقه طول می‌کشد و برای آغاز آن باید به جاده اصفهان وارد شوید. بعد با حرکت در جاده نائین از کنار کوهپایه و شمس‌آباد عبور کنید. علی‌آباد و کوشکوئیه نیز از جمله شهر‌ها‌ی دیگر‌ی هستند که بر سر راه قرار گرفته‌اند. ادامه حرکت در این جاده، شما را به شهر نائین می‌رساند. با رسیدن به میدان طالقانی، ماشین را به سمت اولین خروجی، یعنی بلوار امام رضا برانید. از میدان جمهوری اسلامی نیز عبور کنید و در جاده نائین-انارک به مسیر خود ادامه دهید تا به انارک برسید. در امتداد جاده انارک-خور تا رسیدن به پلیس‌راه جندق، به حرکت خود ادامه دهید. در این نقطه باید دقت کنید که بزرگراه 70 آسیا را رد نکنید. در امتداد بزرگراه، وارد جاده جندق شوید و پس از طی مسافت طولانی به سمت جاده طرود-معلمان بروید. طرود، چجم، شاهرود، خوش ییلاق و آزاد‌شهر از شهر‌ها‌یی هستند که می‌توانید حین گذر از جاده، آن‌ها را ببینید. با ادامه همین مسیر، شما در نهایت به گنبد کاووس خواهید رسید.

 

برای حرکت در مسیر دوم جهت طی مسافت اصفهان تا گنبد کاووس، باید به آزادراه کنار‌گذر شرقی اصفهان وارد شوید. نطنز، کاشان، قم، گرمسار، آرادان، سرخه و سمنان از شهر‌ها‌ی زیبا‌یی هستند که در طول مسیر 2 می‌توانید به آن‌ها نیز سر‌ی بزنید. پس از رسیدن به شاهرود، ادامه‌ مسیر مطابق چیز‌ی که در مسیر اول گفته شد، انجام می‌شود. گذر از این مسیر حدودا 10 ساعت و 50 دقیقه طول می‌کشد.

 

فاصله اصفهان تا گنبد کاووس چند کیلومتر است؟

باتوجه‌به چیز‌ی که قبلا ذکر شد، 2 مسیر وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید فاصله اصفهان تا گنبد کاووس را طی کنید. مسیر 1، 836 کیلومتر و مسیر 2 نیز 894 کیلو‌متر است که قادر خواهید بود به‌وسیله اتوبوس و یا اتومبیل شخصی از این مسیر عبور کنید.

 

روش‌ها‌ی سفر از اصفهان تا گنبد کاووس

ازآنجاکه خطوط ریلی و هوایی در فاصله اصفهان تا گنبد کاووس هنوز راه‌اندازی نشده است، در حال حاضر امکان مسافرت با قطار و هواپیما وجود ندارد. بنابراین تنها روش‌ها‌ی ممکن برای این سفر، مسافرت با اتوبوس و یا مسافرت با خودرو‌ی شخصی است.

 

مسافت اصفهان تا گنبد کاووس با اتوبوس

شما پس از رزرو بلیط برای طی فاصله اصفهان تا گنبد کاووس می‌توانید در موعد سفر به ترمینال کاوه اصفهان، واقع در محله آزادان اصفهان، بلوار کاوه مراجعه کنید. اتوبوس از یکی از دو مسیر یاد‌شده عبور می‌کند. مقصد آن، پایانه گنبد کاووس در تقاطع بلوار سینا و خرمشهر است. اگر حوصله رانندگی ندارید و یا می‌خواهید نوع دیگر‌ی از سفر را تجربه کنید، مسافرت با اتوبوس را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

مسافت اصفهان تا گنبد کاووس با خودرو‌ی شخصی

از هر چه که بگذریم، در نهایت نمی‌توان مسافرت با خودرو‌ی شخصی را نا‌دیده گرفت؛ چرا‌که می‌توانید در طول مسیر دلخواه خود، فاصله اصفهان تا گنبد کاووس را همان‌طور که دوست دارید، طی کنید. اگر قصد استراحت دارید، دلتان یک غذا‌‌ی خوشمزه می‌خواهد و یا قصد بازدید از جا‌یی را دارید، خودرو‌ی شخصی بهترین گزینه برای سفر است. تنها کار‌ی که باید انجام دهید، فراهم‌کردن تدارکات سفر و انتخاب مسیر است.

 

جاذبه ها‌ی مسیر اصفهان گنبد کاووس

اگر مسیر 1 را برای طی فاصله اصفهان تا گنبد کاووس انتخاب کرده‌اید، بازدید از یادگار دوران قاجاریه، یعنی مزرعه حاج حسن را در جاده اصفهان- نائین فراموش نکنید. دیدن معماری آن قطعا شما را با خود به دوره‌ قاجار خواهد برد.اگر احیانا در طول مسافرت خود از اصفهان به گنبد کاووس، قصد اقامت در یک محل سنتی و ایرانی را دارید، اقامت‌گاه بوم‌گردی تک تکو بهترین مورد در این زمینه است. شما می‌توانید این اقامتگاه زیبا را در شهر تودشک و 100 کیلومتر‌ی اصفهان بیابید. این محل سنتی با حوض فیروزه‌ای، غذا‌ها‌ی محلی و یک معماری چشم‌نواز آماده‌ پذیرایی از شما عزیزان است.

مسجد جامع نائین و یا پارک کوهستانی کلیزه با آب‌و‌هوا‌ی دل‌انگیز و طبیعت بی‌نظیر نیز از مکان‌ها‌یی هستند که می‌توانید در طول سفر خود و طی فاصله اصفهان تا گنبد کاووس به سراغ آن‌ها بروید.

برای مشاهده جاهای دیدنی اصفهان بر روی لینک کلیک کنید. 

اصفهان تا گنبدکاووس

 

اگر هم مسیر 2 را انتخاب کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که به روستا‌ی با‌صفا‌ی ده نمک در 35 کیلومتر‌ی گرمسار سر‌ی بزنید. بدون شک دیدن آن، شما را برای یک اقامت کوتاه در روستا تشویق خواهد کرد. بهتر است بدانید که روستا‌ی زیبا‌ی ده نمک قدمت تاریخی دارد و بعلاوه اقامت‌ها‌ی بوم‌گردی بسیار‌ی را نیز در خود جای داده است که می‌تواند مقصد مناسبی برای گردشگران باشد.

 

اگر اهل بازار و خرید هستید، بازارچه مرز‌ی اینچه برون در گنبد کاووس، 20 کیلومتر‌ی اینچه برون از محل‌ها‌یی است که می‌تواند توجه شما را به خود جلب کند. در این بازارچه ضمن عرضه صنایع و محصولات روسی و ترکمن، لباس و زیورآلات هم به فروش می‌رسند. توصیه می‌کنیم که دریاچه مصنوعی گنبد کاووس، سد گلستان و برج گنبد قابوس را هم به فهرست بازدید خود اضافه کنید؛ چرا‌که خاطره‌ آن‌ها در ذهن شما جاودانه خواهد شد.

 

سخن پایانی

نه‌تنها شهر گنبد کاووس، بلکه مسیر واقع در فاصله اصفهان تا گنبد کاووس نیز پر از جا‌ها‌ی دیدنی است که از دست‌دادن آن‌ها، افسوس زیاد‌ی را به همراه خواهد داشت. پس این فرصت را غنیمت شمارید و این بار با کمک رهی نو سفر خود را لذت‌بخش‌تر و راحت‌تر از همیشه کنید.

زمانی که می خواهید برای اقامت چند روزه به اصفهان یا گنبد کاووس سفر کنید و از بین هتل های اصفهان و گنبد کاووس یکی را بعنوان محل اقامت خود انتخاب کنید. بهتر است قبل از سفر به رزو هتل اقدام کنید. رهی نو سایتی است که امکانات بهترین هتل های این شهر را مانند هتل پارسیان کوثر اصفهان را در اختیار شما قرار داده است تا با کمک آن بتوانید هتل مناسب خود را آنلاین رزرو کنید..

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
تونسی ۱۴۰۲/۷/۱۹

جاذبه مسیر اصفهان تا گنبد کاووس بازارچه مرز‌ی اینچه برون در گنبد کاووس هست که حتما پیشنهاد میشه به این بازار سری بزنید و از بافت قدیمی و زیبا لذت ببرید

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۲۰

دوست عزیز بسیار خوشحال شدیم از ابراز نظرتون تجربیات شما به دوستان دیگرمون هم کمک شایانی میکند

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...