رَهی نو

فاصله اصفهان تا گرمسار

تعداد بازدید: ۶۷۶۸ ۱۹ دی ۱۴۰۱

گرمسار یکی از زیبا‌ترین شهر‌ها‌ی استان سمنان است که تنها یک بار سفر به آن به حد‌ی می‌تواند شما را شیفته‌ خود کند که بار دیگر هم به آنجا بروید. این شهر 5182 کیلو‌متر‌ی در گذشته "خوار" نام داشت و از دیر‌باز نام آن در معجم البلدان با عنوان شهر بزرگ ثبت شد. این شهر همراه با کویر‌ها‌ی فراموش‌نشدنی از مقاصد خوب گردشگری به شمار می‌رود که می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. با طی فاصله اصفهان تا گرمسار، زیبایی شهر و جاذبه‌ها تنها بخشی از چیز‌ها‌یی است که شما را به وجد می‌آورند. پوشش سنتی، سوغاتی و صنایع‌دستی مردم از جمله قالی، جاجیم، منبت‌کاری و خیلی چیز‌ها‌ی دیگر هم حتما شما را ذوق‌زده خواهند کرد. پس اگر برای سفر به گرمسار مشتاق هستید، این مطلب برای طی فاصله اصفهان تا گرمسار، یک راهنما‌ی عالی خواهد بود.

 

فاصله اصفهان تا گرمسار از نظر مسافت و زمان

برای طی فاصله اصفهان تا گرمسار 3 مسیر وجود دارد که می‌توانید در صورت سفر با ماشین شخصی یکی از 3 مسیر را انتخاب کنید. هر یک از آن‌ها جاذبه‌ها‌ی جالب‌توجهی دارند که می‌توانند جان تازه‌ای به شما بدهند. البته این را هم ذکر کنیم که به طور میانگین مسافت اصفهان تا گرمسار حدود 476 تا 500 کیلومتر است.

 

فاصله اصفهان تا گرمسار

 

  • مسیر اول حدودا 4 ساعت و 50 دقیقه طول می‌کشد. اگر از بلوار کاوه حرکت خود را آغاز می‌کنید، به سمت بزرگراه چمران بروید و با ادامه مسیر در بزرگراه فرودگاه، در نهایت وارد آزاد‌راه کنار‌گذر شرقی اصفهان شوید و به حرکت خود ادامه دهید. مسیر بعدی که بعد از طی زمان زیاد‌ی در کنار‌گذر شرقی اصفهان، باید به آن بروید، آزاد‌راه خلیج‌فارس یا امیر‌کبیر (بخش اصفهان-نطنز) است. سپس این آزادراه را در بخشی که به آزاد‌راه نطنز-کاشان تعلق دارد، دنبال کنید. شما در نهایت باید از آزادراه امیر‌کبیر به آزادراه قم-گرمسار حرکت کنید. مسیر خود را همچنان ادامه دهید تا اینکه تابلو‌ی بزرگراه امام رضا را ببینید. وارد آن شوید و حرکت کنید. شما از طریق این بزرگراه می‌توانید به گرمسار برسید.
  • در مسیر دوم که از بلوار کاوه آغاز می‌شود، از گزبر‌خوار، شاهین‌شهر، مورچه خورت، دلیجان، پردیسان و قم باید بگذرید. پس از رسیدن به قم، ادامه‌ مسیر را مطابق راه 1 طی کنید. زمان طی این مسافت، 5 ساعت و 30 دقیقه تخمین زده می‌شود.
  • در مسیر سوم از فاصله اصفهان تا گرمسار که بخشی از آن مطابق مسیر دوم است، کیلومتر‌ها پس از دلیجان، کمی بعد از نیزار، به‌جای رفتن به راهی که به پردیسان و قم ختم می‌شود، به‌سوی حصار سرخ بروید. سلفچگان، نسیم‌شهر و پاکدشت از جمله شهر‌ها‌یی هستند که از کنار آن‌ها باید بگذرید تا به گرمسار برسید. این مسیر طولانی‌ترین مسیر ممکن است که 6 ساعت و 50 دقیقه زمان می‌برد.

 

فاصله اصفهان تا گرمسار چند کیلومتر است؟

همان‌طور که قبلا هم گفته شد، در کل 3 مسیر برای پیمودن اصفهان تا گرمسار وجود دارد. مطابق مسیر‌ی که انتخاب می‌کنید، مسافت و زمان رسیدن به مقصد نیز تغییر می‌کنند. در نتیجه فاصله اصفهان تا گرمسار در 3 مسیر یاد‌شده به این صورت است:

  • مسیر اول: 461 کیلو‌متر
  • مسیر دوم: 500 کیلو‌متر
  • مسیر سوم: 551 کیلومتر

 

روش‌ها‌ی سفر از اصفهان تا گرمسار

متاسفانه امکان طی‌کردن فاصله اصفهان تا گرمسار با اتوبوس، هواپیما یا قطار وجود ندارد. بنابراین سفر با خودرو‌ی شخصی تنها راه ممکن است.

 

اصفهان تا گرمسار

 

مسافت اصفهان تا گرمسار با خودرو‌ی شخصی

خودرو‌ی شخصی بهترین گزینه برای مسافرت است؛ البته اگر قصد توقف، استراحت و یا گشت‌و‌گذار در مسیر را داشته باشید. همان‌طور که پیش‌ازاین ذکر شد، 3 مسیر برای طی فاصله اصفهان تا گرمسار وجود دارد که می‌توانید از میان آن‌ها یکی را به اختیار انتخاب کنید. در بخش بعد‌ی به جاذبه‌ها‌ی مسیر اصفهان تا گرمسار اشاره می‌کنیم. بااین‌وجود شما قادر خواهید شد که بر اساس مکان‌ها‌ی دیدنی که قصد بازدید آن‌ها را دارید نیز مسیر خود را انتخاب کنید.

 

جاذبه ها‌ی مسیر اصفهان گرمسار

با انتخاب مسیر اول برای طی فاصله اصفهان تا گرمسار، شما می‌توانید از قلعه سنگی متعلق به دوره ساسانی که یکی از قدیمی‌ترین بنا‌ها‌ی کشور است، بازدید کنید. بعلاوه می‌توانید با توقف در کاروانسرا‌ی سر دهن از این بنا که یادگار دوره صفویه است نیز دیدن کنید. اگر هم به دنبال یک مکان مقدس برای زیارت و آرامش روح خود هستید، پیشنهاد ما، امامزاده سلطان حسین در نطنز است.

 

اگر به طولانی‌شدن سفر خود اهمیت نمی‌دهید و قصد شما لذت‌بردن از مسافرت است، نطنز از جا‌ها‌یی است که می‌توانید با بازدید از مکان‌ها‌ی دیدنی‌اش، حسابی خوش بگذرانید. اگر در حین سفر گرسنه شدید، رستوران آبی کاسپین در آزاد‌راه خلیج‌فارس آماده‌ پذیرایی از شما است.

 

قلعه‌ها‌ی سام آباد، قمرود، مظفر آباد، کاروانسرای محمدآباد و کویر ماسه‌ای گرمسار از دیگر جاذبه‌ها‌یی هستند که می‌توانید در طول مسیر اول و دوم (آزادراه قم) به گشت‌و‌گذار در آن‌ها مشغول شوید.
و اما در طولانی‌ترین مسیر انتخابی در فاصله اصفهان تا گرمسار، یعنی مسیر سوم هم آستان امامزاده محمد غایب، کاروانسرا‌ی الله قلی، رستوران بابا رحمت و انواع برج‌ها‌ی تاریخی از مکان‌ها‌یی هستند که می‌توانید زمان خود را با سیروسیاحت، استراحت و حتی تغذیه در آن‌ها سپری کنید.

برای مشاهده جاهای دیدنی اصفهان بر روی این لینک کلیک کنید.

قلعه‌ها‌ی سام آباد

 

شهر گرمسار نیز جاها‌ی دیدنی کم ندارد. غار نمکی گرمسار (روستا‌ی پاده)، کاروانسرا‌ی مشهور شاه‌عباسی ده نمک (40 کیلو‌متر‌ی شرقی گرمسار) و آب‌انبار گرمسار (مجاورت مسجد جامع)، تنها بخش کوچکی از جاذبه‌ها‌ی این شهر دوست‌داشتنی هستند.

 

بعلاوه اگر به ماجراجویی در کویر علاقه‌مند هستید، گرمسار از بهترین مقاصد گردشگری خواهد بود. کویر ریگ جن (پارک ملی کویر گرمسار) از کویر‌ها‌یی است که مطمئنا مجذوب زیبا‌‌یی و عظمت آن خواهید شد.

 

سخن پایانی

در این مقاله از رهی نو تلاش کردیم تا مسیر‌ها‌ی ممکن، شیوه مسافرت و جاذبه‌ها‌ی فاصله اصفهان تا گرمسار را به طور کامل شرح دهیم. گرمسار با گرما‌ی مردمی مهربان، صنایع‌دستی و جاذبه‌ها‌ی بی‌نظیر خود، پذیرا‌ی همه است. پس امیدواریم که با استفاده از این مطلب، سفر خوبی پیش رو داشته باشید و برای خود و خانواده‌تان خاطره‌ فراموش‌نشدنی از سفر به گرمسار رقم بزنید

زمانی که می خواهید برای اقامت چند روزه به اصفهان یا گرمسار سفر کنید و از بین هتل های اصفهان و گرمسار  یکی را بعنوان محل اقامت خود انتخاب کنید. بهتر است قبل از سفر به رزو هتل اقدام کنید. رهی نو سایتی است که امکانات بهترین هتل های این شهر را مانند هتل پارسیان کوثر اصفهان را در اختیار شما قرار داده است تا با کمک آن بتوانید هتل مناسب خود را آنلاین رزرو کنید..

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نریمان ۱۴۰۲/۷/۱۹

کوتاهترین مسیر اصفهان تا گرمسار چه مسیری هست؟

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۲۰

نریمان عزیز مسیر اول حدودا 4 ساعت و 50 دقیقه طول می‌کشد. که در همین مقاله که کامنت گذاشتید کامل توضیح داده شده است لطفا مسیر اول را بررسی نمایید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...