رَهی نو

فاصله رشت تا فومن

تعداد بازدید: ۱۰۸۳۸ ۱۸ دی ۱۴۰۱

رشت یکی از شهرهای سرسبز شمالی است که به خاطر آب و هوای خوب، وجود جنگل‌های سرسبز و نزدیکی آن به دریای خزر در ایام تعطیل و حتی غیر تعطیل، میزبان مسافران فراوانی از سر تا سر ایران است. بسیاری از مسافران که به این شهر سفر می‌کنند، بازدید از شهرها و مناطق اطراف آن را از دست نمی‌دهند. شهر فومن یکی از شهرهای استان گیلان بوده که در نزدیکی رشت قرار دارد. در این متن قصد داریم در مورد فاصله رشت تا فومن، انواع مسیرها و راه‌های سفر به این شهر به صورت کامل توضیح دهیم. پس با ما همراه باشید.

 

فاصله رشت تا فومن از نظر مسافت و زمان

فومن یکی از شهرهای استان گیلان است که به خاطر سرسبزی و طبیعت بکری که دارد، افراد بسیاری برای تعطیلات به آن سفر می‌کنند. برخلاف شهرهای بزرگ، در این شهر خبری از هیاهو و ترافیک‌های سرسام‌آور نیست. فاصله رشت تا فومن بسیار نزدیک است و شما می‌توانید کمتر از ۴۵ دقیقه، از شهر رشت به فومن برسید.

 

فاصله رشت تا فومن


زیباترین جاذبه های گردشگری ایران کدام است؟ برای مشاهده جاهای دیدنی ایران بر روی لینک کلیک کنید.


فاصله رشت تا فومن چند کیلومتر است

فاصله رشت تا فومن، از مرکز این دو شهر نزدیک به ٣٠ کیلومتر است. در نظر داشته باشید این فاصله بر اساس مرکز دو شهر است و ممکن است با توجه به مکان دقیق مبدا و مقصد شما متغیر باشد.

 

روش‌های سفر از رشت تا فومن

با توجه به کم بودن فاصله رشت تا فومن، سفر از رشت به این شهر، توسط خودرو شخصی صورت می‌گیرد. در ادامه مسیر سفر به این شهر از طریق خودروی شخصی را بیان می‌کنیم.

 

مسافت رشت تا فومن با خودروی شخصی

همانطور که بیان کردیم مسافت رشت تا فومن با خودروی شخصی، نزدیک به ٣٠ کیلومتر است. اگر بدون توقف از رشت به سمت فومن حرکت کنید، بعد از ۴٠ دقیقه به مقصد می‌رسید. برای رسیدن به شهر فومن، ابتدا باید وارد بلوار افتخاری که در سمت غرب شهر رشت قرار دارد، وارد شوید. در انتهای این بلوار وارد جاده رشت-فومن خواهید شد. در این مسیر شما از روستاهای جیرده پسیخان، آقا سید یعقوب، کلاشم و سندبالا می‌گذرید و در نهایت به شهر فومن خواهید رسید.

 

مسیر دیگری نیز برای سفر از شهر رشت به فومن وجود دارد که از مسیر قبلی کمی طولانی‌تر است. در این مسیر دوم که نزدیک به ٣٣ کیلومتر است شما ۴۵ دقیقه در راه خواهید بود. برای این که از مسیر دوم به شهر فومن برسید، ابتدا باید وارد جاده شیون فومنی که در جنوب غربی شهر رشت قرار دارد وارد شده، سپس وارد جاده فومن-سراوان شده و در نهایت با وارد شدن به جاده رشت-فومن، به این شهر خواهید رسید. در مسیر دوم، شما از روستاهای سلیمانداراب بالا، فلکده و سندبالا عبور خواهید کرد. 

 

رشت تا فومن

 

جاذبه های مسیر رشت فومن

علاوه بر جاهای دیدنی رشت که غیرقابل وصف است. مسیر رشت به فومن، سرسبز بوده و روستاهای فراوانی در بین راه قرار دارند. در بیشتر این روستاها مزارع سرسبز چایی وجود دارد. عطر چایی و منظره سرسبز مزارع، آرامشی وصف نشدنی به بیننده می‌دهد. در مسیر اول از روستاهای ملاسرا، جیرده پسیخان، آقا سید یعقوب، کلاشم بالا، کلاشم پایین، مرجغل، سند بالا و سند پایین عبور خواهید کرد. 

روستاهای سلیمانداراب بالا و فلکده در مسیر دوم قرار دارند. علاوه بر مزارع سرسبز، رودخانه‌های زیبا و حوضچه‌های پرورش ماهی در برخی از این روستاها وجود دارد. پس بازدید از این مکان‌ها را از دست ندهید.

 

 

زمانی که می خواهید برای اقامت چند روزه به فومن سفر کنید و از بین هتل های فومن یکی را انتخاب کنید. بهتر است قبل از سفر به رزو هتل اقدام کنید. رهی نو سایتی است که امکانات بهترین هتل های شهر فومن را مانند هتل معین فومن را در اختیار شما قرار داده است تا با کمک آن بتوانید هتل مناسب خود را آنلاین رزرو کنید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
علی امیری ۱۴۰۲/۷/۱۹

دشتهای سرسبز چای در مسیر رشت تا فومن واقعا زیباست و باعث میشه مسیر خسته کنند ه نشه

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۲۰

علی عزیز بسیار عالی ممنون از ابراز احساس زیباتون نظرات شما به مسافران دیگر کمک می کند

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...