رَهی نو

فاصله اصفهان تا نیشابور

تعداد بازدید: ۳۴۰۲ ۱۷ دی ۱۴۰۱

سفر رفتن تنها به مقصد خلاصه نمی‌شود؛ بلکه مسیر هم جزئی از آن است. بنابراین، مسیری که قصد رفتن از آن‌جا را دارید یا ماشینی که با آن سفر کنید به اندازه مقصد مهم هستند. در این مقاله از رهی نو در مورد فاصله اصفهان تا نیشابور حرف می‌زنیم؛ به شما می‌گوییم که مسافت میان این دو شهر چقدر است و با وسایل نقلیه مختلف حدوداً چقدر طول می‌کشد تا به مقصد خود برسید. بنابراین، این مطلب را تا انتهای آن دنبال کنید.

 

فاصله اصفهان تا نیشابور از نظر مسافت و زمان

برای رفتن از اصفهان به نیشابور تقریباً 16 ساعت در راه هستید؛ البته این عدد کم و زیاد هم می‌شود؛ چون وسیله نقلیه و زمانی که قصد مسافرت دارید، از مواردی هستند که روی مدت زمان سفر شما تاثیر می‌گذارند. بنابراین، اگر برایتان مهم است سر زمان مشخصی در مقصد خود یعنی نیشابور حضور داشته باشید، حتماً زودتر از موعد راه‌ بیفتید؛ مخصوصاً در ایام شلوغ تعطیلات که همه قصد سفر و گردش را دارند.

 

فاصله اصفهان تا نیشابور

 

فاصله اصفهان تا نیشابور چند کیلومتر است؟

فاصله اصفهان تا نیشابور در حدود 1200 کیلومتر است و معمولاً طی کردن این مسیر حدوداً 15 تا 17 ساعت زمان نیاز دارد. دلیل این تفاوت ساعت، مسیر و ماشینی است که قصد دارید با آن، این جاده‌ها را پشت سر بگذارید؛ چون برای رسیدن چند جاده مختلف وجود دارد و ماشین‌ها هم با سرعت‌های گوناگون و مدت استراحت متفاوت بین‌راهی حرکت می‌کنند.

 

روش های سفر از اصفهان تا نیشابور

شما به چند طریق مختلف می‌توانید فاصله اصفهان تا نیشابور را طی کنید. وسایل حمل و نقل عمومی اولین گزینه‌های روی میز هستند؛ اما آن‌ها هم با هم تفاوت‌هایی دارند که باعث می‌شوند بخواهید یک مورد را از میانشان انتخاب و برای سفر نهایی کنید. در ادامه برایتان می‌گوییم که از چه طریق امکان سفر از اصفهان به نیشابور وجود دارد.

 

مسافت اصفهان تا نیشابور با اتوبوس

در اصفهان چندین پایانه مسافربری اتوبوس است که تقریباً همیشه اتوبوس‌هایی دارد که شما را به نیشابور برساند. با این وسیله نقلیه عمومی معمولاً 17 ساعت طول می‌کشد که پا به نیشابور بگذارید. اتوبوس‌ها انواع مختلفی دارند؛ اولین مورد VIP تخت‌شو هستند که شما می‌توانید در آن به‌راحتی بخوابید و هیچ مشکلی برایتان پیش نیاید. اتوبوس‌های دیگر VIP کلاسیک یا درجه یک هستند. تفاوت آن‌ها در میزان راحتی است که باعث تغییر در قیمت بلیتی است که می‌پردازید. معمولاً می‌توانید برای هر روز بلیت اتوبوس را تهیه کنید؛ اما بهتر است از قبل پرس‌وجو کنید تا زمان سفرتان با مشکل روبه‌رو نشوید. شما می‌توانید از مدت‌ها قبل هم برای تاریخ دلخواه خودتان رزرو بلیت را انجام دهید؛ بنابراین، این کار به شما کمک می‌کند با آمادگی کامل به استقبال سفرتان به شهر نیشابور بروید.

 

مسافت اصفهان تا نیشابور با قطار

شاید برایتان زمان رسیدن مهم نباشد و تنها بخواهید مسافت اصفهان تا نیشابور را با آرامش طی کنید. برای این هدف، قطار گزینه کاملاً مناسبی به حساب می‌آید. از ایستگاه راه‌آهن اصفهان سوار قطار شوید و حدوداً 18 ساعت دیگر در مشهد پیاده شوید. البته این مسیر در میانه راه ایستگاه‌هایی برای توقف مانند کاشمر، طبس، هرند، تربت حیدریه و فریمان دارد که افراد مختلفی در آن‌جا سوار قطار یا از آن پیاده می‌شوند. پس از آن از مشهد با وسیله نقلیه اتوبوس یا خودرو سواری به نیشابور بروید.

 

اصفهان تا نیشابور


زیباترین جاذبه های گردشگری ایران کدام است؟ برای مشاهده جاهای دیدنی ایران بر روی این لینک کلیک کنید.


مسافت اصفهان تا نیشابور با هواپیما

در بعضی از سفرها باید سر زمان مشخصی در مقصد باشید و نیم ساعت هم زمان زیادی برای تلف کردن است. اگر می‌خواهید فاصله اصفهان تا نیشابور را در کمترین زمان طی کنید و به‌موقع به قرارهای خود برسید، بلیت هواپیما بگیرید. یکی دیگر از مزیت‌های هواپیما راحت بودن در طول سفر است؛ پس، اگر با بودن در ارتفاع و پرواز کردن مشکلی ندارید، می‌توانید با پرواز اصفهان-مشهد در مدت زمان 90 دقیقه به مشهد برسید. سپس، از آن‌جا راهی مقصد خود یعنی نیشابور شوید.

 

مسافت اصفهان تا نیشابور با خودروی شخصی

گاهی اوقات می‌خواهید از جاذبه‌های گردشگری مسیر دیدن کنید؛ بنابراین، ماشین شخصی گزینه مناسبی است. اگر ترافیک نباشد، با خودروی شخصی خود بین 15 تا 17 ساعت در راه هستید و اگر بخواهید، می‌توانید هر جا که دوست داشتید، بمانید و استراحت‌ کنید. چندین مسیر وجود دارد که فاصله اصفهان تا نیشابور را طی کنید. چند مسیر پرتردد را برایتان نام می‌بریم تا هنگام سفرتان از میانشان یک مورد را انتخاب کنید:

  • مسیر شماره یک: اصفهان، سگزی، کوهپایه، تودشک، نائین، انارک، جندق، دامغان، شاهرود، میامی، داورزن، سبزوار، نیشابور
  • مسیر شماره دو: اصفهان، وزوان، دلیجان، سه راهی سلفچگان، قم، گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود، میامی، داورزن، سبزوار، نیشابور
  • مسیر شماره سه: اصفهان، نطنز، کاشان، مشکات، قم، گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود، میامی، داورزن، سبزوار، نیشابور

 

جاذبه‌ های مسیر اصفهان نیشابور

3 مسیر مختلف برایتان نام بردیم که هر کدام از آن‌ها در جاده اصفهان به نیشابور قرار دهند. این راه‌ها مکان‌های گردشگری دارند که دیدنشان سفرتان را جذاب‌تر می‌کنند. اگر با ماشین شخصی خود سفر می‌کنید، می‌توانید در میانه راه به این مکان‌ها سر بزنید و چند ساعتی را در آن‌جا استراحت و تفریح کنید. بعضی از این جاهای دیدنی مسیر اصفهان تا نیشابور عبارت‌اند از:

  • کاروانسرای دیرگچین قم؛
  • تپه باستانی سیلک؛
  • چشمه علی دامغان؛
  • آسیاب آبی ریگاره.

برای مشاهده جاهای دیدنی نیشابور بر روی این لینک کلیک کنید. 

مسافت اصفهان تا نیشابور

 

جمع‌بندی

در مقاله رهی نو در مورد فاصله اصفهان تا نیشابور صحبت کردیم. برایتان گفتیم که برای این سفرتان از چه وسایل نقلیه‌ای می‌توانید استفاده کنید. همین‌طور، تعدادی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این مسیر مانند تپه‌‌های باستانی و چشمه‌های آب را برایتان نام بردیم که اگر با وسیله نقلیه شخصی بودید، به آن‌جاها سر بزنید. اگر فکر می‌کنید جای اطلاعات دیگری در این مطلب خالی بود که به شما کمک کند برای سفرتان بهتر تصمیم بگیرید، حتماً با ما به اشتراک بگذارید. اگر قصد رزرو هتل برای ا اقامت خود دارید که چند روز را در آن استراحت کنید می توانید هتل های نیشابور را مانند هتل امیران نیشابور  را از رهی نو با بهترین قیمت رزرو کنید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
هستی ۱۴۰۲/۷/۲۲

نیشابور هم شهر زیبایی است سفر عالی با دوستان داشتم همه شهرهای ایران زیباست

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۲۲

هستی عزیز کاملا با نظرتون موافقم همه شهرهای ایران زیباست ممنون از شما

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...