رَهی نو

فاصله اصفهان تا ساری

تعداد بازدید: ۱۲۸۱۱ ۱۳ دی ۱۴۰۱

فاصله اصفهان تا ساری

شهر ساری یکی از شهرهای معتدل و سرسبز شمال کشور است که علاوه بر جاذبه‌های گردشگری بی‌شمار آثار تاریخی و فرهنگی زیادی دارد. این آثار  پیشینه تاریخی غنی این شهر را نشان می‌دهد.

عمارت فاضلی را می‌توان نگین آثار تاریخی ساری دانست، این عمارت زیبا با آجرنماهای منحصربه‌فردی که دارد، تلفیق معماری پهلوی و قاجاری را به‌خوبی به نمایش گذاشته است. اگر به جاذبه‌های گردشگری علاقه‌مند هستید، می‌توانید از باداب سورت، دریاچه چورت و تالاب حمید و ... در شهر زیبای ساری دیدن کنید.

 

فاصله اصفهان تا ساری از نظر مسافت و زمان

اگر تمایل دارید به ساری سفر کنید، از میدان امام حسین به‌طرف اتوبان چمران حرکت کنید و مسیر خود را در جاده کاشان به قم ادامه دهید. شما می‌توانید در آزادراه امیرکبیر وارد مسیر دیگری شوید و از آزادراه حرم تا حرم به سمت ساری بروید یا مسیر خود را ادامه دهید و در آزادراه خلیج ‌فارس به سمت تهران حرکت کنید و پس از گذشتن از شهر تهران در جاده هراز به سمت آمل حرکت کنید. در ادامه باید وارد کمربندی شوید و سپس از بزرگراه آمل به بابل عبور کنید و پس از گذشتن از بلوار رحیمی، بلوار شهیدان طبری، سادات نیا، بلوار جهان‌پهلوان بهداد سلیمی و پاسداران به ساری می‌رسید. پیمودن فاصله بین اصفهان تا ساری 8 ساعت و 26 دقیقه طول خواهد کشید.

 

فاصله اصفهان تا ساری

 

فاصله اصفهان تا ساری چند کیلومتر است

درصورتی‌که قصد دارید از اصفهان به ساری بروید دو مسیر برای پیمودن فاصله اصفهان تا ساری وجود دارد که مهم‌ترین مسیر، جاده زیبای هراز است که بسیاری از گردشگران و تورهای گردشگری به جهت کوتاه‌بودن مسیر و زیبایی‌های آن این جاده را برای سفر انتخاب می‌کنند. برای اینکه از اصفهان به ساری برسید مسیری 685 کیلومتری در انتظار شماست.

 

روش‌های سفر از اصفهان تا ساری

در این قسمت قصد داریم روش‌های سفر از شهر تاریخی اصفهان به شهر گردشگری ساری را بیان کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

مسافت اصفهان تا ساری با اتوبوس

بسیاری از افراد به دلایل مختلف از جمله ارزان‌قیمت بودن بلیت اتوبوس نسبت به سایر وسایل نقلیه ترجیح می‌دهند از اتوبوس برای مسافرت استفاده می‌کنند. اگر شما نیز تمایل دارید سفری اقتصادی و ارزان قیمت را پشت سر بگذارید، می‌توانید مسیر اصفهان تا ساری را با اتوبوس طی کنید.

 

مسافت اصفهان تا ساری با قطار

یکی از مزیت‌های مسافرت در فاصله اصفهان تا ساری وجود خط ریلی مستقیمی است که از اصفهان به ساری می‌رود. شما می‌توانید در صورت تمایل برای سفر از اصفهان به ساری بلیت قطار تهیه کنید و از زیبایی‌های بی‌نظیر این مسیر لذت ببرید.

 

مسافت اصفهان تا ساری با هواپیما

اگر از مسیرها و سفرهای طولانی بیزار هستید و طولانی‌بودن مسیر بین اصفهان تا ساری نیز موجب رنجش خاطر شماست، می‌توانید با تهیه بلیت هواپیما ظرف مدت‌زمان کوتاه‌تری حدود 1 ساعت و 50 دقیقه به مقصد برسید.

 

اصفهان تا ساری

 

مسافت اصفهان تا ساری با خودروی شخصی

خوردن یک چای شمالی یا عکس‌گرفتن از مناظر جاده هرکسی را ترغیب می‌کند که برای پیمودن فاصله بین اصفهان تا ساری از خودروی شخصی خود استفاده کند. با اینکه جاده هراز دارای پیچ‌های بسیاری است که ممکن است رانندگی را سخت کند؛ ولی بیشتر افراد سفر با خودروی شخصی را ترجیح می‌دهند.

 

جاذبه‌ های مسیر اصفهان ساری

مسیر طولانی بین اصفهان تا ساری پر از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی است که علاقه‌مندان به سفر می‌توانند در مسیر خود، سری به آنها بزنند و سفر خود را به‌یادماندنی‌تر کنند. با ما همراه باشید تا در ادامه برخی از آنها را به شما معرفی کنیم.

برای مشاهده ی جاهای دیدنی اصفهان و جاهای دیدنی ساری کلیک کنید.

 

باغ فین

دلیل اصلی شهرت این باغ، قتل امیرکبیر صدراعظم مشهور قاجاری است. این باغ زیبا دارای فواره‌های بسیاری است که زیبایی‌اش را چندین برابر کرده است؛ علاوه بر فواره‌های زیبا بناهای تاریخی متعددی از جمله خلوت کریم‌خانی، حوض جوشان، شتر گلوی قاجاری، تقسیم گاه آب و موزه ملی کاشان نیز در باغ فین وجود دارد که شما می‌توانید از آنها بازدید کنید.

 

جنگل ابر فیلبند

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری فاصله اصفهان تا ساری، فیلبند است که به بام مازندران نیز معروف است. این جنگل به‌خاطر ارتفاع 2300 متری که با سطح دریا دارد، برای کوهنوردی بسیار مناسب است. تماشای طلوع و غروب خورشید در روستای فیلبند یکی از رؤیایی‌ترین صحنه‌هایی است که می‌توانید تماشا کنید. علاوه‌برآن در مسیر فیلبند شما از جنگل‌های راش و ممرز و... عبور می‌کنید که زیبایی مسیر را چندین برابر می‌کند.

برای مشاهده جاهای دیدنی مازندران کلیک کنید.

جنگل سنگده

جنگل‌های شمال، به‌تنهایی جزو زیباترین جاذبه‌های گردشگری به شمار می‌روند؛ اما زمانی که آبشاری را در خود جای دهند به تکه‌ای از بهشت تبدیل می‌شوند. جنگل سنگده بهشتی در دل جنگل‌های هیرکانی است. این جنگل با جاده رؤیایی که دارد مناسب پیاده‌روی‌های طولانی‌مدت است. زمانی که پیاده‌روی شما به انتهای خود می‌رسد، سکوت جنگل جای خود را به جریان آب می‌هد و شما با یکی از زیباترین آبشارهای خزه‌ای شمال کشور روبه‌رو می‌شوید.

 

مسافت اصفهان تا ساری

 

حرم حضرت فاطمه معصومه (ع)

دوستداران ائمه اطهار می‌توانند در مسیر اصفهان به ساری در قم توقف کنند و علاوه بر جنبه تفریحی سفر از فضای معنوی ایجاد شده برای زیارت به حرم حضرت معصومه که خواهر امام هشتم شیعیان نیز هستند، استفاده کنند. همچنین می‌توانید از بازار قدیمی قم، مسجد جمکران، مدرسه فیضیه قم، مقبره‌های باغ گنبد سبز و کاروان‌سرای حوض سلطان  نیز دیدن کنید.

 

دشت و دریاچه لار

همان گونه که گفتیم جاده هراز سرشار از جاذبه‌های گردشگری است که با توقف در مسیر می‌توانید از آنها لذت ببرید. یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری فاصله اصفهان تا ساری دشت لار است که بزرگ‌ترین دره ایران نیز به شمار می‌آید. درون این دره چشمه‌های بسیاری می‌جوشد؛ به همین دلیل به این دره سرزمین چشمه‌ها نیز می‌گویند. در فصل بهار این دشت مملو از گل‌های شقایق و سایر گل‌ها می‌شود که زیبایی این دره را چندین برابر می‌کند.

 

آتشکده آمل

تاریخ ساخت آتشکده زیبای آمل به زمان ساسانی بازمی‌گردد. معماری خاص و منحصربه‌فرد آن سبب شده است تا این آتشکده جزو بهترین آثار تاریخی قرن نهم قرار گیرد. همچنین تزییناتی که در این بنا به‌کاررفته است باعث شده است علاقه‌مندان به تاریخ را به خود جذب کند.

اگر قصد اقامت در شهر ساری را دارید برای رزرو هتل می توانید هتل های ساری مانند هتل سالاردره ساری و هتل بادله ساری را از رهی نو با بیشترین تخفیف رزرو کنید.

کلام آخر

در این مقاله از رهی نو تلاش کردیم  سفر در فاصله اصفهان تا ساری را به بهترین سفر شما تبدیل کنیم و علاوه بر بررسی جاده و وسایل نقلیه سفر، به جاذبه‌های گردشگری و تاریخی مسیر سفر نیز بپردازیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
پاکیزه ۱۴۰۲/۹/۳۰

پس چرا اصفهانی زیاد ساری نمیاد؟ به نظرم کلی اشغال تو مسیره که باید مسئولان استانی به فکر بین شهرها هم باشند . آب دریا هم که میگن خیلی الوده شده. موفق باشید .

  مدیر سایت۱۴۰۲/۱۰/۲

چرا دوست عزیز میان همه ایرانیها به شهرهای شمالی میروند

نگار محمدی ۱۴۰۲/۷/۲۲

از جاذبه‌های گردشگری اصفهان تا ساری به درستی فیلبند رو اشاره کردید بسیار عالی، واقعا زیباست و باید همه یکبار هم که شده برن فیلبند

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۲۲

نگار محمدی عزیز مثل همیشه از ثبت نظر و تجربه تون در سایت رهی نو سپاسگزاریم همواره در کنار شما هستیم به امید بهترین ها برای شما

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...