رَهی نو

فاصله مشهد تا نیشابور

تعداد بازدید: ۳۷۳۶۴ ۱۸ آبان ۱۴۰۱

شهر نیشابور یکی از بزرگ‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی به‌حساب می‌آید که به سنگ‌های فیروزه و بوته‌های ریواس معروف است. این شهر بعد از مشهد، دومین شهر بزرگ استان و نماد تاریخ و فرهنگ ایرانیان است که گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. نیشابور جاهای دیدنی زیادی دارد که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

آرامگاه بی‌بی شطیطه، دره هفت غار، آبشار بوژان، دهکده چوبی نیشابور، سرای زهدی نیشابور، آب انبار بازار نو، گرمابه مرمر، گرمابه گلشن، قلعه لک لک آشیان، آرامگاه عطار نیشابوری، آرامگاه عمر خیام، آرامگاه کمال‌الملک و کاروانسرای شاه عباسی نیشابور تنها برخی از جاهای دیدنی نیشابور است. اگر قصد دارید فاصله مشهد تا نیشابور را طی کنید، با ما همراه باشید تا با مسیر آشنا شوید.

فاصله مشهد تا نیشابور از نظر مسافت و زمان

برای پیمودن فاصله مشهد تا نیشابور باید از خیابان بسیج مشهد، خود را به بزرگراه شهید قاسم سلیمانی برسانید. پس از گذر از پلیس راه، مسیر را از آزادراه شهید شوشتری ادامه دهید. در این مسیر از کنار شهرک بهارستان، شهرک ابوذر، بازحوض سفلی و ملک آباد عبور خواهید کرد تا به جاده مشهد نیشابور برسید.

در این جاده از کنار جمال ده، مسکن مهر بینالود، علی آباد علی کوری، قلعه وزیر، سر تلخ، خرو و فخریه میگذرید تا به اتوبان امام رضا و ورودی شهر زیبای نیشابور برسید. برای اینکه مسافت مشهد تا نیشابور را بپیمایید، حدود یک ساعت و سی دقیقه زمان نیاز دارید.

فاصله مشهد تا نیشابور چند کیلومتر است

درصورتی‌که قصد دارید فاصله مشهد تا نیشابور را طی کنید باید بدانید که یک مسیر 129 کیلومتری در انتظار شما است.

 

فاصله مشهد تا نیشابور

 

روش های سفر از مشهد تا نیشابور

در این قسمت می‌خواهیم به شما بگوییم که با چه روش‌هایی می‌توانید فاصله مشهد تا نیشابور را بپیمایید. پس اگر قصد دارید از شهر مشهد به شهر نیشابور سفر کنید، این قسمت مقاله را از دست ندهید.

مسافت مشهد تا نیشابور با اتوبوس

اگر از آن دسته افراد هستید که حوصله رانندگی ندارند، به‌راحتی می‌توانید با اتوبوس فاصله مشهد تا نیشابور را طی کنید. برای این منظور باید به ترمینال مشهد بروید تا این مسیر 136 کیلومتری را با اتوبوس در زمان یک ساعت و 32 دقیقه بپیمایید.

مسافت مشهد تا نیشابور با خودروی شخصی

شاید بخواهید فاصله مشهد تا نیشابور را با خودروی شخصی خود طی کنید. در این صورت هر زمان که دلتان می‌خواهد حرکت می‌کنید و هرجا که خواستید توقف می‌کنید تا هم خستگی خود را در کنید و هم از جاهای دیدنی مسیر لذت ببرید. همان‌طور که قبلا گفته شد مسافت مشهد تا نیشابور 129 کیلومتر است و حدود یک ساعت و نیم با خودرو طول می‌کشد.

مسافت مشهد تا نیشابور با قطار

شما می‌توانید فاصله مشهد تا نیشابور را با قطار هم طی کنید. به این ترتیب که باید بلیط قطار مشهد تهران را خریداری کنید و در ایستگاه نیشابور از قطار پیاده شوید. قطار در سه زمان مختلف 7:40، 12:15 یا 14:05 مشهد را به سمت نیشابور و تهران ترک می‌کند.

شهر ها و جاذبه‌های مسیر مشهد تا نیشابور

در این قسمت قصد داریم جاهای دیدنی نیشابور و جاهای دیدنی مشهد را بررسی کنیم.

ملک آباد

در فاصله مشهد تا نیشابور در بخش احمدآباد شهری به نام مُلْک‌آباد قرار دارد که با آب‌وهوای کوهپایه‌ای خود، دارای تابستان‌های نسبتا گرم و بادخیز و زمستان‌های سرد و برف‌گیر است. این شهر در فاصله ۳۲ کیلومتری از مشهد قرار دارد.

امامزاده سید ابوالقاسم صالح (ع)

آستان امامزاده سید ابوالقاسم صالح (علیه‌السلام) در شهر ملک آباد قرار دارد. محل دقیق آن در میان آرامستان روستای قاسم آباد است. این امامزاده به نوادگان امام موسی الکاظم (علیه‌السلام) برمی‌گردد. نمای بیرونی بنا به رنگ سبز است و از سنگ مارون در دیوار خارجی بقعه استفاده شده است. گنبد آن نیز مانند عرقچینی به قطر 3 و ارتفاع 2/5 متر است. از سمت جنوب وارد درب بقعه خواهید شد و در سه سوی دیگر پنجره‌های برای تامین نور تعبیه شده است. این مکان دارای یک چشم‌انداز جالب است.

 

مسافت مشهد تا نیشابور

چشمه آبگرم گراب مشهد

یکی از مناطق دیدنی در اطراف مشهد، چشمه آبگرم گراب است که در 49 کیلومتری فاصله مشهد تا نیشابور روی تپه ی مخروطی شکل قرار دارد. چند چشمه پرآب فاصله 500 متر از هم به یکدیگر ملحق شده و این چشمه را ایجاد کرده‌اند. مقادیر زیاد کلر و سولفات در آب این چشمه وجود دارد که سبب رفع مواد زائد بدن می‌شود. مردم این روستا عقیده دارند آب این چشمه بیماری‌های مربوط به لوزالمعده، معده، صفرا و بیماری‌های مفصلی را درمان می‌کند. البته متاسفانه امروزه توجه زیادی به این روستا نمی‌شود.

روستای ده سرخ

این روستا در فاصله 45 کیلومتری از مشهد قرار دارد و حدود 2000 سال قدمت دارد. خاک قرمز و خانه‌های سرخ رنگ آن، سبب شده تا روستا به این نام معروف شود. ده سرخ در دامنه کوه‌های بینالود قرار دارد و دارای آب‌وهوایی مطبوع در تمام فصول است؛ اما باغ‌های این روستا در فصل بهار و پاییز زیبایی خیره‌کننده‌ای دارند.

این روستا علاوه بر طبیعت زیبا، جاهای دیدنی زیادی هم دارد. چشمه زمزم، مصلای امام، مقبره امامزاده عبدالعزیز، قلعه نو و کاروانسرای شریف آباد از دیدنی‌های این روستا است که قلعه مربوط به زمان صفوی و کاروانسرا مربوط به دوران قاجار است.

روستای ده سرخ

قدمگاه

این شهر نیز در فاصله مشهد تا نیشابور و در فاصله 24 کیلومتری از نیشابور قرار دارد و دلیل نام‌گذاری آن جای پایی است که روی یک سنگ سیاه نقش بسته و به قدمگاه امام رضا معروف شده است. بنای موجود که دارای گنبد فیروزه‌ای دو طبقه است، از دوران 11 هجری قمری و زمان شاه عباس صفوی به جا مانده است. یک چشمه نیز در اینجا وجود دارد که طبق روایات، به دستور آن حضرت جاری شده است. از دیگر دیدنی‌های این منطقه می‌توان باغ قدمگاه و آبشار درود را نام برد.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم فاصله مشهد تا نیشابور، جاذبه‌های مسیر و تمام نکاتی که در این مسیر نیاز دارید را بررسی کنیم. امیدواریم با استفاده از این مطالب سفر خوشی داشته باشید. اگر قصد سفر و اقامت در نیشابور را دارید می توانید هتل های نیشابور را مانند هتل امیران نیشابور از رهی نو با بهترین قیمت رزرو کنید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نوشین ۱۴۰۲/۷/۲۳

روستای ده سرخ 2000 سال قدمت داره پس باید دیدنی باشه چه تاریخی گذرونده

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۲۴

نوشین عزیز بله دقیقا همینطور که روستایی با این قدمت حتما دیدن داره امیدورارم سفری به این روستا داشته باشید میتوانید از خدمات رهی نو استفاده نمایید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...