رَهی نو

فاصله تهران تا تفرش

تعداد بازدید: ۶۰۹۲ ۱۴ آبان ۱۴۰۱

تفرش یک از بزرگترین شهرهای استان مرکزی است. به دلیل جذابیت‌های طبیعی و مکان‌های تاریخی که در این شهر وجود دارد، سالانه افراد بسیاری به این شهر مسافرت می‌کنند. در این متن در مورد مسیر تهران تا تفرش، مدت زمانی که در راه خواهید بود و جاذبه‌های دیدنی در طول این مسیر توضیح خواهیم داد. 

 

فاصله تهران تا تفرش از نظر مسافت و زمان

از تهران دو مسیر برای رفتن به شهر تفرش وجود دارد.  در مسیر اول، شما از از کنار شهرهای اسلامشهر، رباط کریم و ساوه عبور می‌کنید. سپس در سه راهی سلفچگان به سمت شهر دستجرد می‌روید و در نهایت به شهر تفرش خواهید رسید. از لحاظ مسافت از این مسیر، شهر تفرش نزدیک به ٢٣۴ کیلومتر با تهران فاصله دارد که تقریبا ٢ ساعت و ۵۶ دقیقه طی کردن این مسیر طول خواهد کشید.

 

در مسیر دوم باید به سمت شهر قم حرکت کنید، سپس به سمت دستجرد بروید و در آخر به شهر تفرش خواهید رسید. در این مسیر شهر تفرش ٢۴٧ کیلومتر با تهران فاصله دارد و مدت زمانی که در مسیر خواهید بود نزدیک به ٣ ساعت و ١۵ دقیقه خواهد بود.

 

فاصله تهران تا تفرش چند کیلومتر است؟

فاصله تهران تا تفرش با توجه به نوع مسیری که انتخاب می‌کنید متفاوت است. در کوتاه‌ترین مسیر فاصله این شهر با تهران نزدیک به ٢٣۴ کیلومتر است که از شهرهای اسلامشهر، رباط‌ کریم و ساوه عبور می‌کند. طولانی‌ترین مسیر، از شهر قم و ساوه به سمت این شهر بوده که نزدیک به ٢۴٧ کیلومتر مسافت آن است.

 

فاصله تهران تا تفرش

 

روش‌های سفر از تهران تا تفرش

برای سفر به این شهر از تهران، می‌توانید از خودرو شخصی یا اتوبوس استفاده کنید. مدت زمان رسیدن به این شهر با توجه به نوع وسیله نقلیه متفاوت است که در ادامه در مورد هرکدام توضیح خواهیم داد.

 

مسافت تهران تا تفرش با اتوبوس

بیشتر بلیط‌های تهران به تفرش را از پایانه‌های جنوب و غرب تهران به فروش می‌رسد. اتوبوس‌هایی که از تهران به صورت مستقیم به مقصد شهر تفرش حرکت می‌کنند، از کوتاه‌ترین مسیر که از شهرهای اسلامشهر، رباط کریم و ساوه به سمت این شهر خواهند رفت. مسافتی که در این مسیر باید طی کنید نزدیک به ٢٣۴ کیلومتر بوده که تقریبا ٢ ساعت و ۵۶ دقیقه طول خواهد کشید.

 

مسافت تهران تا تفرش با خودرو شخصی

با خودرو شخصی به راحتی می‌توانید از دو مسیر موجود یکی را با توجه به فرصت زمانی که برای این سفر دارید انتخاب کنید.  اگر محدودیت زمانی ندارید به شما پیشنهاد می‌کنیم از مسیر دوم که ٢۴٧ کیلومتر با تفرش فاصله دارد به سمت این شهر بروید. به این ترتیب فرصت خواهید داشت تا از شهر قم در مسیر خود بازدید کنید.

 

در سفر با خودروی شخصی، مدت زمان سفر به خودتان بستگی دارد. اگر بدون توقف از مسیر کوتاه‌تر بروید تقریبا ٢ ساعت و ۵۶ دقیقه در راه خواهید بود. اگر مسیر دوم را انتخاب کنید نزدیک به ٣ساعت و ١۵ دقیقه در راه هستید. اما اصولا در سفر با خودرو شخصی افراد این فرصت را دارند که در راه کمی توقف کرده و از شهرهای در طول مسیر بازدید کنند. به این ترتیب از سفر لذت بیشتری خواهند برد و در راه کمتر خسته خواهند شد.

 

یکی دیر از مزایای سفر با خودروی شخصی این است که شما می‌توانید برای رفتن به تفرش یک مسیر و برای برگشت مسیر دیگری را انتخاب کنید. به این ترتیب فرصت بازدید از شهرهای بین راه هر دو مسیر را خواهید داشت.


هتل های تهران مانند هتل اسپیناس پالاس تهران و هتل پارسیان استقلال  را از رهی نو با بیشترین تخفیف رزرو کنید. 


جاذبه های مسیر تهران تا تفرش

 همانطور که بیان کردیم دو مسیر برای سفر به تفرش وجود دارد. در هریک از این مسیرها از شهرهای مختلفی عبور خواهید کرد. جاذبه‌های هریک از این مسیرها متفاوت است که در ادامه هرکدام را به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد. برای مشاهده جاهای دیدنی تهران و جاهای دیدنی تهران در شب بر روی لینک کلیک کنید.

 

مسیر اول: اسلام‌شهر، رباط کریم، ساوه، دستجرد

اسلام‌شهر اولین شهری است که در این مسیر به آن خواهید رسید. در این شهر تپه‌های تاریخی فراوانی وجود دارد که قدمت برخی از آن‌ها به هفت هزار سال می‌رسد. به شما پیشنهاد می‌کنیم بازدید از این تپه‌ها را از دست ندهید. از جمله تپه‌های معروف این شهر می‌توان تپه واوان، تپه چیچکلو و تپه مافین‌آباد را نام برد. علاوه بر تپه‌های تاریخی، یخچال‌های قدیمی مانند یخچال علی‌آباد و یخچال جعفر آباد از دیگر مکان‌های دیدنی این شهر است. امامزاده‌های مختلفی مانند امامزاده جعفر ابوطالب، امامزاده رضا و امامزاده عیسی در اسلامشهر وجود دارد.

 

بعد از اسلامشهر به شهر رباط‌‌ کریم خواهید رسید. این شهر تاریخی با قدمت چند هزار ساله، به دلیل سرسبزی و آب و هوای خوب، باغ‌های انگور فراوانی دارد. از جمله مکان‌های تاریخی این شهر می‌توان به قلعه سنگی اشاره کرد. این قلعه در دوران سلجوقیان ساخته شده است. دو کاروانسرای سنگی و فتحعلی شاه این شهر در جاده ساوه واقع شده که به مسیر حرکت شما بسیار نزدیک است. شما می‌توانید بدون وارد شدن به این شهر از این دو کاروانسرای تاریخی بازدید کنید. اگر فرصت دارید به باغ‌های سرسبز و رودخانه‌های پر آب این شهر سری بزنید.

 

مسافت تهران تا تفرش

 

بعد از گذشتن از شهر رباط کریم به شهر ساوه خواهید رسید. انارهای شهر ساوه در کل کشور ایران معروف هستند. اگر در فصل انار به شهر تفرش سفر می‌کنید، حتی اگر فرصت بازدید از این شهر را ندارید به شما پیشنهاد می‌کنیم توقف کوتاهی در این شهر داشته باشید و فرصت خریدن انارهای این شهر را از دست ندهید. این شهر سرسبز مکان‌های دیدنی تاریخی و طبیعی فراوانی دارد. از جمله مکان‌های طبیعی این شهر می‌توان به روستای سامان اشاره کرد. این روستا با آبشارهای فراوان و درخت‌های کهن یکی از مناطق محبوب عاشقان طبیعت به شمار می‌رود. چشمه بالقو، قلعه دختر ساوه، شهر زیرزمینی آوه و روستاهای سنگستان و خلیفه کندی از دیگر مکان‌های تاریخی این شهر به شمار می‌آیند. مسجد جامع ساوه یکی از مکان‌های تاریخی این شهر است که گردشگران بسیاری از آن بازدید می‌کنند.

 

بعد از شهر ساوه به شهر دستجرد خواهید رسید. این شهر سرسبز در دامنه کوه واقع شده و گردو و انگور به عنوان دو محصول معروف این شهر به شمار می‌رود. منطقه ییلاقی خلجستان یکی از مناطق سرسبز و طبیعی این شهر است. امامزاده زکریا و امامزاده ابراهیم از جمله مکان‌های مذهبی این شهر هستند.

 

مسیر دوم: قم، دستجرد

اگر مسیر دوم را به عنوان مسیر انتخاب کردید، اولین شهری که در مسیر خود به آن خواهید رسید شهر قم است. تعداد مکان‌های تاریخی و دیدنی این شهر زیاد است. اگر فرصت کمی دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم زیارت بارگاه حضرت معصومه و مسجد جمکران و خرید سوهان خوش‌طعم این شهر را از دست ندهید. جاهای دیدنی قم کم نیست. از جمله این مکان‌ها عبارتند از: حمام حاج عسگرخان، مقبره‌های گنبد سبز قم، کوه خضر نبی و مدرسه فیضیه. اگر عاشق طبیعت هستید حتما سری به روستای وشنوه و پارک ملی کویر بزنید. 

اگر مسیر دوم را انتخاب کردید و قصد اقامت در قم را داشتید می توانید هتل های قم مانند هتل بین المللی قم، هتل پارسیا قم و هتل کریمه قم را از سایت رهی نو رزرو کنید. 

بعد از شهر قم به شهر دستجرد خواهید رسید که مکان‌های دیدنی آن را در قسمت مسیر اوا بیان کردیم. در این متن شما را با راه‌های سفر به تفرش و مکان‌های دیدنی در طول هریک از این مسیرها آشنا کردیم. خوشحال می‌شویم تجربه خود را در این رابطه با ما به اشتراک بگذارید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
محمد عامری ۱۴۰۲/۷/۲۳

اا ساوه آبشار داره یعنی طبیعت سبز داره نمیدونستم فکر میکردم منطقه خشک هست

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۲۴

محمد عزیز بله پشت جاده خشک جاده ساوه روستاهای سرسبزی وجود دارد

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...