رَهی نو

فاصله اسالم تا خلخال

تعداد بازدید: ۷۳۸۲ ۴ آبان ۱۴۰۱

اسالم به خلخال، یکی از رؤیایی‌ترین و زیباترین جاده‌های شمالی کشور است که به دلیل جنگلی بودن و هوای مطبوعی که دارد، طبیعت‌دوستان و گردشگران بسیاری از آن دیدن می‌کنند. مسیری که در فاصله اسالم تا خلخال وجود دارد، پر پیچ‌وخم است و از درختان جنگلی پوشیده شده و بسیار زیبا است. هرچه به سمت جلو پیش می‌روید، از کوهستانی بودن مسیر کاسته شده و چشم اندازهای تپه‌ای شکلی در مقابل چشمانتان قرار خواهد گرفت.

 

فاصله اسالم تا خلخال از نظر مسافت و زمان

فاصله اسالم به خلخال، 70 کیلومتر است که از استان گیلان، شهرستان اسالم آغاز شده و در خلخال، جنوب استان اردبیل به پایان می‌رسد. این مسیر به‌دلیل پر پیچ‌وخم بودن، یک ساعت و سی دقیقه زمان می‌برد. اما اگر از شهری مانند تهران راهی سفر باشید، در حدود 450 کیلومتر را باید طی کنید تا به خلخال برسید. یعنی زمانی معادل 8 ساعت در پیش رو خواهید داشت.

 

از آنجایی که هوا در بیشتر روزهای سال بارانی است و حتی در فصل گرم نیز سرمای هوا محسوس است، اغلب رانندگان با سرعتی کمتر از حد مجاز رانندگی می‌کنند تا در کنار رعایت قوانین رانندگی، از مسیر نیز لذت بیشتری ببرند. وجود پیچ‌وخم‌های فراوان در کنار دره‌های عمیق نیز، دلیل دیگری بر کاهش سرعت هنگام رانندگی است، در نتیجه ممکن است این مسافت بیشتر از زمان مشخص شده طول بکشد.

 

مسافت اسالم تا خلخال

 

فاصله اسالم تا خلخال چند کیلومتر است؟

فاصله اسالم تا خلخال 70 کیلومتر است و همانطور که گفته شد یک ساعت و 30 دقیقه زمان لازم است تا به مقصد برسید.

 

روش‌های سفر از اسالم تا خلخال

از آنجایی که فاصله اسالم تا خلخال، مسیری کوتاه است، گزینه‌های پیش رویتان چندان زیاد نیست. شما می‌توانید با خودرو شخصی وارد این مسیر شوید و اگر به طبیعت و کوهنوردی علاقه زیادی دارید، با دوچرخه یا کوهپیمایی از این جاده رؤیایی دیدن کنید. امکان سفر هوایی در این مسیر وجود ندارد و به‌دلیل بکر بودن منطقه نیز، خط راه‌آهن از آن عبور نکرد است.

 

مسافت اسالم تا خلخال با خودروی شخصی

اگر از تهران عازم خلخال هستید و با خودرو شخصی می‌خواهید این مسیر را برانید، ابتدا باید به سمت قزوین بروید، سپس به رشت که رسیدید و از پلیس راه سراوان عبور کردید، به پل دوربرگردان فومن می‌رسید. در نهایت به سمت رضوانشهر و چوکار بروید تا به اسالم برسید. اینجا ابتدای مسیر اصلی شما است که در مسیر اسالم به خلخال قرار گرفته‌اید.

 

اما اگر از سمت ارومیه یا تبریز به سمت شمال کشور عازم هستید، مسلماً این مسیر اصلی شما نیست و تنها مسافرانی وارد مسیر اسالم به خلخال می‌شوند که مقصد سفرشان، دیدن این مسیر رؤیایی باشد. نکته مهم در هنگام سفر این است که در این جاده، هیچگونه جایگاه پمپ بنزینی وجود ندارد و در اسالم یا خلخال باک بنزینتان را پر کنید.

 

جاذبه‌های مسیر اسالم خلخال

علاوه بر جاهای دیدنی خلخال در مسیر اسالم به خلخال، دیدنی‌های جذابی وجود دارد که هر گردشگری از تماشای آن‌ها لذت می‌برد. در ادامه این دیدنی‌ها را معرفی می‌کنیم.

 

دشت شقایق

مهم است که در کدام ماه سال عازم سر هستید!! به‌عنوان مثال، در بهار به‌خصوص در ماه اردیبهشت و خرداد، به‌دلیل رویش گل شقایق در منطقه، دشت شقایقی پیش رویتان خواهید دید که بسیار زیباست و مهِ غیرقابل وصفی را مشاهده خواهید کرد. از طرف دیگر، پاییز هزاررنگ این جاده نیز بسیار تماشایی است و درختان با قامتی برافراشته، برگ‌هایی به رنگ‌های زرد و قرمز، جلوه بی‌نظیری به طبیعت می‌بخشند.

 

دریاچه نئور

جاذبه گردشگری دیگر در سر راهتان، دریاچه نئور است. دریاچه‌ای با عمق زیاد که در بعضی قسمت‌ها حتی تا 13 متر نیز عمق دارد. این دریاچه، از دو بخش تشکیل شده است. یک بخش آن 40 هکتار و بخش دیگر آن 180 هکتار است که در فصل بهار به‌دلیل آب شدن برف‌ها دو قسمت، یکی می‌شوند.

 

پارک جنگلی و ساحل گیسوم

پارک جنگلی گیسوم ، زیبایی بی‌نظیر دیگری است که در مسیر راهتان قرار دارد و یکی از جاذبه‌های گردشگری منطقه به شمار می‌رود. مسیری که از دل جنگل گذر می‌کند و با درختان سر به فلک کشیده، پوشیده شده است. ساحل گیسوم، شنی است و امکانات رفاهی جهت استفاده گرشگران و مسافران تعبیه شده است.

 

دریاچه سراگاه

دریاچه سراگاه که به دریاچه سه راه گاه نیز معروف است، بخشی از زیبایی مسیر است که منبع درآمدی برای مردمان محلی شده و در آن به پرورش ماهی می‌پردازند. در میان مردم روستا، این دریاچه به آبگیر سد خاکی نیز شهرت دارد.

 

فاصله اسالم تا خلخال

 

آبگرم گیوی

آبگرم گیوی با نام دیگر خلخال سوئی، در اطراف شهر خلخال واقع شده است. درست در پنج کیلومتری از این شهر، در میان کوه‌ها قرار دارد. این آبگرم نیز، جنبه درمانی دارد و به‌دلیل وجود توده آذرین و رشته‌های آهکی موجود در آن، برای درمان بیماری‌های اعصاب، پوستی، گوارشی و متابولیکی نیز مفید است. از آنجایی که مسافران زیادی برای تماشای این جاده به آن سفر می‌کنند، دوش آبگرم و حوضچه‌هایی تعبیه شده تا مسافران بتوانند به‌راحتی از آن استفاده کنند.

 

آبشار نوده

اگر به این مسیر قدم گذاشتید، از تماشای آبشار نوده غافل نشوید. آبشاری معروف و دیدنی که در دامنه کوه آق داغ است و با ارتفاع 30 متری که دارد، یکی از زیبایی‌های مسیر را تشکیل داده است. این آبشار یک آبشار صخره‌ای است.

 

از دیگر جاذبه‌های گردشگری منطقه به ییلاق متش،ییلاق لرزره، روستای ورگه سران، روستای ناو و آبشار دریابن می‌توان اشاره کرد. نگران پیدا کردن مسیر نباشید، در سرتاسر طول جاده، تابلوهای راهنمایی بسیاری هستند که شما را به سمت جاذبه‌های گردشگری منطقه هدایت می‌کنند.

 

امروزه تورهای گردشگری از سراسر کشور، مسافرانی را برای تفریح، به این جاده می‌برند. در میان آن‌ها نیز گروه‌های کوهنوردی بسیاری هستند که این مسیر 70 کیلومتری را پیاده در میان درختان و جنگل بسیار زیبایی که وجود دارد، طی می‌کنند.

 

جمع‌بندی

در این مطلب تلاش کردیم تا اطلاعات جامع و کاربردی در مورد فاصله اسالم تا خلخال، روش‌های سفر، مسافت و دیدنی‌های مسیر بگوییم تا سفری دل‌انگیز را تجربه کنید.

اگر قصد اقامت در خلخال را دارید می توانید هتل های خلخال را با بهترین قیمت از رهی نو رزرو کنید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
امیرحسین ۱۴۰۲/۷/۲۵

دریاچه نئور و ساحل گیسوم همچنین آبگرم گیوی از جاهای بسیار دیدنی در این مسیر هست که باید سرفرصت چندساعتی اقامت داشته باشید و لذت ببرید

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۲۶

امیرحسین عزیز خیلی ممنون از ثبت نظرتون در سایت رهی نو امیدواریم این فرصت برای همه هموطنای ایرانی ایجاد بشه و از طبیعت زیبای این مکانها بهره مند شوند

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...