رَهی نو

منطقه گردشگری فینارود

تعداد بازدید: ۱۵۷۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۶

منطقه گردشگری فینارود خلخال به عنوان یکی از دالان‌های آب و هوایی خلخال با مطبوع‌ترین آب و هوا و چشم‌اندازهای جنگل، مرتع و کوهستان دریچه‌ای به زیبایی‌های خلخال است. منطقه گردشگری فینارود خلخال یکی از زیباترین مناطق گردشگری بکر در جنوب شهر خلخال در بالادست روستای خوجین به زبان محلی فیین واقع شده است.

منطقه گردشگری فینارود خلخال که با وجود چندین سد و بند تاخیری کوچک برای حفظ و ذخیره منابع زیرزمینی آب‌ در حال تکامل است همه ساله پذیرای میهمانان و گردشگران زیادی از مناطق مختلف کشور است. منطقه گردشگری فینارود خوجین در بالادست به جنگل‌های جنوب خلخال متصل می‌شود که بعد از گذشت این جنگل به محدوده جنگلی گیلان مسیر پیاده‌روی وجود دارد. این منطقه با آب و هوای مطبوع و خنک و چشم‌اندازهای جنگلی و مرتعی زیبایی خیره‌کننده‌ای داشته که در فصل بهار و تابستان به علت سرسبزی و طراوت این منطقه پای خیلی از گردشگران را به این منطقه می‌کشاند. فینارود منطقه‌ای است که می‌توان جنگل و کوهستان و مرتع را در یک نگاه به وضوح دید و قرار گرفتن دریاچه سد فینارود در بالادست این منطقه امکان برگزاری جشنواره ماهیگیری در این منطقه را برای اهالی فراهم ساخته است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
تیارا ۱۴۰۲/۱۰/۱۸

منطقه گردشگری فینارود خیلی قشنگه من و دوستم که رشت هستیم رفتیم و دو روز اونجا خونه مادربزرگ دوستم موندیم و حسابی گشتیم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۱۰/۱۹

تیارای عزیز چه عالی از اینکه خاطره تون رو در سایت رهی نو به اشتراک گذاشتید خوشحالیم و آرزوی بهترین سفرها و خاطرات رو براتون داریم

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...