رَهی نو

فاصله اصفهان تا شهرکرد

تعداد بازدید: ۲۶۰۳۲ ۲۶ مهر ۱۴۰۱

شهرکرد مرتفع‌ترین مرکز استان در ایران و پایتخت استان چهارمحال بختیاری است. این شهر در فاصله بسیار کمی از استان اصفهان قرار دارد و روزانه مسافران بسیاری در مسیر اصفهان به شهرکرد در حال جابه جایی هستند. چه به لحاظ کاری و چه به لحاظ تحصیلی، مسافران این مسیر کم نیستند. از طرفی به دلیل وجود صنایع مختلف مانند فولاد، سیمان، نساجی، گاز کربنیک، صنایع لبنی، آب معدنی کوهرنگ و ... حمل و نقل از این استان به سایر شهرها بسیار زیاد است.

 

خوب است بدانید کارخانه سیمان شهرکرد رتبه یک تولید سیمان کشور را از آن خود کرده و افراد بسیاری در این کارخانه‌ها مشغول به کارند که از شهرهای اطراف در کنار ساکنان شهرکرد در این صنایع مشغول به کارند.
بر طبق آخرین سرشماری‌ها در حدود 190 هزار نفر در شهرکرد ساکن هستند که به زبان دهکردی و بختیاری صحبت می‌کنند. اگر شما هم می‌خواهید اطلاعاتی در باره این مسیر داشته باشید در ادامه همراه ما باشید.

 

فاصله اصفهان تا شهرکرد از نظر مسافت و زمان

برای آنکه از اصفهان خود را به شهرکرد برسانید دو مسیر پیش روی شماست. در مسیر اول که 100 کیلومتر است پس از خروج از اصفهان در آزاد راه ذوب آهن به سمت فولادشهر برانید. سپس در جاده زرین شهر – اصفهان مسیرتان را ادامه دهید تا به شهرکرد برسید. این مسیر در حدود 1 ساعت و نیم زمان لازم دارد تا شما را به مقصد برساند.

 

فاصله اصفهان تا شهرکرد

 

در مسیر دوم که 140 کیلومتر است و در حدود یک ساعت و پنجاه و چهار دقیقه زمانبر است، پس از خروج از اصفهان از خمینی‌شهر و نجف آباد می‌گذرید تا در ادامه مسیر شما را به آزادراه زرین شهر – شهرکرد و در نهایت آزاد راه شهرکرد اصفهان برساند. اگر در شهرهایی مانند نجف آباد و خمینی شهر کاری ندارد پیشنهاد می‌شود از مسیر شماره یک بروید. این مسیر زمان رسیدن شما را به مقصد تا حد زیادی کم می‌کند.

 

فاصله اصفهان تا شهرکرد چند کیلومتر است؟

فاصله اصفهان تا شهرکرد 100 کیلومتر است که معادل یک ساعت و نیم رانندگی است. اما با این حال اگر از مسیر دوم که پیشتر گفته شد برانید، قریب به 2 ساعت باید رانندگی کنید تا خود را به مقصد برسانید.

 

روش‌های سفر از اصفهان تا شهرکرد

از آنجایی که فاصله اصفهان تا شهرکرد بسیار کم است روش‌های سفر به شهرکرد محدود به تاکسی و اتوبوس و خودرو شخصی است که در ادامه توضیحاتی در این خصوصی ارائه خواهیم کرد. مسلما فاصله کوتاه یکساعته خطوط هواپیمایی ندارد. اما به دلیل وجود دانشگاه‌ها و موسسات عالی از یک طرف و وجود کارخانجات مختلف از طرف دیگر سبب شده تا افراد بسیاری با شهرکرد در تعامل باشند و بخواهند تا به این شهر سفر کنند. یکی از پر ترددترین مسیرها، مسیر اصفهان به شهرکرد است که با روش‌های مختلف می‌توانید خود را به این شهر برسانید.

 

مسافت اصفهان تا شهرکرد با اتوبوس

در خط اتوبوس‌رانی اصفهان تا شهرکرد نزدیک به 60 دستگاه اتوبوس در حال جابه جایی مسافر هستند. با اینکه در این مسیر تعداد مسافران کاهش 20 درصدی داشته، با این حال همه روزه رانندگان در این خط مسافران را جابجا می‌کنند. سفر با اتوبوس به دلیل رانندگی با سرعت مطمئنه، در حدود یک ساعت و بیست و چهار دقیقه زمان‌بر است. در حال حاضر شهرکرد دارای دو پایانه مسافربری است که ترمینال سامان تنها مختص جابه‌جایی‌ها به سمت شهرهای شمالی کشور است. اما اگر بخواهید به اصفهان بروید یا از اصفهان خارج شوید پایانه مسافربری آزاد ویژه سفر به دیگر شهرها است.

 

مسافت اصفهان تا شهرکرد با خودروی شخصی

اگر می‌خواهید مسیر اصفهان به شهرکرد را با خودرو شخصی برانید، جاده زیبایی در انتظارتان است و به این دلیل که ممکن است در بعضی مکان‌ها بخواهید کمی بمانید و استراحت کنید، زمان یک ساعت و نیم ممکن است تا دو ساعت نیز طول بکشد. امروزه به دلیل وجود پلیس راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها و کنترل سرعت در تمامی جاده‌های کشور، نمی‌توان بیشتر از سرعت مجاز مشخص شده رانندگی کرد.

 

مسافت اصفهان تا شهرکرد


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی و تفریحی شهرکرد


 جاذبه‌های مسیر اصفهان شهرکرد

درست است که فاصله اصفهان تا شهرکرد مسافت زیادی ندارد، اما از آنجایی که طبیعت شهرکرد بسیار زیباست اینطور به نظر می‌رسد که مسیر پیش رویتان بسیار سرگرم کننده باشد. یکی از جاذبه‌های گردشگری این مسیر پل زمانخان است که یادگاری از دوران ساسانی در ایران است. برای تماشای این پل باید کمی از مسیر اصلی منحرف شوید که به زیبایی این منطقه تاریخی و تماشای آن می‌ارزد.

 

چشمه دیمه جاذبه گردشگری دیگری است که باید برای تماشای آن کمی از شهرکرد فاصله بگیرید. این چشمه از آنجایی اهمیت دارد که آب آن از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند و همچنین مانع از ابتلا به سنگ کلیه می‌شود.
آبشار و تونل کوهرنگ که در واقع سرچشمه زاینده رود است، جاذبه گردشگری دیگری است که در فاصله 187 کیلومتری از اصفهان قرار دارد و به دلیل زیبایی که دارد مسافران بسیاری را با خود همراه می‌کند. جاذبه‌های گردشگری طبیعی دیگری نیز وجود دارد که به علت فاصله زیادی که با اصفهان دارد در این مطلب نمی‌گنجد. اما اینطور که به نظر می‌رسد زیبایی‌های کشورمان ایران تمامی ندارد.

 

به نظر شما قشنگ‌ترین جاذبه‌های گردشگری مسیر اصفهان تا شهرکرد کدام است؟ همچنین آوردن چه سوغاتی‌هایی را از شهرکرد پیشنهاد می‌دهید؟ اگر قصد سفر و اقامت در شهرکرد را دارید می توانید هتل های شهرکرد را مانند هتل 4 ستاره پارسیان شهرکرد را بیشترین تخفیف از رهی نو رزرو کنید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سیداسماعیل نژادحسینی ۱۴۰۳/۱/۲۵

درود همانطور که فرمودید زیبایی های ایران تمامی ندارد بنظر من این بهترین جمله در مورد ایران عزیز است پاینده باد ایران

  مدیر سایت۱۴۰۳/۱/۲۶

خورشید ۱۴۰۲/۷/۲۶

شهر کرد هم از شهرهای زیبای ایران هست که مردمانی بسیار با صداقت و شجاعت دارد

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۲۹

خورشید جان ممنون از ثبت نظرتون در سایت رهی نو پیروز و شاد باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...