رَهی نو

فاصله ارومیه تا شیراز

تعداد بازدید: ۱۳۲۷۷ ۲۶ مهر ۱۴۰۱

ارومیه شهری در شمال غربی کشور است که به دلیل نزدیکی به مرز ایران و ترکیه جزو شهرهای مرزی کشور به شمار می‌رود. این در حالی است که شیراز در جنوب کشور، پنجمین شهر بزرگ و پرجمعیت ایران به حساب می‌آید و قاعدتا از ارومیه تا شیراز فاصله زیادی وجود دارد.

 

فاصله ارومیه تا شیراز از نظر مسافت و زمان

اگر بخواهید از ارومیه به سمت شیراز حرکت کنید سه مسیر پیش روی شماست که از نظر کیلومتری، تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند و اگر می‌خواهید با ماشین شخصی رانندگی کنید بهتر است انتخاب مسیر را به راننده خود بسپارید.
در مسیر اول به طول 1529 کیلومتر معادل 17 ساعت زمان لازم است تا به شیراز برسید. بدین منظور پس از خروج از ارومیه به سمت تبریز رفته و در مسیر زنجان به سمت قزوین و سپس ساوه برانید. پس از ساوه به اصفهان رفته و در نهایت از اصفهان در جاده شهرضا به سمت شیراز بروید.

 

در مسیر دوم که 1510 کیلومتر است از ارومیه به سمت بوکان بروید و از جاده دیواندره به سمت کبودرآهنگ رفته و خود را به ساوه برسانید. در نهایت باقی مسیر از ساوه به سمت شیراز همانند مسیر اول از اصفهان می‌گذرد.

 

در مسیر سوم که طولانی‌تر از باقی مسیرها است 1682 کیلومتر فاصله ارومیه تا شیراز است. اگر قصد دارید به طور تفریحی از ارومیه به شیراز بروید و شهرهای بیشتری را سر راه خود ببینید این مسیر می‌تواند گزینه خوبی باشد، اما به طور معمول این مسیر پیشنهاد نمی‌شود. در مسیرهای طولانی به دلیل خستگی زیاد راننده و دیگر سرنشینان، بهتر است در مسیر حتما اتراق کنید و کمی به خود استراحت بدهید.

 

مسافت ارومیه تا شیراز


بیشتر بخوانید: مسافت و فاصله ارومیه تا اصفهان چقدر است؟ 


در این مسیر پس از خروج از ارومیه به سمت تبریز بروید و از تبریز به سمت زنجان برانید. در ادامه مسیر به قزوین رفته و از جاده قم – کاشان، خود را به اصفهان برسانید. در نهایت پس از گذشتن از اصفهان به سمت شیراز ادامه دهید.

 

فاصله ارومیه تا شیراز چند کیلومتر است؟

بر اساس میانگین سرعت 100 کیلومتر بر ساعت فاصله بین ارومیه تا شیراز را 1544 کیلومتر، معادل 15 ساعت و 23 دقیقه محاسبه کرده‌اند. همانطور که پیشتر گفته شد بسته به اینکه از کدام مسیر سفر خود را آغاز می‌کنید باز هم این مدت زمان متغیر است. اما آنچه که متداول است جاده ارومیه به تبریز و در نهایت زنجان و سپس ساوه است تا از این راه به اصفهان رفته و در پایان از اصفهان خود را به شیراز برسانید.

 

روش‌های سفر از ارومیه تا شیراز

از آنجایی که فاصله بین ارومیه تا شیراز طولانی است و در حالت کلی قرار است از استانی در شمال غربی ایران خود را به جنوب برسانید، در نتیجه طی کردن این مسافت با خودرو شخصی چندان توصیه نمی‌شود، مگر آنکه بخواهید مسیر را کاملا تفریحی طی کنید.

 

مسافت ارومیه تا شیراز با اتوبوس

از آنجایی که تمامی اتوبوس‌ها باید طبق قوانین مشخص شده راهنمایی و رانندگی از مبدأ به سمت مقصد در حرکت باشند، رعایت سرعت نیز یکی از این قوانین است. در نتیجه اگر با اتوبوس بخواهید خود را به شیراز برسانید در حدود 17 ساعت و 43 دقیقه زمان لازم خواهید داشت. سفر با اتوبوس یکی از مقرون به صرفه‌ترین سفرها است. البته از آنجایی که مسافت بین دو شهر و فاصله بین آن‌ها زیاد است برای افراد سالمند و خانواده‌های دارای فرزند پیشنهاد نمی‌شود.

 

مسافت ارومیه تا شیراز با خودروی شخصی

خودرو شخصی یکی از بهترین گزینه‌هاست، البته در صورتی که سرنشینان دیگر در ماشین نیز رانندگی بلد باشند و در فواصل مختلف رانندگان جای خود را عوض کنند تا سختی راه تنها به چشم یک نفر نباشد. در این صورت خستگی زیادی برای راننده نخواهد بود و همه از سفر لذت می‌برند. اگر هم به طور انفرادی می‌خواهید به این سفر بروید گزینه‌های دیگر مانند قطار یا هواپیما بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

 

فاصله ارومیه تا شیراز

 

مسافت ارومیه تا شیراز با هواپیما

تا اینجای مطلب بارها متذکر شدیم که مسافت بین ارومیه تا شیراز طولانی است و ممکن است موجب خستگی مسافران نیز بشود. از همین رو، سفر با هواپیما سبب می‌شود مسافت ارومیه تا شیراز که در حدود 17 ساعت پیش‌بینی شده، با هواپیما یک ساعت و نیم باشد. 

 

جاذبه‌های مسیر ارومیه شیراز

در پاسخ به این سوال ابتدا باید مشخص کرد از کدام جاده می‌خواهید به شیراز بروید. در حالت اول اگر در ابتدا به تبریز بروید هر چه از جاذبه‌های گردشگری این شهر بگوییم کم است؛ از مسجد کبود، موزه تبریز، کوه‌های آلاغ دار، ربع رشیدی گرفته تا ده‌ها مکان دیدنی دیگر در تبریز وجود دارد که زیبایی آن‌ها شما را غافلگیر خواهد کرد. پس از گذشتن از تبریز به زنجان خواهید رسید. بازار زنجان جزو بازارهایی است که حتما باید به آن سر بزنید تا شیفته معماری بی‌نظیر آن شوید. در بازدید از این بازار زیبا از چاقوهای معروف زنجانی خرید کنید. در این سفر بازدید از مسجد جامع زنجان خالی از لطف نیست. موزه رختشویخانه و موزه مردان نمکی زنجان از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر است.

 

در ادامه مسیر به قزوین خواهید رسید. برخلاف تصور عموم مردم جاذبه‌های گردشگری قزوین زیادی است. از بازار قزوین و مسجد جامع این شهر دیدن کنید و در نهایت به تماشای قلعه الموت بروید و ساعاتی را در این شهر زیبا بگذرانید.
پس از قزوین به قم خواهید رفت که زیارت حضرت معصومه می‌تواند روح شما را جلا دهد و کمی در کنار بارگاه ملکوتی این بزرگوار استراحت کنید. از آنجایی که در ادامه راه وارد خود شهر کاشان نمی‌شوید دلیل نمی‌شود که از دیدن جاهای دیدنی کاشان به آسانی بگذرید. در صورتی که فرصت کافی دارید به این شهر حتما سر بزنید. تماشای باغ فین کاشان ، خانه طباطبائی‌ها، تپه سیلک، خانه بروجردی‌ها از مکان‌هایی است که به کمی دور شدن از جاده اصلی می‌ارزد. اما ادامه راه با اینکه از اصفهان می‌گذرد با مرکز این استان فاصله تقریبا قابل توجهی دارید که در صورتی که می‌خواهید دیدنی‌های این شهر را ببینید در سفری دیگر اقدام کنید، چرا که جاهای دیدنی شیراز و خود حدیث مفصل می‌طلبد. رهی نو سفر خوشی را برایتان آرزومند است.


اگر قصد سفر و اقامت در اصفهان را دارید می توانید هتل های شیراز را از سایت رهی نو ببینید و از قیمت و امکانات هتل های آن مطلع شوید. همچنین می توانید هتل های پنج ستاره شیراز و هتل های چهار ستاره شیراز را با بیشترین تخفیف از رهی نو رزرو کنید. 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سمیرادلباز ۱۴۰۲/۸/۳

شیراز شهرهاییه که برای زندگی دوست دارم و شاید بعد دوران بازنشستگی انتخاب کنم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۷

سمیرای عزیز با نظرتون موافقم بله از شهرهایی است که میتوان برای زندگی انتخاب کرد

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...