رَهی نو

فاصله ارومیه تا کرمانشاه

تعداد بازدید: ۱۰۶۲۶ ۲۵ مهر ۱۴۰۱

اگر قرار باشد از ارومیه به سمت کرمانشاه حرکت کنید، اولین سوالی که برایتان پیش خواهد آمد این است که فاصله این دو شهر از بعد زمان و مسافت چقدر است؟ در واقع چند کیلومتر فاصله بین این دو شهر وجود دارد و از چه راه‌هایی می‌توانید خودتان را به کرمانشاه برسانید؟

 

این سوال و سوال‌هایی از این نوع را در ادامه این مطالب پاسخ داده‌ایم. از همین رو در این مسیر همراه شما هستیم تا نزدیک‌ترین مسیر را به شما معرفی کنیم و تا رسیدن شما به مقصد همراهتان باشیم.

 

ممکن است مقصد نهایی شما کرمانشاه نباشد و بخواهید به شهرهای دیگری مانند شهرهای استان لرستان سفر کنید. در این صورت یکی از مسیرهای پیشنهادی از کرمانشاه می‌گذرد و می‌توانید این شهر را به عنوان اولین توقفگاه خود برای استراحت انتخاب کنید. در این صورت باز هم باید اطلاعاتی در خصوص جاده و زمان لازم برای رسیدن به کرمانشاه را بدانید. پس در این صورت نیز همراهتان هستیم.

 

فاصله ارومیه تا کرمانشاه از نظر مسافت و زمان

بر اساس مسافت بین دو شهر ارومیه و کرمانشاه، 547 کیلومتر فاصله بین این دو شهر است که معادل 5 ساعت و 11 دقیقه رانندگی است. البته به شرط آنکه میانگین سرعت شما 100 کیلومتر بر ساعت باشد.

 

فاصله ارومیه تا کرمانشاه

 

فاصله ارومیه تا کرمانشاه چند کیلومتر است؟

برای آنکه بدانید فاصله ارومیه تا کرمانشاه چند کیلومتر است باید ابتدا مشخص کنید که از کدام مسیر قصد دارد خود را به کرمانشاه برسانید. خوب است بدانید برای سفر از ارومیه به کرمانشاه 3 راه پیش روی شما است.

 

در مسیر اول که در حدود 540 کیلومتر فاصله بین این دو شهر ثبت شده است. در این مسیر باید از جاده مهاباد ارومیه به سمت بزرگراه دیواندره – سقز برانید. پس از گذشتن از سقز و در نهایت عبور از سنندج به سمت کامیاران بروید. در نهایت از مسیر کامیاران – سنندج – کرمانشاه، خود را به کرمانشاه برسانید.

 

در مسیر دوم که در حدود 680 کیلومتر است، باید به سمت همدان بروید اما پیش از رسیدن به همدان در صلح آباد به سمت کنگاور بپیچید و در نهایت پس از عبور از صحنه و بیستون به کرمانشاه برسید. این مسیر کمی زمان بیشتری از شما خواهد گرفت.

 

در مسیر سوم که در حدود 830 کیلومتر است، از ارومیه ابتدا به سمت زنجان رفته و در آنجا به سمت قروه رفته و در نهایت از جاده منتهی به بیستون، خود را به کرمانشاه برسانید. این مسیر به دلیل طولانی بودن انتخاب مناسبی نخواهد بود مگر آنکه بخواهید ابتدا به شهری مانند زنجان سر بزنید.

 

روش‌های سفر از ارومیه تا کرمانشاه

از ارومیه به سمت کرمانشاه چند روش وجود دارد. اینکه بخواهید با اتوبوس به این سفر بروید یا با ماشین شخصی یا هر وسیله نقلیه دیگری، کاملا به انتخاب شما بستگی دارد. ممکن است برای رسیدن به مقصد کمی عجله داشته باشید در این صورت می‌توانید از پروازهای چارتری استفاده کنید. اما اگر اولویت شما آسایش و راحتی در سفر برای تمام اعضا خانواده باشد در این صورت قطار می‌تواند گزینه درستی باشد. با این حال هستند کسانی که سفر با خودرو شخصی را به هر وسیله دیگری ترجیح بدهند. در نهایت سفر با اتوبوس نیز گزینه دیگری است که در ادامه به طور مختصر توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد.

 

مسافت ارومیه تا کرمانشاه با اتوبوس

اگر بخواهید مسافت ارومیه تا کرمانشاه را با اتوبوس بروید، دو تعاونی برای این مسیر مسافر دارند. تعاونی ایران پیما و تعاونی بی تا، همه روزه از ارومیه به سمت کرمانشاه سرویس دارند. این مسیر به دلیل وجود رشته کوه زاگرس کوهستانی و تا حدودی پیج و خم دارد که همین امر سبب زیبایی طبیعی جاده است.

مسافت ارومیه تا کرمانشاه

 

مسافت ارومیه تا کرمانشاه با خودروی شخصی

اگر بخواهید با خودرو شخصی از ارومیه به سمت کرمانشاه بروید، در صورتی که عجله‌ای برای رسیدن به مقصد نداشته باشید از هر سه راه گفته شده می‌توانید یکی را انتخاب کنید. در این صورت هرکدام از مسیرها حال و هوای منحصر به فردی دارد که می‌توانید از مسیر لذت ببرید. به دلیل تفاوت مسیر انتخابی شما، مدت زمانی هم که در راه هستید متغیر است. البته اگر با سرعت مطمئنه برانید در حدود 8 الی 8 ساعت و نیم در راه خواهید بود.

 

مسافت ارومیه تا کرمانشاه با قطار

از مزیت‌های سفر با قطار این است که می‌توانید از سرویس بهداشتی استفاده کنید و هر زمان که بخواهید می‌توانید دراز بکشید و استراحت کنید. خوب است بدانید بلیط ارومیه به کرمانشاه با قطار فدک جزو قطارهای لوکس این مسیر است. از آنجایی که این مسیر در میان رشته‌کوه‌های زاگرس است می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری کوهستانی منطقه دیدن کنید.

 

مسافت ارومیه تا کرمانشاه با هواپیما

اگر برای رسیدن به مقصد کمی عجله دارید پیشنهاد ما به شما سفر با هواپیما است. بدین منظور می‌توانید از شرکت‌های هواپیمایی آسمان و ایران ایر اقدام به تهیه بلیط در زمان مشخص شده کنید. در این مسیر امکان دریافت بلیط‌های چارتری و لو سیزن نیز وجود دارد.

 

نکته مهم در دریافت بلیط هواپیمای ارومیه به کرمانشاه این است که بلیط‌های چارتری امکان کنسلی ندارند و برای کودکان 2 سال به بالا کامل دریافت می‌شود. اگر شما هم می‌خواهید از بلیط‌های چارتری استفاده کنید ایام هفته گزینه بسیار خوبی برای امکان رزرو بلیط است.

 

جاذبه‌های مسیر ارومیه کرمانشاه

درست است که ارومیه یکی از زیباترین شهرهای شمال غربی کشور است، با اینحال بسیاری از مردم در این شهر تمایل دارند تا به دیگر شهرها سفر کنند. یکی از این شهرها، کرمانشاه است. درست است که جاهای دیدنی ارومیه بسیار است مانند برج سه گنبد، مسجئ جامع ارومیه، کلیسای ننه مریم، بازار قدیم ارومیه از مکان‌های تاریخی ارومیه است. دریاچه ارومیه ششمین دریاچه آب شور جهان و بزرگ‌ترین دریاچه آب شور خاورمیانه در این شهر قرار دارد، با اینحال جاهای دیدنی‌ کرمانشاه هم کم نیست. نزدیک به 4000 جاذبه گردشگری در کرمانشاه وجود دارد.

 

اگر از بزرگراه همدان به کرمانشاه بروید، در مسیر می‌توانید از بیستون دیدن کنید. کتیبه بیستون بزرگترین سنگ نبشه جهان است که از سخنان داریوش هخامنش برجای مانده است. مجسمه هرکول، تکیه معاون الملک، بازار سنتی کرمانشاه، گورد دخمه صحنه، کلیسای قلب مقدس مسیح، کاروانسرای شاه عباسی بیستون از دیگر آثار معروف و محبوب در شهر کرمانشاه است.

 

در این مطلب توضیح دادیم از چه مسیرهایی و با استفاده از چه وسایل نقلیه‌ای می‌توانید فاصله ارومیه تا کرمانشاه را طی کنید. برای اینکه سفر راحتتری داشته باشید می‌توانید هتل های کرمانشاه را مانند هتل پارسیان کرمانشاه و هتل لاله بیستون کرمانشاه را از قبل از طریق رهی نو رزرو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...