رَهی نو

فاصله تهران تا یاسوج

تعداد بازدید: ۱۷۷۱۷ ۲۳ مهر ۱۴۰۱

شهر زیبا‌ی یاسوج با مردمانی لر زبان در شمال شرقی استان کهگیلویه و بویر‌احمد واقع شده است که مرکز استان نیز هست. ازآنجاکه این شهر در یک منطقه‌ی سرد‌سیر قرار گرفته است، تابستان‌ها‌ی خنک و زمستان‌ها‌ی سرد‌ی دارد.

 

جاذبه‌ها‌ی یاسوج، به‌قدری زیاد است که سفر به آن، به اندازه‌ی سفر به چندین نقطه‌ی گردشگری است. پس یکی از بهترین مکان‌ها‌یی است که می‌توان برای سفر انتخاب کرد. از همین جهت قصد داریم تا در رابطه با فاصله تهران تا یاسوج و هر نوع اطلاعاتی که  دانستن آن برای سفر لازم است، بپردازیم. همچنان با ما همراه باشید تا شما را در سفر به یاسوج یاری کنیم.

 

فاصله تهران تا یاسوج از نظر مسافت و زمان

از طریق ۳ مسیر می‌توان از تهران به یاسوج رفت. بااین‌حال می‌توان فاصله تهران تا یاسوج را حدودا ۷۶۰ کیلو‌متر در نظر گرفت. اگر بتوان این فاصله را با سرعت ۱۰۰ کیلو‌متر بر ساعت طی کرد، می‌توان بعد از ۷ ساعت و ۴۰ دقیقه به شهر یاسوج رسید.

 

مسافت تهران تا یاسوج


بیشتر بخوانید: مسافت و فاصله اصفهان تا یاسوج چقدر است؟


فاصله تهران تا یاسوج چند کیلو‌متر است؟

سه مسیر برای سفر‌کردن از تهران تا یاسوج وجود دارد. همه‌ی آن‌ها از آزاد‌راه خلیج‌فارس یا تهران - قم آغاز می‌شوند؛ اما در دو نقطه از مسیر دوراهی‌هایی وجود دارند که در نهایت ۳ مسیر ایجاد می‌کنند. برای پیمودن مسیر اول، در قم همچنان از آزاد‌راه خلیج‌فارس یا امیرکبیر به راه خود ادامه دهید و سپس وارد آزاد‌راه کنار‌گذر غربی اصفهان شوید. به طور خلاصه این مسیر از شهر‌ها‌یی مثل قم، کاشان، نطنز و بروجن عبور می‌کند تا به یاسوج برسد و حدود ۷۵۵ کیلو‌متر است.

 

اگر در قم از بزرگراه قم - اراک حرکت کنید، بعد از عبور از سلفچگان، دلیجان و میمه، نقطه‌ای وجود دارد که کنار‌گذر و زیر‌گذر دارد و در ضمن مسیر دوم و سوم نیز از این نقطه به بعد شکل می‌گیرند. بنابراین در اینجا باید برای انتخاب راه تصمیم بگیرید. یکی از آن‌ها از طریق عبور از آزاد‌راه کنار‌گذر غربی اصفهان است که مشخصا از این نقطه به بعد از مسیر اول تبعیت می‌کند؛ اما برای پیمودن دیگر‌ی باید وارد بزرگراه آزادگان شوید و از شهر‌ها‌ی اصفهان، شهرضا و سمیرم عبور کنید. پس به طور کل ۳ مسیر وجود دارد و به طور میانگین فاصله تهران تا یاسوج از طریق آن‌ها حدودا ۷۶۰ کیلو‌متر است.

 

روش‌ها‌ی سفر از تهران تا یاسوج

برای اینکه از تهران به یاسوج سفر کنید، می‌توانید از خودرو‌ی شخصی، اتوبوس و یا هواپیما بهره‌مند شوید و یکی از بهترین مسافرت‌ها‌ی خود را تجربه نمایید. برای اینکه ابهامات شما در این زمینه رفع شود، در ادامه به این سه روش گفته‌شده بیش‌تر می‌پردازیم.

 

مسافت تهران تا یاسوج با اتوبوس

اتوبوس‌ها در تهران از پایانه‌ی جنوبی راهی یاسوج می‌شوند. بنابراین اگر قصد دارید که با اتوبوس از تهران به یاسوج بروید، باید بدانید که سفر شما از ترمینال جنوبی تهران آغاز می‌شود که در بزرگراه بعثت واقع در جنوب تهران است.

 

مسافت تهران تا یاسوج با خودرو‌ی شخصی

ازآنجاکه در فاصله تهران تا یاسوج، جاذبه‌ها‌ی بسیار‌ی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها دیدن کرد، پیشنهاد می‌شود که در صورت توان از همین روش برای سفر استفاده کنید تا نهایت لذت را ضمن حرکت در مسیر، تجربه نمایید. شما می‌توانید با استفاده از نقشه‌ی راهی که توضیح داده شد، از هرکدام از سه مسیر نام‌برده‌شده به یاسوج بروید.

 

مسافت تهران تا یاسوج با هواپیما

سال‌ها است که در یاسوج نیز فرودگاه وجود دارد و خطوط هوایی بین دو شهر راه‌اندازی شده‌اند. شما می‌توانید از طریق هر یک از خطوط هوایی داخلی از جمله قشم ایر، ایران آسمان و... که در این مسیر پرواز می‌کنند، برای سفر هوایی از تهران به یاسوج استفاده نمایید.

 

جاذبه‌ها‌ی مسیر تهران یاسوج

یاسوج، شهر‌ی خوش‌آب‌و‌هوا است که با جاذبه‌ها‌ی بسیار خود، از محبوب‌ترین مقصد‌ها‌ی گردشگری است. شما با طی فاصله تهران تا یاسوج، هم می‌توانید از مکان‌ها‌ی دیدنی و جذابی که در مسیر وجود دارد بهره ببرید و هم اینکه از جاهای دیدنی یاسوج دیدن کنید. برای اینکه بیش‌تر با جا‌ها‌ی دیدنی مسیر تهران یاسوج آشنا شوید، در ادامه چند نمونه از جاذبه‌ها‌ی دیدنی آن را به شما معرفی می‌کنیم.

 

آبشار یاسوج

آبشار معروف یاسوج در فاصله‌ی ۲ کیلو‌متر‌ی شمال این شهر واقع شده است. منشا چشمه‌ها‌ی آن از کوه‌ها‌ی زاگرس است و آب از ارتفاع ۱۰ متر‌ی سرازیر می‌شود. علاوه بر آبشار، مراتع و پوشش گیاهی سبز این منطقه نیز جالب‌توجه است. آب‌و‌هوا‌ی این منطقه به دلیل وجود درختان بلند و رشته‌کوه‌ها‌یی که در پیرامون آن قرار دارند، خنک است. از همین جهت فصول بهار، تابستان و پاییز، بهترین زمان بازدید از آبشار یاسوج هستند. در ضمن آلاچیق‌ها‌ی زیبا‌یی در این محیط ساخته شده‌اند که می‌توانید از آن‌ها برای اسکان راحت‌تر استفاده کنید.

 

فاصله تهران تا یاسوج

 

اکو‌کمپ متین‌آباد

این اکو‌کمپ به‌عنوان اولین کمپ کویر‌ی در ایران، برای کسانی طراحی شده است که به کویر و تماشا‌ی ستارگان در شب علاقه‌مند هستند و دوست دارند ماجراجویی جدید‌ی را تجربه کنند. اکو کمپ کویر‌ی متین آباد در ۲۵ کیلو‌متر‌ی جنوب نطنز و ۵۵ کیلو‌متر‌ی جنوب شرقی کاشان قرار دارد.

 

در گذشته اقامت در کویر نطنز تنها در چادر‌ها صورت می‌گرفت؛ اما با افزایش علاقه‌ی مردم نسبت به آن، کاروانسرایی زیبا و به سبک قدیمی به همراه چند کومه‌ی گلی نیز در آن ساخته شده‌اند. این منطقه‌ی کویر‌ی زیبا در فاصله تهران تا یاسوج قرار گرفته است؛ پس در سفر خود به یاسوج، از تجربه‌ی زندگی در کویر از طریق اکو‌کمپ متین آباد غافل نشوید.

 

پیست اسکی کاکان

این پیست اسکی در دامنه‌ها‌ی رشته‌کوه زاگرس و قله دنا، ۱۸ کیلو‌متر‌ی یاسوج، نزدیکی روستا‌ی کاکان قرار گرفته است و ارتفاع آن به ۲۶۰۰ متر می‌رسد. رستوران، اقامتگاه و سه تله اسکی بشقابی از جمله امکاناتی هستند که در پیست اسکی کاکان به علاقه‌مندان و گردشگران ارائه می‌شوند. اگر به بازدید از چنین محیطی علاقه‌مند هستید، می‌توانید در زمستان، مهمان یاسوج باشید و از گردش و اسکی در این منطقه لذت ببرید.

 

سخن آخر

طی این مطلب تلاش شد تا بهترین اطلاعات ممکن دررابطه‌با فاصله تهران تا یاسوج، روش‌ها‌ی سفر و جاهای دیدنی یاسوج، همگی با جزئیات کامل ارائه شود. پس از این اطلاعات نهایت استفاده را ببرید تا بدون نگرانی سفر خود را آغاز نمایید و آن را به یکی از خاطرات فراموش‌نشدنی خود تبدیل کنید و همچنین اگر قصد اقامت در یاسوج را دارید می توانید هتل های یاسوج را از رهی نو با بیشترین تخفیف به صورت آنلاین رزرو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
دلداده ۱۴۰۲/۸/۳

آبشار یاسوج در رشته کوههای زاگرس واقعا زیباست و در فصل تابستان چقدر این آبشار دلچسب و گواراست

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۷

دلداده عزیز ممنون از نظر زیبایی که در سایت رهی نو ثبت نمودید امیدواریم سفرهای جذابی پیش رو داشته باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...