رَهی نو

فاصله ارومیه تا سنندج

تعداد بازدید: ۹۳۰۲ ۱۹ مهر ۱۴۰۱

شهر زیبای سنندج، مرکز استان کردستان است و یکی از شهرهای تاریخی و کهن غرب کشور محسوب می‌شود. این شهر کردنشین در فصل تابستان آب‌وهوای بسیار مطبوعی دارد و یک مقصد خوب برای گردشگران به شمار می‌آید. طبیعت بسیار چشم‌نواز و بناهای تاریخی و کهن زیادی از جمله محله چهارباغ سنندج، حمام خان، راسته بازار نازک‌کاران تخته‌نرد، سینمای روباز، پارک لاله، مجموعه تفریحی پارک آبیدر، مسجد ملا احمد قیامتی، پل شیخ، عمارت آصف وزیری، بازار سنندج و غیره مردم زیادی را به این شهر می‌کشاند.

 

اگر شما هم قصد دارید از ارومیه به سنندج سفر کنید، این مقاله از رهی نو را بخوانید تا با اطلاعاتی همچون فاصله ارومیه تا سنندج و جاذبه‌های مسیر آشنا شوید.

 

فاصله ارومیه تا سنندج از نظر مسافت و زمان

برای اینکه از ارومیه به شهر سنندج بروید، دو مسیر پیش روی شماست. در مسیر اول باید ابتدا خود را به کنارگذر بلوار والفجر برسانید و سپس به بزرگراه ارومیه مهاباد بروید. پس از رسیدن به کوسه کهریز باید از جاده اصلی خارج شوید و به سمت ترشکان بروید.

 

فاصله ارومیه تا سنندج

 

پس از اینکه به سه‌راه ترشکان رسیدید، وارد جاده میاندوآب مهاباد شوید. در ادامه کمی پس از گوگ تپه، باید برای ادامه مسیر از جاده بوکان مهاباد حرکت کنید. پس از رسیدن به بوکان، از بلوار کشاورز به خیابان ساحلی جنوبی بروید و به سمت جاده بوکان سقز حرکت کنید. پس از گذر از شهر سقز به بزرگراه سقز دیوان‌دره بروید. برای این منظور هم می‌توانید از کمربندی سقز و هم از مرکز شهر عبور کنید.
زمانی که به دیوان‌دره رسیدید، باید بزرگراه دیوان‌دره سنندج را ادامه دهید تا به مقصد برسید. در این مسیر از شهرهای نساره علیا، حسین آباد و سراب قامیش عبور خواهید کرد. با انتخاب این مسیر، فاصله ارومیه تا سنندج را در 6 ساعت طی می‌کنید.

 

مسیر دوم نیز تا جاده سقز دیوان‌دره، با مسیر شماره 1 مشترک است. اما پس از رسیدن به سه‌راه ترشکان، به سمت میاندوآب می‌رود. پیش از رسیدن به شهر میاندوآب باید از بزرگراه الغدیر وارد بزرگراه شهید زنده‌دل و سپس بزرگراه میاندوآب شاهین دژ شوید. در این مسیر شهرهایی همچون گل سلیمان آباد، کشاورز و محمودآباد به چشم می‌خورد.

 

پس از عبور از شاهین دژ باید جاده شاهین دژ تکاب را ادامه دهید. پس از رسیدن به تکاب باید در مسیر روستاهای چپدره، علی‌آباد مردان، رحیم کژیاک و قلعه‌گاه شریف حرکت کنید تا به جاده سقز دیوان‌دره برسید. با ادامه مسیر شماره 1، فاصله ارومیه تا سنندج را در زمان 7 ساعت و 3 دقیقه می‌پیمایید.

 

فاصله ارومیه تا سنندج چند کیلومتر است

برای اینکه بدانید فاصله ارومیه تا سنندج چند کیلومتر است، باید بگوییم که دو مسیر بین این دو شهر وجود دارد. با انتخاب مسیر شماره 1، 406 کیلومتر و با انتخاب مسیر شماره 2، 465 کیلومتر در انتظار شما است.

 

روش‌های سفر از ارومیه تا سنندج

اگر قصد دارید فاصله ارومیه تا سنندج را طی کنید، این قسمت از مقاله را بخوانید. چرا که قرار است روش‌های سفر از ارومیه تا سنندج را بررسی کنیم.

 

مسافت ارومیه تا سنندج با اتوبوس

برای اینکه فاصله ارومیه تا سنندج را با اتوبوس طی کنید باید به ترمینال ارومیه بروید. اتوبوس این مسیر 414.6 کیلومتری را در 5 ساعت و 28 دقیقه طی می‌کند.

 

مسافت ارومیه تا سنندج با خودروی شخصی

برای پیمودن فاصله ارومیه تا سنندج با ماشین شخصی، می‌توانید از دو مسیر مختلف استفاده کنید که در قسمت‌های قبل بررسی شد. با انتخاب مسیر اول یک مسافت 406 کیلومتری و زمان حدود 6 ساعت و با انتخاب مسیر دوم یک مسافت 465 کیلومتری و زمان حدود 7 ساعت را باید در نظر بگیرید.

 

جاذبه‌های مسیر ارومیه سنندج

در مسیر شماره 1 به شهر بوکان خواهید رسید. این شهر در فاصله ارومیه تا سنندج قرار دارد و دارای جاذبه‌های دیدنی زیادی است که تماشای آن‌ها خالی‌ازلطف نیست. شهر  بوکان زمستان‌های سردی دارد ولی هوا در بهار و تابستان معتدل است. با رفتن به این شهر سری به مکان‌هایی همچون پارک ساحلی بوکان، آرامگاه استاد حسن زیرک، آرامگاه سرداران مکری، مسجد جامع، دریاچه سد بوکان، تپه باستانی قلایچی، غار قلایچی، منطقه شکار ممنوع سه کانیان و منطقه گردشگری کیوه رش بوکان بزنید و لذت سفرتان را چند برابر کنید.

 

مسافت ارومیه تا سنندج


بیشتر بخوانید: لیست جاهای دیدنی و تفریحی سنندج 


با انتخاب مسیر شماره 1، از شهر سقز عبور خواهید کرد. بد نیست چند روزی هم در این شهر بمانید و از جاذبه‌های دیدنی سقز دیدن کنید. سقز دارای مناطق تفریحی و تاریخی فراوانی همچون کاروانسرای تاجوانچی، مسجد شیخ حسن مولانا، منطقه حفاظت‌شده عبدالرزاق، پیست اسکی، پارک کوثر، زرینه رود، بازار، حمام حاج صالح، مسجد جامع و کاخ دژ زیویه است.

 

فرقی ندارد که فاصله ارومیه تا سنندج را از کدام مسیر طی کنید، به‌هرحال شهر دیوان‌دره در مسیر شما قرار دارد. این شهر نیز یکی از جاهای دیدنی ایران به‌حساب می‌آید و گردشگران زیادی برای دیدن جاذبه‌های آن، راهی این شهر می‌شوند. دهستان سارال، کوهستان چهل چشمه، روستای دروَن، غار باش قشلاق، غار قالوجه، غار کرفتو و منطقه شکار ممنوع زرینه اوباتو از مناطق گردشگری این شهر هستند.

 

اگر از مسیر شماره 2 به سمت سنندج بروید، از شهر میاندوآب گذر خواهید کرد. این شهر هم دارای مکان‌های دیدنی زیادی است که بد نیست حالا که از آن می‌گذرید، از این مکان‎ها نیز دیدن کنید. جاذبه‌های این شهر شامل شاه تپه، مجموعه صخره‌ای بی‌بی کند، پل میرزا رسول، پل کوسه لر، مسجد طاق، حمام قپان، آبشار اوزان، حمام طبیعی حیدر باغی، غار جبیگلو، قلعه جان آقا، داش تپه، پارک ساحلی آتا، قلعه بخدک، موزه و پارک معلم هستند.

 

در مسیر شماره 2 به شهر تکاب خواهید رسید. داستان‌ها و افسانه‌های زیادی در خصوص این شهر وجود دارد. اگر دوست دارید مکان‌های مرموز و ناشناخته ایران را ببینید، الان فرصت خوبی است. با ماندن در این شهر از جاذبه‌هایی همچون تخت‌سلیمان، کوه زندان سلیمان، چمن متحرک چملی،  آبگرم احمدآباد، غار کهریز، قلعه سردار افشار و غیره دیدن کنید.

 

کلام آخر

در این مقاله از رهی نو سعی کردیم مواردی همچون فاصله ارومیه تا سنندج، دیدنی‌های مسیر و روش‌های سفر از ارومیه به سنندج را بررسی کنیم تا اگر قصد سفر به این شهر را دارید، بتوانید بدون هیچ مشکلی و با اطلاعات کافی سفر هیجان‌انگیزی را تجربه کنید. همچنین اگر قصد اقامت در سنندج را دارید می توانید هتل های سنندج را با بیشترین تخفیف از رهی نو به صورت آنلاین رزرو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
حسین ۱۴۰۲/۷/۲۹

، چمن متحرک چملی دیگه چیه - از ارومیه تا سنندج با ماشین شخصی میشه رفت

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۱

حسین عزیز در باب این موضوع داستانهایی بازگو شده است که در مقاله نوشته شده و میتوانید مطالعه کنید - بله از ارومیه تا سنندج با خودروی شخصی دو مسیر وجود دارد که آنهم در مقاله توضیح داده شده

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...